handdator

Visa fullständig version : Brukar ni öppna/överväga att öppna dörren för oannonserade besökare?

Dumleman
2006-03-14, 12:54
Nu för tiden överväger jag inte ens att gå till dörren och kolla vem det är som plingar på om de inte har ringt, skrivit eller meddelat på annat sätt att de kommer på besök. De flesta som plingar på oannonserat är ju försäljare eller jehovas och deras besök är jag gärna utan. Gör ni också så eller? :)

JJ
2006-03-14, 12:59
Öppnar alltid.

Deceiver85
2006-03-14, 13:01
Med titthål har man alltid koll på vem det är på andra sidan dörren.

Jag sitter faktiskt och väntar på att Jehovas ska titta förbi, och köra den där klassikern som man hör alla prata om: dra på satanistisk musik, tända en massa ljus och skvätta ketchup på väggarna.

Olsson
2006-03-14, 13:04
Vänner som kommer oanonserat öppnar jag för. Men inte okännt folk.

Slartibartfast
2006-03-14, 13:15
Nej aldrig.

King Grub
2006-03-14, 13:15
Öppnar aldrig dörren för den svettiga pöbeln.

H.Emanuel
2006-03-14, 13:16
Tyckte först det stod onanerande besökare

Nitrometan
2006-03-14, 13:20
Jag öppnar dörren. Jag står i vägen.

http://www.civilization.ca/aborig/tsimsian/images/menfi08b.jpg

Frantic
2006-03-14, 13:26
Jag öppnar alltid om nån plingar på. Har aldrig stött på en försäljare/jehovas/allmänt konstigt typ vid min lägenhet

mangs
2006-03-14, 13:30

:laugh: :laugh:

Vem syftar du på här? :)

Wennerberg
2006-03-14, 13:37
Jag tar ett raketgevär och sätter mig ner i krigspose i hallen, efter att jag låst upp låset. Sen skriker jag "KOM IN".

Jorgen
2006-03-14, 13:38
Öppnar alltid.

Piranha
2006-03-14, 13:43
Jag öppnar aldrig, å andra sidan så smiter jag ifrån tv lincens etc så jag törs int.

Mental
2006-03-14, 13:45
Jag öppnar, man kanske missar nått kul annars.
Är det inget man vill ha att göra med så tackar man bara artigt nej så går de sin väg.
Tycker det är trevligt när det kommer någon jeppe med nybakat tunbröd, köper gärna, hembärning är trevligt :D

Diana
2006-03-14, 13:47

Vem syftar du på här? :)
Exakt min undran :D
tv licens nissarna?

Jag öppnar aldrig dörren för nån jag inte känner igen, speciellt inte när jag bodde själv.. Öppnade inte ens för grannarna :laugh:

Viveqa
2006-03-14, 13:51
Nej, det är ändå aldrig någon som jag vill prata med, sparar tid åt försäljaren också eftersom jag ändå inte tänker handla.

Juliette
2006-03-14, 13:51
Brukar överväga att inte öppna.. men det slutar alltid med att jag öppnar ändå.. väluppfostrad som man är :)
Får för mig att de kan känna att jag står och kikar i titthålet, och att de skulle bli arga om jag inte öppnar..

aitamaa
2006-03-14, 14:08
tar då reda på vem det är och vad denne vill iaf.
Däremot telefon brukar jag skita i när det ringer konstiga nummer..

Zlin
2006-03-14, 14:14
Jag är för nyfiken för att låta bli. :)

myggan
2006-03-14, 14:18
har hitills alltid öppnat (har bara bott i lägenhet i nån månad), men nu överväger jag starkt att sluta med det.

Trött på försäljare och jehovas mm..

nossie
2006-03-14, 14:56
Dom som känner sig välkomna eller har något ärende får sköta dörröppnandet själva.

//NOSSie

Nina L
2006-03-14, 15:09
Jag smyger fram till dörren och kikar. Ser det ut som en hederlig person så finns chansen att jag öppnad. Det beror på humör. Jag har blivit lite bränd sedan jag råkade öppna för tevepejlingen och inte kunde förmå mig att neka teveinnehav. :(

olwe
2006-03-14, 15:19
Självfallet öppnar jag!

Solros
2006-03-14, 15:24
Kommer aldrig försäljare eller tvpejlare till mig, och då flyttar jag ändå runt en hel del. Måste vara svartlistad i alla arkiv som finns :devil:

Garnax
2006-03-14, 15:31
Jag öppnar inte dörren för folk jag inte känner.

