Visa fullständig version : Hur mycket hatar du vintern?
Jag har just kommit fram till att jag hatar vintern över allt annat. Det har just nu blivit min starkaste drivkraft. Jag skall bli så rik att jag antingen kan lämna det här kuklandet för gott, eller i varje fall bo på en mysig tropisk ö under vintern. Skulle jag mot förmodan misslyckas hoppas jag växthuseffekten kan sprida värme över vår lilla cancersvulst till land.
Det är så mycket jag hatar vintern. Hur mycket hatar du den?
Cancer får du väl av för mycket sol inte av för mycket vinter *screwy*
Cykelmannen
2006-03-09, 17:59
Flytta söderut då om du nu hatar vintern så mycket :S
För att svara på frågan: Jag hatar inte vintern, jag tror man skulle tröttna om det var sommar året runt..vilket det är för de flesta människor på jorden i princip.
Herkulez
2006-03-09, 18:00
otroligt mycket, avskyr vintern
Kebab-Arne
2006-03-09, 18:00
Just nu jävligt mycket. Jag vill torra och fina vägar. Jag vill slippa frysa k*ken av mig bara för det måste vara -12 på morgonen. Vår tack!
Jag trivs bra med vintern. Mindre folk på hundpromenaderna och hunden flåsar inte dygnet runt. Jag fryser inte heller. Nästan bara fördelar, det jobbigaste med vintern är väl att bilen är smutsig 2s efter man tvättat den.
Älskar vintern men nu får det gärna bli barmark så jag kan springa bättre.
Varje vinter verkar många svenskar bli överraskade att vi bor i ett nordligt land. Hela vintern spenderas sedan med att klaga på skitvädret. Hade jag avskytt vintern så mycket hade jag flyttat söderut för länge sedan.
men snön då? har ni glömt den? min fina snö :D
vintern är tillsammans med sommaren, våren och hösten den bästa årstiden
Styrkebyggare
2006-03-09, 18:04
Jag trivs bra med vintern. Mindre folk på hundpromenaderna och hunden flåsar inte dygnet runt. Jag fryser inte heller. Nästan bara fördelar, det jobbigaste med vintern är väl att bilen är smutsig 2s efter man tvättat den.
Dessutom blir inte hundarna så skitiga när allt är fruset.
Jag hatar vintern.
Längtar tills man bara kan glida runt i t-shirt.
MasterChief
2006-03-09, 18:07
Jag hatar vintern av enkla anledningar. För det första tar det tre-fyra månader av grått mörker innan det blir en vettig vinter och när det väl dyker upp (som nu) är man bara less på mörker och kyla. Om vintern kunde komma igång direkt vore det bra. Sen om sommaren alltid var bra och bestod av minst 10 veckor av konstant sol så hade jag lätt stått ut med kylan bättre än vad jag gör nu.
Gillar vintern, men det hör ju inte direkt till vanligheterna att det är kallare i mars än i januari. Det får gärna bli vår snart, typ nu.
Har i vanliga fall inget emot vintern, men börjar bli trött på kylan, all snö och oplogade gångbanor/cykelvägar/gator. Lite vår skulle sitta fint nu.
J.Saarela
2006-03-09, 18:09
Vintern suger pung,så sjukt i dag var det bara -10 så man blev nästan glad å slippa frysa *screwy*
Nobeliten
2006-03-09, 18:13
Vintern har sina bra dagar oxo med snöbbolskrig, fast KALLA MORGNAR är deremot det värsta som finns, och denna kyla påverkar våra muskler väldigt negativt, dem är i stort sätt kalla hela tiden, som tex, inann ett träningspass ska man in i gymmet då är man själv klart väldigt kall, sen värmer man upp - kör sitt pass sen, gå man ut i denna kyla och då dras musklerna ihop.(typ fryser)
Om ni kanske har märkt på Sommaren ser musklerna mer "pumpade" ut det beror på detta.. :)
Så du som skapade tråden du har nog rätt.. FUCK VINTERN!
