Visa fullständig version : The.Elder.Scrolls.IV.Oblivion
ashibash, nu blev jag en vampyr :/
Är jag med ;) verkar ballt!
Är det bara jag som inte kommer in i spelet riktigt? Rätt kass spelkänsla än så länge.
Yep, lite besviken på att spelet brister på exakt samma ställen som Morrowind - knappt några bakgrundsljudeffekter, stelt och tråkigt röstskådespeleri, väldigt onaturlig dialog (varför låter varenda shopexpedit som någon välkomningsrobot på ett tivoli från 80-talet?).
Ganska imponerad överlag ändå än så länge, häftiga fighter och snyggt som fan även på min gamla budgetburk.
grisbil3n
2006-03-24, 17:26
Yep, lite besviken på att spelet brister på exakt samma ställen som Morrowind - knappt några bakgrundsljudeffekter, stelt och tråkigt röstskådespeleri, väldigt onaturlig dialog (varför låter varenda shopexpedit som någon välkomningsrobot på ett tivoli från 80-talet?).
Ganska imponerad överlag ändå än så länge, häftiga fighter och snyggt som fan även på min gamla budgetburk.
Är questsen lika kassa som i Morrowind?
Voiceacting är under all kritik. Utförde ett uppdrag där jag skulle hjälpa ägaren till en farm att hjälpa hans söner döda en bunt med goblins. Båda sönderna hade samma voiceactor och lät ungefär som en herre i 40årsåldern när de kanske skulle vara kring 20.
Det händer också ofta att det vendors och andra "oviktiga" karaktärer har olika röster beroende på vad man frågar om. Har också hänt att jag talat med kvinnor som haft mansröster :laugh:
edit: eller så led de bara av extrem gyno...
Är questsen lika kassa som i Morrowind?
Tyvärr så verkar det fortfarande som de flesta grottor som är spridda runtomkring i spelvärlden är ganska livlösa. I princip har de bara placerat en hög med monster och lite skatter... det verkar inte höra till vanligheterna att de är knytna till några uppdrag. Tyvärr så verkar det också finnas en hel del "gather X" och "kill X" uppdrag.
Det finns däremot en del roliga uppdrag i städerna, som är väldigt välgjorda och roliga.
Glöm aldrig att spara manuellt! Den läxan lärde jag mig alldeles nyss... Efter ett par timmars runtspringande i staden så hade jag varenda vakt efter mig och lyckades bli omringad... blev dödad direkt. Jaja autosaven då tänkte jag.. men siiiten hade sparat precis då jag hade 10 vakter runt om mig.. och jag hade ju inte sparat sen jag precis kom till staden typ :(
Glöm aldrig att spara manuellt! Den läxan lärde jag mig alldeles nyss... Efter ett par timmars runtspringande i staden så hade jag varenda vakt efter mig och lyckades bli omringad... blev dödad direkt. Jaja autosaven då tänkte jag.. men siiiten hade sparat precis då jag hade 10 vakter runt om mig.. och jag hade ju inte sparat sen jag precis kom till staden typ :(
F5 är en bra knapp.
Catstyle
2006-03-24, 17:59
Har inte varit överdrivet skoj hittills enligt mig.
Fixade kloakhistorian, kom till staden, gick runt där lite, sprang i 10 minuter för att komma till killen som ska se på amuletten, sprang 15min för att komma till kungens son, går in i oblivionporten, dödar mig fram där 15min, dör.
Totalt sett tog allting ungefär 1½ timme så tiden kan vara fel, men det verkligen inte känt någon riktig spelkänsla än, känns som att man gör allting utan ett syfte. *cry*
F5 är en bra knapp.
Ja, jag är också van vid att använda den.. letade som fan efter den men hittade inget :( sitter den på baksidan av xboxen eller??
Ninjamicke
2006-03-24, 18:28
Har inte varit överdrivet skoj hittills enligt mig.
Fixade kloakhistorian, kom till staden, gick runt där lite, sprang i 10 minuter för att komma till killen som ska se på amuletten, sprang 15min för att komma till kungens son, går in i oblivionporten, dödar mig fram där 15min, dör.
Totalt sett tog allting ungefär 1½ timme så tiden kan vara fel, men det verkligen inte känt någon riktig spelkänsla än, känns som att man gör allting utan ett syfte. *cry*
Du vet att du kan använda kartan till att resa till ställen utmärkta på kartan va?
Så slipper du gå hela vägen
Ja, jag är också van vid att använda den.. letade som fan efter den men hittade inget :( sitter den på baksidan av xboxen eller??
Jahaja, du har en sån där 360 box :em:
Du vet att du kan använda kartan till att resa till ställen utmärkta på kartan va?
Allvarligt? Då har jag spenderat måååånga timmar i onödan :D. Har iofs hittat ganska många dungeons och liknande.
Catstyle
2006-03-24, 18:43
Vafan! *grr27*
Hittade precis kartan iofs :D
Jaha, där flög 7 timmar förbi :)
Skriv ner era karaktärer nu
Min:
Name: Lymer
Race: Wood Elf
Birthsign: The thief
Class: Sharpshooter*
Level: 3
Sharpshooter*
Main attributes: Speed, Agility
Major skills: Alchemy, Acrobatics, Light Armor, Marksman, Security, Sneak och Speechcraft. Ångrar mig nog lite på Alchemy och speechcraft, får se.
Det är till och med roligare än vad jag trodde att smyga runt med pilbågen, 3x i attack är riktigt trevligt.
Ninjamicke
2006-03-24, 19:22
Min gübbe!
Race: Dark Elf
Birthsign: The Warrior
Class: Knight
Level: 8
Major skills: Blade, Block, Blunt, Hand To Hand, Heavy Armor, Illusion och speechcraft.
WTF har ALLA skaffat liret? :D
Enbart på grund av denna tråd?
Haha, nej jag har ioförsig inte köpt det än. Men det kunde jag ju inte göra om jag inte får spela direkt. http://bestsmileys.com/computer1/21.gif
Tigerkotten
2006-03-24, 19:33
Name: Blejsarus
Race: High Elf Male
Birthsign: Lady
Class: Mage
Custom Class: "Blade Mage"
Level: 5
Main attributes: Intelligence, Willpower
Skills: Alchemy, Alteration, Conjuration, Destruction, Illusion, Mysticism, Blade
Inte ens pillat med alchemy ännu
Hur gör man för att droppa sina saker? Jag står still pga att jag inte orkar bära allt jag drar runt på med min lilla skogsalv.
Skills...när är det man bestämmer dem? Var det i början där man bestämde hur man skulle se ut? Isådana fall så missade jag det...
King Grub
2006-03-24, 19:46
Hur gör man för att droppa sina saker?
Håll nere Shift och klicka på saken.
Håll nere Shift och klicka på saken.
Tack Grub, du är sjukt snabb! :) Nu ska jag springa vidare!
King Grub
2006-03-24, 19:48
Tack Grub, du är sjukt snabb! :)
Jag kom faktiskt just online efter ett par timmar uppe i dom snötäckta bergen i norr, så det var mer slump än snabbhet den här gången.
Tigerkotten
2006-03-24, 19:57
Hur gör man för att droppa sina saker? Jag står still pga att jag inte orkar bära allt jag drar runt på med min lilla skogsalv.
Skills...när är det man bestämmer dem? Var det i början där man bestämde hur man skulle se ut? Isådana fall så missade jag det...
Du gör det när kejsaren dör.
Jag kom faktiskt just online efter ett par timmar uppe i dom snötäckta bergen i norr, så det var mer slump än snabbhet den här gången.
Okej, det låter härligt det :)
Du gör det när kejsaren dör.
Spoiler! Men okej :)
Ge oss lite info om din karaktär grub!
tossefar
2006-03-24, 20:53
Spoiler! Men okej :)
Det gör han första 10 min, så det är inte mycket till spoiler :P
King Grub
2006-03-24, 21:13
Ge oss lite info om din karaktär grub!
Male High Elf, pure war wizard.
Dags att börja om första gången ;) gubben blev inte perfekt. :P
King Grub
2006-03-24, 21:25
Skall man verkligen rollspela tycker jag det är roligare med en gubbe som inte är perfekt. Är det powergaming är det förstås en annan sak.
Dags att börja om första gången ;) gubben blev inte perfekt. :P
Usch, så den var icke optimal alltså? :)
Argonian ftw
Usch, så den var icke optimal alltså? :)
Heheeh Japp :) char engineering perfektionsit javisst!
Det ser lite kul ut när min karaktär har lika stort huvud som min avatar, tillsammans med en rakad tvättbräda. Tycker det är brist på tjockisar, dvärgar och långskånkar, alla har ju samma kroppsmodell. För övrigt är questen där man ska ta kål på ett par vampyrer i en grotta i norr för att ge dem frid i döden sjukt svårt ju! Hjälper det att gå ut och levla lite för att sedan komma tillbaka, eller ökar monstrena i svårighetsgrad proportionellt mot en själv?