Jehovas kan få komma in, men det beror på min då rådande lust att
debattera religon. Jag kan finna en del nöje i sådant.

bluelight
2006-03-14, 15:42
Självklart öppnar jag!

Toxic
2006-03-14, 15:46
jag öppnar inte dörren men detta grundar sig i att jag aldrig tar hem folk heller...inte många av mina vänner som vet riktigt vart jag bor ens... :D

Metal_boy_
2006-03-14, 15:56
Jag öppnar dörren och tittar mig snabbt omkring i trapphuset, drar tag i personen fort utav bara helvete( så man bara ser två ben och två sulor som försvinner in genom öppningen i handtagshöjd)..Är det en dammsugarförsäljare så brukar jag skrika "titta vad jag kan göra!!"; Jag rycker åt mig hans demo-kit och tar snabbt fram dammsugarpåsarna och demostrerar en panikattack. Ibland kommer det lustiga karlar med extremt vita leénden och har målningar med sig, då brukar jag ta fram mitt egna lilla penselset och säga " I´ll show you Bubba", så gör jag lite olika illustrationer av Ångest.

Edit: sa jag att dom inte vill stanna på kaffe? :confused:

Larsson
2006-03-14, 16:38
Bor i korridor för tillfället så folk kommer o går lite hursomhelst känns det som ibland.

grisbil3n
2006-03-14, 16:55
Senast så vare en lirare som ville sälja en säkerhetsdörr till mig för 16 k, det va tydligen jättelätt för tjuvarna att ta sig in annars. Vad fan ska dom sno tänkte jag, min keso kanske.

sissa
2006-03-14, 17:42
Jag skulle öppna. Jag bor i bushen på landet. Här plingar det bara nån tant nångång och undrar om man vill vara med i byns syförening, eller nån som undrar om man möjligtvis har sett till deras katt.

Försäljare eller jehovas vittnen har jag, vad jag minns, inte vatt utsatt för nångång. Var jag än har bott.

olle lindblad
2006-03-14, 18:42
Jag öppnar, men har alltid en telefonlur i handen. Är det någon jag inte vill prata med börjar jag prata i min telefon istället och stänger dörren.

Davil
2006-03-14, 19:22
Jag har nyligen slutat med att öppna för obekanta faktist. Jag orkar helt enkelt inte giddra en massa skit helt i onödan...

mathor
2006-03-14, 21:58
Öppnar aldrig min dörr när det står någon utanför den. Inga undantag.

Metal_boy_
2006-03-14, 22:05
Öppnar aldrig min dörr när det står någon utanför den. Inga undantag.

Om han/hon ringer på då?

Dumleman
2006-03-14, 22:06
Om han/hon ringer på då?
Inga undantag.

Kwon
2006-03-14, 22:09
Öppnar inte.

Det brukar vara Jehovas eller försäljare.

Ja, en gång öppnade jag och efter det besöket hade jag tavlor på savannen(elefanter,noshörningar et al) och ett gäng porslinsfigurer... :laugh:

En annan gång var det en matta men den klarade jag mig ifrån! :thumbup:

Piranha
2006-03-14, 22:11
Öppnar inte.

Det brukar vara Jehovas eller försäljare.

Ja, en gång öppnade jag och efter det besöket hade jag tavlor på savannen(elefanter,noshörningar et al) och ett gäng porslinsfigurer... :laugh:

En annan gång var det en matta men den klarade jag mig ifrån! :thumbup:

Tänk om dem säljer kampsportfilmer då ?

Det kan ju vara Prankies kusin eller nåt som plockat hem ifrån Japan.

mathor
2006-03-14, 22:14
Om han/hon ringer på då?

Inga undantag.

:D

Kwon
2006-03-14, 22:14
Tänk om dem säljer kampsportfilmer då ?

Det kan ju vara Prankies kusin eller nåt som plockat hem ifrån Japan.

Har alla kampsportsfilmer jag behöver (och inte behöver). :D

Jag köpte kampisar på VHS som en tok förut (jämför med en frimärks-samlares/filatelists fanatism).

Alla rullar som jag någnsin velat se har jag!

Självklart har jag några som jag sedan aldrig mer velat se åsse! :thumbup:

Piranha
2006-03-14, 22:15
Har alla kampsportsfilmer jag behöver (och inte behöver). :D

Jag köpte kampisar på VHS som en tok förut (jämför med en frimärks-samlares/filatelists fanatism).

Alla rullar som jag någnsin velat se har jag!

