handdator

Visa fullständig version : Snarkar du?

Krokodil
2006-03-23, 23:43
Visste ni att gravida kvinnor kan snarka i 1000 decibel? *cry*

Snarkar du?

Larsson
2006-03-23, 23:44
Ibland händer det säkert. Jag har dock inte fått några klagomål om det :)

Helena B
2006-03-23, 23:46
Inte snarkar men låter, typ låga stönljud...eller hur jag ska beskriva det.

Nejv
2006-03-23, 23:46
Om jag ligger på rygg!

Larsson
2006-03-23, 23:47

När du sover?

Helena B
2006-03-23, 23:51
När du sover?

Ja när jag sover, iaf vad andra säger...tycker inte det låter speciellt gulligt när de härmar mig.

Edit: Vad gullig du är :whipped:

Zakath
2006-03-23, 23:53
Ja när jag sover, iaf vad andra säger...tycker inte det låter speciellt gulligt när de härmar mig.

Edit: Vad gullig du är :whipped:

Min lillasyster gör också såna ljud, fast HÖGT :)
Jag också har jag hört :em:

Helena B
2006-03-23, 23:54
Min lillasyster gör också såna ljud, fast HÖGT :)
Jag också har jag hört :em:

Skönt att höra att jag inte är ensam då :D

Grahn
2006-03-24, 00:04

Snarkar du?

Smärtgränsen ligger väl vid 120 eller något :D

Lillgrabben
2006-03-24, 00:07

Snarkar du?

Jag har hört säga att 135 kgs bänkpressare kan komma upp till sådana nivåer också. Men det tror jag bara är "bullshit"....

Ja, jag snarkar ibland. Särskilt om jag håller på att bli sjuk & är tät i näsa / hals.

Pingu
2006-03-24, 00:08
Tyvärr ja, snarkar som fn. Händer varje vecka att Karin väcks av mina snarkningar och oftast så går hon ner och lägger sig på soffan och sover för hon klarar inte att somna om i mitt oljud

Metal_boy_
2006-03-24, 00:09

Fjädrar som ploppar upp på känsliga ställen ur den gamla bingen? :D

Grahn
2006-03-24, 00:11
Fjädrar som ploppar upp på känsliga ställen ur den gamla bingen? :D

Torde väl mer vara otrevliga drömmar, eller trevliga drömmar man vet aldrig.

Pingu
2006-03-24, 00:13
Torde väl mer vara otrevliga drömmar, eller trevliga drömmar man vet aldrig.

Otrevliga eller trevliga, så länge dom är våta är allt ok *popcorn*

Krokodil
2006-03-24, 00:13
Smärtgränsen ligger väl vid 120 eller något :DDet är därför jag sitter här nere vid datorn och hon ligger och väsnas på övervåningen. Fan det är nog tystare i en jetmotor... *grr27*

Grahn
2006-03-24, 00:15
Det är därför jag sitter här nere vid datorn och hon ligger och väsnas på övervåningen. Fan det är nog tystare i en jetmotor... *grr27*

Ja de når inte 1000decibel iaf :D har för mig att man får invärtes skador av vissa frekvenser av höga ljud, fast kan vara en myt.

Vi får hoppas det för din skull det vore ju jobbigt om du märkte att muskelcellerna bröts sönder. :D

Mental
2006-03-24, 00:17
Det är därför jag sitter här nere vid datorn och hon ligger och väsnas på övervåningen. Fan det är nog tystare i en jetmotor... *grr27*

väck henen då och be henne ömsint att hålla käft!

"eller skaka på henne ett par gånger och fråga högt, älskling, kan inte du heller sova?"

Krokodil
2006-03-24, 00:19
Ja de når inte 1000decibel iaf :D har för mig att man får invärtes skador av vissa frekvenser av höga ljud, fast kan vara en myt.Mythbusters gjorde nåt ljudexperiment, men då skulle man tydligen skita på sig om ljudet var tillräckligt högt. Kul scen när Adam står framför en monsterhögtalare i blöja. :D

Vi får hoppas det för din skull det vore ju jobbigt om du märkte att muskelcellerna bröts sönder. :DJag har bara fettceller.. *puh* :D

Krokodil
2006-03-24, 00:21
väck henen då och be henne ömsint att hålla käft!

"eller skaka på henne ett par gånger och fråga högt, älskling, kan inte du heller sova?"
Reta upp en gravid kvinna.. Tror inte det! :D

Grahn
Mythbusters gjorde nåt ljudexperiment, men då skulle man tydligen skita på sig om ljudet var tillräckligt högt. Kul scen när Adam står framför en monsterhögtalare i blöja. :D

LOL missat den.

Jag har bara fettceller.. *puh* :D

Undrar om det funkar på dem med och vilken musik som är optimal, Grub var är du när vi behöver dig?!

Mental
Mythbusters gjorde nåt ljudexperiment, men då skulle man tydligen skita på sig om ljudet var tillräckligt högt. Kul scen när Adam står framför en monsterhögtalare i blöja. :D

Jag har bara fettceller.. *puh* :D

Njae, inte tillräckligt högt, tillräckligt lågt tror jag det är, the brown noice
eller the brown note är lågfrekvent.

