Visa fullständig version : Berge goes uppbyggnad/diet
Ja nu är det dags att börja bygga igen efter det längsta upphållet jag någonsin haft sen jag börja träna för ca 7 år sedan.Målet är att bygga upp mig till samma volym jag hade under sommaren 2005.Vägde då ca 106 kg i helt ok form.Just nu väger jag 102 kg i kass form enligt mig själv.Jag körde mitt första träningspass igår och det va otroligt skönt!.Motivationen är på topp så det är väl bara att tuta och köra.Jag kommer uppdatera träningsdagboken när jag får lite tid över.Ni kommer iaf kunna följa min uppbyggnads diet.Bilder bjudar jag på om nån månad eller så.Tänker inte placera mig framför en kamera nu.Jag släner väl in en bild från tiden man var på topp iaf
Luciapokalen 2004 +80 juniorer var 18 där 19 nu.Jag i blå posebyxor
Så här ser diet maten ut
Frukost 5 dl lättmjölk med 100 gram Musli
Mellanmål 250 g kvarg 1 äpple
Lunch Kalkonfilč 150 gram med 100 gram ris
Mellanmål 25 g protte 20 g kolisar
Middag Kalkonfilč 150 gram med 100 gram ris
Efterträning 30 gram protein 70 gram kolisar
Kvällsmål Kalkonfilč 150 gram med 100 gram ris
Innan läggdags 250 g kvarg 1 äpple
Förbränning
3 morgonpromenader ā 45 min 3 ggr i veckan
3 pass på trappmaskin ā 30 min 3 ggr veckan
Träning
Söndag Armar
Måndag Ben
Tisdag Axlar/Bröst
Onsdag Rygg
Kör hårt! Det här kommer att följas.
Första morgonpromenaden ca 1 timme.Kändes mycket bra blir skönt att börja gå igen.Har en jävulsk träningsvärk i hela överkroppen och imorrn lär benen vara förstörda :cryout:
Första morgonpromenaden ca 1 timme.Kändes mycket bra blir skönt att börja gå igen.Har en jävulsk träningsvärk i hela överkroppen och imorrn lär benen vara förstörda :cryout:
Det är det som är så underbart, man ska ringa hemtjänsten då man ska ta morgonskiten för att komma upp från skitstolen.
Kör hårt nu!
Jacksatan
2006-03-14, 10:17
Kul att du är tillbaka, Berge! Ska bli kul att se hur det går för dig.
Kul att du är tillbaka, Berge! Ska bli kul att se hur det går för dig.
Tack Jack!
Dagens pass blev ett lugnare benpass för att mjuka upp kroppen lite.Har ni kört ben på 3 månader så vill kunna gå morgonpromenaden imorrn.Siktar på att tappa ca 3-4 kg till mitten på april och då kan jag ta lite nya kort
Kul att du startar en journal!!!..som de andra skrev, detta kommer att följas....Varför har du varit borta från träningen?
Kul att du startar en journal!!!..som de andra skrev, detta kommer att följas....Varför har du varit borta från träningen?
Har jobbat en jävla massa senaste månaderna så har inte haft tid helt enkelt.
Har gått en vecka sen jag börja med dieten och det har gått väldigt bra.Storleksmässigt stor skilland.Man märker att muskelminne är riktigt bra skit!.Armarna har ökat ca 1-1,5 cm på 1 vecka :) .Axlarna mer fylliga och magen mer markerad.Kör på med 4-5 dagars morgonpromenad och ca 5 pass styrka i veckan
inte illa för din ålder :hbang:
hur lång är du?
inte illa för din ålder :hbang:
hur lång är du?
177 cm vikt på tävling ca 87
Schysst! Kul att följa! glöm inte bilder:)
Lycka till
Från tävling .Blir kass kvalitč när jag förminskar dom
Sjukt bra, vore kul att se på dagsformen, men jag vet att du inte vill:)
Så nu har man varit ute på 2 tim morgonpromenad i blåst och kyla.Formen blir bättre och bättre och träningen flyter på riktigt bra!.Väger lite mer nu men i bättre form vilket tyder på muskeltillväxt.Kör inte mer några ätardagar under första 4 veckorna (antagligen inte efter heller) utan äter lite mer ris med kycklingfilč och bönsallad med vinäger på lördagarna.Kort i mitten på april borde jag kunna fixa
Då va dagens träningspass avklarat.Jag körde rygg ca 12 set , tog 15-20 min sen blev det 40 min förbränning.Sammanlagt 2 tim 20 min förbränning idag.Har minskat ca 2 cm på midjan på en vecka :thumbup:
AFanatic
2006-03-20, 23:16
Kul att du är tbx. :thumbup:
Kul att du är tbx. :thumbup:
Tack! vem vet det kanske blir tävling i år om allt går som det ska
AFanatic
2006-03-20, 23:57
Tack! vem vet det kanske blir tävling i år om allt går som det ska
Tänkte frågat det, men svaret kändes så självklart. :D
Kört på med promenaderna och träningen i veckan och det blir bara bättre och bättre.Märks tydligt nu att kroppen bränner bättre efter den varit med om en rejäl diet innan .Ser mest skillnad på midjan som krymper från dag till dag nu.Väger ca 100-101 kg nu utan kläder.Räknar med att plocka bort 5-6 kg till för att få bra hårdhet.Så runt 95 kg borde jag vara i bra form och kan bygga rejält därifrån.Målet i år om inte jobb kommer ivägen är att köra luciapokalen igen.Juniorer +80.Försöka väga in på 86-88 kg hårdare än 2004.Ska inte vara en omöjlighet om jag sköter mig.Styrkan är på väg upp igen men är en bråkdel av va den va förrut.Är kanske tillbaka på normalstyrkan jag hade innan om nån månad.Tar kort när jag tappat 4 kg till.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.