Visa fullständig version : Protein+Maltodexteros innan eller efter cardio
1 Min fråga lyder som topic. Ska man ta proteinet innan cardion som man gör på styrkepass och då maltodextreos efter? Eller tar man alltihop efter?
2 När det lika stora mänder som när man styrketränar, 1,2g kolhydrater/kroppsvikt och 0,5g protein/kroppsvikt?
King Grub
2006-03-21, 09:32
1. Efter om det är fettförbränning du är ute efter. Är det prestation och exogen kolhydratoxidation du är ute efter kan du experimentera med 50-60 g maltodextrin före passet. Protein före behövs inte.
2. Beror helt på passets längd och intenstitet.
1. Efter om det är fettförbränning du är ute efter. Är det prestation och exogen kolhydratoxidation du är ute efter kan du experimentera med 50-60 g maltodextrin före passet. Protein före behövs inte.
2. Beror helt på passets längd och intenstitet.
Tack så mycket.
Om jag tränar 1h 15min.
Halvkropps pass.
8-12reps på varje övning.
Med vikter så jag absolut inte klarar av att ta något mer efter 8-12reps.
Går det att säga då om 1,2 malto och 0,5protein låter förnuftigt? *innocent*
King Grub
2006-03-21, 20:55
Var det inte konditionsträning det handlade om?
Efter ett normalt styrkepass skulle jag inte tro 1.2 g / kg kolhydrat är nödvändigt. Det är mängder som brukar anses lämpliga efter 90 minuters intensiv konditionsträning (plus samma mängd 2 h senare, båda intagen gärna spridda över mindre intag).
Var det inte konditionsträning det handlade om?
Efter ett normalt styrkepass skulle jag inte tro 1.2 g / kg kolhydrat är nödvändigt. Det är mängder som brukar anses lämpliga efter 90 minuters intensiv konditionsträning (plus samma mängd 2 h senare, båda intagen gärna spridda över mindre intag).
He, he. Jag passade på att fråga om styrkepass också. Så alltså:
Intervall träning 30min Innan: 50-60g malto. Efter: typ 1g/kg och sedan 2 riktiga mål mat.
Styrketräning (som ovan)Innan: 0,5g/kg protein + lite malto(ska jag ta 50-60g där med?) Efter:ca 0,8g/kg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.