Karkiainen
2006-03-09, 18:13
Jag hatar inte vinter men jag kan samtidigt hålla med om att det blir bra jävla kallt ibland. Fast det är ju ett problem som är ur världen om alla skulle se till att klä sig ordentligt. Det som för mig gör vintern älskvärd är morgnarna när himmelen är blå och solen skiner ner mot snön som reflekterar ljuset, det är bland det vackraste jag för tillfället kan tänka mig i den svenska naturen.
Vintern är oändligt mycket vackrare än våren när all snö smälter och allt är blött och skitigt. Jag kan inte riktigt bestämma mig om vintern är vackrare än sommaren. Vinterns starkaste kort är ju hockeyn och sommarens är bad, värme och längre dagar.
Vintern suger pung,så sjukt i dag var det bara -10 så man blev nästan glad å slippa frysa *screwy*
Riktigt härligt igår när jag for på jobbet var det närmare -30.. så idag uppskattar man blidan :bow:
Hockey hockey hockey hockey
och
bob bob bob bob
:hbang:
Slartibartfast
2006-03-09, 18:17
Hatar vintern så nåt åt helvete!
Karkiainen
2006-03-09, 18:18
men snön då? har ni glömt den? min fina snö :D
vintern är tillsammans med sommaren, våren och hösten den bästa årstiden
Menar du att du gillar alla årstider lika mycket, eller uppfattar jag någonting fel?
är jävligt förbannat sjukt trött på den här jävla skiten nu!!
ta bort snön.. ge mig plusgrader så jag kan ha mina nya skor
och slipper frysa *grr27*
Jag hatar inte vinter men jag kan samtidigt hålla med om att det blir bra jävla kallt ibland. Fast det är ju ett problem som är ur världen om alla skulle se till att klä sig ordentligt.
Senaste dagarna har jag klätt mig i...
Mössa
Tjock polotröja med en t-shirt över
Fleecetröja
Tjock, varm Gore-tex jacka
Långkallingar
Fodrade arbetsbyxor
Dubbla par strumpor
Vinterkängor
Dubbla par handskar
Jag har nog svårt att få på mig mer kläder om jag skall kunna röra mig också. Tyvär kan jag meddela att jag frusit arslet av mig. Huden i ansiktet är helt förstörd av den fuktiga och kalla vinden och jag har varit nära att få riktiga köldskador på fingrar och tår. Jag har funderat på att sjukanmäla mig idag för jag pallar fan inte mer av den här skiten...
Jag röstade för övrigt på att jag hatar vintern mest.
King Grub
2006-03-09, 18:37
Bara jag som gillar när det är kallt. Det skulle gärna få vara -10 året runt.
http://www.zweg.com/ico/snowman.gif <--- snögubbedans.
Hata sommar. http://bestsmileys.com/angry1/24.gif
Jag har nog svårt att få på mig mer kläder om jag skall kunna röra mig också. Tyvär kan jag meddela att jag frusit arslet av mig. Huden i ansiktet är helt förstörd av den fuktiga och kalla vinden och jag har varit nära att få riktiga köldskador på fingrar och tår. Jag har funderat på att sjukanmäla mig idag för jag pallar fan inte mer av den här skiten...
Vart bor du någonstans? Och hur kallt är det egentligen? -40?
Kaboffastar
2006-03-09, 18:38
http://www.zweg.com/ico/snowman.gif <--- snögubbedans.
Hata sommar. http://bestsmileys.com/angry1/24.gif
jag förstår inte...
Varför ?
Jag håller med.
Menar du att du gillar alla årstider lika mycket, eller uppfattar jag någonting fel?
japp, det finns något härligt med alla årstider, men om jag måste välja, så blir det vårvintern när det är mycket snö, runt nollan i temperatur! skönt att tura i sådant väder..
King Grub
2006-03-09, 18:38
jag förstår inte...
Varför ?
Ett ord: varmt.
Cancer får du väl av för mycket sol inte av för mycket vinter *screwy*
Balablabla! Håll käft och hata vintern istället!
Så länge det är bra plogat så är det helt ok.
mangemani
2006-03-09, 18:41
älskar vintern.
hellre gå runt i den härliga kylan än att flåsa/svetta ihjäl sej i ett överdrivet varmt väder.