Självklart har jag några som jag sedan aldrig mer velat se åsse! :thumbup:

Där ser man , kanske du som borde gå ut å knacka dörr.

Kwon
2006-03-14, 22:23
Där ser man , kanske du som borde gå ut å knacka dörr.

Nejdå, inte skulle jag vilja sälja några av dom.

Oavsett kvalitet och ålder på rullen så har de ett nostalgiskt värde för mig, då jag brukade titta på dom (och bli inspirerad) under mellanstadiet/högstadiet.

Dom gav mig mycket på den tiden! Nya tekniker man testade med polarna etc...

Folk tyckte vi var tokiga på den tiden, då vi försökte träna in en filmis-teknik på gräsmattan.

Gamla tanter fick nakenchocker och de yngre tog kort etc

Vi försökte med egna filmer också på den tiden..

Endast videokamera och helt utan klippbord eller dator, så effekterna var ju minimala :)

En gång försökte vi oss på en skräckfilm, men då blev det polisuppbåd!

Jag hade på mig ishockey-mask och gick omkring med en brandyxa.

Vi hade förberett en stor träplanka vi kapat i mitten och sedan tejpat ihop (den skulle gå av efter en polare slagit mig med den).

Hursom, vi började filma, men att tänka på andra i omgivningen var tydligen inte aktuellt i de yngre åren då ett antal barnfamiljer blev rädda och ringde polisen!

Efter någon hade ropat/skrikit något mot oss så slutade vi filma och jag bytte om till vanliga kläder och stack för att köpa pizza.

När jag kom tillbaka så hade vi polisbilar i kvarteret!

Fick senare läsa i lokaltidningen om min framfart, då det stod om en "Yxmördare"

Piranha
2006-03-14, 22:26
Nejdå, inte skulle jag vilja sälja några av dom.

Oavsett kvalitet och ålder på rullen så har de ett nostalgiskt värde för mig, då jag brukade titta på dom (och bli inspirerad) under mellanstadiet/högstadiet.

Dom gav mig mycket på den tiden! Nya tekniker man testade med polarna etc...

Folk tyckte vi var tokiga på den tiden, då vi försökte träna in en filmis-teknik på gräsmattan.

Gamla tanter fick nakenchocker och de yngre tog kort etc

Vi försökte med egna filmer också på den tiden..

Endast videokamera och helt utan klippbord eller dator, så effekterna var ju minimala :)

En gång försökte vi oss på en skräckfilm, men då blev det polisuppbåd!

Jag hade på mig ishockey-mask och gick omkring med en brandyxa.

Vi hade förberett en stor träplanka vi kapat i mitten och sedan tejpat ihop (den skulle gå av efter en polare slagit mig med den).

Hursom, vi började filma, men att tänka på andra i omgivningen var tydligen inte aktuellt i de yngre åren då ett antal barnfamiljer blev rädda och ringde polisen!

Efter någon hade ropat/skrikit något mot oss så slutade vi filma och jag bytte om till vanliga kläder och stack för att köpa pizza.

När jag kom tillbaka så hade vi polisbilar i kvarteret!

Fick senare läsa i lokaltidningen om min framfart, då det stod om en "Yxmördare"

Du måste leta fram de gamla heminspelade filmerna trycka in dem i datorn och lägga online. !!!

Kwon
2006-03-14, 22:35
Du måste leta fram de gamla heminspelade filmerna trycka in dem i datorn och lägga online. !!!

Haha, aldrig..

Sååå dåliga...

Vi gjorde en MadMax2-rulle en gång där vi hade ishockeyskydd ovanpå-kläderna (Vi blev GRYMT inspirerade av Mel Gibson's The RoadWarrior) och den filmen blev bara för gräslig! :D

En av "skurkarna" hade på sig grönkläder från lumpen och en buttericks-mask!

Vi hade "effekter" som tex att en snubbe drop fram en pistolreplika, och en av "hjältarna" gjorde en spinningkick på pickan så den flög ur handen!

Så dåliga scener när man tittar tillbaka, men vi hade jäkligt kul!

En scen jag var lite nöjd med (till och med nu) är när jag hoppar upp i luften (kameran filmar från sidan) och gör en flying sidekick mot en polare (som var den dåvarande världsmästaren i Wushu) samtidigt som han gör en flying sidekick mot mig!

Sen lyckades vi pausa i några sekunder (satte paus på ena VHS-spelaren, inga höjdareffekter :D) just när vi är som högst upp.

