handdator

Visa fullständig version : hur viktigt är (mat)proteinet för styrkan?

apa_ola
2006-03-22, 01:28
självklart blir ju muskeln starkare om mer musklerprotein byggs. Men om man bortser från just PS, hur viktigt är proteinet då för att bli starkare i muskeln på annat sätt (effektivisering av muskeln)?

vad jag vill veta är väl om man kan blir riktigt stark (inte stor) i muskeln genom att äta måttligt/ganska lite (tillräckligt så man ej förlorar muskelprotein) med protein, dock ligger man i energibalans?

barda
2006-03-22, 02:07
klart att det krävs mindre protein för att effektivisera, men huvudsakligen kolhydrater skulle jag tro(?)

keffat_liv
2006-03-22, 02:29
klart att det krävs mindre protein för att effektivisera, men huvudsakligen kolhydrater skulle jag tro(?)

que?

Frustrator
2006-03-22, 07:25
Off topic: Har du inget vettigare för dig att göra kl halv två på natten brorsan? Typ sova? *grr27*

On topic: tror att du måste äta ganska mycket proteiner om du har som mål att bli stark och inte stor..sökte runt lite på pubmed men hittade ingen undersökning på det (la å andra sidan bara ner 4a minuter på den sökningen ;))

apa_ola
2006-03-22, 10:25
Off topic: Har du inget vettigare för dig att göra kl halv två på natten brorsan? Typ sova? *grr27*

On topic: tror att du måste äta ganska mycket proteiner om du har som mål att bli stark och inte stor..sökte runt lite på pubmed men hittade ingen undersökning på det (la å andra sidan bara ner 4a minuter på den sökningen ;))

fast då blir man ju stor, eller? (om man inte ligger på energiminus)