Visa fullständig version : Jag är patetisk
HjulaMedMig
2006-03-14, 18:21
Jag är 19 år gammal, det enda jag gör på dagarna nuförtin är att sitta och glo in i skärmen, surfa på alla satans forum som finns i hela världen och chatta på msn. När jag inte går i skolan. Vänner har jag dock - knöt ganska starka band i mina yngre dagar så jag har rätt mycket kompisar, dock inte folk jag umgås så mycket med längre, bara genom diverse spel på internet och som sagt, msn-snack.
Styrketränar gör jag dock, det är väl det enda som tar mig ut från "datavärlden" ett tag.
Jag har aldrig (ja ni läste rätt) aldrig varit på en fest, krogen eller whatever. Aldrig partat med folk helt enkelt. Varför? Jag vet inte, jag var så upptagen med annat i 14-15års åldern då alla andra började så det blev inte av då helt enkelt och så har det fortsatt. Inte heller någon större kontakt med det motsvarande könet.
Jag vill i själva verket inte ens leva på det här sättet, endå gör jag det och jag vettefan riktigt varför, svårt att få tummen ur arslet bara antar jag.
Min sociala förmåga är det ju inget fel på, har inga som helst problem att snacka med folk som jag känner - dock kanske den är lite ringrostig numera efter som att jag inte är lika socialt aktiv som jag var för ett par år sedan. Den är nog iaf inte något större problem.
Varför skriver jag då detta här? Jag vet inte, verkar iaf finnas en del kloka personer här som kanske skulle kunna hjälpa mig? Jag vet egentligen inte ens själv vad jag vill ha hjälp med, kanske att ta första steget till ett roligare liv.
Hmm, detta låter som ganska mycket dösnack i nattmössan men så är det iallafall.
Ha det gött.
hahavaffan
2006-03-14, 18:23
Ring några polare, och häng med dem ut på helgerna. Du kommer gilla det, jag lovar.
Skaffa ett jobb kan du ju börja med, då kommer förmodligen allt det andra också :)
Fettecke
2006-03-14, 18:25
Hahavaffan är rätt ute, bege dig utåt en helg, åk å hälsa på en polare som Inte håller på med sånt du håller på med.
Skaffa dig en ny hobby eller nått.
Jag är precis likadan HjulaMedMig!
HjulaMedMig
2006-03-14, 18:27
Skaffa ett jobb kan du ju börja med, då kommer förmodligen allt det andra också :)
Kommer förhoppningsvis efter gymnasiet.
Kommer förhoppningsvis efter gymnasiet.
Men om du har så mycket tid att sitta framför datorn kan du väl jobba istället?
Jag är 19 år gammal, det enda jag gör på dagarna nuförtin är att sitta och glo in i skärmen, surfa på alla satans forum som finns i hela världen och chatta på msn. När jag inte går i skolan. Vänner har jag dock - knöt ganska starka band i mina yngre dagar så jag har rätt mycket kompisar, dock inte folk jag umgås så mycket med längre, bara genom diverse spel på internet och som sagt, msn-snack.
Styrketränar gör jag dock, det är väl det enda som tar mig ut från "datavärlden" ett tag.
Jag har aldrig (ja ni läste rätt) aldrig varit på en fest, krogen eller whatever. Aldrig partat med folk helt enkelt. Varför? Jag vet inte, jag var så upptagen med annat i 14-15års åldern då alla andra började så det blev inte av då helt enkelt och så har det fortsatt. Inte heller någon större kontakt med det motsvarande könet.
Jag vill i själva verket inte ens leva på det här sättet, endå gör jag det och jag vettefan riktigt varför, svårt att få tummen ur arslet bara antar jag.
Min sociala förmåga är det ju inget fel på, har inga som helst problem att snacka med folk som jag känner - dock kanske den är lite ringrostig numera efter som att jag inte är lika socialt aktiv som jag var för ett par år sedan. Den är nog iaf inte något större problem.
Varför skriver jag då detta här? Jag vet inte, verkar iaf finnas en del kloka personer här som kanske skulle kunna hjälpa mig? Jag vet egentligen inte ens själv vad jag vill ha hjälp med, kanske att ta första steget till ett roligare liv.
