Visa fullständig version : Pingu hockey
Så i dag var det dags, premiären på uteisen i Kåge hamn. Det är en uppplogad bana på 4 kilometer som vi åkte i dag.
Väderet var skit (förståss) 5 plusgrader och ordentlig blåst 4 -5 cm vatten på isen, ja sämmre förutsättningar fanns inte men men. Vi gav oss iväg Karin , Eric och herr Pingvin själv på skriskor, svärfar på skidor och Sara och svärmor på en bob.
Jag kunde inte åka, så fort jag tryckte på så åkte skenan genom isen så att jag fastnade, Karin som är 65 kg lätare än mig och Eric kunde dock åka hyffsat ok.
Vi mötte flera med långfärdsskriskor som vände om pga blåsten men Junior vägrade och skulle fortsätta. Inte en gång så gnällde han om att vända om utan han blev sur på mamma då hon inte hängde på han.
Hela banan på 4 kilometer åkte han dyblöt (han föll i början i världens pöl) och med ett stoooort leende i ansiktet.
Att pappa janne var mäkta imponarad behöver jag nog inte skrika direkt
Var också första gången som han lät Karin vara ifred och inte tacklade omkull henne
Karin som är 65 kg lätare än mig och Eric kunde dock åka hyffsat ok.
tung son du har som väger 65 kg mer än sin mamma *impressed*
tung son du har som väger 65 kg mer än sin mamma *impressed*
Det är ju klart, han e ju biff *flex*
Det är ju klart, han e ju biff *flex*
Kör han med gainer eller?:D
Jag brukar ju alltid ha lite bilder på vårat åkande. Vi tog inga idag så det får bli några från förra helgen
Kör han med gainer eller?:D
Kom igen han är 3,5 år, klart han kör med gainer :thumbup:
Här fick mamma en rejäl tryckare, huuuuu lät det ur henne.
Om man förstorar bilden så ser man att Eric flinar massor och att Karin känner att det ska göra ont.
Blev liten fight efteråt, mammor ska ju inte tåla vad som helst
På jakt efter en mamma, igen
Dina trådar är alltid lika trevliga Pingu :thumbup:
Dina trådar är alltid lika trevliga Pingu :thumbup:
:bow:
Lite skott träning blev det, med klubban han fick av Magnus Wernblom
För mycket tacklande på mammor kan ge felvinklad hjälm, tydligen
Catstyle
2006-03-18, 23:10
Åker gallret av när han fyller fyra? :hbang:
Vete fn vad han gjorde här, trött kanske ???
Åker gallret av när han fyller fyra? :hbang:
Jaa, han ska ju bli lika ärrad i ansiktet som far sin *flex*
Den gamle och havet
eller
Den unge och isen
Underbar bild!!! Kunde vara en perfekt snoppa-av-bild med lämplig text....
allan
allan *innocent* :D
iNCREDiBLE
2006-03-19, 00:03
Fastnar Erics vänner aldrig på bilderna? :confused:
Strongman
2006-03-19, 00:12
Jävlar vilken härlig unge! :D
man skulle vilja vrida tillbaka tiden och gå till händelsen då man stod på skridskor för första gången. (skridskor med 2 skenor på varje skridso :D)
Fastnar Erics vänner aldrig på bilderna? :confused:Tror inte det är för många av erics polare som kan åka griller..
Jävlar vilken härlig unge! :D
man skulle vilja vrida tillbaka tiden och gå till händelsen då man stod på skridskor för första gången. (skridskor med 2 skenor på varje skridso :D)
Sådana började jag också på
Fastnar Erics vänner aldrig på bilderna? :confused:
Som Sonny skrev så står inga av hans polare på skriskor
allan
:)
Rock'nRoll
2006-03-19, 01:45
Tevliga bilder.
