handdator

Visa fullständig version : Lätt att bli vakt?

keffat_liv
2006-03-21, 22:51
Är det lätt att bli vakt/väktare om man är stor? (kanske inte spelar nån roll hur stor man är?) Jag e så sjukt jävla trött på skolan o har lust att bara skita i den... jag går nv o får 45 läxor varje dag, varav jag inte gör en enda. Känns lite meningslöst...

Zafer
2006-03-21, 23:07
Är det lätt att bli vakt/väktare om man är stor? (kanske inte spelar nån roll hur stor man är?) Jag e så sjukt jävla trött på skolan o har lust att bara skita i den... jag går nv o får 45 läxor varje dag, varav jag inte gör en enda. Känns lite meningslöst...

Jadu, du behöver väl läst klart gymnasiet för att kunna bli väktare?

keffat_liv
2006-03-21, 23:10

borde inte dom skita i om jag läst fysik kemi och allt det skitet? annars får jag väl fortsätta.. g är ju inte direkt svårt att få.

Beecher
2006-03-21, 23:22
Min bästis är väktare...
Och frågade inte vad man minst ska ha, eftersom jag inte ligger på så låg aktivitetsnivå angående skolan,, jag ska bli väktare efter gymnasiet. Men iaf så:
Gymnasiebetyg med alla ämnen godkända (eller bättre givetvis)
Körkort är ett måste här i örebro trakterna
Man får även göra lite tester, han fick iaf göra ett konditionstest som inte var så krävande :) Psyktest fick han också göra.
Praktik med handledare (ska jag ha nästa sommar...)
Sedan får man läsa lite också, men det är ju inte massor av matte utan det handlar mest om hur man ska agera i olika situationer, och om hur folk funkar i allmänhet, som tur är!

nu snackade vi lite löst om det i bilen idag, så några spikraka fakta kan jag inte ge men det är iaf vad jag uppfattat... finns väktargymnasium i sthlm också så man får jobb direkt när man gått ut gymnasiet.

keffat_liv
2006-03-21, 23:25
Min bästis är väktare...
Och frågade inte vad man minst ska ha, eftersom jag inte ligger på så låg aktivitetsnivå angående skolan,, jag ska bli väktare efter gymnasiet. Men iaf så:
Gymnasiebetyg med alla ämnen godkända (eller bättre givetvis)
Körkort är ett måste här i örebro trakterna
Man får även göra lite tester, han fick iaf göra ett konditionstest som inte var så krävande :) Psyktest fick han också göra.
Praktik med handledare (ska jag ha nästa sommar...)
Sedan får man läsa lite också, men det är ju inte massor av matte utan det handlar mest om hur man ska agera i olika situationer, och om hur folk funkar i allmänhet, som tur är!

nu snackade vi lite löst om det i bilen idag, så några spikraka fakta kan jag inte ge men det är iaf vad jag uppfattat... finns väktargymnasium i sthlm också så man får jobb direkt när man gått ut gymnasiet.

Ok, de kraven ska ju inte vara några problem direkt. Hur lång är utbildningen i stockholm, vet du det?

Beecher
2006-03-21, 23:27
Ok, de kraven ska ju inte vara några problem direkt. Hur lång är utbildningen i stockholm, vet du det?

Gymnasieutbildningen i sthlm är väl 3 år som ett vanligt gymnasium...
Men kursen man får efter gymnasiet om man gått något annat ska vara en snabb kurs på ett par månader :thumbup: kan ju fixa mer detaljer imorgon

keffat_liv
2006-03-21, 23:28
Gymnasieutbildningen i sthlm är väl 3 år som ett vanligt gymnasium...
Men kursen man får efter gymnasiet om man gått något annat ska vara en snabb kurs på ett par månader :thumbup: kan ju fixa mer detaljer imorgon

jaha nu läste jag fel. Läste icke det som gymnasieutbildning. Går redan NV så.

Jo gör gärna det, vore intressant.

shibi
2006-03-22, 10:25
http://vaktare.nu/

:)

skaparn
2006-03-22, 10:31
Är det lätt att bli vakt/väktare om man är stor? (kanske inte spelar nån roll hur stor man är?)