Hmm, detta låter som ganska mycket dösnack i nattmössan men så är det iallafall.
Ha det gött.
Välkommen till klubben. :)
Nej men, behöver det vara något fel i det du gör? Så länge du trivs iaf, men det kanske du inte gör eftersom du skriver här.
HjulaMedMig
2006-03-14, 18:28
Jag är precis likadan HjulaMedMig!
Mm, det verkar vara rätt många som är i den här sitsen har jag märkt. Men ingen som gör något åt saken eller erkänner att dom är i en sådan här situation. Rätt tråkigt är det iaf, jobbigast är nog att ta första steget.
Liksom, jag vet inte vad jag ska förvänta mig på en fest? Jag har ju fan aldrig varit på en. Vad fan gör man egentligen? Snackar med folk där man känner 30% av dem?
Nu funkar ju inte sökfunktionen men Fonzie startade en liknande tråd och jag har för mig att han fick en del nyttiga tips.
Edit: SATANA vad sakta jag skrev.......ja fonzie har ju redan postat nu. :sleep:
va i det träsket någon månad förra året, rätt tråkigt.
började umgås med folket jag träffade i skolan, gamla vänner och sånt, så fort jag hörde de sa något om nån fest sa jag att jag kunde va med och så gick jag ut och hade kul :).
du får ta första steget, ingen som kommer ta det åt dig! ;)
Jag är ganska lik dig på dom flesta punkterna, iaf nu när det är vinter. Sitter du inne på sommaren också?
Angående fest: Jag vet att det kommer låta töntigt, men alkohol underlättar ganska mycket, behöver inte dricka som fan men du blir kanske lite bekvämare då.
eckan_22
2006-03-14, 18:32
du umgås nog inte med dina kompisar efter dom inte vill umgås med dig?...du har nog inte varit ut och festat för att dom inte frågat dig om du vill hänga på?..alla har vi väl nån polare som man inte vill ha med sig ut eller göra diverse grejjer med..nu säger jag ju inte att det ÄR så men man vet ju aldrig..men gör så här: slit sönder datorn och börja göra nå som du aldrig annars har tänkt dig att göra,skaffa ett helvetes jobb?
HjulaMedMig
2006-03-14, 18:34
Jag är ganska lik dig på dom flesta punkterna, iaf nu när det är vinter. Sitter du inne på sommaren också?
Angående fest: Jag vet att det kommer låta töntigt, men alkohol underlättar ganska mycket, behöver inte dricka som fan men du blir kanske lite bekvämare då.
På sommaren sitter jag inte lika ofta vid datorn, men fortfarande rätt mycket.
Jopp, kan anta att alkohol underlättar en hel jävla del. Jag får också känslan att allt kommer bli bättre om man hänger på och festar någon gång? Det verkar liksom vara första steget på något sätt.
Strongman
2006-03-14, 18:35
Är det mig du snackar om? :D
vi är otroligt lika iallafall. Men det är nog bara för att det är vinter nu, då sitter man inne och möglar
HjulaMedMig
2006-03-14, 18:37
du umgås nog inte med dina kompisar efter dom inte vill umgås med dig?...du har nog inte varit ut och festat för att dom inte frågat dig om du vill hänga på?..alla har vi väl nån polare som man inte vill ha med sig ut eller göra diverse grejjer med..nu säger jag ju inte att det ÄR så men man vet ju aldrig..men gör så här: slit sönder datorn och börja göra nå som du aldrig annars har tänkt dig att göra,skaffa ett helvetes jobb?
Jopp dom har frågat mig, men dom verkar ha tröttnat nu. Har tackat nej varje gång och skyllt på någonting, känner mig lite osäker på det där. Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig eller om det kommer vara kul överhuvudtaget...
Men du MÅSTE ju inte festa. Gå med i någon klubb eller motsv och umgås med folk med samma intressen som du. Känns rätt lamt att dra och parta bara för att passa in.
HjulaMedMig
2006-03-14, 18:44
Men du MÅSTE ju inte festa. Gå med i någon klubb eller motsv och umgås med folk med samma intressen som du. Känns rätt lamt att dra och parta bara för att passa in.
A jo kanske de...
Wörd. Gå på fest för att du skulle kul istället. Jag kan inte ha kul på fest jag går inte dit.