Krokodil
2006-03-24, 00:22
Njae, inte tillräckligt högt, tillräckligt lågt tror jag det är, the brown noice
eller the brown note är lågfrekvent.Så var det. Funkade det?

Tigerkotten
2006-03-24, 00:24
Tyvärr ja, snarkar som fn. Händer varje vecka att Karin väcks av mina snarkningar och oftast så går hon ner och lägger sig på soffan och sover för hon klarar inte att somna om i mitt oljud

Prövat operera dig? Morsan hade extremt höga snarkningar också, sedan tog hon bort halsmandlarna och det är mycket bättre nu.

Baan
2006-03-24, 00:25
händer väl ibland, men det är metal så.

mangemani
2006-03-24, 00:25
bara när jag ligger på rygg eller på sidan..ingen som klagat när jag ligger på mage.

Grahn
2006-03-24, 00:27
bara när jag ligger på rygg eller på sidan..ingen som klagat när jag ligger på mage.

Vet inte om någon snarkar när de ligger på mage, fast alla kan ju inte sova på mage.

Baan
2006-03-24, 00:29
Vet inte om någon snarkar när de ligger på mage, fast alla kan ju inte sova på mage.

tillräckligt mycket sprit så

Zakath
2006-03-24, 01:34
Så var det. Funkade det?

Nix, men alla som var i närheten blev lite lätt illamående, så det påverkar en iaf ;)

Dipshit
2006-03-24, 01:44
Nix, men alla som var i närheten blev lite lätt illamående, så det påverkar en iaf ;)
gjorde det? fan, sett det avsnittet 2 ggr..
småhäftigt isf!
men de kanske inte hittade den helt enkelt..
vore kul att hitta tonen och göra en south park ;)

Cypher
2006-03-24, 02:04
Oerhört sällsynt att jag snarkar och då endast om jag ligger på rygg.

Nina L
2006-03-24, 08:02
Det händer. Den värsta resensionen jag fått var "Du snarkade som en lungsjuk kalv".

Hades
2006-03-24, 08:12
Hahaha. Jag stönar också i sömnen har jag hört. Snarkar ibland också.

Melker
2006-03-24, 08:14
Jag snarkar så gardinerna fladdrar, särskilt i kombination med alkohol.
Hatar när man vaknar upp på morgonen och gomseglet är svullet som ett körsbär. :em:

Slimfit
2006-03-24, 08:21

Det var nog inte ljudvolymen dB(A) eller dB(C) som exprimentet gällde skulle jag tro, utan snarare vissa låga frekvenser som får tarmarna/avföringen att komma i självsvängning.

Det finns låga frekvenser som gör en illamående (egenfrekvensen för magsyran) och frekvenser som gör att man får ont i huvudet (egenfrekvensen för hjärnsubstans). Känsliga personer kan uppleva detta när de åker tåg eller båt pga de låga frekvenserna från rälsen och dieselmotorerna.

Rätt spännande :thumbup:

Piranha
2006-03-24, 08:29
Snarkar rätt duktigt nu har jag fått höra av min bättre hälft. Opererade för 2 år sen bort den del av gomseglet, och det vart då bra men är nu tillbaks och sågar timmer.

Cinna
2006-03-24, 08:44
Nope, jag är snarare så tyst så min sambo blir orolig för att jag slutat andas!

Pingu
2006-03-24, 08:54
Prövat operera dig? Morsan hade extremt höga snarkningar också, sedan tog hon bort halsmandlarna och det är mycket bättre nu.

Har pratat med en läkare men han ville inte ta bort mina halsmandlar, han påstod att det är för stora risker med det. Han sa att det är 3 dödsfall i snitt per år pga borttagna halsmandlar och därför så ville han inte att jag skulle göra det. Kanske skulle testa att gå till en annan läkare

Allt på min kropp är ordentligt överdimentionerat så mina halsmandlar är enorma och då menar jag enorma.

Nitrometan
2006-03-24, 09:09
Ja de når inte 1000decibel iaf :D har för mig att man får invärtes skador av vissa frekvenser av höga ljud, fast kan vara en myt.

Vi får hoppas det för din skull det vore ju jobbigt om du märkte att muskelcellerna bröts sönder. :D
De testade det i Mythbusters. Hände inte mycket.

Min sambo säger att jag snarkar. Men jag tror att det är en myt. Jag har aldrig hört det.

Däremot kan min lilla hund snarka.

Nitrometan
2006-03-24, 09:13
Det finns låga frekvenser som gör en illamående (egenfrekvensen för magsyran) och frekvenser som gör att man får ont i huvudet (egenfrekvensen för hjärnsubstans). Känsliga personer kan uppleva detta när de åker tåg eller båt pga de låga frekvenserna från rälsen och dieselmotorerna.
Egenfrekvensen för magsyran torde ligga rätt nära vatten, eller?

Vattens egenfrekvens är 2,14 GHz. Det tycker jag är en ganska hög frevens.

