Logga in

Visa fullständig version : AF-satsning

Otto GROV
2006-03-19, 11:51
hello börjar bli så jävla sugen på att tävla nu men vet inte riktigt vart ja ska börja,, Är 19år, Tränat i princip hela livet, Styrketräning sen 15års åldern.
har länge haft som mål att tävla i af, å kanske senare i livet body building.
jag känner att ja vill ha ett mål att träna efter å att de skulle utveckla mig ytligare.
Tävlings-formen som för tillfälet lockar mest ä då af,
Eftersom ja ä på tok för liten för bodybuilding men känner att ja måste börja nån stans,,
Men vart börjar man då. Lämpliga nybörjartävlingar?? Hjälp med dieten osv,, bor i en väldigt liten stad (säffle i värmland) så de finns inte direkt nån som tävlat som man kan ta kontakt med..
har 100 frågor,,, men vart ska man börja nån som har nå tips.

OggeP
2006-03-19, 12:28
Kul att du vill satsa på AF.

Här på forumet finns det ett gäng som tävlar. Action är den mest meriterade, även Adde har mycket rutin. Sen har jag och Ninjasmurf tävlat en gån och Pepz ska snart göra debut i Oslo.

När det gäller tävlingar så är DC en mycket bra nybörjartävling som går av stapeln i början på December.

Tja ös på med frågor så får vi väl svara efter bästa förmåga.

Ninjasmurf
2006-03-19, 12:34
Mm DC är en bra nybörjar tävling tror jag med (fast jag aldrig ställt upp i den).

Att ställa upp på en tävling tycker jag ger ovärderlig kunskap även om man får en dålig placering (eller som jag, blir tvungen att av bryta).

Lallle
2006-03-19, 12:36
Mm DC är en bra nybörjar tävling tror jag med (fast jag aldrig ställt upp i den).

Att ställa upp på en tävling tycker jag ger ovärderlig kunskap även om man får en dålig placering (eller som jag, blir tvungen att av bryta).

Varför fick du bryta Ninjasmurf?

Ninjasmurf
2006-03-19, 12:39
Varför fick du bryta Ninjasmurf?
Akut vätskebrist eller nått liknande. Kunde knappt gå utan att spy, så det var bra att åka hem *grr*

Lallle
2006-03-19, 12:41
Akut vätskebrist eller nått liknande. Kunde knappt gå utan att spy, så det var bra att åka hem *grr*

Tråkigt :( Verkar knepigt det där i AF, att bli så hård som möjligt samtidigt som man ska prestera.

Ninjasmurf
2006-03-19, 12:48
Mm, man ska försöka bli så hård man kan med bibehåller styrka. Däremot ska man vara försiktig med vätskan.

Otto GROV
2006-03-19, 13:36
Kul att du vill satsa på AF.

Här på forumet finns det ett gäng som tävlar. Action är den mest meriterade, även Adde har mycket rutin. Sen har jag och Ninjasmurf tävlat en gån och Pepz ska snart göra debut i Oslo.

När det gäller tävlingar så är DC en mycket bra nybörjartävling som går av stapeln i början på December.

Tja ös på med frågor så får vi väl svara efter bästa förmåga.

början på december låter ju bra,, då har man ju tid på sig att special träna chins å dips momenten också.... ska börja redan på måndag :)
hur gör ni som tävlar har ni nån coach som hjälper till med deffen osv eller sköter ni allt sånt själva.
hur många deltagare ä de i varje klass ä de +180 å -180 eller? själv ä man 185cm så de blir den långa klassen antar ja

Otto GROV
2006-03-19, 13:46
föresten va brukar dom flesta som tävlar väga kontra längden,,,, typ en som är 185cm va tror ni mrdelvärdet ä för en tävlande 85-90kg eller kankse mer??

OggeP
2006-03-19, 13:56
föresten va brukar dom flesta som tävlar väga kontra längden,,,, typ en som är 185cm va tror ni mrdelvärdet ä för en tävlande 85-90kg eller kankse mer??

Tja jag tippar på ca 83-88kg tävlingshård.

Otto GROV
2006-03-19, 14:00
Tja jag tippar på ca 83-88kg tävlingshård.

ok de ä ju en hel del i tävlingsform,,

OggeP
2006-03-19, 14:05
ok de ä ju en hel del i tävlingsform,,

Ja det kan man säga. De flestsa förstår nog inte hur pass stor AF-killarna egentligen är. De största pojkarna gör inte bort sig i byggning.

