Visa fullständig version : hur viktigt är (mat)proteinet för styrkan?
självklart blir ju muskeln starkare om mer musklerprotein byggs. Men om man bortser från just PS, hur viktigt är proteinet då för att bli starkare i muskeln på annat sätt (effektivisering av muskeln)?
vad jag vill veta är väl om man kan blir riktigt stark (inte stor) i muskeln genom att äta måttligt/ganska lite (tillräckligt så man ej förlorar muskelprotein) med protein, dock ligger man i energibalans?
klart att det krävs mindre protein för att effektivisera, men huvudsakligen kolhydrater skulle jag tro(?)
keffat_liv
2006-03-22, 02:29
klart att det krävs mindre protein för att effektivisera, men huvudsakligen kolhydrater skulle jag tro(?)
que?
Frustrator
2006-03-22, 07:25
Off topic: Har du inget vettigare för dig att göra kl halv två på natten brorsan? Typ sova? *grr27*
On topic: tror att du måste äta ganska mycket proteiner om du har som mål att bli stark och inte stor..sökte runt lite på pubmed men hittade ingen undersökning på det (la å andra sidan bara ner 4a minuter på den sökningen ;))
Off topic: Har du inget vettigare för dig att göra kl halv två på natten brorsan? Typ sova? *grr27*
On topic: tror att du måste äta ganska mycket proteiner om du har som mål att bli stark och inte stor..sökte runt lite på pubmed men hittade ingen undersökning på det (la å andra sidan bara ner 4a minuter på den sökningen ;))
fast då blir man ju stor, eller? (om man inte ligger på energiminus)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.