Det såg faktiskt helt ok ut!

Men det vi gjorde då har bara nostalgiskt värde, scenerna kan göras om 1000 ggr bättre nu när vi har saker som bättre videokameror, datorer med premiere etc osv et al.

Vid de senare filmerna tex kopplade jag in Amigan och la in ljudeffekter (trummor fick vara ljudeffekter när slag och spark träffade).

Dumleman
2006-03-14, 22:37
Haha, aldrig..

Sååå dåliga...

Vi gjorde en MadMax2-rulle en gång där vi hade ishockeyskydd ovanpå-kläderna (Vi blev GRYMT inspirerade av Mel Gibson's The RoadWarrior) och den filmen blev bara för gräslig! :D

En av "skurkarna" hade på sig grönkläder från lumpen och en buttericks-mask!

Vi hade "effekter" som tex att en snubbe drop fram en pistolreplika, och en av "hjältarna" gjorde en spinningkick på pickan så den flög ur handen!

Så dåliga scener när man tittar tillbaka, men vi hade jäkligt kul!

En scen jag var lite nöjd med (till och med nu) är när jag hoppar upp i luften (kameran filmar från sidan) och gör en flying sidekick mot en polare (som var den dåvarande världsmästaren i Wushu) samtidigt som han gör en flying sidekick mot mig!

Sen lyckades vi pausa i några sekunder (satte paus på ena VHS-spelaren, inga höjdareffekter :D) just när vi är som högst upp.

Det såg faktiskt helt ok ut!

Men det vi gjorde då har bara nostalgiskt värde, scenerna kan göras om 1000 ggr bättre nu när vi har saker som bättre videokameror, datorer med premiere etc osv et al.

Vid de senare filmerna tex kopplade jag in Amigan och la in ljudeffekter (trummor fick vara ljudeffekter när slag och spark träffade).
Haha du måste ju lägga upp alltihopa! www.kwonowns.se är ledig!

Kwon
2006-03-14, 22:41
Haha du måste ju lägga upp alltihopa! www.kwonowns.se är ledig!

Haha Nävööör, it's a part of my dark past... :D

Men gör jag en film NU så lägger jag upp helt klart (då man kan göra filmen rättvisa nu med alla effekter och dagens ljudeffekter och inga plåttrummor eller bastrummor ist för slag/sparkar).

Men vafan, jag är vig som ett kylskåp nuförtiden... nästan :thumbup:

Piranha
2006-03-14, 22:42
Haha Nävööör, it's a part of my dark past... :D

Men gör jag en film NU så lägger jag upp helt klart (då man kan göra filmen rättvisa nu med alla effekter och dagens ljudeffekter och inga plåttrummor eller bastrummor ist för slag/sparkar).

Men vafan, jag är vig som ett kylskåp nuförtiden... nästan :thumbup:

Jekla teaser :furious:

Metal_boy_
2006-03-14, 22:44
Kwon: Haha fy fan, är du som min morsa och köper skitsaker för att va snäll!??

Kwon
2006-03-14, 22:46
Jekla teaser :furious:

MEN för att återgå till tidigare.

Alla dessa kampsportsfilmer jag skaffade på den tiden var ju dels för att inspireras till nya tekniker och fight-scener!

Så var de roande också! :)

Nuförtiden tittar jag ej på dom, men dom har ett nostalgiskt värde i mitt hjärta.
Skulle aldrig sälja dom.

Nu kan vi gå tillbaka till om man överväger att öppna eller ej!

Noodles
2006-03-14, 22:48
MEN för att återgå till tidigare.

Alla dessa kampsportsfilmer jag skaffade på den tiden var ju dels för att inspireras till nya tekniker och fight-scener!

Så var de roande också! :)

Nuförtiden tittar jag ej på dom, men dom har ett nostalgiskt värde i mitt hjärta.
Skulle aldrig sälja dom.

Nu kan vi gå tillbaka till om man överväger att öppna eller ej!

Kwon-San, kan du göra tranan?

Jag öppnar förresten inte dörren om jag inte vet vem det är. Finns ju risk för socialt umgänge.

Kwon
2006-03-14, 22:49
Här är en av filmerna som inspirerade till sköna tekniker vi tränade på gräsmattan på granngården till gamlingarnas förtvivlan..

