Visa fullständig version : Kolozzeum-chat (Klart)
Sådär nu är jag KLAR, kommer inte pilla mer nu, utan ni får klara er med det, jag ger upp.
Ger det månaden ut, hittar några seriös anvädning för den så kommer den få stå kvar.
Som det ser ut:
* Du måste ange ett lösen till ditt nick (email behöver du inte ange) - detta för att ingen ska kunna stjäla ditt nick.
* Du ställer in hur ofta den ska uppdateras (USER CP), orginal är 5 sek vilket är väldigt segt, 1 sek verkar vara mer lagom.
* Går att banna via IP
* Går inte att skriva förren en OP givit dig voice (det är din profil som får det, så finnas där automatiskt även nästa gång du loggar in)
Adress: http://bearny.no-ip.org/chat
Som sagt, får månaden ut, lär ju förmodligen floppa något fatalt, men nu finns den där hur som helst - kanske kan den användas 23:40 :D
Bönne
King Grub
2006-03-07, 22:28
Om ni ser någon som kallar sig King Grub så är det inte jag kan jag säga redan nu, så det inte blir några missförstånd. Jag vågar vägra chat.
"This room is full, please choose a different one"
GAH!
"This room is full, please choose a different one"
GAH!Ojsan, 999 får plats nu :)
Dumleman
2006-03-07, 22:30
Inte den äkta Dumleman heller. Bäst att förtydliga det så inte min seriösa image skadas!
Nice. Bra intiativ! :thumbup:
Ej heller någon Jarod. Skyller lamt på tidsbrist... ;)
Är det någon gra(h)n där som är misstänkt snäll och trevlig så är det troligen inte jag.
Då loggar jag in som Jarod
Tricklev
2006-03-07, 22:33
Reda reggad som Tricklev! :thumbup:
Eftersom ni verkar vara rädda för att folk ska vara oseriösa med era nickas, så kan ALLA skriva i tråden ifall ni inte kommer vara där inne, eller helt enkelt bara regga ert nick?
Fast första alternativet är nog bäst :)
Jag kommer inte att vara där.
Dumleman
2006-03-07, 22:38
Eftersom ni verkar vara rädda för att folk ska vara oseriösa med era nickas, så kan ALLA skriva i tråden ifall ni inte kommer vara där inne, eller helt enkelt bara regga ert nick?
Fast första alternativet är nog bäst :)
Eller också kan du göra whitelist med de som _får_ vara där. De får PMa dig här på kolo och sen skapar du användarnamnen :P.
Eller också kan du göra whitelist med de som _får_ vara där. De får PMa dig här på kolo och sen skapar du användarnamnen :P.Kommer aldrig att hända.
http://bearny.no-ip.org/chat-foreal.JPG
Sådär ser det ut för er som inte vågar er in :)
tossefar
2006-03-07, 23:05
Kommer inte att vara där.
Kommer inte att vara där.Ingen kommer knappast kolla igenom för att se så det är rätt folk.
Förstår att Grub och Jörgen gör det, men resten?
Ni kan sluta skriva det nu, gör ändå ingen nytta.
tossefar
2006-03-07, 23:27
Då reggar jag mig ändå, så slipper jag ev. namntjyvar.
Namntjyvar är redan igång, så sätt fart...
tossefar
2006-03-07, 23:31
Herrejävlar vad skumt allt blev.
Det första som hände när jag gick in i chatten var att jag fick 30+ tomma pm som fick mitt firefox att vilja installera quicktime... score!
Herrejävlar vad skumt allt blev.
Det första som hände när jag gick in i chatten var att jag fick 30+ tomma pm som fick mitt firefox att vilja installera quicktime... score!De var nog inte tomma, jag skrev till dig.
Fast har man popup-blocker, så verkar inte funktionen funka något vidare :p
Herkulez
2006-03-08, 21:47
om nån skriver med herkulez är det inte jag
Toxic']chatta sig lite!
Jo, jag försökte men du svarade ju inte.
Stropp. :D
Jag kommer då sannerligen inte att chatta där.
grisbil3n
2006-03-09, 15:24
Jak idlar nyy : >
Err, ja, för irc hade ju inte varit överlägset? Kör med en javaapplet för det om det är så...
Och kanal(erna) finns ju redan på efnet och quakenet, välj efnet isf ;)
Finns det en allan där är det falskt. Jag begriper inte charmen med sånt där.
allan
Ser ut som skit med timestampen efter nicket också.
http://www.pjirc.com/
Verkar gratis. Fråga folket i #kolozzeum på efnet om det är ok att det druttar in en massa löst folk från forumet först bara.
(eller än bättre cgi::irc kanske eftersom den inte kräver java.)