Lasse Kongo
2006-03-24, 22:02
*pressar upp ögonen*
va, finns det en riktig värld?
fan va hungrig jag är, knappt ätit ngt alls idag, säger allt om spelet.
Tigerkotten
2006-03-24, 23:13
Härm apa :]
Antar någon läst strategy guiden också? :)
Hur kan en battlemage vara pure? Det är ju en hybrid ;)
Själv har jag riktigt kul med min:
Argonian
Class: Clubber
Birth Sign: The Thief (bra bonus)
Attributes: Luck, Endurance
Skills: Alchemy, Armorer, Blunt, Light Armor, Block, Acrobatics, Athletics
Lvl 4
Kör på högsta settingsen i 1184x880 (kass skärm) laggfritt. Ultra high settings är ju långt ifrån de högsta inställningarna.
Har ett Geforce 7800GT för de som undrar :)
Nu blir det till att återvända till mitt virtuella liv!
Langster
2006-03-24, 23:45
"needs more AA" nja antingen kör du HDR eller AA i detta spelet så... ;)
Känns skönt att köra med både AA och HDR ändå... ;)
Langster
2006-03-24, 23:46
Nån som försökt göra sin karaktär lik ens eget utseende? Jag försökte, det blev inge bra... :(
Nån som försökt göra sin karaktär lik ens eget utseende? Jag försökte, det blev inge bra... :(
Dom hade inte tillräckligt köttiga modeller helt enkelt! :D
Dom hade inte tillräckligt köttiga modeller helt enkelt! :D
Jag fick till min modell så att den liknade mig. Tänk dig en grön Orc.
Spelade i cirka 30 minuter, sen så fick jag ta och flytta mig, är ju min lillebrorsspel. Han kommer strax att tröttna på det, då är det fritt fram för mig.
Jag fick till min modell så att den liknade mig. Tänk dig en grön Orc.
:naughty: :D
Tigerkotten
2006-03-25, 00:44
Det går fixa in sitt eget ansikte på ett sätt också, tror länken finns i denna tråd.
Det ser lite kul ut när min karaktär har lika stort huvud som min avatar, tillsammans med en rakad tvättbräda. Tycker det är brist på tjockisar, dvärgar och långskånkar, alla har ju samma kroppsmodell. För övrigt är questen där man ska ta kål på ett par vampyrer i en grotta i norr för att ge dem frid i döden sjukt svårt ju! Hjälper det att gå ut och levla lite för att sedan komma tillbaka, eller ökar monstrena i svårighetsgrad proportionellt mot en själv?
Ökar proportionellt, som jag tyvärr fått erfara.
Gah, hata det här spelet, man fastnar ju totalt. Det kommer nog hindra mig från att ta studenten =(
Ett tips för att vinna över svåra fiender om du man inte vill fega är att använda drain health potions, eller någon annan sorts potion på vapnet för varje slag. Då brukar det gå bättre :D
/Lvl 8 Argonian, journeyman alchemist!
tossefar
2006-03-25, 03:12
LVL12 warrior här.
Håller på att leta ingredienser för att bota en släng av blodsugande jag fått.
Jag är förövrigt Grand Champion vid arenan i Imperial.
King Grub
2006-03-25, 05:51
I dag blir det träning nu på morgonen, så man har det överstökat klockan 08:00, och så man kan sitta framför Oblivion i princip oavbrutet hela lördagen med gott samvete. :cool:
sibbemannen
2006-03-25, 09:16
ifall ni är osäkra på hurvida er datorn klarar specsen så är här en utmärkt sida att testa kraften i datorn på.
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
bara blädra till the elders scroll
Oj, vilka höga levels ni är.
Är Dark Elf, nightnågot kommer inte ihåg :D lvl 4
Fast det är nog jag som suger, har spelat lite iaf och kommit in mer i spelet.
Java_Java
2006-03-25, 11:06
Finns det något ställe där man kan köpa billiga healing potions ?
ifall ni är osäkra på hurvida er datorn klarar specsen så är här en utmärkt sida att testa kraften i datorn på.
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
bara blädra till the elders scroll
Inte tillförlitlig.
Lasse Kongo
2006-03-25, 12:05
Va med om sjukaste saken nyss som fick mig att inse vilket spel det är.
Skulle ta min Warrior på en liten skogstur, kolla läget, leta lite svamp kanske jaga ngt rådjur..
Det sluta med att jag jaga ett rådjur som en dåre, mitt i allt kommer en annan jägare in och jagar samma rådjur med båge, under tiden sprang jag förbi 2tempel, ngt vattenfallaktigt (hann inte kolla) och ngt mer som dök upp på kartan, jaga säkert i flera minuter, slutligen springer rådjuret uppför en backe, och jag kommer bakom och sätter in pil mitt i prick och djuret faller ner... jag tar hans kött och går några meter upp vänder mig om samtidigt som solen börjar gå ner, tittar ner och får svindel *gah*
reinholdsson
2006-03-25, 12:48
Skulle ta min Warrior på en liten skogstur, kolla läget, leta lite svamp kanske jaga ngt rådjur..
Det sluta med att jag jaga ett rådjur som en dåre, mitt i allt kommer en annan jägare in och jagar samma rådjur med båge, under tiden sprang jag förbi 2tempel, ngt vattenfallaktigt (hann inte kolla) och ngt mer som dök upp på kartan, jaga säkert i flera minuter, slutligen springer rådjuret uppför en backe, och jag kommer bakom och sätter in pil mitt i prick och djuret faller ner... jag tar hans kött och går några meter upp vänder mig om samtidigt som solen börjar gå ner, tittar ner och får svindel *gah*
Hehe verkar riktigt coolt!
vet hur det är med rådjuret. Sprang efter en i ca 5 min också. Fick honom tillslut.
sibbemannen
2006-03-25, 13:58
Varför är inte detta testet tillförlitligt tomten? http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Zakath, du som är journeyman i Alchemy kanske har några tips på trevliga bra potions? :) Är själv apprentice.
Tigerkotten
2006-03-25, 15:02
Jag gjorde precis min först spell :D
45 fire bolt on target
35 weakness to fire for 15s
Destruction 75 krävs för den, tror jag inte skrev något fel nu.
Jag har inte fått humm hur alchemy fungerar heller, det är trots allt en av mina main skills. Jag ångrar att jag inte fixade heal grejjan som main skill :(
Catstyle
2006-03-25, 15:11
Jag hittar inte något ställe för att handla pilar och bågar i staden, några tips? :(
alchemy är enkelt
fixa en mortar and pestle
fixa två ingridienser med samma attribut(behöver bara vara 1 attribut som dom har tillsammans), mounta mortar n pestle, lägg till ingridienser, tryck gör potion
Tigerkotten
2006-03-25, 15:17
Skippade den spellen, kör istället på 25 fire on target, och -40 fire 10s.
Tar så jäkla mycket power annars :)
Tigerkotten
2006-03-25, 15:29
alchemy är enkelt
fixa en mortar and pestle
fixa två ingridienser med samma attribut(behöver bara vara 1 attribut som dom har tillsammans), mounta mortar n pestle, lägg till ingridienser, tryck gör potion
aha var det så enkelt :)
Känns inte som jag kommer använda detta mycket dock.. Hummar...
Wtf, har vampire disease, dock inte blivit vampyr än, måste sova först, hur blir jag av med den? har letat efter Cure common disease eller liknande överallt.
Catstyle
2006-03-25, 15:57
Hmms.
Questen inne i staden, där man ska undersöka en affär som säljer alldeles för billiga saker, och man ska följa efter snubben på natten...
Han går ju bara till merchants inn sen sitter han där och idlar?
Hmms.
Questen inne i staden, där man ska undersöka en affär som säljer alldeles för billiga saker, och man ska följa efter snubben på natten...
Han går ju bara till merchants inn sen sitter han där och idlar?
Ta wait en timme eller två.
tossefar
2006-03-25, 16:07
Wtf, har vampire disease, dock inte blivit vampyr än, måste sova först, hur blir jag av med den? har letat efter Cure common disease eller liknande överallt.
In i en kyrka!
Catstyle
2006-03-25, 16:11
Tackar Yankee.
Då har jag ytterligare en fråga, var kan man hitta lockpicks? Behöver det för att öppna agamirs dörr sen.
Och dessutom, antar att man kan använda nyckeln man pickpocketar av snubben från affären sen?
Hur fixar man vampiric disease eller liknande så man blir vampyr? :D
Zakath, du som är journeyman i Alchemy kanske har några tips på trevliga bra potions? :) Är själv apprentice.
Mina favoriter är drain health potions och restore health potions, båda kräver dock ganska ovanliga ingredienser (eller master/expert i alchemy).