Invincible Obsessed Fighter från 1983 med Elton Chong! :D
http://www.kungfucinema.com/images/dvdcovers/invincibleobsessedfighter_xenon2.jpg

Och självklart denna
Shaolin VS Lama (1983)
http://www.kungfucinema.com/images/dvdcovers/shaolinvslama_groundzero.jpg

Metal_boy_
2006-03-14, 22:51
Här är en av filmerna som inspirerade till sköna tekniker vi tränade på gräsmattan på granngården till gamlingarnas förtvivlan..

Invincible Obsessed Fighter från 1983 med Elton Chong! :D
http://www.kungfucinema.com/images/dvdcovers/invincibleobsessedfighter_xenon2.jpg

Elton Chong, va fan är det nån parodi eller! :laugh:

Kwon
2006-03-14, 22:55
Elton Chong, va fan är det nån parodi eller! :laugh:

Hong Kong stjärnorna på 80-talet hade alltid lustiga namn tagna efter västerländska stars.

Lite exempel

Casanova Wong
Chick Lee
Elton Chong
Bronson Lee
Conan Lee

etc listan kan göras lång...

OBS. Detta är artistnamn och ej deras riktiga namn :)

Bronson Lee (http://www.geocities.com/many_bruces/reviews/bronsonlee.htm)

CoKEmaN
2006-03-14, 22:57
Öppna dörren är ju kul.
Extra roligt under påsken när det kommer barn som skänker små färgglada kort.
"Glad påsk" säger de små liven och ger en ett kort, sen var de klart.
Slänger igen dörrn o sätter sig o äter igen som vanligt.
Alltid lika trevligt o se dom hänga med huvudena när de går bort utan att ha fått nåt godis. Ännu roligare om man står i fönstret och knackar medans man äter upp "deras" påskgodis.
Halloween är ju ännu roligare.. nåt fult utklätt barn med léende på läpparna och inte ett dugg skräckinjagande. "Bus eller godis?" "va har du tänkt dig för bus?" antingen har dom inget att säga eller så är det nåt värdelöst "bus".. Man kan ju alltid säga "Bus", o sen sno deras godis? då tror jag inte dom är så glada sen. Flexa latsen och skrämma skiten ur dom funkar ju alltid också :)

Men nu tillbaka till poängen. Dörren har gångjärn för att den ska öppnas.
Vi har muskler för att lyfta tungt.
Allt fyller ett syfte.

Larsson
2006-03-14, 22:58
Hong Kong stjärnorna på 80-talet hade alltid lustiga namn tagna efter västerländska stars.

Lite exempel

Casanova Wong
Chick Lee
Elton Chong
Bronson Lee
Conan Lee

etc listan kan göras lång...

OBS. Detta är artistnamn och ej deras riktiga namn :)

Bronson Lee (http://www.geocities.com/many_bruces/reviews/bronsonlee.htm)

Namnen låter som det direkt kommer från en p-rulle.

Tricklev
2006-03-14, 23:03

Noodles
2006-03-14, 23:03
Kwon: Du som är expert på högklassiga kampsportfilmer. När jag som liten pojk såg Karate Kid (häftigaste filmen som fanns) introducerades ju transparken. I första filmen säger de att den inte går att försvara sig mot. Varför fungerar den inte för Daniel-San i tvåan? Jag trodde att tranan var en idiotsäker försvarsmetod om jag blev överfallen i en mörk gränd.

Ralph Macchio (tillsammans med Michael J Fox) är för övrigt kung på att spela high school-unge när han egentligen är närmre 30 år.

Kwon
2006-03-14, 23:07

Lätt att det blir så! :D

Här kan man läsa lite

Elton (http://www.dvdcult.com/rev_InvincibleOF.htm)
Tino Wong (http://www.dvdcult.com/rev_InvincibleA.htm)

Kwon
2006-03-14, 23:08
Kwon: Du som är expert på högklassiga kampsportfilmer. När jag som liten pojk såg Karate Kid (häftigaste filmen som fanns) introducerades ju transparken. I första filmen säger de att den inte går att försvara sig mot. Varför fungerar den inte för Daniel-San i tvåan? Jag trodde att tranan var en idiotsäker försvarsmetod om jag blev överfallen i en mörk gränd.

Ralph Macchio (tillsammans med Michael J Fox) är för övrigt kung på att spela high school-unge när han egentligen är närmre 30 år.

