handdator

Visa fullständig version : Motivation - en flegmatiskt gunga

Callister
2006-03-13, 21:47
Jag började gå ner i vikt för något år sedan, allt gick bra och så. Gick ner 42-45 kg. Träffade en flicka förra våren och sedan dess har jag gått upp 10-12 kg igen. *grr27* Hon behöver gå upp i vikt. ;)

Har hela tiden känt att miljöombytet med henne har fått mig att inte kunna gå ner i vikt som jag vill. Men det är ett jävla skitsnack! Bestämmer jag mig för att göra något så ska det fan gå även om jag är en flygande ost!

Tidigare har jag gått morgonpromenader för att gå ner i vikt. Har inte gått en sådan på ett halvår..

Nu imorgon börjar det igen, och jag ska börja med promenaderna igen, VARJE DAG. Ska även simma med flickvännen 2-3 ggr i veckan. Jag kommer inte göra mer, dels för att jag inte har råd med 800 kr i månaden på gymmet där tjejen går.. Det borde väl räcka som träning?

Jag erkänner direkt att detta mest är en motivationstråd där jag vill få glada kommentarer, jag vet redan att träningen funkar. ;) Skriv något snällt eller om ni hellre vill kan ni säga att jag är en fet kossa som ska ta tummen ur arslet.

Mvh Johan

Sedis
2006-03-14, 06:34
Det fungerar alldeles utmärkt att gå promenader och simma om du vill gå ner i vikt. Testa att jogga för omväxlings skull om du gillar det. Och snart så är det dags att ta fram cykeln, om du inte redan gjort det. Långa cykelturer är kanon!

Lycka till!

Sedis