Visa fullständig version : frukost flingor utan en massa socker?
delta kilo
2006-03-22, 20:58
Tänkte på "start" och "american crunch" osv, goda och energi rika.
Har inget emot att det är mycket fett och så men det är alldeles för mycket socker i.
Jag är rätt stor o joggar dessutom, börja komma där jag måste öka mitt matintag för att fortsätta växa.
Någon som har ett bra tips på någon gott man kan käka med mjölk på morgonen som e gott och energi rikt utan för mycket socker?
typ max 10-15% av 100g . Ändå rätt mycket men "start" o de andra ligger ju på 25+
mistermr
2006-03-22, 21:08
Varför inte müsli?
MVH
Willys cornflakes. Innehåller inte så mycket socker.
ta nått nyttigare än cornflakes typ
"sunt och gott" eller Axa sport, ät med tärnat äpple och kanel.. mums
Nestlé Shredded Wheat eller Frebaco Havreringar... inget tillsatt socker i någon av dem.
Om du gillar en flingsort t ex Start så blandad 50/50 med havregryn, släng i lite nötter och torkad frukt när du ändå håller på.
Nästa steg är att hälla i en rejäl dos råggryn i blandningen och så är det bara en tredjedel så mycket socker som det är i flingorna från början.
Såg igår att det finns cornflakes utan tillsatt socker nu.
Ursäkta om jag är dum nu för jag har inte ätit cornflakes i evigheter men tillsätter dom verkligen socker förutom i Frosties och liknande?
Läste på Cornflakesen från Änglamark en gång och där stod det bara majs i innehållsförteckningen.
userfriendly
2006-03-23, 16:31
Eldorado, Coop osv har lågprisflingor utan socker.. men det är ju iaf snabba kolhydrater
Snorkfröken
2006-03-23, 19:27
Min nya favorit är allbran plus... Japp, de där osmakliga pinnarna :D Men om man blandar dem med sockerfri jogurt och cottage cheese smakar röran faktiskt riktigt gott!
mistermr
2006-03-23, 21:10
Min favorit är müsli med 30% torkad frukt samt mjölk till!
Thorwaldsson
2006-03-24, 11:03
ta nått nyttigare än cornflakes typ
"sunt och gott" eller Axa sport, ät med tärnat äpple och kanel.. mums
+1. Axa sport är mumma :thumbup:
Min nya favorit är allbran plus... Japp, de där osmakliga pinnarna :D Men om man blandar dem med sockerfri jogurt och cottage cheese smakar röran faktiskt riktigt gott!
Har käkat dessa till frukost nu i 12 veckor tillsammans med Lätt vanlijyoghurt. Snabbt och lätt, brukar även ta ett äpple till.
Prova Havreringar från ICA (ja, de heter bara Havreringar), de är nyckelhålsmärka och grejer samt har inget tillsatt socket och innehåller en del fiber också, gott att variera med i alla fall tycker jag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.