Jag hatar vintern och sommaren och jag hatar när det blåser och när det är hög luftfuktighet.
Det skall vara 17 grader varmt, vindstilla och 40% RH.
Är det för mycket begärt?
Vart bor du någonstans? Och hur kallt är det egentligen? -40?
Jag jobbar på Arlanda... under natten/morgonen var det väl runt -12-(-)15c med pissfuktig luft och härligt frisk vind(det blåser för övrigt mer än vanligt ute på Arlanda eftersom det är så öppet). Efter några timmar utomhus blir det lätt ganska kallt. ;)
Det ska vara minst 30 grader varmt i både luften och vattnet.
Det skall vara 25-30 grader i skuggan som inte finns, eftersom man sitter ute i en båt på sjön och svalkar sig med kall öl och ett och annat dopp i vattnet.
Vintern är bra i lagom doser. Det hade varit bättre om vintern hade kommit tidigare och hållt i sig tills det är dags att bli vår.
Jag har hittills inte haft anledning att ta på mig annat än en tunn vindjacka utan foder. Så kallt är det väl inte? :) ... Fast det är lite jobbigt när det biter i kinderna. Då vill man hem så fort som möjligt.
ja skulle vilja ha en markerad och ordentlig vinter såsom det kan vara i delar av södra europa, själv har jag erfarenhet av den bosniska vintern, har jämfört sajarevo-göteborg och temperaturen är ungefär samma men här är vintern ett halvår nästan, där nere är det väl december-februari sen blir det en riktig vår. själva vintern är väl nice mne det blir lite för mycket!
Så kallt är det väl inte? :)
Prova att faktiskt gå ut och vistas i kylan. ;)
Prova att faktiskt gå ut och vistas i kylan. ;)
Jovvisst. Nu sitter man inne i värmen. Men det blir en 10 min promenad till och 10 min hem från gymmet nästan varje dag. Jag är alltid varm efter träningen förstås ... Är jag varm innan jag går ut och sedan går ganska snabbt så håller man sig varm. Hade jag haft mindre underhudsfett så hade jag nog frysit mer ...
Men nu så är det faktiskt dags för vår. Lite sol och värme kommer göra alla lite gladare ...
Jag gillar vintern och ingen är gladare än vad jag är när den första snön kommer och allt blir vitt och fint. Men nu tycker jag att det börjar gå till överdrift. Det hade i och för sig varit bättre om det varit stadigt kallt och inte kommit massa ny snö hela tiden, alternativt att snöröjningen här blev bättre, det är jobbigt att ta sig till och från jobbet bland blankis och snömodd.
alla blir tråkiga under vintern, allt blir tråkigt under vintern :(
hahavaffan
2006-03-09, 20:10
"Om vintern var en person hade jag knivmördat den och strypt liket..."
Det stämmer så fruktansvärt bra in på hur jag känner! Tack.
virrelan
2006-03-09, 20:11
oj det var riktigt läskigt att läsa denna tråd eftersom det precis lika gärna kunde ha varit jag som skapat den ;)
jag hatar nämligen vintern mer än både cardioträning och matematik tillsammans och så fort jag är färdigutbildad flyttar jag ifrån detta helvete till land.
Niclaaas
2006-03-09, 20:13
"Jag hatar den jättemycket!"
Metal_boy_
2006-03-09, 20:15
Just nu skulle jag vilja slå ihjäl fanskapet! *grr27*
Tycker om vintern när den infaller i December, Januari, början av Februari. Nu i mars är det enbart tortyr.
Jag gillar den vinter som är nu, när solen börjar komma fram lite oftare och längre. Endorfinerna flödar när man får knalla runt i solen på helgerna.
Helena B
2006-03-09, 21:33
Älskar vintern. Fast när jag delar ut mina tidningar/reklam så tycker jag lite synd om mig själv för all snö och att det inte är plogat där jag ska dra fram min kärra.
Läste i Metro idag att det inte har varit så här kallt sen 1888 eller nåt sånt, iaf om man tittar på Gbg. Att de lovar vårväder nästa vecka har jag svårt att tro när man tittar på alla snö. Tycker det är bra med årstider, alla har sin charm.
s_himself
2006-03-09, 21:38
Jag får psykbryt på skiten nu!!!!! AAAAAAARGH!
