Visa fullständig version : morninjogg or morninwalk?
vad är bäst?
morgonpromenad på 30-40min
eller morgonjogg på 10-20min?
eller ska man mixa. dvs göra promenad ena dan och jogg den andra.
jag klarar inte av intervallträning *innocent* för tungt för mig just nu..
kanske efter att jag tappat några kg
King Grub
2006-03-12, 20:07
Optimal fettförbränning nås vid 65% av Vo2Max, men 10 minuter hinner man inte förbruka mycket energi på.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=59721
Optimal fettförbränning nås vid 65% av Vo2Max, men 10 minuter hinner man inte förbruka mycket energi på.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=59721
hmm.. joggningen ger väl bättre förbränning under dan?
tyvärr har jag rätt kass kondis nu.. mkt feströkning sen har jag gått upp 16 kg sen sommardeffen..
tror inte jag klara att jogga längre än så just nu
King Grub
2006-03-12, 20:11
Efterförbränningen efter 10-20 minuters joggning är högst marginell, kanske 15-20 extra kcal.
Efterförbränningen efter 10-20 minuters joggning är högst marginell, kanske 15-20 extra kcal.
hmm..
då får det bli promenader istället..
kanske kan kuta allt vad jag har ett par ggr mitt i promenaden i 10-20 sek
90 min jogging i soft tempo är optimalt :hbang:
90 min jogging i soft tempo är optimalt :hbang:
haha o d klarar ja inte :D
hmm.. joggningen ger väl bättre förbränning under dan?
tyvärr har jag rätt kass kondis nu.. mkt feströkning sen har jag gått upp 16 kg sen sommardeffen..
tror inte jag klara att jogga längre än så just nu
Ett bra tips är ju att du tex bestämmer dig för att du ska avverka låt säga 6km på morgonen, och sedan så joggar du så länge du orkar för att sedan gå resten av sträckan.
Ett bra tips är ju att du tex bestämmer dig för att du ska avverka låt säga 6km på morgonen, och sedan så joggar du så länge du orkar för att sedan gå resten av sträckan.
jo ja tänkte göra så.
ska börja gå nu .. o jogga lite om ett par veckor. har fått lite ont i vristerna eftersom ja gått så mkt i vikt nu under vintern
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.