Jag hoppas att storlek i detta fall inte har någon betydelse.

Baan
2006-03-22, 10:35
försök läsa klart, du kommer inte ångra dig sen att du har avklarat gymnasium. finns inga garantier att du vill jobba som väktare hela livet, och har man inte ens gymnasieutbildning kan det bli lite svårare hitta jobb.

keffat_liv
2006-03-22, 10:41
Jag hoppas att storlek i detta fall inte har någon betydelse.

who knows, alla man ser är stora iaf.

Officer
2006-03-22, 10:44
who knows, alla man ser är stora iaf.

Knappast, de står oftast i sina enormt tjocka arbetarjackor för att se stora ut. De är sällan muskulöst stora så att säga.

keffat_liv
2006-03-22, 10:46
Knappast, de står oftast i sina enormt tjocka arbetarjackor för att se stora ut. De är sällan muskulöst stora så att säga.

åfan. Jag ska bli stor så då kan jag skippa jackan då :thumbup:

Pez
2006-03-22, 11:50
Tror du inte att du kommer frysa då?

Får jag bara fråga.. "vakt" - syftar du på "dörrvakt" då eller?

Beecher
2006-03-22, 12:08
min polare är en 70 kgs pjäs fördelat på 175cm så han är inte så stor...

btw, iaf här så kan man välja mellan att vara natt/dagvakt, det är ont om dagvakter verkar det som...

Nejv
2006-03-22, 12:27
Hoppa fan inte av skolan.

vassle
2006-03-22, 13:17

nej du behöver inte läsa klart...
du går i en vaktutbildning hos dom som man betalar runt 5-7 tusen.

Pez
2006-03-22, 13:30
nej du behöver inte läsa klart...
du går i en vaktutbildning hos dom som man betalar runt 5-7 tusen.
Att betala företaget som ska anställa dig för den utbildning dom kräver för jobbet är imo en ren ripoff.

keffat_liv
2006-03-22, 13:46
Tror du inte att du kommer frysa då?

Får jag bara fråga.. "vakt" - syftar du på "dörrvakt" då eller?

:) Jag vet faktiskt inte alls. Det är många år dit så det är egentligen bara spekulationer. Det är mest att jag vill veta hur det e osv, eftersom jag kommer, som jag känner nu, inte läsa högskola efter dessa 3 år..

JJ
2006-03-22, 14:33
Att hoppa av plugget för att bli väktare känns som ett bra beslut.

keffat_liv
2006-03-22, 14:42
Att hoppa av plugget för att bli väktare känns som ett bra beslut.

inte hoppa av, men mer eller mindre bara fixa g i sina ämnen.

Juliette
2006-03-22, 14:44
Hoppa fan inte av skolan.
Håller med.

Väktare är jättetråkigt jobb med dåligt betalt.. (smaken är visserligen olika, men jobbade som det under några år, och omsättningen på personal var väldigt hög pga nästan ingen ville jobba kvar så länge)
Du kan ju söka extrajobb som väktare medans du pluggar och se om det är som du trodde innan.

Kan verkligen säga att det absolut inte är värt att hoppa av skolan för.

Body Guard
2006-03-22, 14:55
för det första se till att bolaget betalar utbildning ( man får lön när man går den ) Du måste vara minst 18 år gärna 20 år. Godkänd gymnasie utb samt ostraffad och ordnad ekonomi. Sedan går man VU1 ( väktar utbildning steg1) den är på ca 1 vecka. Efter det kan du jobba i 6 mån sedan måste du gå VU2, man kan dock gå VU1 samt VU2 på en gång dvs 2 veckor.

Att jobba som väktare kan ha sina nack- och fördelar, beroende på uppgift. Tex stationär väktare, rond, ryck, butikskontrollant osv. Finns många olika saker man kan jobba med.

Jag har jobbat som väktare, pluggar nu på universitet men extra knäcker som ordningsvakt vilket jag trivs bra med.