Logga in

Visa fullständig version : Brådskade ärende...

JailBait
2006-03-14, 23:03
Är det någon som kan hjälpa mig med en grej. Jag vet hur jag ska göra men jag vill skynda på processen lite utan att förlora typ alla muskler som finns... Bakgrundinfo: fick erbjudande om ett modelljobb som jag ska göra den 31 mars.. tackade ja och nu måste jag gå ner mellan 7-10 kilo på 16 dagar typ... någon vänlig själ därute som kanske vet hur jag skall göra utan att ligga på ett massivt kaloriunderskott och förlora musklerna jag kämpat för...? Detta låter förmodligen helt jävla idiotiskt men jag vill verkligen göra detta.
So plz help!

// MVH Andreas

oksiv1
2006-03-14, 23:23
Om vi räknar på att du ska tappa 7 kg så måste du ligga på ett kcalunderskott av ~3300 kcal/dag. Lycka till.
Förbannat lite mat eller en jävla massa cardio.

aquaman
2006-03-15, 01:21
Du kan ju gå ner några kilo vatten.

Fricken
2006-03-15, 14:23
Är det någon som kan hjälpa mig med en grej. Jag vet hur jag ska göra men jag vill skynda på processen lite utan att förlora typ alla muskler som finns... Bakgrundinfo: fick erbjudande om ett modelljobb som jag ska göra den 31 mars.. tackade ja och nu måste jag gå ner mellan 7-10 kilo på 16 dagar typ... någon vänlig själ därute som kanske vet hur jag skall göra utan att ligga på ett massivt kaloriunderskott och förlora musklerna jag kämpat för...? Detta låter förmodligen helt jävla idiotiskt men jag vill verkligen göra detta.
So plz help!

// MVH Andreas

Ärligt talat, det låter inte särskilt hälsosamt. Är du inte motiverad till 100 så skit i det är min syn på det här sjuka kravet! Envisas du med att följa den här modellagenturens vilja så kan du ju isolera dig i bastun dessa 16 dagar och
ta med dig en dunk vatten och en låda morötter. Stackare..

tigerofsweden
2006-03-15, 14:33
So plz help!

// MVH Andreas

Ja det låter riktigt idiotiskt. Vilken modellagentur bryr sig om vad modellerna väger? Vad är det för jobb du egentligen ska göra? :confused: Det är väll hur se ser ut som är viktigt? Och på 16 dagar får du ju inte resultat som ens är i närheten att jämföra med en fettförlust på 7-10kg.

Thorwaldsson
2006-03-15, 17:31
Ärligt talat, det låter inte särskilt hälsosamt. Är du inte motiverad till 100 så skit i det är min syn på det här sjuka kravet! Envisas du med att följa den här modellagenturens vilja så kan du ju isolera dig i bastun dessa 16 dagar och
ta med dig en dunk vatten och en låda morötter. Stackare..

Undrar vad dom skulle säga när killen kommer till fotograferingen med russinhud :D

Fricken
2006-03-15, 20:11
Undrar vad dom skulle säga när killen kommer till fotograferingen med russinhud :D

Då vet dem iallafall att han är motiverad för jobbet och gått in för det :P

huldz
2006-03-15, 21:53

Thank God 4 retushering!

Om det är ett foto-jobb alltså

JailBait
2006-03-17, 19:35
okej jag ser en hop mindre seriösa inlägg men jag fattar vinken av er alla. men iaf så skall jag göra så gott jag kan med att förlora fett... får se hur det går. kom till park lane i gbg den 31/3 o kolla :thumbup:

userfriendly
2006-03-17, 19:45
dra ner ordentligt på maten, ät mkt protein o så lite fett o kolisar som möjligt (dock måste du äta ca 1g/kilo kroppsvikt med kolisar o 0,5g/kg fett)

kör mkt cardio o styrketräning

det kommer bli jävligt tufft, du kommer tappa några kilo vatten först...

frågan är hur bra du ser ut på bild efter denna diet.. trött o sliten lixom *screwy*

pragmatist
2006-03-17, 23:30
Jag vill nog hävda att det inte är fysiskt möjligt att förbränna mer än 1.5 kilo fett på en vecka om man inte är extremt fet till att börja med, och 1 kilo är nog en mer realistisk gräns för de flesta. Större minskning än så är garanterat muskler och vatten.

muffe85
2006-03-18, 14:38
Jag vill nog hävda att det inte är fysiskt möjligt att förbränna mer än 1.5 kilo fett på en vecka om man inte är extremt fet till att börja med, och 1 kilo är nog en mer realistisk gräns för de flesta. Större minskning än så är garanterat muskler och vatten.