Leta bara upp ingredienser som har de attribut du vill ha och sen är det bara att grinda :)
Viktigt att du inte bara använder mortar & pestle när du gör potions, köp också en calcinator och de två andra alchemy grejerna så får du kraftfullare potions (finns att köpa/stjäla i bl.a. mages guild).
Själv plockar jag bara allt jag ser (kan inte sluta :D) och ser vad jag får för potions!
Hur fixar man vampiric disease eller liknande så man blir vampyr? :D
Hitta ett vampyrnäste och sov där ;)
Tackar Yankee.
Då har jag ytterligare en fråga, var kan man hitta lockpicks? Behöver det för att öppna agamirs dörr sen.
Och dessutom, antar att man kan använda nyckeln man pickpocketar av snubben från affären sen?
Du kanske inte ska läsa det jag skriver nu, samma quest men lite före :)
Står i vitt nedan.
Hur fan lyckas man ta boken med alla döingars namn och kläder utan att få snuten efter sig?
Never mind, det löste sig :)
Katabolt lir detta? :D
Två buggar än så länge, när jag gick in i en area i de snötäckta bergen norrut så började gubben och hästen samt en wolf att hoppa okontrollerat, gick inte att gå eller nåt. Blev en reload.
Skulle gå in i oblivion gaten utanför cheydinhol , började sväva, kunde dock inte sväva upp eller ner utan var fast i en fixerad höjd.
arkebuzer
2006-03-25, 17:23
installerade just spelet.
Testade med ett flertal olika inställningar.. men förgäves.
Hela skärmen är vit *cry*
Måste ha ett nytt grafikkort om det ska funka :(
Tigerkotten
2006-03-25, 17:51
Jag behöver hjälp med ett jäkla quest.
Det handlar om att man ska samla tårar, och sedan ser man en snubbe i ett isblock. Har ingen aning vad jag ska göra där, prövat eld osv.
Tigerkotten
2006-03-25, 17:57
heter btw
"tears of the savior"
tossefar
2006-03-25, 18:01
heter btw
"tears of the savior"
Det ligger tre tårar runt isblocket och ett ovanpå.
Otto GROV
2006-03-25, 18:07
går de köra me ett..... nvida geforce FX5600 men de ä väl helt kört antar ja :cryout:
Buckethead
2006-03-25, 18:23
går de köra me ett..... nvida geforce FX5600 men de ä väl helt kört antar ja :cryout:
Jag har en P4 2.2 Ghz 1024 mb ram och ett Geforce FX5600 och för mig hackar det så mycket att jag inte ens kan välja namn åt gubben i början. Som tur var så vann jag en Xbox 360 för någon vecka sedan så jag har beställt spelet till konsollen istället.
Om du blir vampyr och inte orkar med questet för att bli av med skiten så fungerar fusket: "player.additem 000977E4 1"
:em: *innocent*
Otto GROV
2006-03-25, 18:24
Jag har en P4 2.2 Ghz 1024 mb ram och ett Geforce FX5600 och för mig hackar det så mycket att jag inte ens kan välja namn åt gubben i början. Som tur var så vann jag en Xbox 360 för någon vecka sedan så jag har beställt spelet till konsollen istället.
:cryout: :cryout: :cryout:
Buckethead
2006-03-25, 18:29
Kan ju försöka trösta dig lite med att det antagligen är grafikkortet som är roten till det onda. Så om jag skulle byta ut det så skulle det säkert gå att spela på hyffsade inställningar. FX-kortet jag har är ändå från 2002 eller 2003 så det har ju några år på nacken.
Otto GROV
2006-03-25, 18:38
Kan ju försöka trösta dig lite med att det antagligen är grafikkortet som är roten till det onda. Så om jag skulle byta ut det så skulle det säkert gå att spela på hyffsade inställningar. FX-kortet jag har är ändå från 2002 eller 2003 så det har ju några år på nacken.
jo ja vet de,,,, men de gör lika ont ändå hahahahah :laugh: vill ju spela nuuuuuuuuuuuu
tossefar
2006-03-25, 18:39
Nja en p4 2.2 är verkligen inte het heller, vore nog verkligen på gränsen.
Jag känner för att börja snatta lite och vill gå med i Thieves Guild. Hur gör jag då? Vars finns dem?
tossefar
2006-03-25, 18:52
Jag känner för att börja snatta lite och vill gå med i Thieves Guild. Hur gör jag då? Vars finns dem?
Bakom muren vid Imperial Waterfront vid midnatt.
Kan vi inte skriva spoilers i vitt eller något i fortsättningen så att man slipper se dem? :)
tossefar
2006-03-25, 19:03
Kan vi inte skriva spoilers i vitt eller något i fortsättningen så att man slipper se dem? :)
sojjy :em:
sojjy :em:
Syftade inte på dig, även fast det du skrev kanske också räknas som spoiler :P
Hur tjänar man pengar på bästa sätt? Vill ha råd med en häst.
King Grub
2006-03-25, 19:55
Vill ha råd med en häst.
Finns en gratis vid Weynon Priory.
Finns en gratis vid Weynon Priory.
Kör du mainquest eller sidoquests?
Hur långt har du kommit i mainquest?
King Grub
2006-03-25, 20:08
Kör du mainquest eller sidoquests?
Hur långt har du kommit i mainquest?
Både och. Jag har inte kommit längre i mainquest än till att jag fört Martin till klostret uppe i bergen, trots massor av timmars spelande, men jag har varit omkring och pysslat med en massa annat.
Catstyle
2006-03-25, 20:44
Hur tjänar man pengar på bästa sätt? Vill ha råd med en häst.
Tjänar en hel del på arenan.
Fan då, min gubbe suger. Kan knappt döda några gubbar utan att campa runt och heala mig själv i 20 minuter. Hur svårt har ni för att döda random snubbar?
Fan då, min gubbe suger. Kan knappt döda några gubbar utan att campa runt och heala mig själv i 20 minuter. Hur svårt har ni för att döda random snubbar?
Grahnen startade om för hans gubbe sög, kanske detta är ett alternativ? :D
Nä men Zakke snackade om alchemy o drain health krejjer på vapnen, kan det vara något för herrn?
Tigerkotten
2006-03-25, 21:54
Dör på 2-3spells.
Man får tänka på detta, ju högre level du är. Ju högre level blir dom du möter, iaf vad jag läst. Så om du levlar t ex flera olika vapen typer så blir du högre level fortare. Eller hoppar runt massor och levlar den grejjen m.m
Så gäller fokusera sig på rätt saker och ting.
Grub, så du är nu samma karaktär som mig, och gjort precis lika långt i main questet som mig hmms... :)
Är så sablans mycket man kan göra, mage questet är ju långt som faen känns det som. Vill bli hög mage sedan fokusera mig på main questet.
Får se om jag orkar köra mycket mera dock, har inte blivit så mycket pluggande som jag borde ha gjort :)
Grahnen startade om för hans gubbe sög, kanske detta är ett alternativ? :D
Nä men Zakke snackade om alchemy o drain health krejjer på vapnen, kan det vara något för herrn?
Nä ffs, orkar inte spela om :)
Sånt skit sysslar inte jag med, jag gillar mitt hoppande iof :D Blev iaf journeysnubbe med svärdet nu.
Dör på 2-3spells.
Man får tänka på detta, ju högre level du är. Ju högre level blir dom du möter, iaf vad jag läst. Så om du levlar t ex flera olika vapen typer så blir du högre level fortare. Eller hoppar runt massor och levlar den grejjen m.m
Så gäller fokusera sig på rätt saker och ting.
Visst hoppar jag, min gubbe gillar sånt :) Fast grejen är lite också att jag bara har pissvapen nu också. Pga en quest, har ni gjort den vet ni varför :P
Nä ffs, orkar inte spela om :)
Sånt skit sysslar inte jag med, jag gillar mitt hoppande iof :D Blev iaf journeysnubbe med svärdet nu.
Du väljer själv, tälta i 20 minuter mellan varje strid eller drain health et al för att underlätta striderna.
Förhoppningsvis går det bättre nu då när du ökat i skillz.
Du väljer själv, tälta i 20 minuter mellan varje strid eller drain health et al för att underlätta striderna.
Förhoppningsvis går det bättre nu då när du ökat i skillz.
Tälta behöver jag inte, bara springa omkring och heala under striden :)
Breton mage blev archmage i mages guild innan jag gav mig på mainquest i morrowind, tog en jävla tid och mycket levitate.
Redguard, adventurer , gav mig in i mainquest a la bums och traina mkt , gick ganska fort, alternerade main quest med imperial temple. Fick schyssta saker typ chrysmere och lords mail ganska fort.
Tigerkotten
2006-03-25, 22:11
Tälta?
Han bli lvl 20 innan main questet var fixat. Dock med en hel del sidoquest. Blev lite besviken på "slutet".
*cry*
Han bli lvl 20 innan main questet var fixat. Dock med en hel del sidoquest. Blev lite besviken på "slutet".
