Visa fullständig version : Kååååv
Hejsan... Jag undrar om det e nånn som vet nått om vad vanlig hederlig svensk kokt korv gör för kroppen...
Den har ingen speciel anmärkning va? man kan käka det hur mycket man vill utan att träningsresultatet päverkas negativt va? Att få lite mull har jag inget emot. behöver det nämligen.
:bpump: :bpump: :bpump:
Korv är livsfarligt! Har du inte hört talas om Fa(lu)rlig korv!
johan***
2002-10-17, 20:52
Fett, och dåligt näringsvärde.
Testa kycklingkorv om du måste äta korv.:eating:
Fet, möjligen men inte dåligt näringsvärde. Det är bra kött i korv.
Du får vad du betalar för. Namnskyddad korv är säkrare, falukorv, frukostkorv, köttkorv, winerkorv, prinskorv och några till.
Mager-varianten innehåller lite mer kött och lite mindre fett. Mager falukorv är värt att satsa på. Tänk på att fettet smälter ut ur korven och den inte tar upp fett i pannan.
vill ine riktigt hålla med om att korv e så bra .. har jobbat i chark o sett vad som slängs ner .. likadant vad gäller köttfärs .. det hade vatt bra om bara det som skulle malas ner maldes ner men att allt skulle gå till enligt receptet är en utopi
Korv är nog inte så bra, men håll dig till kalkonkorv och framför allt: titta på näringsdeklarationen. Det ska inte innehålla köttbiprodukter, vetemjöl och en massa fett.
Att äta bra korv då och då gör nog ingenting, men som sagt kolla vad du stoppar i dig.:eating:
All den här tveksasmheten...
Aja kan lika gärna skita i korv å ersätta den med något mer seriös föda.
Filty: Normala människor (Till skillnad från mig alltså.) äter inte samma mat alla målen flera dagar i sträck så om du vill äta en mager korv någon gång i veckan så vad gör det ?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.