Om det du sa vore sant skulle ju alla uppleva dessa fenomen. Spy, huvudvärk etc. på tåg. Då skulle det nog inte vara så poppis att åka tåg.

Cilia
2006-03-24, 09:18
Japp det gör jag inte jämt tror jag
men jag bådet går och pratar i sömnen också så det är full aktivitet på nätterna.

mangs
2006-03-24, 11:41
Vet inte om ni är helt allvarliga när det gäller det här med ljudtrycket men jag kan berätta att 1000dB är omöjligt att uppnå. Inte ens om hela universum skulle explodera i Big bang eller liknande skulle lika höga ljudtryck kunna uppnås.

dB är en logaritmisk skall a vilket innebär att en ökning av 10dB upplevs som dubbelt så högt. Detta innebär alltså att man ganska snabbt kommer upp i höga ljudtryck. SMärttröskeln ligger någonstans kring 120dB och vid en atombombssprängning närmar man sig 200 dB. Bara att nå 210dB skulle kräva en enormt stor atombombsladdning för att då inte tala om 220, 230 et al.

On topic, jag snarkar lite grann då jag är skuitfull och sover annars är jag rätt tyst.

När jag möstrade till lumpen delade jag och 12 andra rum med en kille som gjorde de värsta ljuden jag någosin hört. Han snarkade så att betongväggarna skakade. Det var helt sjukt att en människa kan få fram så höga ljudtryck. Ingen utom han sov någonting den natten.

Tricklev
2006-03-24, 11:46
Mangs, självklart var han inte seriös när han sa 1000Decibell, det var nog en smärre överdrift ska du se ;)

Jag snarkar inte något, men min mindre hälft snarkar rejält.

*Flash*
2006-03-24, 11:47
Det roligaste är när jag lyckats somna och vaknar av mina egna snarkningar :D
Dock så brukar jag endast göra det om jag råkat somna på golvet eller i en konstig ställning eller nåt.

Grahn
2006-03-24, 11:48
jag tror inte han var seriös Mangs :) men intressant info om db oavsett! :thumbup:

lauria
2006-03-24, 11:51
Jag både snarkar, pratar i sömn, slåss/fäcktar med armarna och benen....Ibland så händer det även att jag sätter mig upp och säger nått helt oviktigt...:)

mela
2006-03-24, 11:58
Snarkar bara när jag är förkyld.. tror jag.. annars smackar jag.. har jag hört.. sparkas ibland med och ger folk örfilar :D

mangs
2006-03-24, 12:27
Jo, jag misstänkte det med men man vet ju aldrig. Kom att tänka på en gammal artikel i någon High Fidelity där de förklarade hur mycket 1000 dB skulle vara, intressant artikel faktiskt men den finns nog bara i pappersformat.

mangs
2006-03-24, 12:30
Här är lite info på danska:

klicka för att blåsa ur hjärnan med 1000dB (http://www.soundimage.dk/DANSK/1000db.htm)

Metal_boy_
2006-03-24, 12:36
Jag tog "Nej". Mitt ex sa visserligen att jag både snarkade och slogs i sömnen men hon ljög ju om allt annat, så jag litar inte på det. :D

Stumpis
2006-03-24, 12:40
Snarkar ibland, liggandes på rygg när jag är täppt i näsan.
Min sambo snarkar nästan alltid, på sidan, rygg, mage, you name it... Dock snarkar han INTE när han druckit alkohol... *screwy*

Bäddar alltid på soffan för säkerhets skull, öronproppar behövs oxå.
Har spelat in honom när han snarkar, så han vet att det är sant! :D

Bigsize
2006-03-24, 13:24
Jepp, snarkar så jag väcker folk... Som tur är så har jag inte väckt mig själv ännu iaf ;)

Fartman
2006-03-24, 15:01
Vet ej. Inte ofta isåfall då jag typ alltid sover på mage.
Jag kan tänka mig att när jag är dyng så kan jag säkert snarka endel.

På tal om snarkare och lumpen så hade vi också en kille som var rätt duktig på att snarka, något jobbigt att det dessutom var en sån som la sig tidigt och själv la man sig sent. Jag menar, sover jag kan INTE några snarkningar störa mig men däremot när man ska somna.. *grr27*

andeN.
2006-03-24, 15:54
Tror inte det.

Fatalist
2006-03-24, 16:30

Snarkar du?

Oj, inte illa med tanke på att ljudvågor över 200dB är tillräckligt kraftfulla för att döda en människa!

Krokodil
2006-03-24, 23:19
Oj, inte illa med tanke på att ljudvågor över 200dB är tillräckligt kraftfulla för att döda en människa!
Det skulle betyda att hon kan snarka ihjäl 5 pers samtidigt... jag tror det. :D

Hon ligger och snarkar som en galning just nu, borde spela in det och spara. *grr27*

OggeP
2006-03-24, 23:23
Ja, som fan enligt min bättre hälft. :sleep:

Greg
2006-03-24, 23:46
Jag ska kolla om jag gör det. Återkommer imorgon.