*cry*
VA?!?!? Redan klar me spelet??!?!
VA?!?!? Redan klar me spelet??!?!
Det fortsätter iof när man är klar med main questet...
Har egentligen inte tid att sitta och spela, så jag tänkte att det var lika bra att jag fixade det nu i helgen. Annars hade det varit risk för att det skulle ta upp allt för mycket tid i ett par veckor framöver.
:em:
Det fortsätter iof när man är klar med main questet...
Har egentligen inte tid att sitta och spela, så jag tänkte att det var lika bra att jag fixade det nu i helgen. Annars hade det varit risk för att det skulle ta upp allt för mycket tid i ett par veckor framöver.
:em:
Finns det mycket att göra efter man är klar med Main story då?
Sidoquesten utgör den största delen av spelet. Men det känns lite som om man är klar iaf.
Snacka om å känna sig som en nåldyna!
http://www.pdguild.org/rell/ScreenShot0.JPG
Catstyle
2006-03-25, 23:08
Är själv fokuserad på marksmanship, men det känns som att det var väldigt fel val.
Blir till att använda katana/sköld mest ändå, men som grub sa, ska man rollspela så ska man! :hbang:
tossefar
2006-03-26, 00:37
Jag tänkte skapa ny gubbe, det går av någon skum anledning inte att ladda mina sparningar längre :(
Jag tänkte mig destruction/thief... cool shit. Smyga OCH kasta eld yeah
Tigerkotten
2006-03-26, 01:15
Tröttnat en del på spelet, saknar Player vs Player spel :) Och det ruset det ger. Känner mest att jag borde göra annat istället för spela.
Lasse Kongo
2006-03-26, 01:24
Äsch usch blä, har lirat bra länge nu och förmodligen trott och så gärna velat att spelet ska vara bra... men det är det inte, överskattat så in i helvete!
Enda som är kul är att springa omkring i skogen och upptäcka nya platser, men platserna i sig suger, går man in i en nyupptäckt grott så är det enda man gör där inne att typ döda lite råttor och öppna kistor, det är INGEN känsla i spelet för 5 öre, röstskådespelet är ett stort skämt, man får absolut inga som helst känslor att man verkligen VILL göra alla dessa quest, utan man gör det endast för att man måste känns det som.
Suger rejält, ska lämna tebaxs mitt.
Tigerkotten
2006-03-26, 01:31
Mjo det känns väldigt enformigt tycker jag, visst olika quests osv. Men det är ju bra riktlinjer hur man ska göra, sedan springer man dit gör det. Blir klar, får något nytt gör det. Vänta några timmar för träffa viss person osv.
Jag tror jag e mera för mysterier lite "klura klura" spel.
Men jag gillar platform spel också :D Och såklart mmorpg med bra pvp.
Daaaaaaaaoc!
Enda som är kul är att springa omkring i skogen och upptäcka nya platser, men platserna i sig suger, går man in i en nyupptäckt grott så är det enda man gör där inne att typ döda lite råttor och öppna kistor,
Vad hade du helst velat se inne i grottorna? :)
Tigerkotten
2006-03-26, 01:46
det finns dock grottor med mera den råttor :D Necromancer muppar och vampyrer m.m :)
Lasse Kongo
2006-03-26, 02:03
Vad hade du helst velat se inne i grottorna? :)
Dig?
Nej men det är ju samma sak i alla grottor, ruiner etc som man hittar... riktigt gött sömnpiller är spelet iaf :sleep:
Dig?
Nej men det är ju samma sak i alla grottor, ruiner etc som man hittar... riktigt gött sömnpiller är spelet iaf :sleep:
Du menar att du helst hade velat se mumier, zombies etc? Tyngre fighter inne i grottorna?
Är lite kluven, är småsugen att bli vampyr (orc vampyr, finns väl inget som slår det?) men frågan är om det verkligen är så lönt?
Du menar att du helst hade velat se mumier, zombies etc? Tyngre fighter inne i grottorna?
Det är fullt med roliga zombies o skelett vissa grottor :D Roligt med zombies utan huvud!
Annars tycker jag faktiskt grottorna är förvånansvärt varierade, vissa är ju helt uppbyggda kring fällor som man måste undvika, andra kan man smyga igenom eller bara döda allt! Är själv lvl 19 nu och har precis börjat på mainquestet, min favoritpotion att göra nu är förresten paralyze+drain health :hbang:
Nu blir det gonatt! Har det blivit sommartid nu också? Måste lägga mig tidigare imorrn :(
grisbil3n
2006-03-26, 03:14
Spelade i en kvart idag, blev inte impad för fem öre. Morrowind all over again, fast mindre coola detaljer kändes det som, kanske va prestandan som felade där iofs. Folk säger att dialogerna och questsen suger, även ruiner, grottor etc. Är jävligt nyfiken på vad det är som är bra...
Jag vet faktiskt inte heller vad som är bra. Vad som däremot suger är att det är upp till en själv hur det går i fighterna. Det ska vara tärningar n shit, jag vill inte förlora mina fighter för att jag suger på att slåss. Dessutom är det som andra säger samma sak om och om igen. Man får allt serverat på ett silverfat och behöver inte tänka det minsta.
Mjo likt Morrowind så saknar Oblivion något, men vissa avgudar denna stilen och tycker att andra spel är för linjära.
Gillar inte heller den actioninfluerade stridsstilen eller lockpickingen, men det verkar som om industrin gör det för mer och mer spel bli så när CS kidsen vill spela RPGs. Det brukar heta att det ska vara mer "skill" att spela bra...
Jag tycker fortfarande att det är riktigt bra! Men sen har inte jag spelat några andra rpg's alls typ. Detta är det första.
Jag har hamnat på fel sida om lagen, med i thiefs guild och ska precis iväg på "intagningsprovet" för The Dark Brotherhood. Ska mörda en snubbe.
Mjo likt Morrowind så saknar Oblivion något, men vissa avgudar denna stilen och tycker att andra spel är för linjära.
Gillar inte heller den actioninfluerade stridsstilen eller lockpickingen, men det verkar som om industrin gör det för mer och mer spel bli så när CS kidsen vill spela RPGs. Det brukar heta att det ska vara mer "skill" att spela bra...
har inte testat oblivion, men falloutförespråkare har alltid kritiserat morrowind för att vara ett linjärt spel maskerat som ett mer öppet spel, dvs du är fri att göra lite som du vill men spelmekaniken tvingar dig ändå att spela spelet på ett visst sätt. jag håller med lite där att man i princip måste göra allt likadant för att komma vidare, vilket inte riktigt stämmer för fallout alls.
här kommer en grym paintbild, cirklarna™ ska föreställa milestones du måste uppfylla för att klara spelet.
http://img91.imageshack.us/img91/319/jamfr8ya.jpg
Jag vet faktiskt inte heller vad som är bra. Vad som däremot suger är att det är upp till en själv hur det går i fighterna. Det ska vara tärningar n shit, jag vill inte förlora mina fighter för att jag suger på att slåss. Dessutom är det som andra säger samma sak om och om igen. Man får allt serverat på ett silverfat och behöver inte tänka det minsta.
Testa Gothic I&II, känner på mig att du skulle bli lite lack på det spelsystemet :D
har inte testat oblivion, men falloutförespråkare har alltid kritiserat morrowind för att vara ett linjärt spel maskerat som ett mer öppet spel, dvs du är fri att göra lite som du vill men spelmekaniken tvingar dig ändå att spela spelet på ett visst sätt. jag håller med lite där att man i princip måste göra allt likadant för att komma vidare, vilket inte riktigt stämmer för fallout alls.
här kommer en grym paintbild, cirklarna™ ska föreställa milestones du måste uppfylla för att klara spelet.
Sant, betheseda's variant av icke linjärt är mer att man inte riktigt vet vad man ska göra och varför. Iaf i Morrowind, oblivion har man mer pejl på läget i.
Summa sumarum så tar det mindre tid att klara fallout än morrowind. Däremot kan du spela om fallout ett par gånger innan du sett allt och gjort allt.
Summa sumarum så tar det mindre tid att klara fallout än morrowind. Däremot kan du spela om fallout ett par gånger innan du sett allt och gjort allt.
nja det vette fan, ettan har du säkert rätt i, men jag kommer ihåg när jag spelade f2, var lite sämre på spel allmänt och sämre på engelska :D så det tog ganska bra tid, men möjligt att morrowind tog ännu längre tid, svårt att säga. båda spelen är ganska prisvärda tycker jag, fallout 1 klassas väl som mindre prisvärt, men å andra sidan så blir ju spelen längre och längre.
nja det vette fan, ettan har du säkert rätt i, men jag kommer ihåg när jag spelade f2, var lite sämre på spel allmänt och sämre på engelska :D så det tog ganska bra tid, men möjligt att morrowind tog ännu längre tid, svårt att säga. båda spelen är ganska prisvärda tycker jag, fallout 1 klassas väl som mindre prisvärt, men å andra sidan så blir ju spelen längre och längre.
