handdator

Visa fullständig version : Lägenheten und the bidrag

nemd
2006-03-18, 01:12
Tjo..

Har blivit på tal om att flytta ihop med en polare.. Har fått ett erbjudnade om en billig lägenhet att hyra. Men nu är det ju så att båda vi är studenter. Så finns det nåt typ av bidrag att få för att klara hyran, den är ju inte så jättehög men har för mig det finns nåt slags bidrag att få..

michael
2006-03-18, 01:14
Bidragssugare!
Skaffa ett jobb :D

Jag kommer ihåg när jag var liten då fick vi gå i 2 meter snö till jobbet, eftersom vi inte hade några skor fick jag ta taggtråd runt fötterna för att känna nåt. Vi arbetade 16 timmars skift i smutsig bullrig miljö för 70 öre i timman och ett mål gröt på rasterna om vi skött oss bra.

m1kael
2006-03-18, 01:17
Öhh, bostadsbidrag... eller är det avskaffat?

nemd
2006-03-18, 02:00
Öhh, bostadsbidrag... eller är det avskaffat?

går det att få när man är under 18?? hmm för mig jag läste om nån tjej som skrev att hon hade fått nåt bidrag för hon flyttade hemifrån när hon typ var 16.. Me dont know..

Hehe jag har jobb när jag är 18 fixat och klart, men man ska ju bara fylla 18 också.. några månader kvar.. men ska väll söka nåt jobb så länge, men har inget just nu.. och polaren studerar, ska söka helg jobbish..

Metal_boy_
2006-03-18, 02:28
Bostadsbidrag tror jag inte ni får, men bostadstillägg finns ju nått som heter. Kolla upp det.

timoat
2006-03-18, 07:56
det där med bostadsbidrag är en jungel, räcker typ med att du pantar en burk för mycket på ICA för att de ska komma kutandes och kräva tillbaka hela årets bidrag.

Achryl
2006-03-18, 11:59
man brukar kunna få inackorderingsbidrag på ungefär 1000 kr/månaden. Kan inte det där riktigt men tror du måste studera + ha en bit till skolan där du bodde innan. Sen lovar jag att det är påfrestande att bo med en kompis, särskilt om lägenheten är liten.

nemd
2006-03-18, 12:37
man brukar kunna få inackorderingsbidrag på ungefär 1000 kr/månaden. Kan inte det där riktigt men tror du måste studera + ha en bit till skolan där du bodde innan. Sen lovar jag att det är påfrestande att bo med en kompis, särskilt om lägenheten är liten.

hehe mm har förstått det men ganska påfrestande med 3 "lillebröder" hemma också :P så det lär bli lugnare endå.. Jaja vi får se verkar inte vara så mycket man kan få hjälp med.. Jag fixar nog hyran och maten och så men hans familj är lite fattigare..

Tack för hjälpen endå..

Achryl
2006-03-18, 12:42
hehe mm har förstått det men ganska påfrestande med 3 "lillebröder" hemma också :P så det lär bli lugnare endå.. Jaja vi får se verkar inte vara så mycket man kan få hjälp med.. Jag fixar nog hyran och maten och så men hans familj är lite fattigare..

Tack för hjälpen endå..
jag kan maila eller skicka en inscannad brochyr om inackorderingstillägg över msn så ser du kraven och så. PM:a mig isåfall