handdator

Visa fullständig version : Protein+Maltodexteros innan eller efter cardio

BRÖÖÖÖD
2006-03-21, 07:48
1 Min fråga lyder som topic. Ska man ta proteinet innan cardion som man gör på styrkepass och då maltodextreos efter? Eller tar man alltihop efter?
2 När det lika stora mänder som när man styrketränar, 1,2g kolhydrater/kroppsvikt och 0,5g protein/kroppsvikt?

King Grub
2006-03-21, 09:32
1. Efter om det är fettförbränning du är ute efter. Är det prestation och exogen kolhydratoxidation du är ute efter kan du experimentera med 50-60 g maltodextrin före passet. Protein före behövs inte.

2. Beror helt på passets längd och intenstitet.

BRÖÖÖÖD
2006-03-21, 20:20
1. Efter om det är fettförbränning du är ute efter. Är det prestation och exogen kolhydratoxidation du är ute efter kan du experimentera med 50-60 g maltodextrin före passet. Protein före behövs inte.

2. Beror helt på passets längd och intenstitet.

Tack så mycket.

Om jag tränar 1h 15min.
Halvkropps pass.
8-12reps på varje övning.
Med vikter så jag absolut inte klarar av att ta något mer efter 8-12reps.

Går det att säga då om 1,2 malto och 0,5protein låter förnuftigt? *innocent*

King Grub
2006-03-21, 20:55
Var det inte konditionsträning det handlade om?

Efter ett normalt styrkepass skulle jag inte tro 1.2 g / kg kolhydrat är nödvändigt. Det är mängder som brukar anses lämpliga efter 90 minuters intensiv konditionsträning (plus samma mängd 2 h senare, båda intagen gärna spridda över mindre intag).

BRÖÖÖÖD
2006-03-22, 07:29
Var det inte konditionsträning det handlade om?

Efter ett normalt styrkepass skulle jag inte tro 1.2 g / kg kolhydrat är nödvändigt. Det är mängder som brukar anses lämpliga efter 90 minuters intensiv konditionsträning (plus samma mängd 2 h senare, båda intagen gärna spridda över mindre intag).

He, he. Jag passade på att fråga om styrkepass också. Så alltså:

Intervall träning 30min Innan: 50-60g malto. Efter: typ 1g/kg och sedan 2 riktiga mål mat.

Styrketräning (som ovan)Innan: 0,5g/kg protein + lite malto(ska jag ta 50-60g där med?) Efter:ca 0,8g/kg