Moderna spel blir iofs kortare och kortare... *grr*
Du KAN klara fallout spelen snabbt, bara att sprinta till slutet direkt och skippa allt. Men det är ju inte direkt roande....
Moderna spel blir iofs kortare och kortare... *grr*
Du KAN klara fallout spelen snabbt, bara att sprinta till slutet direkt och skippa allt. Men det är ju inte direkt roande....
beror på hur man ser på saken, det är enkelt göra ett spel som är långt, säger vissa FF-spel (kanske alla, är inte så insatt), men idag kräver många spelare att det ska vara variation, varje dungeon ska vara ett mästerverk i sig. detta är ju självklrat något tidskrävande, så man får nästan välja genom att ha ett långt med upprepande spel (som en del verkar tycka oblivion är), eller mer innehållsrikt men kortare. det känns lite som dom gamla spelen med sin detaljfattigdom (:D) var betydlgit lättare göra korta, och spelarna var mindre kritiska mot taskig variation.
det kan du, har inte gjort själv och inte velat göra det, men jag uppskattar ändå att det går teoretiskt sätt att klara spelet så länge du har eldkraften eller är slug nog :)
beror på hur man ser på saken, det är enkelt göra ett spel som är långt, säger vissa FF-spel (kanske alla, är inte så insatt), men idag kräver många spelare att det ska vara variation, varje dungeon ska vara ett mästerverk i sig. detta är ju självklrat något tidskrävande, så man får nästan välja genom att ha ett långt med upprepande spel (som en del verkar tycka oblivion är), eller mer innehållsrikt men kortare. det känns lite som dom gamla spelen med sin detaljfattigdom (:D) var betydlgit lättare göra korta, och spelarna var mindre kritiska mot taskig variation.
det kan du, har inte gjort själv och inte velat göra det, men jag uppskattar ändå att det går teoretiskt sätt att klara spelet så länge du har eldkraften eller är slug nog :)
Grejen är ju att all grafik, programmering och ljudinspelning måste in på samma utvecklignstid som tidigare spel som kunde fokusera mer på en story och känsla.
Mer lull lull och mindre riktigt spel, fast i ärlighetens namn så är man rätt bortskämd emd lull lull själv numera och accepterar inte sämre.
Grejen är ju att all grafik, programmering och ljudinspelning måste in på samma utvecklignstid som tidigare spel som kunde fokusera mer på en story och känsla.
Mer lull lull och mindre riktigt spel, fast i ärlighetens namn så är man rätt bortskämd emd lull lull själv numera och accepterar inte sämre.
Nja lite längre utvecklingstid har man, men förmodligen har kraven höjts mycket snabbare än vad acceptabla uvecklingstiden är. Sen tror jag faktiskt man hade kunnat få mycket bättre (mer innehåll främst) spel med mer manskap, men det verkar inte vara lönsamt att ha väldigt många dedikerade anställda som jobbar på ett projekt, det verkar ofta handla om ett mindre antal som jobbar heltid och många deltidsanställda som löser sin uppgift och good bye so long sas. Kanske är det så för att spelbranschen inte är så lönsam som man kan tro och att dte är väldigt lätt floppa och gå i förlust, så kanske lite dumt att ha en brutal produktionskostnad. Bara lite allmäna teorier/tankar ;)
Nja lite längre utvecklingstid har man, men förmodligen har kraven höjts mycket snabbare än vad acceptabla uvecklingstiden är. Sen tror jag faktiskt man hade kunnat få mycket bättre (mer innehåll främst) spel med mer manskap, men det verkar inte vara lönsamt att ha väldigt många dedikerade anställda som jobbar på ett projekt, det verkar ofta handla om ett mindre antal som jobbar heltid och många deltidsanställda som löser sin uppgift och good bye so long sas. Kanske är det så för att spelbranschen inte är så lönsam som man kan tro och att dte är väldigt lätt floppa och gå i förlust, så kanske lite dumt att ha en brutal produktionskostnad. Bara lite allmäna teorier/tankar ;)
Jo men priset på spel har ju korrigerats uppåt med några hundra procent med för att kompensera utvecklingstiden. ;)
Annars håller jag helt med dig, finns väl ingen bra lösning egentligen. Piratkopieringen är väl största orsaken till att det och den lär ju inte upphöra.
Tigerkotten
2006-03-26, 13:00
En sak jag avskyr med spelet är quickbaren att man kan bara ha 0-8.
Jag vill ha säg kanske 9st sådana bars, och växlar genom att trycka på shift+1 eller ctrl+1 eller någon annan knapp.
Så rövigt att man måste gå till spell menyn om man ska välja en annan.
Någon som varit i Fort Grief och kan hjälpa mig? Är klar med allt här inne men kommer inte ut, "This port is opened somewhere else". Vart fan då? :) Letat igenom hela borgen ju.
Tigerkotten
2006-03-26, 13:10
Någon som varit i Fort Grief och kan hjälpa mig? Är klar med allt här inne men kommer inte ut, "This port is opened somewhere else". Vart fan då? :) Letat igenom hela borgen ju.
Jag suger på namn på ställen.
Men det är möjligt att...
Antingen är det en platta på en vägg, eller en sådan där "liver" framför porten precis. Kan också vara stenplattor att gå på. Du har säkert missat något bara, gå så långt in du kan (använd kartan) och där du inte kommer längre finns det säkert något du missat.
King Grub
2006-03-26, 14:04
För mig håller spelet i alla fall än. Helt lysande.
För mig håller spelet i alla fall än. Helt lysande.
Har du koll på om du varit vid Fort Greif?
Ligger på en liten ö dit man åker båt, är inlåst här pga. ett quest. Har fixxat allt här inne men kan inte hitta hur man öppnar porten nu när jag har nyckeln :)
Nevermind :) Hittade nu...
tossefar
2006-03-26, 14:45
Jag har spelat i snart 20 timmar, spelet är fortfarande über. Inte hittat en quest som är en annan lik än.
Förstår inte hur ni kan klaga på striderna! Har ni som klagat spelat morrowind, där snackar vi tråkiga strider. I oblivion är de ju riktigt actionfyllda och intressanta tycker jag, iaf med hjälp av lite alchemy ;) Är alltid lika roligt när fienden paralyseras av ett gift och blir helt stel och faller till marken!
Och dialoger samt uppdrag tycker jag känns riktigt engagerande, det känns som att man är med i världen :) Och allt är rikligt varierat, att kalla oblivion enformigt är ju helt uppochner, säg mig vad som gör Oblivion så fruktansvärt enformigt som ni påstår.
Här kommer lite screenshots så att alla blir glada :)
Azure,
Här står jag framför en staty av gudinnan Azure, de fem ljusen bakom henne är tända för all framtid till ära för 5 av hennes följeslagare som dödade en mäktig vampyr, men själva blev smittade, sedan fick jag gå och döda dem för att befria dem på uppdrag från Azure.
Argoniantjej,
Min gubbe hittade en riktigt söt Argoniankvinna, tyvärr var hon också en religiös fanatiker så det funkade inte riktigt emellan oss :(
Bergen,
Jag står högt upp i de snö- och isbeklädda bergen.
Utsikt,
Lite mer skog på långt håll och sånt bara för att visa att det inte alls är något fel på grafiken!
Ledsen för dem små bilderna, men jag hittade inget bra ställa att lägga dem på.
Tigerkotten
2006-03-26, 15:29
Zakath om du vill få bort dom gula siffrorna, klicka på screenshot i fraps.
Sedan bocka i include frame rate något.
Tror det är så iaf :)
Tigerkotten
2006-03-26, 15:32
Några bilder men är inte mina gubbar
http://jerkcomics.com/mwnd/amye.jpg
http://img113.imageshack.us/my.php?image=toria19mh.jpg
Har ni inte klarat mainquest än grabbar?
RIktigt coolt slut :) Bättre än morrowind!
Någon som vet kommandot så att man kan "göra" lockpicks?
Tyckte som sagt "slutet" var lite tråkigt.
:(
Tigerkotten
2006-03-26, 17:46
Varför stressa och göra mainquestet först? Finns ju inget som säger att man ska göra det på en gång.
tossefar
2006-03-26, 17:59
Någon som vet kommandot så att man kan "göra" lockpicks?
Är du med i thieves guild så kan du köpa 100 picks från din fence i bruma.
Utanför västra murarna i imperial så står en kille som säljer 30 st.
King Grub
2006-03-26, 18:33
Nej, jag tar det väldigt lugnt med det och utför uppdragen i den takt och ordning jag har lust. Det bästa med sådana här spel är att man kan göra just det, och att ingen bestämmer att jag måste göra det och det uppdraget i ordning under tidspress.
Är du med i thieves guild så kan du köpa 100 picks från din fence i bruma.
Utanför västra murarna i imperial så står en kille som säljer 30 st.
