Visa fullständig version : Vem är mest komplex på Kolozzeum?
Sheogorath
2006-03-08, 07:23
Godmorgon,
Vi fortsätter på temat. Vem anser du vara mest komplex? Med detta menas svårast att föra in i ett givet fack, som är mest (oväntat) mångsidig, minst stereotyp etc.
Här vinner bolio alla gånger. En blatte med ett vänligt öga för roider som läser Goethe, Nietszche och sätter alla och envar på plats i de mest skilda situationer.
Ska vi ta det svala intresset som att ämnet redan anses uttömt i och med din nominering?
Sheogorath
2006-03-08, 08:11
Ska vi ta det svala intresset som att ämnet redan anses uttömt i och med din nominering?
Eller så tar vi det som att klockan är 08.10 en vardag :D. Men visst, jag hade förväntat mig ett antal inlägg redan i stil med:
"Word."
"Yes. Bolio anser jag"
"*nickar* Man får aldrig rätt på den där bolio"
Eller så tar vi det som att klockan är 08.10 en vardag :D. Men visst, jag hade förväntat mig ett antal inlägg redan i stil med:
"Word."
"Yes. Bolio anser jag"
"*nickar* Man får aldrig rätt på den där bolio"
Jag trodde varken tid eller rum var begrepp som hade någon relevans på Kolozzeum, det är ju här man ALLTID får svar på ALLT! :D
Jag tyckte Arne P var så där riktigt härligt sterotypt macho enda till den dagen jag såg honom komma glidandes i en tight Darin T-shirt på stan.
Har knappt hämtat mig sedan den synen
;)
Jag har ganska många komplex men har börjat upptäcka att jag inte vill göra mig av med dom som jag kunde känna tidigare.
Hur skulle det vara att titta sig i spegeln och inte se hästtänderna eller den krokiga näsan eller äppelkinderna eller bananögonen? För att inte tala om den långa hakan!
Sen är jag fortfarande medveten om dom men har lärt mig leva med det.
Ska vi ta det svala intresset som att ämnet redan anses uttömt i och med din nominering?Ja, jag har bara varit tyst för att jag hoppas på att bli nämnd.
grisbil3n
2006-03-08, 08:46
Jag har ganska många komplex men har börjat upptäcka att jag inte vill göra mig av med dom som jag kunde känna tidigare.
Hur skulle det vara att titta sig i spegeln och inte se hästtänderna eller den krokiga näsan eller äppelkinderna eller bananögonen? För att inte tala om den långa hakan!
Hihi nu läste du fel, de gjorde jag med först.
Bolio verkar skapligt komplex.
Hihi nu läste du fel, de gjorde jag med först.
Bolio verkar skapligt komplex.
faan det är för tidigt
nu går jag och äter frukost
faan det är för tidigt
nu går jag och äter frukostHahahahah Jag trodde du skojade. :laugh: Lysande!
Haha, du gjorde min morgon där! :thumbup:
Här vinner bolio alla gånger. En blatte med ett vänligt öga för roider som läser Goethe, Nietszche och sätter alla och envar på plats i de mest skilda situationer.
Ledsen men det där är inte komplext. Det är bara en något ovanlig kombination, som kanske går emot en del fördomar. Vad det här visar på är ju bara en person som vill vara, eller i varje fall känna sig, stor, stark och smart. Jag tycker det låter väldigt enkelt.
Jag tänker för övrigt nominera mig själv.
Word.
Yes. Bolio anser jag
*nickar*
hangatyr
2006-03-08, 09:20
den med mest komplex är väl i alla fall favoritfinnen slaarti?
Detta kan ju utvecklas till en intressant övning i läsförståelse.
Jag säger också bolio, han är som dimma, svår att genomskåda.
Tycker det verkar som om det finns en hel del komplexa personligheter här på Kolo.
Emanuel tex.
På något sätt känns det som om jag förstår bolio bättre.
Varför allt är som det är och varför han gör som han gör.
King Grub (Forskarstatus i näringsfysiologi men gillar seriefigurer...)
Skaparn (Begåvad men liberal...)
Allan (Facklig företrädare men beter sig som en feodalherre på forumet...)