Fatalist
2006-03-14, 19:30
Ut och rör på dig, fråga polarna om det händer något kul till helgen och fråga om du kanske skulle kunna få hänga med och lära dig lite om livets alla frestelser.
Om du inte vet hur du ska uppföra dig på en fest finns det alltid ett alternativ och det är att supa dig dyngrak så fort som möjligt. Det är socialt accepterat, iaf i vår ålder ;)
physique
2006-03-14, 19:35
du är 19 så ta värvning och gör lumpen det kommer garanterat ändra din "gråa" vardag :thumbup:
Känner igen mig i det där också.. iaf på vintern. Har varit på fester, men tja.. det var inte särskilt underhållande. *rolleyes* Gillar inte lekar, och jag är för lat för att ragga.
Och nu har jag tackat nej så många gånger att de inte frågar mig längre. :P
Det i sig gör väl inget, men jag måste ju sysselsätta mig med nåt annat istället.. and there in lies the problem. Har ingen aning vad jag vill göra förutom å träna eller sitta här. Spelar iofs biljard ibland, men inte särskilt ofta.
Jag vill flytta till Nya Zeeland eller liknande där det är "sommar" året om, då skulle jag garanterat trivas bättre. Vintern förstör i princip allt vad socialt liv heter för mig.
Får jag bara chansen så drar jag nog härifrån direkt.
Metal_boy_
2006-03-14, 20:14
Ingen fara grabben, lita på ditt hjärta och gör vad du trivs med. Man behöver inte ränna på krogen. Jag har heller aldrig varit ute på krogen nån gång och jag är 23 :thumbup:
Känner igen mig i det där också.. iaf på vintern. Har varit på fester, men tja.. det var inte särskilt underhållande. *rolleyes* Gillar inte lekar, och jag är för lat för att ragga.
Och nu har jag tackat nej så många gånger att de inte frågar mig längre. :P
Det i sig gör väl inget, men jag måste ju sysselsätta mig med nåt annat istället.. and there in lies the problem. Har ingen aning vad jag vill göra förutom å träna eller sitta här. Spelar iofs biljard ibland, men inte särskilt ofta.
Jag vill flytta till Nya Zeeland eller liknande där det är "sommar" året om, då skulle jag garanterat trivas bättre. Vintern förstör i princip allt vad socialt liv heter för mig.
Får jag bara chansen så drar jag nog härifrån direkt.
Count me in. Är likadan själv. Jobbar, tränar och sitter framför datorn är i princip allt jag gör. Jag trivs iof med det, men ibland känner man att man bara vill bort. Dra iväg och göra något kul, frågan är bara vad. Är också rätt handlingsförlamad av mig och tar aldrig tag i något som vore bra för mig.
Satt precis ikväll och kollade lite jobb utomlands, frågan är dock, varför? Vad skulle jag göra annorlunda om jag bodde i ett annat land? Jag skulle förmodligen sitta hemma själv, träna själv, precis som nu. Det är nog bara en dröm / mål man har så att man ska känna att livet har lite mer mening. Det är nog bara att inse att man är som man är och köra på. Ingen ide att sitta och deppa för att man inte gillar samma saker som alla andra. Det löser sig till slut.
Satt precis ikväll och kollade lite jobb utomlands, frågan är dock, varför? Vad skulle jag göra annorlunda om jag bodde i ett annat land? Jag skulle förmodligen sitta hemma själv, träna själv, precis som nu. Det är nog bara en dröm / mål man har så att man ska känna att livet har lite mer mening.
Vet du ju inte förrän du testat. Våga testa ffs.
Hoppas jag vågar någongång. :em:
Det viktigaste är ju att du kommer hemifrån och sysselsätter dig med något. Du trivs ju inte i din nuvarande situation.
Att kröka släpper visserligen på hämningarna, men risken är väldigt stor att du bara blir dyngrak och skämmer ut dig. Du har ingen alkoholvana, eller hur? Då är det ingen bra ide att ta till alkohol som metod. Ta det lugnt med spriten tills du lär känna din kropp bättre och vad du tål.
Om fest inte tilltalar dig finns det ju en massa annat du kan hitta på.
Kanske göra lumpen ett år efter gymnasiet?