När det är alldeles vitt ute och solen skiner och luften är alldeles frisk så kan jag bli alldeles lycklig.
Men mest är den bara trist och jobbig.
delta_mats
2006-03-09, 22:19
Hatar du vintern? Vart bor du, Stockholm?
Prova en vinter i Kiruna så kommer du avsky den ännu mer:) Kallt och mörkt som i graven, ständig blåst och massor av snö.
För övrigt så tycker jag om vintern. Finns inte mycket som slår pudersnö och utförsåkning i Riksgränsen tycker jag.
Den sydskånska (genomsnittliga) vintern är svårslagen.
Ingen snö.
Soligt en dag i veckan.
Övriga dagar från oktober till april jämnmulet.
Inga löv på träden under vinterhalvåret.
Detta var huvudanledningen till att jag emigrerade till ett varmt o soligt ställe.
Det kostar mig lika mycket eller lite att åka på snösemester i Australien (ordentligt med snö och rätt kallt i bergen runt Canberra t ex på vintern) som det gjorde att åka till Åre.
slaskig äckelvinter är det värsta som finns, men en vindstilla vit dag runt -3 är helt ok
Men eftersom svensk vinter består till 90% av den förstnämnda så hatar jag vintern.
nordland
2006-03-10, 07:06
gillar vintern MYCKET... Finns så otroligt mycket att göra.
Köra skoter
Åka skidor
Åka slalom/snowboard (inte gjort de senaste 5 åren)
Pimpelfiska
Skotta snö (bra träning)
bland de bästa jag vet, är att en solig vårvinterdag dra ut med skotern på långtur. På en solig plats göra upp eld, grilla och bara njuta av vädret... ahhh..
Men jag gillar sommaren också. Hösten klarar jag mig bra utan...
Alla årstider har sin charm.
Men jag börjar bli riktigt trött på - 12 grader, oplogade, tjocka kläder och mörker.
Verkar som om man tröttnar på vintern mer och mer för varje år som går, kanske dags att avveckla skräpet.
grisbil3n
2006-03-10, 08:17
Kul i en vecka sen slipper ja gärna skiten. Åka skidor är dock kul.
när det håller sig mellan -1 och -10 är vintern helt okej. Det kan tex vara fruktansvärt roligt att köra skoter eller åka i backen med brädan en fin dag.
Däremot när det först ska till och töa så att all fin snö blir en massa blask och sedan slår det om och blir -20 så att det överallt är STENHÅRT och vägarna är hala som fan, fick världens jävla sladd (i typ 60 på 70väg) med bilen förra veckan när det kommit lite nysnö på den stenhårda vägen så det blev på något vis snorhalt...
Men egentligen gillar jag vintern.
Börjar bli jäkligt less på den nu. Å andra sidan drar jag till Filippinerna imorgon och blir borta i två veckor :thefinger
Vintern är min årstid, det är då träningen alltid går som bäst!
MasterChief
2006-03-10, 15:58
Hmmm...Ingen långdistanscykling för dig alltså?
vintern e skit hade den varit.. eller ah sak samma
Hmmm...Ingen långdistanscykling för dig alltså?
Inte direkt nej :)
Det är ju inte konstigt att träningen går som bäst. Jag behöver bara tänka på hur mycket jag hatar vintern för att orka lyfta minst 3ggr så mycket.
MasterChief
2006-03-10, 16:25
Det är ju inte konstigt att träningen går som bäst. Jag behöver bara tänka på hur mycket jag hatar vintern för att orka lyfta minst 3ggr så mycket.
Från 2 kilos silverhantlar till 6 kilos? Inte illa! :thumbup:
Mr. Moose
2006-03-10, 16:34
Fick nog av vinter när jag gjorde lumpen, 25- o ligga i tält, fy fan!!
Tacka vet jag mitt nya hemland, Thailand :thumbup: :thumbup:
Claes
Finns det verkligen folk som hatar vintern? Jag är av den bestämda uppfattningen att om man upprepar för sig själv dag ut och dag in att någonting är dåligt så kommer det att bli värre än det egentligen är. Ja, vintern är mer arbetsam än resten av året men det gör ju att man uppskattar de andra årstiderna mer. Och lär er att klä er ordentligt!