Otto GROV
2006-03-19, 14:10
Ja det kan man säga. De flestsa förstår nog inte hur pass stor AF-killarna egentligen är. De största pojkarna gör inte bort sig i byggning.

ne helt klart,, man får tävla mot sig själv första tävlingarna å ha som mål att bara ställa upp å tävla,, kan ju va en nyttig erfarenhet.
väger 103kg just nu, Lär finnas en hel del att plocka av mer än man tror om man ska va i tävlingsform

rememberence
2006-03-19, 14:11
man får tävla mot sig själv första tävlingarna å ha som mål att bara ställa upp å tävla

det är väll det som är viktigast i början att inte fega ur pga alla andra har så bra fysiker?

Otto GROV
2006-03-19, 14:23
det är väll det som är viktigast i början att inte fega ur pga alla andra har så bra fysiker?

ne bara göra så gått man kan,, blir inspirerat som fan nu sugen på att tävla,, måste få ta tag i nån som kan hjälpa mig bara med diet poserings-teknik osv, vart finns de sånt folk,?? känner ju ingen som sysslat me sånt här

Avesta
2006-03-19, 14:26
får man veta lite stats?

OggeP
2006-03-19, 14:28
ne bara göra så gått man kan,, blir inspirerat som fan nu sugen på att tävla,, måste få ta tag i nån som kan hjälpa mig bara med diet poserings-teknik osv, vart finns de sånt folk,?? känner ju ingen som sysslat me sånt här

Åk Karlstad, där fitnessoraklet No1fitness håller till. Hon kan hjälpa dig.

Otto GROV
2006-03-19, 14:42
får man veta lite stats?

ålder 19 snart 20
långd 185
vikt 103kg
arm 46-47
midja inspänd 85
avslappnad 94
runt axlar 136cm
ben 67-68 :cryout:
vad 43 :cryout:

Otto GROV
2006-03-19, 14:43
Åk Karlstad, där fitnessoraklet No1fitness håller till. Hon kan hjälpa dig.

hmmm jo i karlstad borde de ju finnas en hel del kunnigt folk

Otto GROV
2006-03-19, 15:12
en fråga till,,,, vad är det oftast för konditions-moment rodd eller hinderbana,,, vad är det på december-cuppen

OggeP
2006-03-19, 15:25
en fråga till,,,, vad är det oftast för konditions-moment rodd eller hinderbana,,, vad är det på december-cuppen

På Dc är det rodd.

stenis
2006-03-19, 15:47
Otto GROV: Upp med bilder, blev nyfiken nu jue :thumbup:

Otto GROV
2006-03-19, 16:17
Otto GROV: Upp med bilder, blev nyfiken nu jue :thumbup:

går tyvärr intet tyvärr för tillfälet,,,, har för mig att de finns 1år gamla filmer när ja kör mark på 210 eller nått sånt, men ja vette fan vart dom ä

stenis
2006-03-19, 16:32
går tyvärr intet tyvärr för tillfälet,,,, har för mig att de finns 1år gamla filmer när ja kör mark på 210 eller nått sånt, men ja vette fan vart dom ä

Ahaa är du med i "Bästa fysiken" ?

Otto GROV
2006-03-19, 16:39
Ahaa är du med i "Bästa fysiken" ?

nej de är ja inte, ja är för fet för de,,,

Otto GROV
2006-03-19, 17:21
hur ä de me tävlingslisenser å dylikt,,, måste man skaffa de långt före tävlingen eller?
när ä sista anmälningsdag till decembercuppen.

z_bumbi
2006-03-19, 17:47
hur ä de me tävlingslisenser å dylikt,,, måste man skaffa de långt före tävlingen eller?
när ä sista anmälningsdag till decembercuppen.

Du måste vara med i en förening för att få tävla, föreningen fixar sen din licensanmälan till förbundet.

Sista anmälningsdagen till DC är långt borta ännu (Det brukar ligga några veckor innan tävlingen ska vara.) så det behöver du inte oroa dig för nu

Leta upp en klubb som gör mer än att ha ett namn så får du hjälp med träning, kost och formbesked. Om du ska deffa för tävling så är det väldigt viktigt att du har en person som dels vet vad den håller på med och dels är ärlig vad gäller hur det artar sig.

the_PL_man
2006-03-24, 14:13
GetFit i Karlstad har tävlande i AF.
http://www.getfit.se/

/the_PL_man

Otto GROV
2006-03-24, 16:29
tack för alla svar :hbang:

no1fitness
2006-03-24, 22:07
Ett stort lycka till och kom gärna till oss i Karlstad. I vår förening Get Fit finns 4 killar som tävlar eller har tävlat framgågnsrikt i AF. :)
Och så jag då. :D

Pepz
2006-04-19, 12:28
AF färg??

Ska man använda endast pro-tan eller ska man använda någon brun utan sol produkt tex dream tan self tanning spray? Eller ska man gå och sprayduscha på en salong kanske??