Håller med.
Jag går ned 0.7 - 1.0kg per vecka och jag har stenkoll på kosten, jag tror att 1.2-1.5 är taket, sen tappar man muskler, massa muskler.
10kg / 16 dagar motsvarar ungefär 4-5kg / vecka. det är ett bra sätt att gå ned... om man vill bli anorektiker!
men om du verkligen vill, så ge det en chans - bara du är medveten vad som antagligen kommer hända med musklerna.

RajtanTajtan
2006-03-18, 15:14
Håller med.
Jag går ned 0.7 - 1.0kg per vecka och jag har stenkoll på kosten, jag tror att 1.2-1.5 är taket, sen tappar man muskler, massa muskler.
10kg / 16 dagar motsvarar ungefär 4-5kg / vecka. det är ett bra sätt att gå ned... om man vill bli anorektiker!
men om du verkligen vill, så ge det en chans - bara du är medveten vad som antagligen kommer hända med musklerna.

Bara för att man skulle tappa en massa vikt vid ett specefikt tillfälle, så blir man ju ingen anorektiker för det. Det är ju en stor skillnad på ett sjukdomstillstånd och en medveten snabb-bantning.

Cykelmannen
2006-03-18, 17:17

Det stämmer inte. Såvida du inte menar att 1,5 kg fett är maxtak för rent fett utan att förlora även muskler. En elitcyklist kan gå ner över 4 kg i rent fett på en vecka.. även om knappast någon gör det då även en del muskler ryker.

DragonOrb
2006-03-18, 17:48
En elitcyklist har lite grymmare kondition ?

Cilia
2006-03-18, 18:06
Hur många sånna här trådar finns det?
vet en annan som fick ett modelljobb som hade samma ambitioner för typ 1 år sen.

Vet inte vilka tips du tror du ska få på ett träningsforum när det gäller panikdieter.
Är det det du pratar om finns det väl bättre förslag på andra sidor som har en annan inriktning.

prova en VLCD eller danska hospitaldieten. Dom är alltid lika populära.

lycka till

userfriendly
2006-03-18, 19:24
äsh det kan va en kul grej om du ändå inte tränar seriöst för att bygga dig stor... go for it!

men det är sjukt, du ska veta att du stöder störda ideal som bara bidrar till SKIT...
jag ångrar alla ggr jag ställt mig framför en kamera på det sättet

:D

JailBait
2006-03-22, 21:17
äsh det kan va en kul grej om du ändå inte tränar seriöst för att bygga dig stor... go for it!

men det är sjukt, du ska veta att du stöder störda ideal som bara bidrar till SKIT...
jag ångrar alla ggr jag ställt mig framför en kamera på det sättet
:D

jag tränar seriöst för att bli fin så som jag tycker, inte för att bli någon belgian blue medicinskåp i typ coleman klass..! alla har olika mål. detta gör nog bara gott tror jag eftersom jag tänker bli av med nästan allt fett för att sen bara äta jävligt bra o träna på. tänka på vad jag stoppar i mig; orsak/verkan osv...
jag menar jag e ju bara 20 år också änsålänge, så skulle jag vilja bli lite större så har jag tiden framför mig.
hoppas det går bra för mig den 31, att det leder till annat menar jag.
vad gällande dina tidigare erfarenheter framför kameran så kan jag bara beklaga och säga att ja du är några erfarenheter rikare iaf. that's life :) beror ju på vad du hade/har för mål också. avslutar med en fråga till dig: vad var det för jobb du gjorde?

muffe85
2006-03-23, 00:09
Bara för att man skulle tappa en massa vikt vid ett specefikt tillfälle, så blir man ju ingen anorektiker för det. Det är ju en stor skillnad på ett sjukdomstillstånd och en medveten snabb-bantning.

