Visa fullständig version : Festivaler!
Såå kan man tänka sig att det är någon på kolo som ska besöka någon rolig festival?
Amen jävla helvetes pollfunktion.
Någon kan gärna fixa en flervalspoll med
Augustibuller
Hultsfred
Peace & Love
Rock am Ring
Rock im Park
Roskilde
Sweden Rock
Annan
INGEN ALLS
ahh, Korn och Strokes på Hultan, o Tool på Roskilde. Synd att Arctic Monkeys inte lirar nånstans...
Glöm inte Tullakrok!
Gurk-Burk
2006-03-13, 21:10
Ser ut att bli Roskilde för min del detta året med :hbang:
ahh, Korn och Strokes på Hultan, o Tool på Roskilde. Synd att Arctic Monkeys inte lirar nånstans...
Glöm inte Tullakrok!
Arctic Monkeys ska spela på Roskilde...
Jag funderar på att åka till Roskilde, men är det verkligen så bra som det sägs? Någon här som har varit där tidigare som kan dela med sig av sin erfarenhet?
Gurk-Burk
2006-03-13, 21:36
Jag funderar på att åka till Roskilde, men är det verkligen så bra som det sägs? Någon här som har varit där tidigare som kan dela med sig av sin erfarenhet?
Jag va där för första gången förra året, dessutom första gången jag var på festival.
Jag tyckte festivalen i sig var jäkligt bra, bra band som spelade, bra stämning där m.m.
Tältområdet är uppdelar i east/west, verkade som att det bodde flest svenskar i west, där var även lite lugnare och mindre skitit.
Se till att vara där hyffsat tidigt, kom inte första "festival"dagen och räkna med att få plats nära festivalområdet, kom istället gärna på warm-up partyt...
wacken och ev. arvika blir det
Kaboffastar
2006-03-13, 21:42
Skulle på hultan för 5'e året i rad i år men... DET VART ARNEKURS ISTÄLLET
woooohooo haha :D::D
Urkult ! :hbang:
wtf, vart är du ifrån? urkult är ju här i krokarna.
Blir väll nåt skojsigt i parken zoo.. dem har ju fetaste scenen och en gång var markoolio där..
Glöm inte Tullakrok!
AM på roskilde, tror det rellades idag.
Cerberus
2006-03-13, 22:42
Hultsfred för tredje året i rad har jag tänkt :D ska va riktigt hård tills dess :)
Sen Arvika så klart eftersom jag bor där..
Kristian
2006-03-13, 22:48
Lär väl bli Sweden Rock...W.A.S.P kommer ju :hbang:
Fatalist
2006-03-13, 22:53
Rock am Ring
Rock im Park
Roskilde
om jag har tur.
Åker dit för DM, vore ju något att se tillsammans med the black army.
The Somberlain
2006-03-13, 23:13
Kanske endagars (SRF) om WASP och Celtic Frost hamnar på samma datum.
Rock'nRoll
2006-03-13, 23:27
Blir roskilde i år, morrissey och g'nr än så länge. Jag hadde planerat att åka till Inferno men eftersom alla bangar och jag inte orkar åka ensamm så verkar inte det bli av.
Rock am Ring
Rock im Park
Vi ses kanske där :hbang:
3-dagars på Sweden Rock inhandlat.
Journey! :D
Just a small town girl, livin' in a looooonely wooorld. She took the midnight train goin' aaaaanyyyywheeeeere.
Arvikafestivalen antagligen
Nitzer ebb reunion :thumbup:
Åkte till Roskildefestivalen 8 ggr om jag inte minns fel. -95 till -02. :hbang:
Helt klart den bästa festivalen! Hultsfred är en fjortisfest i jämförelse.
Roskilde är mycket större och folket är överlag vuxnare och äldre. Väldigt bred publik, allt från synthare och rejvare till tyska motorcykelknuttar och hårdrockare.
Som sagt, vill du ha bra tältplats, så åk dit på tisdagen eller onsdagen. Festivalen börjar alltid på en torsdag, men om du kommer då får du bo i utkanten av området med LÅNG promenad till festivalområdet.
80 000 - 100 000 besökare brukar det vara, STORT område.
Jag rekommenderar ett rejält tält att bo i, jävligt skönt om det regnar. Vi brukade köra ett 4-mannatält på 2 pers. Suveränt! Kan bli jobbigt att bära om du inte har bil, men vafan, du är väl byggare? ;)
Ölen är rätt dyr på festivalområdet. Vill du ha billig öl så knatar du in till Roskilde stad och släpar med dig ett par backar tillbaka. Eller vinofino förstås.