Jag är med i Dark Brotherhood, men jag har inte längre möjlighet att köpa av killen där. Sen så har jag redan köpt upp så många lockpicks ajg kunnat hitta, men det har ordnat sig nu. Jag droppar guld när jag får lockpicks.
Jag är med i Dark Brotherhood, men jag har inte längre möjlighet att köpa av killen där. Sen så har jag redan köpt upp så många lockpicks ajg kunnat hitta, men det har ordnat sig nu. Jag droppar guld när jag får lockpicks.
Dark Brotherhood är det bästa jag gjort än så länge! Fan är mitt uppe i att smyga mig in i Imperial Prison och döda en fånge... faaan så bra det är! Sitter som på nålar!
jag vill gärna gå med i dark brotherhood men jag lyckas inte. Dödar en, sen sover jag och det är ingen där.
Förslag på vem man kan mörda?
jag vill gärna gå med i dark brotherhood men jag lyckas inte. Dödar en, sen sover jag och det är ingen där.
Förslag på vem man kan mörda?
Spoiler:
Arenan. Gör alla matcherna, inklusive den sista, så kommer the Dark Brotherhood-gubben.
Lasse Kongo
2006-03-26, 19:55
Spoiler:
Arenan. Gör alla matcherna, inklusive den sista, så kommer the Dark Brotherhood-gubben.
För mig dök han upp precis i början av spelet när jag precis hade joinat Fighters Guild och tackat ja till första kontraktet, då precis dök han upp :D
Dark Brotherhood är det bästa jag gjort än så länge! Fan är mitt uppe i att smyga mig in i Imperial Prison och döda en fånge... faaan så bra det är! Sitter som på nålar!
Så jäkla sant. Dark Brotherhood-uppdragen är de bästa jag har gjort än så länge. Mycket roligare än fighters guild-uppdragen i stil med: "gå till den grottan, döda alla, kom tillbaka". Dessutom får man ju utrustning som är ovärderlig för den som inte är så bra på sneak och sånt =)
Flygplan
2006-03-26, 19:57
Såg fram emot att spela Oblivion idag, och vad står där.. jo "Your filesystem does not support files larger than 4gb".
Fan, drar ner och köper spelfan imorgon :furious:
Håller med så jävla roligt.:D
Riktigt fina bonusar också, speciellt om man är tjuv/assasin.
Du kan ju konvertera till NTFS då kommer det funka
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/convertfat.mspx
Varför stressa och göra mainquestet först? Finns ju inget som säger att man ska göra det på en gång.
Nej, jag tar det väldigt lugnt med det och utför uppdragen i den takt och ordning jag har lust. Det bästa med sådana här spel är att man kan göra just det, och att ingen bestämmer att jag måste göra det och det uppdraget i ordning under tidspress.
Nej absolut inte, bara jag som inte tyckte om oblivionportarna och att det skulle springa massa daedra på the mortal plane. Nu när dom är ute ur bilden kan man äntligen fokusera på det roliga :) Thieving!
Då är man vampyr. Orc Vampire Warrior. Slå det.
Catstyle
2006-03-26, 20:52
Vad får man för bonus etc som vampyr?
du får en blek hy så du kan lättare bli en goth(are).
Catstyle
2006-03-26, 20:55
du får en blek hy så du kan lättare bli en goth(are).
*popcorn* :hbang:
Hittade detta på ett forum:
• It starts as the disease Porphyric Hemophilia
• After 3 days with the disease, the next time you sleep you will become a vampire
• Unknown if you can get the disease cured before you become a vampire
• Once you are a vampire you need to find Raminus Polus in the Arcane University to start the quest for a cure
• You can only feed on sleeping people, and it might count as an assault if you are seen
• You do not have to feed, if you go without feeding you get stronger, but also gain sun damage
• You hunger progresses in stages, each marked by a 25 point increase in your vampirism stat
• Your vampirism stat drops back to 25 when you feed, regardless of what level it was at
• No once notices you are a vampire until your vampirism reaches 50, and it doesn’t hinder conversations until 100 (not positive)
• Each level of hunger also gives you a spell:
o Hunter’s sight, 5 magika to cast, Nighteye 30 sec, Detect life 100 ft 30 sec
o Vampire’s Seduction, once a day, Charm 50 pts 20sec
o Reign of Terror, once a day, Silence 20 ft 60 sec touch, Demoralize level 6 60 sec touch
o Embrace of Shadows, once a day, Nighteye 90 sec, Invisible 180 sec
• Here is the list of Bonuses:
Vampirism 25 50 75 100
Sun damage 0 2 4 8
Weakness to fire 20 30 40 50
Fortify Speed 5 10 15 20
Fortify Willpower 5 10 15 20
Fortify Strength 5 10 15 20
Fortify Sneak 5 10 15 20
Fortify Acrobatics 5 10 15 20
Fortify Mysticism 5 10 15 20
Fortify Illusion 5 10 15 20
Fortify Hand to hand 5 10 15 20
Fortify Destruction 5 10 15 20
Fortify Athletics 5 10 15 20
Resist Disease 100 100 100 100
Resist Normal Weapons 5 10 15 20
Resist Paralysis 100 100 100 100
#%"#()=/)()=FDS)/("¤.... man kan ju bli så jääääävla sur på lockpickingen, och ju surare man blir desto otåligare blir man, så blir de ääännu svårare.
King Grub
2006-03-26, 21:21
Måste vara svårare på X-Boxen? Det är hur enkelt som helst med mus på PC i alla fall.
Måste vara svårare på X-Boxen? Det är hur enkelt som helst med mus på PC i alla fall.
Vettefan, men det är inte plättlätt iaf! Och om man missar ett par gånger blir man som sagt irriterad så blir det ännu svårare :)
Hmm, blev erbjuden av min dark brotherood vän att bli vampyr... hmmm
Fatalist
2006-03-26, 21:48
#%"#()=/)()=FDS)/("¤.... man kan ju bli så jääääävla sur på lockpickingen, och ju surare man blir desto otåligare blir man, så blir de ääännu svårare.
Det gäller att få in timingen rätt bara, att trycka precis innan splinten vänder neråt igen. Svårighetsgraden på lås anges väl med hur pass snabba splintarna är i medelsnitt eller något (och hur många de är såklart).
Fattar inte riktigt vad picking-skillen är till för, jag kan picka fyrpiggade lås med 15 lockpicking utan att förstöra en enda pick... jag är grym :cool:
Nån som kan visa mig i rätt riktning med lockpicks, vart köper man dem?
Om magiska vapen får slut på sin charge finns det något sätt att ladda upp den då igen?
Om magiska vapen får slut på sin charge finns det något sätt att ladda upp den då igen?
Använd soulstones, fyllda med en själ från en dödad fiende. Det finns en magi som heter trap soul, använd den precis innan fienderna död samtidigt som du har en tom soulstone i inventoryn :)
Vissa npc's (i mage guilden) kan också rechargea.
Använd soulstones, fyllda med en själ från en dödad fiende. Det finns en magi som heter trap soul, använd den precis innan fienderna död samtidigt som du har en tom soulstone i inventoryn :)
Aha tackar. =)
Såg fram emot att spela Oblivion idag, och vad står där.. jo "Your filesystem does not support files larger than 4gb".
Fan, drar ner och köper spelfan imorgon :furious:
Byta filsystem?
Flygplan
2006-03-27, 12:34
Du kan ju konvertera till NTFS då kommer det funka
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/convertfat.mspx
Tack! Var en jävla prosess hehe...Fick installera om alla program och drivrutiner :)
Tack! Var en jävla prosess hehe...Fick installera om alla program och drivrutiner :)
Alla? Hur e de möjligt? Hur gamla program pratar vi om egentligen :P
Hmm, är det enda användingen av soulstones? trodde man kunde imbuea vapen med de. dvs få olika +stats beroende på moben.
Gav mig på en riktig warrior arketyp men efter att ha spelat någon timme efter sewers började jag fatta att man antagligen får lite mer behållning av spelet med en mer nyanserad karaktär.
Så vad ska man ge sig på? hmmm... en mage/warrior kanske eller warrior/archer? Smyga runt är inte min grej riktigt så allt utom det egentligen, vad tycker ni som spelat längre är roliga/bra skills?
Hur gör man för att få sin recommendation till Mages guild från gillet i Cheyindal? Jag har hittat ringen, tagit med den tillbaka till gillet och sen när jag skall visa den för bossen som skall ge mig recommendation så säger deetsun att han stuckit iväg i ett roidrage och att jag kan titta på hans rum om där ligger någon recommendation eller något annat "mystiskt". Jag har sökt igenom varenda liten tunna, byrålåda och skrymsle i hela huset, men inte funnit något. Så vad skall jag göra?
Gav mig på en riktig warrior arketyp men efter att ha spelat någon timme efter sewers började jag fatta att man antagligen får lite mer behållning av spelet med en mer nyanserad karaktär.