Tranan = Det finns inget försvar (såvida man inte är en Karate Kid 2-skurk).

mangs
2006-03-14, 23:16
Självklart öppnar man dörren. Numera har jag en övervakningkamera som täcker ingången så jag slipper besök från dessa:

http://d1369335.u39.surftown.se/Bilder2002/Religion_FW/SannaRel.jpg

no1fitness
2006-03-15, 05:11
Har aldrig varit speciellt utsatt för försäljare eller TV-pejlare. I Oslo när vi bodde bakom låsta galler råkade jag släppa in pejlaren. Men jag slapp betala eftersom jag visst varit så vänlig att släppa in honom till de andra i huset. :D

Nu betalar jag licens automatiskt pga parabol och den enda som vågat sig i närheten ute i skogen hos oss var en polack som försökte sälja tavlor till mig. Jag stod och höll i en vansinnigt skällande Floyd med alla krafter och han ville inte gå därifrån. *screwy* Men han fattade galoppen till slut dock. :D

Herkulez
2006-03-15, 07:10
Har aldrig varit speciellt utsatt för försäljare eller TV-pejlare. I Oslo när vi bodde bakom låsta galler råkade jag släppa in pejlaren. Men jag slapp betala eftersom jag visst varit så vänlig att släppa in honom till de andra i huset. :D

Nu betalar jag licens automatiskt pga parabol och den enda som vågat sig i närheten ute i skogen hos oss var en polack som försökte sälja tavlor till mig. Jag stod och höll i en vansinnigt skällande Floyd med alla krafter och han ville inte gå därifrån. *screwy* Men han fattade galoppen till slut dock. :D
haha :D

omtyckt du måste varit i huset efter du släppt in han hahahah

hangatyr
2006-03-15, 07:50

freudiansk felläsning.

hahavaffan
2006-03-15, 08:25
Jag bor ju hemma, så jag brukar öppna för de som ringer på.
Men telefonen däremot... ringer ett nummer jag inte känner igen så skiter jag i att svara.

Arnesson
2006-03-15, 11:32
Ja, jag öppnar. Är det radiotjänst är det ju bara be dem dra.
Brukar svara på kontiga telenummer när jag orkar, är det något som är viktigt så ringer folk på mobilen.

skaparn
2006-03-15, 11:44
Vad läser jag!?

Ni öppnar alltså inte dörren när jag knackar på, ifall jag inte ringt innan? Er granne kanske plingar på dörren för att fråga om något som rör huset, bjuda på en knäck, komma som det oväntade besöket som tarvar Gevalia, berättar att det brinner eller bara vill säga att ni glömt nyckeln i låset.

Ni är trista misantroper. Är det en försäljare så finns ordet "nej" att tillgå, mycket användbart.

hasse36
2006-03-15, 12:07
oväntade besöket som tarvar GevaliaJehovalia - om du vill ha oönskat besök.

Man kan ju kolla först, ifall det är Alizee som har gått vilse...

http://www.allimex.com/product/images/pro_nex01_item11.gif

Piranha
2006-03-15, 12:11
Jehovalia - om du vill ha oönskat besök.

Man kan ju kolla först, ifall det är Alizee som har gått vilse...

http://www.allimex.com/product/images/pro_nex01_item11.gif

Om så vore fallet ligger brevinkastet annars då i rätt höjd. *rolleyes*

Herkulez
2006-03-15, 13:59
haha valle är på topp idag :D

emmzan
2006-03-15, 14:01
Nu för tiden överväger jag inte ens att gå till dörren och kolla vem det är som plingar på om de inte har ringt, skrivit eller meddelat på annat sätt att de kommer på besök. De flesta som plingar på oannonserat är ju försäljare eller jehovas och deras besök är jag gärna utan. Gör ni också så eller? :)

Jag öppnar. Är jag hemma så kommer jag sannolikt vara på övervåningen, går ner för trappen och då är det ett fönster där precis bredvid ytterdörren. Dvs den som ringt på kommer se och höra att jag kommer ner för trappan och att inte öppna då känns något fånigt.

Stoltz
2006-03-15, 16:51
Jag öppnar alltid.

Är de Jehovas så ser jag till att mina horn växer ut. :devil:

Srednq
2006-03-15, 19:59
Jag öppnar aldrig, å andra sidan så smiter jag ifrån tv lincens etc så jag törs int.

haha

har en kompis som inte betalde den. en dag knackar de på dörren å han tror de e en polare som ska komma över och ropar: KOM IN HÄR!
och in i vardagsrummet mitt framför tv´n kommer en nervös kille å säger: jag e från radiotjäns och jag ser at du har inte betalat tv-licensen... :cool:

va ska man säga?