Ledsen men det där är inte komplext. Det är bara en något ovanlig kombination, som kanske går emot en del fördomar. Vad det här visar på är ju bara en person som vill vara, eller i varje fall känna sig, stor, stark och smart. Jag tycker det låter väldigt enkelt.
Tänk om jag är stor, stark och smart? :cool:
Alltså, hade det här varit en tråd om vem som var störst, starkast, smartast, snyggast, bäst på att argumentera eller liknande hade jag inte hållt med er, men jag måste faktiskt nicka medstämmande här: jag är fett komplex. På riktigt också. Och det dessutom helt utanför den sfären där sådana som Yes ifrågasätter min komplexitet. Spektaklet bolio har nämligen brytit sig fri från de formerna för länge sedan.
King Grub (Forskarstatus i näringsfysiologi men gillar seriefigurer...)
Skaparn (Begåvad men liberal...)
Allan (Facklig företrädare men beter sig som en feodalherre på forumet...)
HAHA! Så blev det roligt idag också :laugh:
Metal_boy_
2006-03-08, 13:41
Jag tänker inte kräva bildbevis.
Hmm, jag försöker bilda mig en uppfattning om hur du ser ut med tanke på beskrivningen...klurigt! :)
Bananögon? Vad är det?
Tänk om jag är stor, stark och smart? :cool:
Alltså, hade det här varit en tråd om vem som var störst, starkast, smartast, snyggast, bäst på att argumentera eller liknande hade jag inte hållt med er, men jag måste faktiskt nicka medstämmande här: jag är fett komplex. På riktigt också. Och det dessutom helt utanför den sfären där sådana som Yes ifrågasätter min komplexitet. Spektaklet bolio har nämligen brytit sig fri från de formerna för länge sedan.
Ja, du kanske t.om. är stor, stark och smart. Jag menar bara att de egenskaperna inte utgör en komplex personlighet. Sedan kanske det finns andra saker som gör dig komplex, det vet jag inget om.
Och...ehm, "sådana som Yes"? Hurdandå menar du? Lyckas du komma med en korrekt beskrivning skall jag äta upp min hatt och buga mig för den store bolio. :D
H.Emanuel
2006-03-08, 20:57
Japp, Jag är komplex.
Ja, du kanske t.om. är stor, stark och smart. Jag menar bara att de egenskaperna inte utgör en komplex personlighet. Sedan kanske det finns andra saker som gör dig komplex, det vet jag inget om.
Och...ehm, "sådana som Yes"? Hurdandå menar du? Lyckas du komma med en korrekt beskrivning skall jag äta upp min hatt och buga mig för den store bolio. :D
Det var väl ingen som tyckte att jag var komplex enbart av den anledningen att jag "var" (har jag någonsin påstått det ens?) smart, stor och stark. Jag är stark, det tycker jag, men stor och smart har jag aldrig påstått att jag är - snarare tvärtom.
Komplexiteten hos den boolieanska anden ligger i mångtydigheten och pluralismen. Gilles Deleuze uttryckte det bäst.
Bolio ersätter den metafysiska dualiteten mellan sken och essens, och den vetenskapliga relationen mellan orsak och verkan, med korrelationen mellan mening och fenomen. Samma objekt, samma fenomen, skiftar mening allt eftersom olika boolieanska krafter bemäktigar sig det. Bolios liv är en historia av meningsvariation. Ett ting är ibland det ena, ibland det andra, och ibland något mer komplicerat, beroende på vilka krafter (bolios) som tar det i besittning. Yes var ute efter att förlöjliga pluralismen. Men den pluralistiska idén att ett ting har många meningar, är den boolieanska filosofins största landvinning.
Ett ting har så många meningar som bolio har krafter kapabla att de det i besittning. Men tinget är i sig självt inte neutralt, utan kommer att äga mer eller mindre affinitet med den boolieanska kraft som för tillfället behärskar det. Det finns krafter som bara kan få grepp om ett ting genom att ge det en restriktiv mening och ett negativt värde. Essensen, å ena sidan, kommer att definieras som den av ett tings meningar som hänför sig till den kraft för vilken tinget äger störst affinitet. Och alltså äger till exempel moralen, ett av bolios favoritexempel, inte någon fastlagd, enstaka mening, utan tjänar, i tur och ordning, många olika krafter.
