handdator

Visa fullständig version : Ömmande gyno.

Slartibartfast
2006-03-21, 16:52
Eftersom sökfunktioned är utslagen så startar jag en ny gynotråd.

Har på senare tid märkt att min man boob är väldigt känslig och för en stund sedan när tjejen råkade stryka sig upp efter mig så smärtade det till utav bara helvete. Hur ont ska man ha för att de ska ta bort skiten gratis?

Kwon
2006-03-21, 16:54
NEEEEEJ Saataana Perkkelle Slarti!

Har du fått gyno :(

Tråkigt att höra!

Vad skall Brad Pitt säga nu?

Slartibartfast
2006-03-21, 16:56
NEEEEEJ Saataana Perkkelle Slarti!

Har du fått gyno :(

Tråkigt att höra!

Vad skall Brad Pitt säga nu?

Det har jag ju grinat om länge i flera trådar.

Min mojo är fuxored för all framtid är jag rädd. :(

keffat_liv
2006-03-21, 17:03
Går inte smärtorna över då? brukar komma och gå.

Slartibartfast
2006-03-21, 17:08
Går inte smärtorna över då? brukar komma och gå.

Jag känner inget då jag inte rör skiten, men om nåt bara nuddar så är det pain deluxe.

keffat_liv
2006-03-21, 17:09
Jag känner inget då jag inte rör skiten, men om nåt bara nuddar så är det pain deluxe.

Hade så innan med. Knuta i vardera bröst. Sedan börjar vänster bröst värka så ini helvete i nån månad. Fortfarande knutan kvar men gör inte ont nu.

jwzrd
2006-03-21, 17:09

Visst är det så att du äter mediciner (som du inte självmedicinerar) som har det som biverkning?

Fartman
2006-03-21, 17:11
Borde det inte gå att köra en rejäl gnällhistoria, att du får så lätt ont att du numera bara kan ha bylsiga t-shirtar då blotta beröringen av tyget gör ont. Sen kan du ju också gnälla om att din stora känslighet för beröring har inverkat mycket negativt på ditt förhållande till din flickvän då du numera inte längre ens kan krama henne utan en stor smärta.

Slartibartfast
2006-03-21, 17:12
Visst är det så att du äter mediciner (som du inte självmedicinerar) som har det som biverkning?

Yup. Det verksamma ämnet perfenazin i medicinen Trilafon (Peratsin i Finland) är boven.

jwzrd
2006-03-21, 17:13
Yup. Det verksamma ämnet perfenazin i medicinen Trilafon (Peratsin i Finland) är boven.

Får du tillväxt av körtelvävnad alltså förutom smärtan? Jag skulle hur som helst snacka med min läkare.

Slartibartfast
2006-03-21, 17:13
Borde det inte gå att köra en rejäl gnällhistoria, att du får så lätt ont att du numera bara kan ha bylsiga t-shirtar då blotta beröringen av tyget gör ont. Sen kan du ju också gnälla om att din stora känslighet för beröring har inverkat mycket negativt på ditt förhållande till din flickvän då du numera inte längre ens kan krama henne utan en stor smärta.

En sån historia ska jag absolut köra med nästa gång jag talar med läkaren. Det är ju halvsanning ändå.

Otto GROV
2006-03-21, 17:14

finns de inte nån liknande medecin utan denna biverkningen, töligt som fan alla fall

Nina L
2006-03-21, 17:14
Borde det inte gå att köra en rejäl gnällhistoria, att du får så lätt ont att du numera bara kan ha bylsiga t-shirtar då blotta beröringen av tyget gör ont. Sen kan du ju också gnälla om att din stora känslighet för beröring har inverkat mycket negativt på ditt förhållande till din flickvän då du numera inte längre ens kan krama henne utan en stor smärta.Bra tänkt. Men glöm inte det psykiska lidandet. (Hur du skäms över att visa dig i bar överkropp och får ångest över den stundande badsäsongen.)