Så vad ska man ge sig på? hmmm... en mage/warrior kanske eller warrior/archer? Smyga runt är inte min grej riktigt så allt utom det egentligen, vad tycker ni som spelat längre är roliga/bra skills?
Wood Elf, Acrobatic archer! Det är schteinhårt! :thumbup: Att hoppa runt och skjuta pilbåge i bästa Robin Hood manér kan det väl ändå inte finnas någonting bättre än :D
King Grub
2006-03-27, 14:14
Hur gör man för att få sin recommendation till Mages guild från gillet i Cheyindal? Jag har hittat ringen, tagit med den tillbaka till gillet och sen när jag skall visa den för bossen som skall ge mig recommendation så säger deetsun att han stuckit iväg i ett roidrage och att jag kan titta på hans rum om där ligger någon recommendation eller något annat "mystiskt". Jag har sökt igenom varenda liten tunna, byrålåda och skrymsle i hela huset, men inte funnit något. Så vad skall jag göra?
Nere i Falcars rum i källaren finns det Black Soul Gems.
Nere i Falcars rum i källaren finns det Black Soul Gems.
Tack skaru igen :) Vad är din karaktär för level nu?
Hur mycket använder ni fast travel förresten?
Själv har jag bara använt det en gång när jag skulle eskortera en gubbe, detta på 40 timmars speltid :)
tossefar
2006-03-27, 15:16
Själv har jag bara använt det en gång när jag skulle eskortera en gubbe, detta på 40 timmars speltid :)
Alltid. Jag sprang längs med vägarna första gången jag gjorde resan, för att hitta grottor osv. Resten av gångerna tar jag fast travel.
Är det nån som har sett om det finns nåt fysiskt varuhus som säljer oblivion? Jag är lite sugen på att gå och köpa spelet till xbox idag nämligen. Bor i lund. Tänkte på elgiganten siba eller motsvarande.
Tack på förhand :)
Så mycket det bara går!
Catstyle
2006-03-27, 15:31
Hmms.
Order of virt. Blood.
Har gått in i rolands hus men vad tusan är det jag ska hitta för att gå vidare med questen?
Kanske lite spoiler så om ni vill svara i vit text.
Om ca 10 min ska jag testa spelet för första gången :)
Hoppas det ska gå skapligt på min P4 2,7ghz 1GB ram och ett 6800 Ultra
Tips + Spoiler
The levelling system is pretty stupid, since you can seriously min/max your char and abuse the system, but I'm having a blast playing through it now.
Currently doing all the guild quests (Fighters-->Mages-->Thieves-->Dark Brotherhood) and side quests, since I feel like the main quest is almost finished.
By the way, if you want to do all the guilds, you have to do it in the order I am doing it
Fighters wont accept people with too much infamy, Mages wont accept once you do a certain thieves guild quest, and Thieves wont accept if you kill too many people I think.
I sånna här spel brukar återspelsvärdet vara stort så man behöver inte
göra det "optimalt" första gången.
det ska gå, en polare har något sämre dator (fast inte skitstor skillnad) och ha kan få skaplig grafik iaf.
Funken, vill också lira! :D
Har ovanstående med 2.8ghz.. funkar hyfsat bra.
Tips + Spoiler
The levelling system is pretty stupid, since you can seriously min/max your char and abuse the system, but I'm having a blast playing through it now.
Jo det går att utnyttja ganska enkelt, men hur roligt är det, är ju trots allt ett SP spel :)
Men Kwon - köp en ny dator eller en Xbox för fasen, det är du värd! :D Du är ju den mest aktiva här i tråden och ändå så har du inte spelat spelet!
Hihi blev förresten precis Master Alchemist :hbang:
Har ovanstående med 2.8ghz.. funkar hyfsat bra.
jodå var inga problem med grafiken...
jodå var inga problem med grafiken...
Hur höga inställningar klarade datorn av utan lagg? High?
Hur höga inställningar klarade datorn av utan lagg? High?
mmm den satte High på automatik och det flyter helt fritt utan att någonsin
hacka till.
Inte testat att öka mer än vad den satte...
Jo det går att utnyttja ganska enkelt, men hur roligt är det, är ju trots allt ett SP spel :)
Men Kwon - köp en ny dator eller en Xbox för fasen, det är du värd! :D Du är ju den mest aktiva här i tråden och ändå så har du inte spelat spelet!
Hihi blev förresten precis Master Alchemist :hbang:
Äh, jag har redan tröttnat på liret efter den här tråden.. :laugh:
backflash
2006-03-27, 22:57
http://www.waiting4oblivion.com/forums/index.php?showtopic=1853
:D
Spelet är lite crash benäget dock, läst på en del forum och det verkar vara så för en del.
Mitt la ner 2 gånger direkt när man tryckte på play innan det startade.
Sen totalfrös det 1 gång
och dog bara mitt i spelet utan att jag gjorde nått 1 gång.
Hoppas på patch snart
Tigerkotten
2006-03-27, 23:12
Spelet är lite crash benäget dock, läst på en del forum och det verkar vara så för en del.
Mitt la ner 2 gånger direkt när man tryckte på play innan det startade.
Sen totalfrös det 1 gång
och dog bara mitt i spelet utan att jag gjorde nått 1 gång.
Hoppas på patch snart
Går och fixa om man gör som forum trådar säger. Jag crashade extremt mycket och löste det genom dom tips som gav.
Enda gången jag crashar nu är om jag alt tabbar ibland.
Äh, jag har redan tröttnat på liret efter den här tråden.. :laugh:
Själv har jag inte tröttnat än efter ca 40 timmars spelande, inte i närheten av tröttnat, har inte ens provat några moddar.
Besökte precis Imperial City för första gången, lvl 28 ;)
Det var en magnifik syn när jag anlände mitt i natten:
http://i1.tinypic.com/se7rmc.jpg
Där inne hittade jag en staty av en väldigt väldigt avlägsen släkting (önsketänkande):
http://i1.tinypic.com/se7uab.jpg
vänta tills du klarat mainquest :D Då kommer du förstå vad jag menar när jag hintar åt den sista bilden, du kommer få se en mkt större finare staty av nån du kände
Tigerkotten
2006-03-27, 23:27
Vad faen lvl 28 och besökte nyss imperial?! :D
Jag tror jag är level 11 bara.
Ang mage questet när man ska vänta på necromancer vi altar, ska man vänta där 1vecka eller vad? Det står ju att han kommer 1 gång i veckan eller så i notes. Det låter inte kul!
Vad faen lvl 28 och besökte nyss imperial?! :D
Jag tror jag är level 11 bara.
Spelet ska spelas igenom ordentligt :D Och jag har ändå bara gjort några få uppdrag/stad, det är mycket roligt som väntar!
Dessutom känns det ju inte särskilt realistiskt om man vinner i arenan på lvl 1.
Lika som bär!
http://contest.waiting4oblivion.com/entries/0014_lancer31.jpg
http://www.waiting4oblivion.com/images/screenshots/oblivPCA01B.jpg <- Originalet
Spelar på högsta upplösning, flyter på perfekt. Jäkla kul spel :hbang:
Köpte precis en xbox 360 och oblivion. 4600 fattigare men lika mycket lyckligare :D
Men är det verkligen meningen att 360:n ska låta som ett jetplan?
tossefar
2006-03-28, 17:01
Köpte precis en xbox 360 och oblivion. 4600 fattigare men lika mycket lyckligare :D
korrekt
Frågan är om jag ska spela om skiten med en ny gubbe, fortsätta med den jag har eller skita helt i spelet *slap*
Frågan är om jag ska spela om skiten med en ny gubbe, fortsätta med den jag har eller skita helt i spelet *slap*
Började om med en ny ;)
Funderar på att lira det en andra gång med som ond senare :devil:
Började om med en ny ;)
Funderar på att lira det en andra gång med som ond senare :devil:
Jo, det är frestande, men jag vet ju hur det blir, är så jävla svårt att bli nöjd med gubben. Så spelar man om 40 gånger till man är nöjd, men då har man tröttnat på spelet :D
Jo, det är frestande, men jag vet ju hur det blir, är så jävla svårt att bli nöjd med gubben. Så spelar man om 40 gånger till man är nöjd, men då har man tröttnat på spelet :D
HAHA been there done that :D
sibbemannen
2006-03-28, 18:14
som jag har skrivit innan så har jag en hp dator, 1 gig i ram, 3500 gigahertz och ett ati x600, jag har testat oblivion nu, och spelet rekomenderar att jag ska ha på lägsta upplösning och mellan kvalite! och ändå hackar det lite, finns det nått att fixa för att det ska flyta bättre eller ska man byta grafikkort?
som jag har skrivit innan så har jag en hp dator, 1 gig i ram, 3500 gigahertz och ett ati x600, jag har testat oblivion nu, och spelet rekomenderar att jag ska ha på lägsta upplösning och mellan kvalite! och ändå hackar det lite, finns det nått att fixa för att det ska flyta bättre eller ska man byta grafikkort?