Själv har jag periodvis levt i "perfekt" klimat och gu vad trist det var...
allan
jobbar utomhus året om
Alexlindgren
2006-03-10, 18:12
förjävligt med kyla o shit, men kul med skidor.
jag sitter här med drivis på kuken och funderar på vad jag ska svara.
väntar på sommaren nu faktiskt
Från 2 kilos silverhantlar till 6 kilos? Inte illa! :thumbup:
Jag vet, helt otroligt! *flex*
Finns det verkligen folk som hatar vintern? Jag är av den bestämda uppfattningen att om man upprepar för sig själv dag ut och dag in att någonting är dåligt så kommer det att bli värre än det egentligen är. Ja, vintern är mer arbetsam än resten av året men det gör ju att man uppskattar de andra årstiderna mer. Och lär er att klä er ordentligt!
allan
jobbar utomhus året om
Ja Allan, jag hatar faktiskt vintern... riktigt, riktigt jävla mycket. Och jag vet att det blir värre om jag hela tiden intalar mig själv att vintern suger kamelarsle. Jag försöker alltid intala mig själv att det inte är så farligt, men mot slutet av dagen(natten) svär jag ändå som en full sjörövare åt den förbannade vintern.
Perfekt väder året runt kanske gör att man inte uppskattar den underbart sagolikt fantastiska sommaren lika mycket. Lite vinter över jul, ett par månader längre sommar och resten lite mysig höst/vår vore nog Optimalt(tm).
Jag är trött på att tycka illa om vintern så jag har bestämt mig för att göra tvärtom att gilla den istället.
frostar nu av frysen. Perfekt att kunna ställa ut all frusen mat på balkongen under tiden. Skulle inte funka om det var vår istället.
Sen funderar jag på att köpa mig ett par nya längdåkningskidor och försöka åka lite skidor istället för att halka omkring i snömodden.
Idag är det underbart vinterväder. Solen skiner och lite halvkallt.
Gäller bara att sätta på sig kläder
ÄLSKAR vintern!! :love: finns det mkt som är vackrare än en solig vinterdag? :bow: solen gnistrande i snön och få mysa in sej i en varm gosig jacka :love: mmmmm
Jobbigt med ljus/sol bristen bara... har ju en tendens att leda till en viss knasighet i skallen :D mer än vanligt
edit: men sommarn är bättre
Herkulez
2006-03-11, 11:35
allan
jobbar utomhus året om
nope här är en som riktigt avskyr vintern, skulle lätt ha sommar året runt.
Träffade en gammal kollega igår som har fått ett jobb uppe i norrland.
Hon berättade att när hon kom till jobbet och sa att det var lite friskt idag så svarade hennes norrländska kollegor.
-det är myggfritt.
det gäller att se det positiva i varje situation
Herkulez
2006-03-11, 12:24
Träffade en gammal kollega igår som har fått ett jobb uppe i norrland.
Hon berättade att när hon kom till jobbet och sa att det var lite friskt idag så svarade hennes norrländska kollegor.
-det är myggfritt.
det gäller att se det positiva i varje situation
:D
finns det mkt som är vackrare än en solig vinterdag? :bow:
En sval sommarnatt som doftar av pilträd och syrener?
Bronkitkorv
2006-03-11, 20:02
Om vintern gick att knivmörda så skulle jag lätt göra det nu, fyfan för jävulens vinter. Ett tag går det väl bra men sen blir jag helt apatisk och sitter hemma i lägenheten. Enda gången jag går ut är när jag handlar mat på ica.
Sofia4_4
2006-03-11, 21:06
Hatar vintern över allt annat. Dock älskar jag mitt jobb mer än vad jag hatar vinter och oavsett försök så har ödet fört mig hit ändå. Så jag biter ihop och fortsätter söka jobb och möjligheter i varmare länder. En dag åker jag härifrån. Jag längtar efter dagen då jag kommer att tycka att snö är exotisk. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.