Plugga vidare på högskola/universitet? Där träffar du garanterat en massa nya människor och det finns hur mycket aktiviteter som helst inom studentkåren.
Gå nån kurs som intresserar dig. Lär dig segla eller ta jaktcertifikat.
Vad som helst!
Kör hårt och lycka till!
Count me in. Är likadan själv. Jobbar, tränar och sitter framför datorn är i princip allt jag gör. Jag trivs iof med det, men ibland känner man att man bara vill bort. Dra iväg och göra något kul, frågan är bara vad. Är också rätt handlingsförlamad av mig och tar aldrig tag i något som vore bra för mig.
Satt precis ikväll och kollade lite jobb utomlands, frågan är dock, varför? Vad skulle jag göra annorlunda om jag bodde i ett annat land? Jag skulle förmodligen sitta hemma själv, träna själv, precis som nu. Det är nog bara en dröm / mål man har så att man ska känna att livet har lite mer mening. Det är nog bara att inse att man är som man är och köra på. Ingen ide att sitta och deppa för att man inte gillar samma saker som alla andra. Det löser sig till slut.
Hehe, nädå, deppa gör jag väl inte. Men jag blir uttråkad.. livet blir så enformigt. Jag behöver nog något nytt helt enkelt.. och Nya Zeeland vore just det: något nytt. Variation förnöjer, och med tanke på alla olika sorters miljöer det finns på NZ så skulle man nog ha en hel del att se och prova på.
Sen är jag mycket lyckligare om somrarna här i Sverige, det är vintern som tar död på mig. På sommaren kan man iaf cykla ut nånstans å ha picknik med polarna å bada eller bara glassa på stranden.
Hade jag inte haft något emot kyla kanske jag kunnat åka snowboard eller nåt, men det känns inte som min grej. Jag behöver sol och värme, och det helst året om.
När min ekonomi är lite stadigare, och jag inte har något som håller mig fast här, då är det givet att jag ger mig av. Kommer inte tveka det minsta. =)
Vem säger att man måste gå på krogen? :D
Festa hemma hos kompisarna någon gång, så får du iaf känna hur det känns att bli redigt packad alt salongsberusad!
Så kan du säga sedan om du tycker om det eller ej...
OJ Det här vill jag ju göra om med tummen upp (spyende i toaletten)
eller
USCH! Så det var det HÄR som ungdomarna gör varje helg? Aldrig mer!
Fy för Priten!
Testa lite!
En fylla så får du känna efter om det var sköjs.
-
Jag tror att om du åker till tex Cypern eller Kos med några polare en vecka/två veckor så kan dina perspektiv förändras enormt!
Fan vilket deprimerande inlägg Yankee. Jag tycker verkligen du borde ta tag i det hela och söka ett jobb utomlands.
Metal_boy_
2006-03-14, 21:09
Jag tror att om du åker till tex Cypern eller Kos med några polare en vecka/två veckor så kan dina perspektiv förändras enormt!
På hur viga tjejer blir i ljumskarna när dom huttat lite :D
Mm, det verkar vara rätt många som är i den här sitsen har jag märkt. Men ingen som gör något åt saken eller erkänner att dom är i en sådan här situation. Rätt tråkigt är det iaf, jobbigast är nog att ta första steget.
Liksom, jag vet inte vad jag ska förvänta mig på en fest? Jag har ju fan aldrig varit på en. Vad fan gör man egentligen? Snackar med folk där man känner 30% av dem?
Jag har varit på fest flera gånger och druckigt då också för den delen, men gör det inte längre iom att jag tycker inte att det är speciellt kul. Trivs bäst hemma i mitt rum framför TVn och datorn :) Om jag hade velat hade jag varit som alla andra men den sortens fritid trivs jag inte med. Jag är hellre ensam på min fritid än att umgås med folk, även om det kan vara roligt ibland.
När jag inte är i skolan vill jag bara slappa!
Usch, sluta uppmuntra honom att kröka ner sig! Det har aldrig löst något problem. Fest ska vara kul, inte en flykt från verkligheten.
På hur viga tjejer blir i ljumskarna när dom huttat lite :D
På hur pryda flickor från Sverige, Danmark, England, Tyskland etc osv et al kan bete sig utomlands... :sleep:
Usch, sluta uppmuntra honom att kröka ner sig! Det har aldrig löst något problem. Fest ska vara kul, inte en flykt från verkligheten.