Sånna här trådar är 1000 gånger roligare än valfri aftonbladet/kille gör kul grejj tråd
Herkulez
2006-03-19, 09:37
haha pingu, var ju du som blev sur när han dribbla upp dig på läktarn och gav han världens crosschecking så han åkte in i målburen....fan pingu han är ju bara ett barn :D
Tricklev
2006-03-19, 09:46
Pingus trådar är alltid så trevliga att läsa :thumbup:
Man får alltid intrycket av att han är en så grymm farsa *yourock*
haha pingu, var ju du som blev sur när han dribbla upp dig på läktarn och gav han världens crosschecking så han åkte in i målburen....fan pingu han är ju bara ett barn :D
Ja men han måste ju lära sig att pappa alltid vet bäst :hbang:
Pingus trådar är alltid så trevliga att läsa :thumbup:
Man får alltid intrycket av att han är en så grymm farsa *yourock*
Ungarna är det käraste jag har så då kan det inte bli fel :thumbup:
hockeyFREAK
2006-03-21, 23:51
Oj vad han älskar hockey
HEEELT utan att ha blivit påverkad av sin far *innocent* ;) . Sen tycker jag att du ska köpa honom en juniorklubba så han lär sig använda svikten vid tidig ålder. *slap*
HEEELT utan att ha blivit påverkad av sin far *innocent* ;) . Sen tycker jag att du ska köpa honom en juniorklubba så han lär sig använda svikten vid tidig ålder. *slap*
Ingen påverkan här inte :em:
Klubborna får han av "Krobbe" och han påstår att det är teknik klubbor och han kan ju ett och annat om just teknik
Sara har firat helgen och början av veckan med att låtsas åka skrikor i huset. Hon gliderrunt och skjuter ut benen precis som när man åker på exakt samma sätt som Eric gjorde när han var jätteliten. Får kanske en till hockeygalning i familjen :thumbup:
Var och åkte i Lördagskväll med Eric, Karin och vara grannar med deras 2 pöjkar ( anart 2 och 4 år gammla). Blev tyvärr inga bilder men kul hade vi.
Karin är blå från topp till tå, Eric älskar att tackla mamma :D
Junior krockade med en 7 -8 åring också, killen flög in i sargen medans Eric bara stannade till
Nästa helg så ska lilla Sara få premiär åka så då blir det bilder
En sådan här tråd får en att vilja skaffa sig en egen kodd asap .
Ska bara hitta en mamma och plugga klart sedan jävlar ska jag spela hockey/åka cross med sonen.
Junior krockade med en 7 -8 åring också, killen flög in i sargen medans Eric bara stannade till
Det tyder på att 5 åriga(?) Junior är grov! Har du mätt hans handleder på sistone? Jag hade för mig att han hade väldigt grova handleder.
Nej han blir då aldrig någon bra hockey spelare.....
Han har ju fel färger på tröjan för det *rolleyes*
Karl_alfred
2006-12-18, 14:26
Det tyder på att 5 åriga(?) Junior är grov! Har du mätt hans handleder på sistone? Jag hade för mig att han hade väldigt grova handleder.
Samtidigt säger de ingenting. Många har inte äns börjat spela i den åldern och här kommer en och ska tacklas som ålker flera timmar om dagen.
Han är en jätte för sin ålder, trots att han bara är 4 år så är han störst på dagis.
Haha jag kanske skulle plocka fram måttbandet igen *flex*
Nej han blir då aldrig någon bra hockey spelare.....
Han har ju fel färger på tröjan för det *rolleyes*
*kissass*
*kissass*
http://www.neh.se/brynas_/bilder/brynas_replica_350x350.jpg
han måste ju ha riktiga grejer om han ska bli bra de förstår du väl :smash:
en till pappa också kanske?
IMG]http://www.neh.se/brynas_/bilder/brynas_replica_350x350.jpg[/img]
han måste ju ha riktiga grejer om han ska bli bra de förstår du väl :smash:
en till pappa också kanske?
Perfekt att ha när man mockar skit i lagården eller mekar med bilen.
Perfekt att ha när man mockar skit i lagården eller mekar med bilen.
Jasså du håller på Leksand, synd att vi inte kommer se er i Elitserien nå mera *whistle*
Jasså du håller på Leksand, synd att vi inte kommer se er i Elitserien nå mera *whistle*
Nej jag håller på laget som ligger 4 platser ovanför ditt hockeybockey lag.
Nu ska jag ut i lagården i min nya tröja och mocka skit.
Lirade landhockey med ungarna innan middagen och då började Eric sjunga
" heja aik heja aik" :hbang: han har ju varit på hockey
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.