Visa fullständig version : Taskiga gener för armbygge?
WheyProtein
2006-03-13, 15:22
Har för mej jag har sett en liknande tråd, men det går ju ej att söka så...
Jag vet att man kan ha dåliga gener för att bygga muskler. Jag börjar dock misstänka att jag har dåliga gener för att bygga just armar men bra gener för att bygga axlar.
Övriga kroppen går väl hyfsat, men axlarna har jag inte tränat på ett par måndader för att de börjar blir oproportionerligt stora, och armarna släpar.....inte underarmarna dock.
Kan man ha gener som beror på dett? Jag tränar efter max OTs principer (inte slaviskt efer 12-veckorskursen) och kör ju på samma princip på alla muskelgrupper, vissa växer bra och andra inte *grr*
Eftersom jag tror på OT så kör jag aldrig isolationsövningar.... kanske borde prova det?
Har kört efter Max i lite mer än ett år... e 19 år gammal...
Lite tvärtom för mig...mina armar har svällt upp rättså rejält, men resten av kroppen går lite halvtrögt. Inget stor fara dock då jag har blivit mycket starkare.
Otto GROV
2006-03-13, 16:28
je de är helt normalt,,,, dom flesta har nån eller några muskelgrupper som släpar. Jag tex har alltid haft kassa bröst å bra axlar,, men nu efter ett par år av slit börjar de la se hyffsat ut alla fall..
ja uppler dock att man måste växa på hela kroppen för att en enskild muskel-grupp ska växa,, mina bröst har helt klart blivit bättre, men de har allt anat också..
så du löser inte problamet genom att bara köra armar,, kör allt men lägg lite extra krut på dom, åå försök att gå upp i vikt ät som faen
Och du har tränat i ett år.. Du kan omöjligt säga att du bygger dåligt, speciellt när du testat 1 träningsprincip.
WheyProtein
2006-03-13, 18:21
Och du har tränat i ett år.. Du kan omöjligt säga att du bygger dåligt, speciellt när du testat 1 träningsprincip.
Menar att jag bygger överarmar dåligt i FÖRhållande till resten av kroppen.
Kebab-Arne
2006-03-13, 18:53
Har du bara provat ett program kan det ju vara värt att pröva nåt annat för armarna innan du anser att du har dåliga gener.
Du kanske har korta biceps och triceps muskler? Dvs. är gapet långt mellan själva bicepsmuskeln och armbågsleden, och är det långt mellan toppen av hästskon och armbågen? Känner du för det kan du ju alltid mäta och/eller slänga upp bilder.
Menar att jag bygger överarmar dåligt i FÖRhållande till resten av kroppen.
Nej jag tror han menar att du tränat ett år och under ett program.
Det vill säga - du saknar erfarenhet, att skylla på gener efter ett års träning utan att uppnå "önskvärt resultat" går inte.
WheyProtein
2006-03-13, 23:26
Nej jag tror han menar att du tränat ett år och under ett program.
Det vill säga - du saknar erfarenhet, att skylla på gener efter ett års träning utan att uppnå "önskvärt resultat" går inte.
Jag har ju inte uppnåt önskvärt resultat på nån muskel egentligen, men jag ser vilka som växer bra och dåligt. Att det skulle va programmet det är fel på tycker jag verkar konstigt eftersom de andra musklerna växer av det.
Men det är klart, kanske just armarna skulle svara bättre på nån annan slags träning... får fundera på saken.
pocoloco
2006-03-13, 23:58
Håller med föregående svar, det du kan göra är:
Skära ner volym, endast träna biceps med rodd, chins med mer. Fungerar jävligt bra för en del, triceps endast genom press osv.
Lägga biceps och triceps på en och samma dag. Då köra tunga övningar följt av pumpövningar t.ex:
Skivstångscurl
Hammercurl
21an
Hur många reps tränar du med hur ser ditt schema ut?
Men som sagt, jag tycker armar är den sista muskelgrupp man ska fundera på efter ett årsträning. Det är ben och bålstyrka som utgör grunden för allt, byggare eller ej.
håller med föregående talare.. men om du verkligen vill ha större armar så testa och superseta dom. Det har i alla fall funkat skitbra för mig!
Gäller att pressa sig hårt och ingen vila i superseten.
jag brukar köra något i stil med:
dips/skivstångscurls
tricepspress/hantelcurls
pushdowns/cablecurs
Du kanske har korta biceps och triceps muskler? Dvs. är gapet långt mellan själva bicepsmuskeln och armbågsleden, och är det långt mellan toppen av hästskon och armbågen? Känner du för det kan du ju alltid mäta och/eller slänga upp bilder.
Känner mig träffad av det du skriver *slap* men det e väl inget man kan göra någonting åt??? eller??
Känner mig träffad av det du skriver *slap* men det e väl inget man kan göra någonting åt??? eller??
Nej, det är nog rätt svårt att göra någonting åt det tror jag.
Har för mej jag har sett en liknande tråd, men det går ju ej att söka så...
Jag vet att man kan ha dåliga gener för att bygga muskler. Jag börjar dock misstänka att jag har dåliga gener för att bygga just armar men bra gener för att bygga axlar.
Övriga kroppen går väl hyfsat, men axlarna har jag inte tränat på ett par måndader för att de börjar blir oproportionerligt stora, och armarna släpar.....inte underarmarna dock.
Kan man ha gener som beror på dett? Jag tränar efter max OTs principer (inte slaviskt efer 12-veckorskursen) och kör ju på samma princip på alla muskelgrupper, vissa växer bra och andra inte *grr*
Eftersom jag tror på OT så kör jag aldrig isolationsövningar.... kanske borde prova det?
Har kört efter Max i lite mer än ett år... e 19 år gammal...
Oj OJ! då är man inte själv om saken...samma här axlar enorma o armar ynka 31cm flexade :/ min farsa har otroligt smala armar..tilloch med smalare än mig. verkar bryta den kassa genren lite man får helt enkelt träna o träna hårt!
Oj OJ! då är man inte själv om saken...samma här axlar enorma o armar ynka 31cm flexade :/ min farsa har otroligt smala armar..tilloch med smalare än mig. verkar bryta den kassa genren lite man får helt enkelt träna o träna hårt!
Men herregud.. hur länge har du tränat egentligen?
keffat_liv
2006-03-22, 01:46
yeps, dina axlar ser verkligen enorma ut på bilden
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.