handdator

Visa fullständig version : Tv pejling igen.

Piranha
2006-03-08, 19:00
Nyss stog dem här å ringde på igen.

Hur gör ni.

Ignorerar ?

Öppnar å ljuger ?

Betalar 2 månader å ringer sen och avanmäler innehavet ?

Får roidrage ?

King Grub
2006-03-08, 19:03
Öppnar aldrig dörren för okända. Öppna inte = lapp i brevlådan om att dom varit där = runda arkivet.

Yankeee
Jag har inte fått besök under det året jag har bott här iallfall, om de kommer så stänger jag dörren.

sunkan
har gett dem en propp dem senaste gångerna med lyckat resultat :D

edit: 4000post :hbang: :(

Metal_boy_
2006-03-08, 19:04
Betalar licensen även om jag tycker det är fel. Det är lika för alla.

Dumleman
2006-03-08, 19:06
Öppnar aldrig dörren.

Yankeee
2006-03-08, 19:07
Öppnar aldrig dörren.

Jag ska nog börja med det jag också, även fast jag inte har problem att avvärja de få som gör sig besvär att ringa på.

Metal_boy_
2006-03-08, 19:13
Jag ska nog börja med det jag också, även fast jag inte har problem att avvärja de få som gör sig besvär att ringa på.

Får se till att bli grofv ordentligt nu Yankeee, så att du kan gå ut och öppna dörren med en psykopatblick och säga " Vad är det frågan om!?"

wreka
2006-03-08, 19:15
sist öppnade jag sa "har ingen TV" och stängde, gubben sa något just innan dörren gick igen, men det hörde jag inte

Snake
2006-03-08, 19:16
Satt och kikade på en film med en polare, hag tänkte mig inte för när det plingade så jag öppnade, jag kände igen killen och drog lika snabbt igen dörren och fortsatte sen att kolla på filmen med hög volym.
Jag fick aldrig någon lapp, det roliga var att två andra i korridoren fick en lapp att han hade sett en TV, varav en av dem inte alls hade någon TV. *screwy*

Johan O
2006-03-08, 19:16
Öppnar och ljuger. Dom är så roliga när dom drar igång och börjar hota med polisanmälan och husransakan osv. fast dom inte har en fis i världen att säga till om. Ett system uppbyggt på skrämselpropaganda och folks okunnighet.

skaparn
2006-03-08, 19:29
Får roidrage ?

Ja, och det kommer från hjärtat.

Lillgrabben
2006-03-08, 19:31
Öppnar dörren med mitt allra sötaste leende på läpparna & säger: "Är ni från Jehovas Vittnen ska jag inget ha." Stänger därefter dörren & småmyser inombords.

Skämt åsido så har tjejen en tevelicens, hon skaffade den före vi träffades.

På något underligt sätt kan inte tevelicenssnubbarna kolla om varje hushåll har en licens.... De ringer med jämna mellanrum & frågar varför jag inte har licens, TROTS att tjejen har pröjsat. *screwy*

cosmo
2006-03-08, 19:32
Öppnar och ljuger, alternativt roidrage.

Davil
2006-03-08, 19:34
Öppnar dörren. De frågar om jag har tv. Nä säger jag och säger att internet räcker för mig. Får jag komma in och titta säger han då. Nä säger jag då. Varför säger han. Vill inte att du skall se mitt hem säger jag och säger tack för mig sedan stänger jag dörren.

Herkulez
2006-03-08, 19:36
http://www.tekniskamuseet.se/upload/Dokochforskning/Artiklar/pejling_ns.jpg

Baan
2006-03-08, 19:36
aldrig kommit någon så behöver väl ingen ursäkt :)

ugglan
2006-03-08, 19:41
öppnar aldrig dörren om det inte är nån jag känner igen.

Yankeee
2006-03-08, 19:43
Får se till att bli grofv ordentligt nu Yankeee, så att du kan gå ut och öppna dörren med en psykopatblick och säga " Vad är det frågan om!?"

Grov är överskattat :)

Metal_boy_
2006-03-11, 00:55

Det är alltså som min far sa; "Det är bättre att vara en snabb flugviktare, då missar dom lättare" :D

Yankeee
2006-03-11, 08:51
Det är alltså som min far sa; "Det är bättre att vara en snabb flugviktare, då missar dom lättare" :D

Är man dessutom smal så är det ännu svårare att bli träffad :)

Ryska_raketen
2006-03-11, 08:59

Öh nej ?

Laan
2006-03-11, 09:00
ibland är det skönt att bo på ett ställe där porten alltid är låst.. de kommer inte in helt enkelt :)

Pingu
2006-03-11, 09:32
ibland är det skönt att bo på ett ställe där porten alltid är låst.. de kommer inte in helt enkelt :)

Kyskhetsbälte ???

olle lindblad
2006-03-11, 09:35
Jag har ingen TV, så jag garvar bara åt dem.

Piranha
2006-03-11, 09:55
Jag har ingen TV, så jag garvar bara åt dem.

Militant trädkramare ?

olle lindblad
2006-03-11, 09:59
Militant trädkramare ?
Nepp, lyssnar mest på P1 om jag vill ha nyheter. Ser på TV en del när jag är hos tjejen. Det mesta är trots allt så kasst att jag lika gärna kan skita i det. Enda nackdelen är väl möjligen att man inte hänger med ordentligt när folk pratar om olika serier.

Piranha
2006-03-11, 10:01
Nepp, lyssnar mest på P1 om jag vill ha nyheter. Ser på TV en del när jag är hos tjejen. Det mesta är trots allt så kasst att jag lika gärna kan skita i det. Enda nackdelen är väl möjligen att man inte hänger med ordentligt när folk pratar om olika serier.