Ok, dåligt ordval av mig men jag förutsatte att folk inte skulle ta det bokstavligt utan mer se budskapet.

JailBait
2006-04-04, 17:18
Tjena alla som skrivit i tråden. Det gick som såhär att jag tappade 7 kg, från 91 till 84. Nu tillåter jag mig äta kolisar och kör fettförbränning varje dag. Modevisningen var skitkul btw :) Det som suger är att jag inte tillåter mig att lyfta tungt just nu saknar det..

Antosh
2006-04-04, 18:30
Tjena alla som skrivit i tråden. Det gick som såhär att jag tappade 7 kg, från 91 till 84. Nu tillåter jag mig äta kolisar och kör fettförbränning varje dag. Modevisningen var skitkul btw :) Det som suger är att jag inte tillåter mig att lyfta tungt just nu saknar det..

hur gick du tillväga då? :)

JailBait
2006-04-08, 07:10
jo först så skippade jag kolisarna helt, vilket var helt idiotiskt jag vet. sedan så tillät jag mig äta litegrann kolisar typ nyttigt bröd o ris ungefär... mycket grönsaker. mindre portioner. protein såklart(!). Ett cardiopass om dagen där jag förlorade mellan 550-650 kolisar/pass. Hmm vad fanns det mer.. skippade kreatinet eftersom det binder vatten... drack inte mkt vatten alls sista dagarna... kommer jag på ngt mer så skriver jag det.

adis
2006-04-08, 08:58
jo först så skippade jag kolisarna helt, vilket var helt idiotiskt jag vet. sedan så tillät jag mig äta litegrann kolisar typ nyttigt bröd o ris ungefär... mycket grönsaker. mindre portioner. protein såklart(!). Ett cardiopass om dagen där jag förlorade mellan 550-650 kolisar/pass. Hmm vad fanns det mer.. skippade kreatinet eftersom det binder vatten... drack inte mkt vatten alls sista dagarna... kommer jag på ngt mer så skriver jag det.

Duktigt ;) Vad för slags cardio körde du?...

Frippe_L
2006-04-08, 10:36

Det där är mycket Kcal som ska förbrännas om du brände 550-650gr kolhydrater, ca 2200-2600Kcal. Hur orkade du det en längre tid?

RajtanTajtan
2006-04-08, 10:44
Det där är mycket Kcal som ska förbrännas om du brände 550-650gr kolhydrater, ca 2200-2600Kcal. Hur orkade du det en längre tid?

För det första så var det inte under ngn längre tid och för det andra så menade han nog 550-650 kalorier.

Ikon
2006-04-08, 12:40
Frågan är hur mycket fett respektive muskler du blev av med...För att inte nämna vatten.

tomccc
2006-04-08, 12:45
Imponerande, kul att du följde upp tråden! Har du tappat märkvärt i styrka? (jag förstår om du inte tränar tungt nu men man kan ju känna efter även på de lägre vikterna)

pragmatist
2006-04-08, 17:45
Det stämmer inte. Såvida du inte menar att 1,5 kg fett är maxtak för rent fett utan att förlora även muskler. En elitcyklist kan gå ner över 4 kg i rent fett på en vecka.. även om knappast någon gör det då även en del muskler ryker.

Det motsvarar ju ett underskott på över 4000 kcal om dagen i sådana fall.

JailBait
2006-04-09, 05:58
styrkan har väl inte gått ner så mycket faktiskt vilket förvånar mig.. testade lite hantelpress gick ner typ 1 rep andra o tredje setet :)
det känns nästan som om jag har vilat upp mig på något sätt nu denna tiden med viktnedgången. jag vet låter schkumt men känns så. eller så e jag bara hungrig efter att lyfta tungt igen. vi får se jag rapporterar :)
jag har kört uteslutande på cardiomaskiner i gymet. minst 1 timme/pass. har alltid legat mellan 130-160 av hr-max så att säga (heart rate). nu på måndag så sparkar jag igång ett nytt träningsprogram. bra med variation.

Mån: Bröst, axlar
Tis: Rygg, biceps
Ons: 60 cardio, mage
Tor: Bröst, axlar
Fre: Ben, triceps
Lör: 60 cardio, mage
Sön: 60 cardio, mage