Srednq
2006-03-15, 20:14
telefonförsäljar kan man snacka skit med. ja jag vill höra. berätta hur de funkar.

de ringde en i måndag å vill få mig å byta mobilabonnemang. efter att ha pratat i några minuter säger han: de e nog inte lönt du byter.

jag har fått en tjej som vill få mig att byta fast abonnemang att lägga på luren efter 5-10 minuter.

snacka skit med en kille från sifo i en kvart i lördags. kul. något å göra meden jag plocka undan.

berättade för en tidningsförsäljare att jag tyckte deras dagstidning va skit. (dom hade fantomen i serierna. MAN KAN INTE LÄSA FANTOMEN I TRE-RUTORS STRIPPAR)

osv

Noodles
2006-03-15, 21:01
För några år sedan blev jag uppringd av en kille som vilje sälja något bredbandsabbonemang. Han berättade hur mycket bättre det var än modem och hastigheten var rysliga 2 eller 4 MBit (om jag minns rätt). När han hörde att jag hade 100 Mbit (studentboende) förstod han att det var lönlöst. Det slutade med att han ville diskutera min snabba uppkoppling och hur han gärna skulle ha den för all sin fildelning. Mycket professionell kille. Kul samtal dock.

no1fitness
2006-03-16, 05:28
haha :D

omtyckt du måste varit i huset efter du släppt in han hahahah

Tror ingen visste att det var jag. :em:
Men det roliga var att Marcus kom hem 3 minuter efter mig och mötte TV-pejlaren i trappen. Han presenterade sig och frågade vart Marcus bodde. Då Marcus sa var han bodde så bara lät han honom gå. :D
Jag ÄGER TV-pejlarna i Oslo. :hbang:

Prankie
2006-03-16, 05:36
Jag öppnar alltid, fast kanske inte lika ofta när det är halloween och man just åt det kilo godiset som var tänkt till små barn. :D

Cinna
2006-03-16, 07:33
Öppnar aldrig för okända människor!
Men nyfiken som jag är går jag alltid och tittar efter vem det är.

Yankeee
2008-01-29, 20:34
Självklart inte!

Ironbabe
2008-01-29, 20:38
Bra bump!!

Jag brukar öppna men ikväll gjorde jag inte det utan stod innanför och frågade vad personen ville :D

Albatross
2008-01-29, 20:41
Ja. Jag tittar och ser om det är nån som jag känner, och väger sedan in min och boningens renlighetsgrad i huruvida jag öppnar eller ej. Okända människor öppnar jag direkt för, då det i regel ger mig möjlighet att få ut aggressioner.

joriice
2008-01-29, 20:43
Ja, klart man gör. speciellt om man bor i villa, inte så trevligt att gå och titta igenom fönstret (brevid, eller på dörren) och bara gå därifrån om det inte är någon man förväntar sig...

Pepparkakssmurfen
2008-01-29, 20:44
Ja. Jag tittar och ser om det är nån som jag känner, och väger sedan in min och boningens renlighetsgrad i huruvida jag öppnar eller ej.....

LOL!1!! Står du och tittar på nån bekant/kompis/vän/granne som ringt på din dörr utan att öppna?

bertbert
2008-01-29, 20:44
Jag brukar öppna. Sen följer allt från ett artigt "nej tack" till en rejäl avhyvling beroende på vad knackaren försöker pracka på mig.

(Bump ftw!)

Gpajpen
2008-01-29, 20:49
Nej fyfan för att öppna oannonserade besök.

skaparn
2008-01-29, 20:54
Nej, jag sticker bara ut pipan på hagelbössan genom brevinkastet och trycker av en dubbel salva. Orka borka låta främlingar leva framför min dörr, de kanske till och med vill sälja något.

Gpajpen
2008-01-29, 20:55
Nej, jag sticker bara ut pipan på hagelbössan genom brevinkastet och trycker av en dubbel salva. Orka borka låta främlingar leva framför min dörr, de kanske till och med vill sälja något.
Borka?
http://www.kiddiematinee.com/images/r-ronja03.jpg

skaparn
2008-01-29, 20:58
Borka?

Hetaste vänsterpartisten evah!

Rex
2008-01-29, 21:05
Ja fast, om dom ser ut som bosnier / zigenare så skiter jag i o öppna dörren. Det brukar komma asmånga "konst" försäljare med sina fejk kort att dom är döva / blinda / har barn som håller på att dö osv. Förr brukade jag skänka 20-50kr för att jag tyckte synd om dem, fast sen insåg jag att dom bara lurade folk.

