Visa fullständig version : Hitta bostad i sthlm?
Någon som har några tips på hur man bär sig åt? Ska kanske flytta ner i Januari nästa år och vet säkert i mitten på juli så jag har ett halvår cirka på mig att fixa något.
Privat eller kommunalt spelar ingen roll, allt är av intresse. Hur är det med dom olika förorterna, är det någonstans det är lätt att hitta något eller är det svårt var man än letar?
hör av dig till bostadsförmedlingarna.
I stockholm http://www.bostad.stockholm.se/
men det är en del väntetid.
kan du tänka dig nybyggt i förort har du störst chans men det är inte billigt då.
annars skulle jag köpa en bostadsrätt i en förort om jag inte hade för mycket pengar.
Jepp, din enda chans är väl att byta din nuvarande lägenhet mot en lägenhet i stockholm, eller köpa en lägenhet för några hundra tusen.
tossefar
2006-03-20, 21:13
Jepp, din enda chans är väl att byta din nuvarande lägenhet mot en lägenhet i stockholm, eller köpa en lägenhet för några hundra tusen.
Lägenhet i stockholm för några hundra tusen? Var skulle det vara? Bålsta? :)
Lägenhet i stockholm för några hundra tusen? Var skulle det vara? Bålsta? :)
Jag tror han menar köpa svart...men säker är jag inte...
Jag tror han menar köpa svart...men säker är jag inte...
Nja, jag syftade på ställen som järfälla, där jag bor. Så bålsta var faktiskt rätt så bra gissat. Men stockholm som stockholm! PÅ tåget bara med ditt lilla SL kort så är du i stan. :)
H.Emanuel
2006-03-21, 06:49
Var såklart beredd på att bo i en förort, Hallunda, Alby, Kista. Innerstan kan du glömma om du nu inte har en massa stålar förstås. Ställa dig i kön kan du ju göra, åren går.
Förorten Katrineholm är rätt bra...
Du kan köpa dig en 2:a på 40-50m2 för runt 70.000kr och det
är 1 timmes tåg resa till Stockholms Central.
Baptiste
2006-03-21, 08:05
Slutet på röda linjen finns det alltid lägenheter.. :laugh:
Förorten Katrineholm är rätt bra...
Du kan köpa dig en 2:a på 40-50m2 för runt 70.000kr och det
är 1 timmes tåg resa till Stockholms Central.
Förorten Katrineholm?! :laugh:
Mörby .... åt andra hållet hamnar man ju i kosovo menar du ?
Hyresrätter kan du glömma om du inte stått i kö i många år eller är villig att betala svart och riskera att förlora pengarna.
Bostadsrätter finns det gott om, frågan är bara om du har råd eller inte.
Som sagt, ute i förorterna är det inte så farligt dyrt heller.
Annars kan du ju leta andrahandsboende, inneboende hos någon, dela med kompisar, under nån tunnel (det är ju snart sommar) :D
hahah, finns en orsak till det hörru. :)
Kom till järfälla så kanske jag kan visa dig stället nån dag. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.