Du har rätt i att det bara är skit på tv helt klart och det mesta i serieväg får mn ifrån annat håll.

hahavaffan
2006-03-11, 10:11
Min farsa har säkert betalt det... han ska alltid "göra rätt".

Behöver man betala avgiften för varje TV man äger och har kopplad till nätet eller?

Piranha
2006-03-11, 10:12
Min farsa har säkert betalt det... han ska alltid "göra rätt".

Behöver man betala avgiften för varje TV man äger och har kopplad till nätet eller?

Den är per hushåll.

Shadow Warrior
2006-03-11, 10:19
Det gäller bara att vara envis, om jag råkar öppna dörren utan att tänka mej för (som jag gjort d senaste åren) så står jag bara och upprepar att jag inte har nån tv, sisst sade nissen att han pejlat in min tv, det måste vart grannens sade jag, sen när jag stängde dörren så rusade jag snabbt in i vardagsrummet och vevade ner gardinerna fort som fan :D

keffat_liv
2006-03-11, 10:33
Vad kostar det egentligen? Och betalar man för antal tv apparater? har fan 4 stycken inkopplade:/

Yankeee
2006-03-11, 10:35
Vad kostar det egentligen? Och betalar man för antal tv apparater? har fan 4 stycken inkopplade:/

1968 kr /år

olle lindblad
2006-03-11, 10:36
Nej, per hushåll.

Fettecke
2006-03-11, 10:36

http://susning.nu/TV-licens

Raisedead
2006-03-11, 14:19
Öppnar, ljuger han (eller hon) rakt i ansiktet och säger att dom får komma in och titta ifall dom vill... har iofs bara fått besök av dom en gång, men gubben sa att han inte behövde och heller inte fick komma in.. men säger man att dom får komma in blir man helt plötsligt helt trovärdig... om dom mot all förmodan vill gå in och titta, så säger man väl bara att man skojja och slår igen dörren och skrattar lite..

Kebab-Arne
2006-03-11, 14:39
Tuffa grabbar..

Joppe
2006-03-11, 14:55
Den enda gång jag råkat ut för dem blev jag skakis och skrev på, men avanmälde sedan innehavet telefonledes nästa dag. Både wimp och skrupelfri alltså.

Åse Columbus
2006-03-11, 15:07
Öppnar dörren. De frågar om jag har tv. Nä säger jag och säger att internet räcker för mig. Får jag komma in och titta säger han då. Nä säger jag då. Varför säger han. Vill inte att du skall se mitt hem säger jag och säger tack för mig sedan stänger jag dörren.

Precis så där gjorde ja!...de har mage att komma en söndag middag!!!

Raisedead
2006-03-11, 15:38
Tuffa grabbar..

Njae, va riktigt nervös, va inte riktigt beredd på det.. hade han sagt "ok, då går jag in å kikar" så hade jag nog fått betala... Men skratta gjorde jag, efter att han gått.. å då skrattade jag åt mig att jag lyckades gå igenom med något jag verkligen inte trodde på..

Mr Top Dog
2006-03-11, 16:13
Precis så där gjorde ja!...de har mage att komma en söndag middag!!!

Vilka svin! Dom har mage att kolla om du bryter mot lagen på en söndag :furious:

Kebab-Arne
2006-03-11, 16:15
Njae, va riktigt nervös, va inte riktigt beredd på det.. hade han sagt "ok, då går jag in å kikar" så hade jag nog fått betala... Men skratta gjorde jag, efter att han gått.. å då skrattade jag åt mig att jag lyckades gå igenom med något jag verkligen inte trodde på..

Det var inget mot ditt inlägg utan mer bara allmänt mot att inte betala tv och radioavgiften. Men den diskussionen tas i en annan tråd. :) Även om jag var tvungen att komma med ett dumt inlägg såklart. :D

Herkulez
2006-03-11, 16:20
Det var inget mot ditt inlägg utan mer bara allmänt mot att inte betala tv och radioavgiften. Men den diskussionen tas i en annan tråd. :) Även om jag var tvungen att komma med ett dumt inlägg såklart. :D
bor du hemma hos mamma och pappa fortfarande så har du ingen talan i den här frågan =)

Johan O
2006-03-11, 16:22

Som sagt, dom FÅR INTE gå in i ditt hem. Du har lagen på din sida, vilket dom flesta inte vet om.

Slartibartfast
2006-03-11, 16:36
Öppnar aldrig dörren. Om det är nån jag känner som inte ringt och föranmält sin ankomst får de stå och frysa.

edit: ok, man fryser kanske inte i trapphuset.

Ninjamicke
2006-03-11, 16:45
Mig ringde dom mitt under hockey-vm för ett par år sedan, jag svarade givetvis att jag inte var hemma just nu och att dom fick ringa senare, la på och var mkt nöjd med min insats!
Fick senare en faktura som jag sket i att betala, när jag fick påminnelse ringde jag upp och sa att jag aldrig gått med på detta och att ingen frågat mig om jag har TV.

Dom jävlarna hade hört att det var hockey i bakgrunden och skickat en faktura likförbannat.... Surt! Kändes inte helt rätt heller på nåt sätt....

Nu har iaf tvn pajat så nu skajag ringa o säga att jag inte vill betala längre

skaparn
2006-03-11, 18:09
Det var inget mot ditt inlägg utan mer bara allmänt mot att inte betala tv och radioavgiften. Men den diskussionen tas i en annan tråd. :)

Du menar alltså att man borde betala TV-avgiften?

Metal_boy_
2006-03-11, 18:37
Är man dessutom smal så är det ännu svårare att bli träffad :)

Jo det va så jag menade, men skrev lite dumt såg jag :)

palme
2006-03-11, 18:40
Just ja ska ju avbeställa tv'n nu när det blir digitaltävä.