Konsten att tolka framstår i sin komplexitet när vi inser att en ny kraft endast kan träda in på scenen och bemäktiga sig ett objekt genom att först maskera sig som de krafter som redan har objektet i sin ägo. Maskeringen och listen är naturlagar.
En kraft kan aldrig överleva om den inte först lånar sin yttre gestalt av de krafter den har att kämpa mot. Detta innebär att genealogin inte uppträder vid begynnelsen, och att vi riskerar att allvarligt missta oss om vi frågar efter bolios fader vid hans födelseögonblick.
Du förstår inte riktigt vad det är som gör mig så pass stor som jag är för att du är begränsad och ytlig Yes. Jag vill lära dig saker.
H.Emanuel
2006-03-08, 21:27
Eller jag är väl mer så att jag gör konst av att vara, skrivet mer med ett författarjag. Alla som är insatta i skrivande vet att ett författarjag är fritt, om ni förstår vad jag menar? Tillvaron, livet, händelser om aldrig så små är ju ren konst. Jag försöker inte anstränga mig för att vara smart och lösa världsproblem eftersom jag inte vet ett skit om världen förutom min egen. Jag har heller inte läst en massa filosofer (Ännu iaf) Många här verkar känna till så mycket om saker och ting så man baxnar. Ord, ord. Det är nästan bara ord, smått meningslöst spridda över ett blankt fält.
Men jag gillar er ändå.
Missförstå nu inte :D
man kan spela komplex, spela överkomplex, tycka man själv är komplex eller som jag, tycka det är helt omöjligt att via ett forum kunna avgöra vem som är mest komplex, när det i verkliga livet är nästintill omöjligt
bolio verkar vara väldigt komplex, på riktigt som han själv hade sagt.
man kan spela komplex, spela överkomplex, tycka man själv är komplex eller som jag, tycka det är helt omöjligt att via ett forum kunna avgöra vem som är mest komplex, när det i verkliga livet är nästintill omöjligt
ibland jense, så älskar jag dig. För jag bryr mig för lite för att orka säga nåt sånt där själv
MasterChief
2006-03-08, 21:50
Härligt när någon kan utrycka något så enkelt, klart och uppenbart på en mening (läs inlägg några steg ovan för motsatsen till denna mening).
Det var väl ingen som tyckte att jag var komplex enbart av den anledningen att jag "var" (har jag någonsin påstått det ens?) smart, stor och stark. Jag är stark, det tycker jag, men stor och smart har jag aldrig påstått att jag är - snarare tvärtom.
Jag vill nog minnas att du vid flera tillfällen påstått dig vara smart(vilket är sant, så varför inte påstå det?). Fast det har ju inget med saken att göra, egentligen.
"Stor, stark och smart" var en... skall vi säga förenkling(?), av "roidvänlig blatte som läst Nietszche och Goethe".
Komplexiteten hos den boolieanska anden ligger i mångtydigheten och pluralismen. Gilles Deleuze uttryckte det bäst.
Svammel, svammel...
Du förstår inte riktigt vad det är som gör mig så pass stor som jag är för att du är begränsad och ytlig Yes. Jag vill lära dig saker.
Klart jag är begränsad. En obegränsad varelse vore identitetslös. Ytlig är jag bara när jag känner för det.
Jag skojar bara med dig Yes. Slappna av. Klart jag är smart och rolig, men mycket mer än så är det inte. Och det påstår jag inte heller. Gör jag det skojar jag bara.
WHITEFOLKS
2006-03-09, 05:24
Jag tyckte Faust var helt sanslöst bra.
Jag skojar bara med dig Yes. Slappna av. Klart jag är smart och rolig, men mycket mer än så är det inte. Och det påstår jag inte heller. Gör jag det skojar jag bara.
Jag skrev förstås också lite med glimten i ögat. Fast det kan ha varit svårt att uppfatta då jag var trött, frusen och hungrig när jag skrev. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.