Slartibartfast
2006-03-21, 17:15
Får du tillväxt av körtelvävnad alltså förutom smärtan? Jag skulle hur som helst snacka med min läkare.

ja, det är alltså min högra bröstkörtel som är förstorad. Ingen fettansamling.

Det är säkerställt med ultraljud.

Nina L
2006-03-21, 17:16
Ajdå. Det stod till och med som vanliga biverkningar. Kan du inte byta medicin?

Otto GROV
2006-03-21, 17:17
men om du nu opererar å sen fortsätter med medecinen kommer inte de tillbaka då??

Slartibartfast
2006-03-21, 17:18
Bra tänkt. Men glöm inte det psykiska lidandet. (Hur du skäms över att visa dig i bar överkropp och får ångest över den stundande badsäsongen.)

Det har jag också tänkt. Det kan dock hända att det faktum att jag ser ut som en adonis i fysiken arbetar emot mig. De kanske tror att det är 100% fåfänga och de köper inte min snyfthistoria. :MrT:

Jag hade redan vid första undersökningen svårt att övertyga kärringen om att jag inte kurar.

Slartibartfast
2006-03-21, 17:21
Ajdå. Det stod till och med som vanliga biverkningar. Kan du inte byta medicin?

Jag byter nog inte medicin innan mina pattar ser ut som dina. Den medicinen räddade livet på mig. Det är antingen pillren eller en matsked glödheta bösshagel är jag rädd.

Om de tar bort körteln kan den ju inte växa ut igen fast jag knaprar medsen.

Nina L
2006-03-21, 17:23
Det har jag också tänkt. Det kan dock hända att det faktum att jag ser ut som en adonis i fysiken arbetar emot mig. De kanske tror att det är 100% fåfänga och de köper inte min snyfthistoria. :MrT:

Jag hade redan vid första undersökningen svårt att övertyga kärringen om att jag inte kurar.Klart att du skall testa en annan medicin om denna inte funkar för dig. Edit: Ok, förstår läget.

Du får göra en rejäl salt- och kolhydratladdning och klä dig slafsigt. (Ta dina gamla jeans.)

Slartibartfast
2006-03-21, 17:29
Klart att du skall testa en annan medicin om denna inte funkar för dig. Edit: Ok, förstår läget.

Jag ska kolla upp det, men faktum kvarstår att jag har en ömmande squashboll i ena tutten som måste bort. Dessutom kommer jag absolut inte att börja mixtra med medicinen så länge jag pluggar. Jag måste ha dötid där jag kan köra avvänjning trainspotting style. "One mattress. One bucket for urine, one for feces and one for vomitus. One television and one bottle of Valium..." :D

Du får göra en rejäl salt- och kolhydratladdning och klä dig slafsigt. (Ta dina gamla jeans.)

Det ska jag göra. Ska ska vara så lodis som möjligt.

Nina L
2006-03-21, 17:34
Förresten, Slarti. När du skrev att du ser ut som adonis i fysiken... Var det ett exempel på den där humorn som du menade att ingen fattade? (Du brukar väl inte tala om ditt yttre i positiva ordalag?)

Slartibartfast
2006-03-21, 17:35
Förresten, Slarti. När du skrev att du ser ut som adonis i fysiken... Var det ett exempel på den där humorn som du menade att ingen fattade? (Du brukar väl inte tala om ditt yttre i positiva ordalag?)

Nej, jag var gravallvarlig.

Nina L
2006-03-21, 17:36
Nej, jag var gravallvarlig.Hmn...

Toxic
2006-03-21, 17:50
Slarti: Hur gammal är du?
Be dem göra ett test på dina testo nivåer eller erbjud dig att ta ett dopingtest för att motbevisa det hela om du inte redan gjort det ofc

Lallle
2006-03-21, 17:52
Hade så i en (!) dag att det gjorde riktigt ont när något bara nuddade lite grann, det svällde även upp. Var bara på högra bröstvårtan också. Men sen dagen efter var allt borta.

fat_joe
2006-03-21, 18:25
Jag har operaret mig för skiten, ser ut som skit nu och endel av det är fortfarande kvar *grr*

Slartibartfast
2006-03-21, 18:32
Toxic']Slarti: Hur gammal är du?