Jag sa, testa en gång, så han får känna efter! :)
Och nu menar jag inte att han måste till apstadiet, salongsberusad funkar bra! :thumbup:
NiXPhoenix
2006-03-14, 23:03
Ingen fara grabben, lita på ditt hjärta och gör vad du trivs med. Man behöver inte ränna på krogen. Jag har heller aldrig varit ute på krogen nån gång och jag är 23 :thumbup:
Känner igen mig som fan... Har själv just fyllt 21, var faktiskt ute med två kompisar för drygt en månad sen, gamla kompisar som drog med mig ut. Träffades i stan, gick runt lite och snackade och kom så till ett ställe där det roliga tog slut. Mina polare går in, visar legg för vakten och jag står där lite halvt förbryllad... Uhh, ska man ha legg? :D
Första gången jag gick ut på stan, ett rätt kul minne blev det i alla fall, vakten var trevlig men bestämd, jag var tvungen att ha legg. Mina polare tyckte det var jäkligt synd och sa att de skulle tänkt på att påminna mig.
Har än så länge aldrig druckit alkohol heller, tror jag ska fortsätta med det men visst blir man lite avundsjuk när man får höra hur kul andra har det.
Fan grabbar ni behöver skaffa lite intressen/hobbys. Och nej, sprit och fylla är ingen hobby. Att byta jobb tror jag inte hjälper heller om ni inte ser fram emot fritiden.
Det gör inget om ni inte är som alla andra, det är normalt folk som har tråkigast. :)
Förslag: Gå in på iceman.se och köp en film ur varje extremsportkategori, typ klättring, inlines, surfing, MTB osv., och se om inte någon av grenarna kan tänkas passa att hålla på med.
Så fastnade jag själv för MTB-cykling för några år sedan. Jag råkade komma över en MTB-film helt slumpartat och blev helt blown away över vad det egentligen går att göra på en cykel idag. Fy satan vad grymt tänkte jag och köpte strax därefter en hoj och nu är dessutom den andra snart i min ägo.
Jag fastnade helt enkelt. :thumbup:
Filmtips: The Collective :bow:
Sen finns det ju hur mycket som helst att göra som inte kräver någon större ansträngning. Film, dator/TV-spel, böcker osv.
Alltså, hur fan ska man hinna med allt? :D
Jag har sagt det förut och jag säger det gärna igen. Världen är en stor jävla lekplats, det är bara att ta hinken och spaden och låta leken börja!
:hbang:
Metal_boy_
2006-03-15, 00:48
Känner igen mig som fan... Har själv just fyllt 21, var faktiskt ute med två kompisar för drygt en månad sen, gamla kompisar som drog med mig ut. Träffades i stan, gick runt lite och snackade och kom så till ett ställe där det roliga tog slut. Mina polare går in, visar legg för vakten och jag står där lite halvt förbryllad... Uhh, ska man ha legg? :D
Första gången jag gick ut på stan, ett rätt kul minne blev det i alla fall, vakten var trevlig men bestämd, jag var tvungen att ha legg. Mina polare tyckte det var jäkligt synd och sa att de skulle tänkt på att påminna mig.
Har än så länge aldrig druckit alkohol heller, tror jag ska fortsätta med det men visst blir man lite avundsjuk när man får höra hur kul andra har det.
Precis, det är inte alls ovanligt att man inte är ute och ränner. Det är inget speciellt med alkohol kan jag berätta. Det är dyrt, man blir full och sen mår man skit dagen efter. Jag kunde inte dricka med måtta heller, när jag hade fått i mig ett par bärs så vände jag på allt jag kunde hitta med alkohol i. Dessutom så gör man bort sig när man blir FÖR full. En gång så stod jag och urinerade på toaletten och mitt ex klev in och pratade med mig. Då vände jag mig om och frågade henne vad hon pratade om samtidigt som jag pissade rakt in i duschkabinen. Jag fick höra det dagen efter. Jag har vaknat och sett 100 tallrikar med mat som jag har lagat mitt på natten och stolar uppe på bordet. Festat det har jag gjort men aldrig på krogen, men ändå. Jag har inte druckit nu på 3,5år och jag känner inget behov av det. Om jag skulle få för mig att gå på krogen så kan jag ju ta bilen dit dessutom :)
jag tänker likadant ibland innan en fest.. "fan jag känner inte en käft.. det kommer bli sjukt stelt och trist", men sen så händer något magiskt..