Jo, just det! Sätt inte upp tältet nära bajamajorna! Luktar inte gott efter ett par dagar! :laugh:
datorjaevel
2006-03-14, 10:57
Blir nog hultsfred för min del
Jag var där förra året. Roligaste veckan i mitt liv kanske. Garanterat en upplevelse.
Vädret gör nog allt kan jag tänka mig. Förra året var det extremt bra väder.
Hultsfred har jag vart på men aldrig Roskilde.
Har en polare som alltid åker te Roskilde.
Finns Bajsmannen fortfarande? :D
Bajsmannen är väl en Hultsfred-företeelse? Har aldrig sett honom på Roskilde iaf.
Mitt roligaste år var -97, fast det var året med sämst väder också. Hela festivalområdet var en stor lerpöl. Inte ett klädesplagg torrt... *rolleyes*
Sweden Rock! Dragonforce, Symphony X, Edguy, Gamma Ray!
DarthHolm
2006-03-14, 13:06
Jag tänkte att jag inte skulle på någon mer festival i mitt liv då det innebär stora mängder ångest osv. Men nu blir jag ju så gott som tvungen när Cockney Rejects och Bad Manners spelar på Augustibuller.
Fultjack
2006-03-14, 13:35
piteå dansar och ler som vanligt :D
Ninjamicke
2006-03-14, 13:46
Hoppas att det blir roskilde! Vill se tool, opeth och en massa brudar!
PDOL brukar det också bli
Rock am Ring
Rock im Park
Roskilde
om jag har tur.
Åker dit för DM, vore ju något att se tillsammans med the black army.
Du kan inte åka på bägge park/ring då dom är samtidigt och massa mil ifrån varandra. Vi var på rock am ring förra året och det är där man ska vara, ska dit i år igen, åka minibuss ner är lätt roligast. Roskilde ska jag på med förövrigt.
Vi ses kanske där :hbang:
På största campingen (A1 tror jag den heter) mitt emot huvudentren kommer vi bo, mitt emot toaletterna/duscharna där det är en liten grusplätt. Vi kommer ha största sverigeflaggan, kom gärna dit och skrik lite :hbang: Jaymz ska komma och hänga med oss sa han :devil:
*kissass*
Perscitus
2006-03-14, 14:31
Tältning tillsammans med ett hisnande stort antal berusade och drogpåverkade ungdomar, där respekten för egenvärde är noll, och sannolikheten för regn och lera är hög, samt en ständig ljudterror tilltalar mig ungefär lika mycket som det värsta ni kan föreställa er. Det skulle väl gå an i krig, men det gör man ju inte för nöjes skull. Det kan nog vara roligare i krig då det åtminstone kan vara lite spännande om man nu inte ligger på frontlinjen i en för grund skyttegrav.
Nej priset för att få mig att besöka en festival överstiger det mesta.
En fråga till entusiasterna: hur känner man sig när man vaknar upp mitt på dagen bakfull med en tärd kropp, ont överallt, nerpissat tält, mat och öl överallt, i en stekande hetta den sista dagen på Hultsfredsfestivalen?
The Somberlain
2006-03-14, 14:31
Jodå, visstfan finns bajsmannen fortfarande mig veteligen, dock vetefan vilka festivaler han ämnar besöka i år. Finns ju också ett gäng "wannabes" men the one and only bajsman är fortfarande Patrik "onkel" Andersson från Gbg.
En fråga till entusiasterna: hur känner man sig när man vaknar upp mitt på dagen bakfull med en tärd kropp, ont överallt, nerpissat tält, mat och öl överallt, i en stekande hetta den sista dagen på Hultsfredsfestivalen?
Man känner att man lever! Sedan gör man lite chins så är man i form igen! *flex*
wtf, vart är du ifrån? urkult är ju här i krokarna.
Kramfors ;)
Får jag ett jobb så hänger jag med polarna till Sweden rock festival !
Dåjävlar ska det bli party som aldrig förr, visserligen är några av festgänget jääääääävligt torra men dom går o lägger sig så tidigt så dom kan inte slöa ner mig.
Kommer förhoppningsvis ha en husbil och en husvagn och en stor PartilleBo flagga vid vårat näste.
http://savedalensif.se/bilder/sponsorer/partillebo.jpg
har tidigare varit på Hultsfred 2000 och Sweden rock 2004, Hultsfred var folk öppnare och lite mer lösaktiga gämfört med den lite äldre publiken på sweden rock.
Skulle helt klart ha blivit mer festival om jag inte haft så tråkiga polare.
Kramfors ;)
ahh, tänkte väl... :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.