handdator

Visa fullständig version : Skaffa svank??

Liisan
2006-03-15, 14:37
Hej!
Jag undrar hur man kan träna så man får en bättre svank. Snälla hjälp mig!!

HajduMan
2006-03-15, 14:43
raka marklyft, svanklyft, djupa knäböj....

övriga delar av ryggen, även axlar ger bra hållning, i princip ska hela kroppen tränas.... men axlar, rygg, rumpa ger bra hållning

Liisan
2006-03-15, 14:46
Hur gör man svanklyft??

Juliette
2006-03-15, 14:49
Skulle vilja veta det motsatta; kan man träna så att en svank blir mindre framträdande?
Har hört att det inte går, men vill gärna ha fler åsikter, och även vilka övningar som ev skulle kunna funka då.

Slartibartfast
2006-03-15, 14:51
Man ska väl inte träna så man får svank??

hangatyr
2006-03-15, 14:51
Skulle vilja veta det motsatta; kan man träna så att en svank blir mindre framträdande?
Har hört att det inte går, men vill gärna ha fler åsikter, och även vilka övningar som ev skulle kunna funka då.

stretcha höftböjarna brukar anges vara en metod att få lite mindre svank.

Liisan
2006-03-15, 14:54
Anledningen att jag vill få lite svank är att jag har en helt rak linje, jag vill ha en lite normalre hållning, vill ha lite svank

HajduMan
2006-03-15, 15:00
Du kan ju inte påverka svanken till att bli mer "svankig"
men däremot kan du få den att se mer "svankig" ut.
Genom att trän rumpa, axlar, och rygg

HajduMan
2006-03-15, 15:09
Man ska alltid träna för symetri, då får man allt, de kmr ju se dumt ut om man bara tränar för speicella ändamål (bra svank, stora armar eller liknande)

Sen VAD det är som får armarna att se stora ut, eller svanken att se svankad ut, eller hur man får bra hållning är ju saker man kan nämn men inte nödvändigt träna efter....

Fartman
2006-03-15, 15:12
Anledningen att jag vill få lite svank är att jag har en helt rak linje, jag vill ha en lite normalre hållning, vill ha lite svank
Det låter spontant som att det är rumpan som behöver mer muskler.
Övningar som brukar ge duktigt med rövmuskler är tex knäböj, benpress och utfall

Juliette
2006-03-15, 15:15
stretcha höftböjarna brukar anges vara en metod att få lite mindre svank.
Tack!

Ska prova detta, vet att jag är lite kort där och dessutom slarvar med stretchen.. :em:

Mehdi
2006-03-15, 19:48

Stretcha ut höftböjaren och främre lår (quadriceps, mer specifikt m. rectus femoris). Samt även träna upp styrka i mage och hamstrings för att jämna ut balansen mellan rygg och främre ben. Det sistnämnda är mer en långsiktlig lösning för problemet.

Don_Kocke
2006-03-15, 19:53
Det låter spontant som att det är rumpan som behöver mer muskler.
Övningar som brukar ge duktigt med rövmuskler är tex knäböj, benpress och utfall

så man får mindre svank om man har en vältränad röv?

HajduMan
2006-03-15, 21:53

Nä?
och det var väll poängen

Fartman
2006-03-15, 21:55
LÄS. "jag vill få lite svank" = hon vill ha mer svank, då hon nu anser sig ha väldigt liten/obefintlig svank.
Vältränad röv dvs större rövmuskler kommer visuellt att göra din svank större eftersom röven kommer att puta ut mer bakåt med mer muskler.

Guns n hoses
2006-03-15, 22:06
LÄS. "jag vill få lite svank" = hon vill ha mer svank, då hon nu anser sig ha väldigt liten/obefintlig svank.
Vältränad röv dvs större rövmuskler kommer visuellt att göra din svank större eftersom röven kommer att puta ut mer bakåt med mer muskler.
Precis :D

Bigger ass- bigger cash :D

toso
2006-03-22, 16:03
Träna magen mycket för att motverka/få bort svank!