Det magiska är att alla super sig fulla och då löser det sig ALLTID med det sociala, tro mig..
(nu kommer nån säkert komma med det gamla klassiska "man behöver inte dricka för att umgås"-tjötet, men folk får säga vad dom vill.. alkohol är en jäkla partybooster och man blir verkligen på bra humör och vill tjöta med allt och alla)
halleluja :bow: så sjukt jäkla klockrent på mig.. fast till 95% av tiden så trivs jag jäkligt bra med det.. har kompisar och så men jag sitter oftast hellre själv med laptopen och glor igenom 10 eps av nån tokbra serie med en kopp te i handen.
Känns helt sjukt att säga det men jag har ofta roligare själv när jag gör det jag verkligen vill än när jag hänger med folk som kanske inte har riktigt samma smak som jag på saker och ting.
Missförstå mig rätt, jag tycker verkligen om mina vänner jättemycket och när vi gör något riktigt roligt så är det toppen, men oftast hittar man inte på sådär vidare mycket.
Jag kan inte svara på om det här synsättet har vuxit fram i och med att jag har växt upp ganska långt ifrån allt (på landsbygden) och hade svårt att ta mig till vännerna då och att det levnadssättet på något sätt vuxit kvar eller om jag har utvecklat min personlighet med åren.
I vilket fall som helst så är det ganska skrämmande, samtidigt som jag ändå oftast mår bra. Det enda som jag verkligen saknar i livet är en flickvän, men hade jag haft det hade jag förmodligen mått väldigt bra i stort sett jämnt och varit helnöjd med min levnadssituation.
Du har drabbats av "Erimitism" ... en åkomma man börjar lida av då man helt enkelt suttit inne o ugglat för länge. Man glömmer helt enkelt bort hur man gör aktiverar sig o gör saker och tanken känns ofta dessutom jobbig. Enda botemedlet är att tvinga sig själv ut o göra saker.
no1fitness
2006-03-15, 05:21
Men måste man vara ute och umgås bara för att ?
Jag är sådär halvsocial och gillar som oftast att bara var hemma med sambon istället för att tex gå på bio eller gå ut och festa.
Jag uppskattar även att vara ensam och bara umgås med mig själv. :)
Trivs man ensam behöver man väl inte "tvinga" sig ut och vara social ?
Fan vilket deprimerande inlägg Yankee. Jag tycker verkligen du borde ta tag i det hela och söka ett jobb utomlands.
Jo, men jag vet ju inte varför jag vill det än. Och jag är inte deprimerad, jag trivs som fan med mitt liv just. Fattas väl en sak bara, men det löser sig nog en dag :)
halleluja :bow: så sjukt jäkla klockrent på mig.. fast till 95% av tiden så trivs jag jäkligt bra med det.. har kompisar och så men jag sitter oftast hellre själv med laptopen och glor igenom 10 eps av nån tokbra serie med en kopp te i handen.
Känns helt sjukt att säga det men jag har ofta roligare själv när jag gör det jag verkligen vill än när jag hänger med folk som kanske inte har riktigt samma smak som jag på saker och ting.
Missförstå mig rätt, jag tycker verkligen om mina vänner jättemycket och när vi gör något riktigt roligt så är det toppen, men oftast hittar man inte på sådär vidare mycket.
Jag kan inte svara på om det här synsättet har vuxit fram i och med att jag har växt upp ganska långt ifrån allt (på landsbygden) och hade svårt att ta mig till vännerna då och att det levnadssättet på något sätt vuxit kvar eller om jag har utvecklat min personlighet med åren.
I vilket fall som helst så är det ganska skrämmande, samtidigt som jag ändå oftast mår bra. Det enda som jag verkligen saknar i livet är en flickvän, men hade jag haft det hade jag förmodligen mått väldigt bra i stort sett jämnt och varit helnöjd med min levnadssituation.
