Visa fullständig version : I disappear.
Wayfaerer
2006-03-11, 17:28
Nu börjar deffen så det blir en liten bild för att dokumentera hur det såg ut från början. Vikt: ~85 kg
http://web.telia.com/~u31809255/kolo/4kolo.jpg
Ryska_raketen
2006-03-11, 17:30
Tycker det ser bra ut med klubborna.Fast tryck inte ihop armarna så mycket, mer 90 grader. Mer bilder :)
Ps. Det som ja tycker ska försvinna är solrosblommorna runt vårtorna, samt buskarna under armarna :thumbup:
Wayfaerer
2006-03-11, 18:01
Ok, tack för tipset. Mer bilder blir det inte för tillfället, kanske senare. Håret kommer att ryka :thumbup:
Blir kul att se vad som döljs under isoleringen. Syns ju att latsen, armarna och axlarna har fått en del pisk.
Lycka till med deffen!
Axlar och armar ser bra ut. Resten kan jag inte kommentera eftersom det saknas bilder... :)
Latsen ser dock inte jättebra ut.
Träna hårt och lycka till med deffen
vad ska du deffa? träna 1 år till skulle jag säga sen se.
beckman88
2006-03-12, 11:58
Längd?
vad ska du deffa? träna 1 år till skulle jag säga sen se.
Att dra på sig en enorm övervikt känns aningen oklokt, speciellt om man inte tränat så länge.
Ryska_raketen
2006-03-12, 14:22
Att dra på sig en enorm övervikt känns aningen oklokt, speciellt om man inte tränat så länge.
Så genom träna ett år drar man på sig enorm övervikt ? Vissa har rätt konstiga tankesätt.
Så genom träna ett år drar man på sig enorm övervikt ? Vissa har rätt konstiga tankesätt.
Om man har som mål att konstant gå upp i vikt samtidigt som man tränar kommer kilona snart ligga runt magen.
Varför skulle han bli fet för att han tränar ett år till?
Varför deffa när han inte tränat så länge?
1. Människan på bilden har inte direkt nått det stadiet då deff känns nödvändigt.
2. Om jag utgår från att han kommer att bulka (vilket många höjdare här anser är nödvändigt för att bygga upp lite muskelmassa) kommer en viktuppgång bli resultatet, delvis fett och delvis muskelmassa. Om han bulkar i ett år kommer troligtvis han fått en hel del överflödig massa, vilket jag syftade på när jag sa enorm övervikt.
3. Om man inte tränat länge tror jag inte det är särskilt smart att gå upp för mycket i vikt. Allt för många lägger av och orkar inte bli av med övervikten de skapat.
vad ska du deffa? träna 1 år till skulle jag säga sen se.Jag håller inte med. Klart grabben skall deffa om han vill det.
Jag kom precis på att mitt resonemang bör förklaras lite närmare. Jag utgick från att killen kände sig ur form och tänkte på hur han skulle se på sig själv om han fortsatt gå upp i vikt i ett år. (Jag skulle gjort en edit i förra inlägget men det finns en treminutersspärr.)
Jag tycker att det ser bra ut.
Om jag utgår från att han kommer att bulka (vilket många höjdare här anser är nödvändigt för att bygga upp lite muskelmassa) kommer en viktuppgång bli resultatet, delvis fett och delvis muskelmassa. Om han bulkar i ett år kommer troligtvis han fått en hel del överflödig massa, vilket jag syftade på när jag sa enorm övervikt.
3. Om man inte tränat länge tror jag inte det är särskilt smart att gå upp för mycket i vikt. Allt för många lägger av och orkar inte bli av med övervikten de skapat.
Vilka är dom här höjdarna? Och TCOG har helt rätt.
Sen att ni på kolo tror att man måste tokbulka och bli ett vandrande fetto är för mig helt sjukt. Men visst....
Vilka är dom här höjdarna? Och TCOG har helt rätt.
Sen att ni på kolo tror att man måste tokbulka och bli ett vandrande fetto är för mig helt sjukt. Men visst....
Exempel:
(Urdrag ur ett större stycke i "Vilka här använder sig av bulk? Vilka inte?"-tråden.)
... Du ska äta som fan om du vill ha stora muskler. Det skadar inte att ha en hum om vad och hur man ska äta men den gemensamma nämnaren för folk som fått bra resultat är att de äter mycket.
Exempel:
(Urdrag ur ett större stycke i "Vilka här använder sig av bulk? Vilka inte?"-tråden.)
Det där har knappast något med enorm övervikt att göra.
Jag uppfattar det stycket som en "pik" till 16-åringar som "äterhurmycketsomhelstutanattgåuppvikt" och undrar varför de fortfarande inte bänkar mer än 50 kilo.
Jag tror inte att TCOG menar att han ska dra på sig fläsk ;) utan mer muskelmassa.
Wayfaerer
2006-03-12, 18:57
Hej och tack för alla svar! Jag har (även om det kanske är svårt att tro :( ) tränat i nästan exakt tre år. Den lilla massan jag har lade jag på mig under kanske ett år då jag skötte såväl kost som träning seriöst. Senaste halvåret (hösten 05) var det tänkt att jag skulle börja träna seriöst igen men av olika anledningar blev det bara överätandet jag gick in för, därav behovet av "deff". Har för avsikt att gå ner 5-10 kg, dels för att det ser bättre ut men även för att jag känner att min kropp mår bättre av att väga något mindre. Mera muskelmassa får således vänta tills detta delmål är uppnått.
Längden är 182 cm, armarna mätte dryga 38 cm sist jag kollade och jag tror inte de har växt sen dess.
1. Människan på bilden har inte direkt nått det stadiet då deff känns nödvändigt.
2. Om jag utgår från att han kommer att bulka (vilket många höjdare här anser är nödvändigt för att bygga upp lite muskelmassa) kommer en viktuppgång bli resultatet, delvis fett och delvis muskelmassa. Om han bulkar i ett år kommer troligtvis han fått en hel del överflödig massa, vilket jag syftade på när jag sa enorm övervikt.
Jaha.. och detta gör du för att?
Finns det bara 2 lägen - "ät som en gris" eller "svält dig"?
Killen ser ju rätt normal ut, varken "bulkig", "tanig" eller "deffad". Om han vill ha fram lite mer strandlinjer så är det väl bara att slipa formen lite, vill han inte - ja, bygg på då. Det behöver inte vara så jävla svårt alltid.
Pah... att dra igång en diskussion genom att gissa sig till saker gör det hela rätt puckat.
Jaha.. och detta gör du för att?
Finns det bara 2 lägen - "ät som en gris" eller "svält dig"?
Killen ser ju rätt normal ut, varken "bulkig", "tanig" eller "deffad". Om han vill ha fram lite mer strandlinjer så är det väl bara att slipa formen lite, vill han inte - ja, bygg på då. Det behöver inte vara så jävla svårt alltid.
Pah... att dra igång en diskussion genom att gissa sig till saker gör det hela rätt puckat.
Enligt de flesta på brädan så är det ju bara två lägen *grr27* *spy*
Enligt de flesta på brädan så är det ju bara två lägen *grr27* *spy*
Nej, sen om du och andra uppfattar det så.. tough liksom.
"Kaloriöverskott" och "bulka tills matfett simultant sprutar från alla kroppsöppningar" är inte samma sak. Get it? *slap*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.