26

Doctor Snuggles
2006-03-21, 18:41
Äh, surfa med ordentligt vaxad bräda med bar överkropp i några timmar, så får du se på smärta (läs: sår) i bröstvårtorna. :D

Men seriöst, försökt med KBT istället?

timoat
2006-03-21, 18:42
Har du möjlighet att visa en bild på tutten? Så vi vet vad du oroar dig för?

Pata
2006-03-21, 18:45
Äh, surfa med ordentligt vaxad bräda med bar överkropp i några timmar, så får du se på smärta (läs: sår) i bröstvårtorna. :D

Mm jag vet! Vilken smärta det var! Sprang o köpte en sån där våtdräkts t-shirt direkt... ville ju inte minnas smärtan Snuggles ! Fan för dig! :cryout:

Inte hjälpte det att man skvalpa runt i saltvatten heller.

Slartibartfast
2006-03-21, 18:46
Men seriöst, försökt med KBT istället?

Vad är det?

fonzie
2006-03-21, 18:46
Jag har operaret mig för skiten, ser ut som skit nu och endel av det är fortfarande kvar *grr*

+1

Slartibartfast
2006-03-21, 18:49
Har du möjlighet att visa en bild på tutten? Så vi vet vad du oroar dig för?

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Gyno2.jpg

Syns inte lika bra nu när jag är lite fetare, men det tar liksom ut vitsen att vara deffad när det börjar se värre ut ju mera deffad man är. *grr*

På bilden är jag "50% deffad"

Pata
2006-03-21, 18:52
Ja det syns en lite bulle på högra tutten. Men ur skönhets perspektiv ska du väl inte oroa dig ... e ju en riktig läckerbit :em:

Kan ju alltid smälla till den vänstra med en tegelsten så den sväller upp och blir propotionerlig med den andra. :)

Äh skämt åsido ... fan kolla med läkartanten. Något måste du kunna göra om du lider av det.

timoat
2006-03-21, 18:56
Man tycker ju att du borde kunna få det opererat gratis, om det orsakar dig mycket psykiskt lidande. Säg att du börjat undvika speglar i bar överkropp och att du gråter och mår illa av dig själv etc. Bring out the big guns! And forget about self pride for a few weeks.

fonzie
2006-03-21, 18:59
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Gyno2.jpg

Syns inte lika bra nu när jag är lite fetare, men det tar liksom ut vitsen att vara deffad när det börjar se värre ut ju mera deffad man är. *grr*

På bilden är jag "50% deffad"

Tycker du det där är jobbigt så vänta bara tills du har ett par riktiga bröst. ;)
Nej men vet att det är jobbigt, men om det är din medicin som orsakar det så kanske operation är dumt. Prata med läkaren som skrev ut din medicin och fråga om det finns något sätt runt.

fonzie
2006-03-21, 19:11
Tycker du det där är jobbigt så vänta bara tills du har ett par riktiga bröst. ;)
Nej men vet att det är jobbigt, men om det är din medicin som orsakar det så kanske operation är dumt. Prata med läkaren som skrev ut din medicin och fråga om det finns något sätt runt.

Höh, nu menade jag då förstås som tuttar och ingen anspelning på nåns muskelbyggnad.

Toxic
2006-03-21, 19:17
Jak har liknande dock från tidiga tonåren+fetma... som nu gått tillbaka nästan helt förutom fettvävnaden som inte går bort när man deffar samt feta bröstvårtor... *cry*

Slartibartfast
2006-03-21, 19:21
Avslappnad syns det inte lika mycket, men man kan ju inte börja gå omkring och vara avslappnad hela tiden heller! HAHAHAHHAHHA :laugh: :laugh: :cryout: :cryout:

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Gyno1.jpg

Kwon
2006-03-21, 19:23
Slarti, du fick en komplimang av Pata!