Varje gång dom kommer så skiter jag i o öppna eller så skrämmer jag dem genom att säga att jag ska ringa till polisen / immigrations verket.

G_lund
2008-01-29, 21:07
De som kollar tv-lincensen plingade på när jag var hos kompisen igår, vi öppnade inte men de lär ju fattat att vi var hemma eftersom han 30 000kr musikanläggning pumpade ut slipknot på hög volym :p

Albatross
2008-01-29, 21:13
LOL!1!! Står du och tittar på nån bekant/kompis/vän/granne som ringt på din dörr utan att öppna?

Ja men om jag står orakad/smutsig/allmänt äcklig så vill jag kanske inte träffa mormor. Däremot kan jag skälla ut nån religiös prånglare. Get my drift?

The_RobRoy
2008-01-29, 21:34
Vafasen är det med folk :confused:

Klart man öppnar dörren om någon plingar på, händer ju så sällan ändå. Tar typ 30 sekunder att tacka för sig och säga att man inte vill ha något, om det är en försäljare. Snacka om upptagna människor på kolo..

Undantaget skulle väl vara om man typ står i bara kallingar eller något, men jag brukar slänga på mig något och öppna iallafall.

Palm
2008-01-29, 21:53

:laugh:

Dreas
2008-01-29, 23:37
Behöver inte öppna för det gör polarna själva, och ringer det på dörren får någon annan öppna.

Spiffy
2008-01-29, 23:45
Borka?

Nej

stridis
2008-01-30, 00:09
Undantaget skulle väl vara om man typ står i bara kallingar eller något

Jag har öppnat glatt ändå. När någon liten tjej vill prångla någon jävla GT, ja då inser de sitt misstag lite snabbare, hehehe. Rätt obrydd inställning mao, vilket kan och kommer användas.

Jag öppnar alltid dörren, är det några tavelförsäljare brukar jag säga "good painting/drawings but sorry i don't buy ". Aldrig stött på någon otrevlig typ, men kommer det någon som är säljig så blir det psykoblicken direkt och något svammel. En gång så passade jag dock till brorsan när det var en försäljare,för jag skulle iväg och träna. Kom hem sedan efter träningen och han säger glatt att han börjat prenumerera på något sorts lexikon. WTF?!!

machine gun
2008-01-30, 00:15
Råkade öppna för en tv-pejlare på tiden då jag faktiskt hade en tv. Det var olyckligt.

Har tidigare bott mkt i andrahand, mer eller mindre tillåtet, och då vågade man ju knappt öppna dörren för någon. Nu är det lugnt, har varken tv eller mkt försäljare/tiggare i området.

Frida.B
2008-01-30, 00:23
jehovas har stått utanför min pojkväns dörr 2 ggr nu, men han låter mig inte öppna :(

shut teh face
2008-01-30, 00:28
Jag öppnar inte om jag inte känner till att någon ska komma, eller att jag känner igen människan.

Jag svarar inte heller på hemliga nr, och ringer inte upp folk.
Motto: om det är viktigt ringer de upp igen. :D

Whistler
2008-01-30, 00:31
Klart jag öppnar! En ringande telefon måste svaras, en besökt dörr måste öppnas.

shut teh face
2008-01-30, 00:35
Haha måste bara berätta när pappa stod och målade fönstrena så kom en Jehovas kille, kostym och portfölj, han hade en 8 årig pojke i handen och gick runt i kvarteret.

Pappa drog fram sin målarpistol och siktade, killen trodde det var ett vapen och sprang. Kan tillägga att pojken blev ståendes där. Undrar vad för relationen han hade till pojken förutom att psyka folk.

Überbiffen
2008-01-30, 08:16
Öppnar alltid dörren. Det är lika lätt att stänga den om det inte är intressant.

bertbert
2008-01-30, 08:22

:laugh: :hbang:

Kwon
2008-01-30, 08:35

:laugh:

Tabbe
2008-01-30, 08:36
Haha måste bara berätta när pappa stod och målade fönstrena så kom en Jehovas kille, kostym och portfölj, han hade en 8 årig pojke i handen och gick runt i kvarteret.

Pappa drog fram sin målarpistol och siktade, killen trodde det var ett vapen och sprang. Kan tillägga att pojken blev ståendes där. Undrar vad för relationen han hade till pojken förutom att psyka folk.

oj.. :D

spange
2008-01-30, 14:31
nej, det är oftast min extremt dryge kusin som knackar iallafall, faktiskt knackade han på här för ett par minuter sen..jag öppnade inte