Låter konstigt. Min dator med samma spec. (dock 3.2 GHz) flyter bra på lite högre upplösning.
sibbemannen
2006-03-28, 18:37
a kanske ska uppdatera nått eller så?det flyter på rätt bra men laggar ibland, muspekare kommer lite efter , vet inte hur jag ska förklara det riktigt...
Sänk svårighetsgraden, svårare än så är det inte. Höj igen senare om det blir för lätt :)
Haha det syndromet har jag med *screwy* Först gjorde jag en ren fighter, mosade allt men blev lite långtråkig. Nu spelar jag ngt mer åt mage hållet och börjar redan ångra mig igen *grr27*
Catstyle
2006-03-29, 14:03
Roleplay ftw!
Här är det ranger som gäller. :hbang:
Tigerkotten
2006-03-29, 14:11
Avinstallerade spelet idag :)
AFanatic
2006-03-30, 12:41
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,801171,00.html
Catstyle
2006-03-30, 15:18
Skrattade lite åt detta:
"Men ”Oblivions” styrka ligger i det smarta utförandet, friheten och den anala detaljrikedomen."
AFanatic
2006-03-30, 15:21
Skrattade lite åt detta:
"Men ”Oblivions” styrka ligger i det smarta utförandet, friheten och den anala detaljrikedomen."
Hehe samma här, tänkte först att de hade skrivit fel, men så föll sig ordet helt perfekt in i sammanhanget. Kunde inte blivit en mer detaljerad beskrivning av nörderi. :laugh:
Kollar man in speltoppen så ser man en intressant topp4.
Simpelt löst, modda den.
Är det fläktarna som låter så är det bara att byta ut dom. Öppna lådan,
montera bort fläkten och sätt dit en ny som är tystare men kyler lika bra/bättre.
Aldrig vart inne i en 360 men kan inte tänka mig att det ska vara några problem.
tossefar
2006-03-30, 15:40
Simpelt löst, modda den.
Är det fläktarna som låter så är det bara att byta ut dom. Öppna lådan,
montera bort fläkten och sätt dit en ny som är tystare men kyler lika bra/bättre.
Aldrig vart inne i en 360 men kan inte tänka mig att det ska vara några problem.
Kul grej att bryta garantin över.
Kul grej att bryta garantin över.
Spara orginalfläkten och behöver du lämna in den så montera tillbaka den gamla.
Var försiktig med mejslar och se till att du inte lämnar en massa spår efter dig.
Enligt garantin får du väl inte ens öppna boxen, min P2 öppnar jag då och då
för att göra rent i den.
Det är idiotiskt dumt av dom att inte sätta i bra och tysta fläktar från start,
det är ingen stor merkostnad. Den piken kan 90% av alla grafikkort också ta
åt sig av.
Första jag gör när jag skaffar ett nytt grafikkort är att byta fläkt, tycker inte
jag ska behöva välja mellan garanti eller rimlig ljudnivå. Men behöver jag skicka tillbaka kortet så är det bara o montera tillbaka den gamla fläkten
Tillverkarna har alltid sätt att se ifall man varit inne o pillat runt.
Det är inte fläktarna som låter mycket på 360´n utan att den hela tiden kör på på full speed med DVD´n. När är i huvudmenyn eller spelar ett nerladdat demo i från HDn är det mycket tystare no?
Vad ska man göra i Oblivion? Ställena som ser ut som helvetet med en massa småmonster som springer runt och attackerar en hela tiden. Hittar inte vad jag ska göra där för att fixa Oblivionporten. Nån som vet?
Tigerkotten
2006-04-02, 01:50
Vad ska man göra i Oblivion? Ställena som ser ut som helvetet med en massa småmonster som springer runt och attackerar en hela tiden. Hittar inte vad jag ska göra där för att fixa Oblivionporten. Nån som vet?
Följ questet
Målet är alltid att gå upp i toppen av ett visst torn. Du ska försöka hitta en dörr som leder in någon stans, det kan du vara säker på i alla fall. Använd kartfunktionen för att hitta den dörren om du har letat men inte hittar den. Väl inne i tornet är det oftast ganska straight forward.
mister_power
2006-04-02, 02:32
var kan man köpa lockpicks??
Tack på förhand
Catstyle
2006-04-02, 08:14
Varför känns som det som att hela delen efter det att man gått in i herr Ms paradis och dödat honom (mainquest) var gjort under väldig stress?
Kasst slut iaf.
Målet är alltid att gå upp i toppen av ett visst torn. Du ska försöka hitta en dörr som leder in någon stans, det kan du vara säker på i alla fall. Använd kartfunktionen för att hitta den dörren om du har letat men inte hittar den. Väl inne i tornet är det oftast ganska straight forward.
Hm..när jag går runt i tornet så leder dörrarna bara ut igen. men jag ska testa än en gång då :P
Catstyle
2006-04-02, 09:43
Hm..när jag går runt i tornet så leder dörrarna bara ut igen. men jag ska testa än en gång då :P
Du ska upp i det 'stora' tornet som glänser på toppen.
Dörrarna leder uppåt om du går rätt. *popcorn*
Tack på förhand
Du måste joina thiefsguild och köpa av dom, du joinar dom genom att åka i fängelse sen när du suttit av ditt straff kommer en från thief guild och ger dig en lapp med mer instruktioner.
Du måste joina thiefsguild och köpa av dom, du joinar dom genom att åka i fängelse sen när du suttit av ditt straff kommer en från thief guild och ger dig en lapp med mer instruktioner.
Jag gick med genom att snacka med en uteliggare, som berättade var jag kunde hitta den där snubben med facklan. Så det är inte nödvändigt att åka i fängelse för att joina.
Vad bra spelet är, har kommit upp i 60 timmars speltid än så länge :D
Kör ni med några mods förresten?
Jag kör med:
Better Water
BT mod (bättre UI och inventory, map)
Colour map
Samt lite tweaks i ini filen:
mer blod
blod är kvar efter striden
glesare gräs
gräs längre bort
Efter att ha läst denna tråden var jag ju bara tvungen att köpa skiten.
MEN, jag har inte så stor vana vid rollspel och har lite frågor jag inte lyckats lista ut själv.
Min "LUCK" (tur) sjönk plötsligt efter en liten batalj, från 50 till 6. Och den verkar inte vilja återvända, inget tillfälligt alltså. Ska det va så här eller finns det någon besvärjelse eller potion man kan ta för att återställa?
Kan man hela sin Häst? Brunte är lite ledsen.
Så...nu klarade jag ÄNTLIGEN en Oblivion-gate. Men uhh vad frustrerande det var. Småmonster överallt!
MEN, jag har inte så stor vana vid rollspel och har lite frågor jag inte lyckats lista ut själv.
Min "LUCK" (tur) sjönk plötsligt efter en liten batalj, från 50 till 6. Och den verkar inte vilja återvända, inget tillfälligt alltså. Ska det va så här eller finns det någon besvärjelse eller potion man kan ta för att återställa?
Det kan vara sjukdom. Använd Cure Desease. Annars borde det fixas om du går till ett tempel och aktiverar altaret.
För övrigt vill jag tipsa om Fortify luck i svåra fighter. Man tror inte Luck ska påverka så mycket, men det gör faktiskt en stor skillnad.
Vad bra spelet är, har kommit upp i 60 timmars speltid än så länge :D
Kör ni med några mods förresten?
Jag kör med:
Better Water
BT mod (bättre UI och inventory, map)
Colour map
Samt lite tweaks i ini filen:
mer blod
blod är kvar efter striden
glesare gräs
gräs längre bort
Vars hittade du dom modsen?
Luck'en borde du få tillbaka om du går in till en kyrka och använder ett altar, hästen tror jag helas med tiden, typ om du sover så får han också liv.
Vars hittade du dom modsen?
http://www.tessource.net/files/search.php
:)
Just det ja,
Unofficial Equipment Rarity Patch V1.1 är också given, gör så att de bättre rustningarna är mycket ovanligare och att man slipper se banditer i full daedric m.m ;)
Ska precis prova en mod kallad Jump Adjustment, förhoppningsvis ska den ge lite mer realistiska hopp.
Tack på förhand
Det står en snubbe utan för muren till imperial city som säljer lockpicks. Bara gå längs med muren så bör du hitta honom.
Har det kommit någon officiell patch ännu?
Har det kommit någon officiell patch ännu?
Tyvärr inte :( Hoppas den kommer snart!
Tyvärr inte :( Hoppas den kommer snart!
Ja det finns en del störande element...
Bl.a så hoppar kraschar spelet ibland när den laddar ett nytt område. Har hänt tre gånger nu på lika många dagar.
Wennerberg
2006-04-03, 01:37
Blev Grand Master nyss, fyfan vad skoj del av spelet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.