Nu kan du sluta tänka på Gynot en vecka eller två! :naughty: :thumbup:

Slartibartfast
2006-03-21, 19:27
Slarti, du fick en komplimang av Pata!

Nu kan du sluta tänka på Gynot en vecka eller två! :naughty: :thumbup:

Tack för att du tar mitt problem på allvar. :thumbup:

Kwon
2006-03-21, 19:29
Tack för att du tar mitt problem på allvar. :thumbup:

Ok ok, hädanefter skall jag vara seriös!

Klart man hjälper Slarti! :thumbup:

Doctor Snuggles
2006-03-21, 19:36
Mm jag vet! Vilken smärta det var! Sprang o köpte en sån där våtdräkts t-shirt direkt... ville ju inte minnas smärtan Snuggles ! Fan för dig! :cryout:

Inte hjälpte det att man skvalpa runt i saltvatten heller.

Nä fan, kunde knappt gå omkring i t-shirt dagarna efter. Kände mig ytterst manlig när jag smörjde in tuttarna med lotion hela tiden så att det inte skulle skava :D
Japp, inhandlade rashguard själv rätt snabbt..
Vart surfade du?

Doctor Snuggles
2006-03-21, 19:37
Vad är det?

Kognitiv beteendeterapi.

Slartibartfast
2006-03-21, 19:40
Kognitiv beteendeterapi.

Jag har bara läst psykologi ett år på högskolan, men jag är ganska säker på att kognitiv beteendeterapi inte gör att gynon försvinner. Hade du föreslagit biofeedback, hade det varit en annan sak.

Kwon
2006-03-21, 19:41
Slarti, inte vara orolig.

Det ser ok ut efter operation!

gyno (http://www.plasticsurgery.nu/swe/gynecomastia.htm)

Ni som har opererat er, hur mycket kostade det? Runt 10k?

toreld
2006-03-21, 19:58
Jag misstänker oxå att jag fått lite gyno i vänster bröst. vid nyår kände jag smärta i vårtan men tänkte inte så mkt mer på det.. först nu när det är en lite bula där inne jag kom på att det förmodligen är gyno. jag vet inte mkt om detta men läste lite om att det va risk för cancer om man hade det?!?! måste man kolla upp hos läkare eller hur fungerar detta?!? :(

och vad beror detta på? varför får man det? att man tar steroider vet jag att man kan få det men så är ju inte mitt fall..

Doctor Snuggles
2006-03-21, 20:02
Jag har bara läst psykologi ett år på högskolan, men jag är ganska säker på att kognitiv beteendeterapi inte gör att gynon försvinner. Hade du föreslagit biofeedback, hade det varit en annan sak.

Haha, du missförstår (det är iof en intressant tanke ;) ).
Det medlet som du tar, det är väl psykofarmautika? Jag kanske var ute o cyklade, men det var därför jag föreslog KBT. Och hur kan man inte veta vad KBT är om man pluggat psykologi? :confused:

H.Emanuel
2006-03-21, 20:21
Mer om KBT här
http://www.kbt.nu/

Slartibartfast
2006-03-21, 22:45
Haha, du missförstår (det är iof en intressant tanke ;) ).
Det medlet som du tar, det är väl psykofarmautika? Jag kanske var ute o cyklade, men det var därför jag föreslog KBT.

AHAHA! Du menade så? Ok då fattar jag. Kopplade inte riktigt först. Glömmer bort att det är en psyksjukdom jag har då symptomen bara är fysiska. japps, det är tokmedicin jag käkar, men just peratsinen/Trilofanen är för illamående inte för psykoser, som den också behandlar. :eating:

Och hur kan man inte veta vad KBT är om man pluggat psykologi? :confused:

Tror faktiskt aldrig jag kom i kontakt med den förkortningen. Men å andra sidan har jag läst ekonomi i över tre år och vet inte ännu vad ett bokslut är. :D