Precis samma sak för mig, skönare att sitta hemma, lyssna på musik eller glo på något. Då kan man fixa mat, dricka, eller vad som helst utan problem. Folk kan man ju snacka med på internet / telefon ändå. På jobbet snackar man ju en massa med polarna där också. Det är så underskattat att vara hemma ensam och göra precis det man vill :)
Det är så underskattat att vara hemma ensam och göra precis det man vill :)
Håller med till 100! Jag är precis likadan som Yankee och Myggan. Har kanske några olika hobbyn jag växlar mellan från år till år men förutom dom är bästa tiden den tid jag spenderar ensam för mig själv. Har också funderar över hur det skulle vara med att åka till ett annat land och jobba där ett tag men det är väl som Yankeee säger, bara en scenomväxling. Det kanske finns fler saker att ägna sin tid åt men mer social kommer man (eller, i alla fall jag) inte bli.
Ser inte heller något problem med "våran" (:D) livsstil så länge man har något produktivt vid sidan om (skola, jobb, etc.) och jag är glad att det finns fler där ute som är likadana. :)
Vad jag hade gjort om jag satt i HjulaMedMig sitts hade nog varit att skaffa ett jobb (börjar nästan bli skrämmande då jag måste hålla med Yankeee ännu en gång!). Om inget annat så tjänar du i alla fall in lite pengar och det är ju aldrig fel.
Det är ett problem som du delar med många. Gör upp en plan. Bestäm dig för hur många timmar om dagen som du vill sitta vid datorn och se till att hålla det. Fundera över vilka saker du kan göra för att få det liv som du egentligen vill leva och gör upp en lista. Beta av listan efter hand, och fyll på nytt när det behövs. Problemet med att komma igång är ofta att man inte vet vart man skall börja, eller att det känns för stort. Kanske känner flera av dina vänner precis som du. Snacka med dem om saken.
H.Emanuel
2006-03-15, 07:28
Det är en fördel tycker jag att klara av att vara för sig själv och trivas med det.
Jag tror inte det leder till något bra alls att sitta inne för mycket i längden, även om man för tillfället trivs med det.
Säger detta av egen erfarenhet, har suttit hemma framför datorn väldigt mycket under åren, och trivts med det. Men nu har det slagit tillbaka, HÅRT som fan. Det är inget som fungerar i längden.
Mitt tips är att faktiskt kravla sig ut på fester, krogar och liknande även om det känns jobbigt. Att kunna ha roligt på fester och när man går ut är faktiskt något som är mycket värt.
Sitta hemma och uggla kan man göra när man blir äldre/pensionär.
"men jag sitter oftast hellre själv med laptopen och glor igenom 10 eps av nån tokbra serie med en kopp te i handen."
Been there, done that, säkert samma typ av serier också med tanke på din avatar :)
Festa sig lite!
Ut o partaja lite, se hur kul hon har längst ner!
http://www.hostmypic.info/uploads/6a192c104a.gif
Perscitus
2006-03-16, 10:07
Festa sig lite!
Ut o partaja lite, se hur kul hon har längst ner!
Haha, huvudet på spiken! Väldigt givande samtal som bedrivs på vår tids enligt många "viktigaste socialiseringsplatser". :laugh:
Precis samma sak för mig, skönare att sitta hemma, lyssna på musik eller glo på något. Då kan man fixa mat, dricka, eller vad som helst utan problem. Folk kan man ju snacka med på internet / telefon ändå. På jobbet snackar man ju en massa med polarna där också. Det är så underskattat att vara hemma ensam och göra precis det man vill :)
jag har hittat min tvillingsjäl :love:
jag har hittat min tvillingsjäl :love:
Ni kanske skulle flytta ihop? :)
Det finns en enkel lösning på problemet:
Vad får du ut av ditt internetliv?: kommer det att ge dig 1. mer sex, 2. mer pengar, 3. mer success i livet?
Om du inte tycker att de tre sakerna är viktiga kan du fortsätta sitta muppa framför internet, cause those three points are teh shit
Annars kan du som sagt börja 1. internetdejta 2. bli en hejjare på datorer, 3. skaffa status i något online-spel.
Tycker du ska kasta datorn åt helvete och fråga dig själv vad du vill göra de närmsta åren i ditt liv. Uni, jobba, resa...osv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.