Med pjirc skulle det se ut som:
http://www.dsmf-clan.de/images/general-gorilla/irc-applet-pjirc.png
(men utan alla groteska färger)
Och man kan använda vilken ircklient som helst typ <a href="http://www.mirc.com/">mIRC</a>, <a href="http://silenceisdefeat.org/~b0at/xchat/win32/">X-Chat</a>, <a href="http://irssi.org/">irssi</a> eller så för att komma in i kanalen.. eller <a href="http://www.opera.no/">opera</a>, <a href="http://www.miranda-im.org/">miranda</a>, .. ;)
Nackdelen med pjirc är som sagt att den kräver en <a href="http://www.java.com:80/en/download/manual.jsp">JRE</a> men det borde ju i princip alla ha ändå. Annars kan ju vem som helst som kör apache sätta upp en cgi:irc också.
Ge dig för fan Alquis.
Om du vill propagera för IRC gör det då i en egen tråd å sluta sabba Bönnes.
Ge dig för fan Alquis.
Om du vill propagera för IRC gör det då i en egen tråd å sluta sabba Bönnes.På vilket sätt saboterar jag den? Hur många tror du kommer hänga i hans webchat? Och vad skulle nackdelen med en webbaserad ircklient vara?
På vilket sätt saboterar jag den? Hur många tror du kommer hänga i hans webchat? Och vad skulle nackdelen med en webbaserad ircklient vara?
Ta ett steg tillbaka och fundera på om dina egna amish-vanor när det gäller datorer är något du delar med någon annan? Allting du rabblat upp hittils är bajs från 80-talet, ingen vill krångla med sån skit. Redan när du uttalat sista bokstaven i IRC så har normala människor tröttnat.
Vill man chatta så kör man MSN/ICQ/Aim/Google Talk/Jabber med någon av alla smutta klienter som finns.
På vilket sätt saboterar jag den? Hur många tror du kommer hänga i hans webchat? Och vad skulle nackdelen med en webbaserad ircklient vara?
Han har skapat en Web baserad chat och lagt upp den i en helt egen tråd ( villket jag tycker är rätt habilt av honom att göra.
Du har tidigigare i flera trådar plussat för #IRC, så varför kan du inte låta hans tråd vara i fred.
Dem två är inte jämförbara för at snacka IRC krävs en klient å en jävla massa meck om man skall göra det ifrån jobbet med proxys å skit, klart mycket enklare med Bönnes lösning.
Du går offtopic, genom att svammla gårdagens nyheter som inte ens är samma koncept.
Slartibartfast
2006-03-09, 16:00
Vill man chatta så kör man MSN/ICQ/Aim/Google Talk/Jabber med någon av alla smutta klienter som finns.
WÖRD!
jag hatar allt krångligt jävla skit som datanördar hävdar är det enda rätta.
Bah...
Ibland får man ta saker enbart för enkelheten i dem.
Ta ett steg tillbaka och fundera på om dina egna amish-vanor när det gäller datorer är något du delar med någon annan? Allting du rabblat upp hittils är bajs från 80-talet, ingen vill krångla med sån skit. Redan när du uttalat sista bokstaven i IRC så har normala människor tröttnat.
Vill man chatta så kör man MSN/ICQ/Aim/Google Talk/Jabber med någon av alla smutta klienter som finns.a) ja, såklart
b) är irc mer bajs än webchat? oook...
c) på vilket är är en cgiircklient mer "krångel" än en phpwebchat? Ingen av dem skulle ju märka vad som körs, förutom att folk även kan använda en ircklient och att det antagligen skulle användas mer. Att ladda ner en JRE är ju något mer krångel men de borde ju ha en ändå.
Klienterna/protokollen du nämner suger ju egentligen, och det borde jag ju inte behöva tala om för dig.
Han har skapat en Web baserad chat och lagt upp den i en helt egen tråd ( villket jag tycker är rätt habilt av honom att göra.
Du har tidigigare i flera trådar plussat för #IRC, så varför kan du inte låta hans tråd vara i fred.
Dem två är inte jämförbara för at snacka IRC krävs en klient å en jävla massa meck om man skall göra det ifrån jobbet med proxys å skit, klart mycket enklare med Bönnes lösning.
Du går offtopic, genom att svammla gårdagens nyheter som inte ens är samma koncept.Jag har väl dock inte försökt dra in folk till det? Mer än att ha skrivit hur man kom in på kanalen på quakenet men det är ju bara idioter som hänger där.
Det krävs ju ingen klient för det jag nämnde, lär er läsa istället.
cgi:irc kräver ingen proxy eftersom alla ansluts från samma ip (den där websidan ligger.)
och varför i helvetet ska vi va på EFNET? kolozzeum på qnet är MYCKET större och MYCKET mer aktiv. är det bara för att du blir mobbad där du inte nämner kanalen?
WÖRD!
jag hatar allt krångligt jävla skit som datanördar hävdar är det enda rätta.Du skulle inte märka skillnaden, bortsett från att det inte krävdes någon registrering.
och varför i helvetet ska vi va på EFNET? kolozzeum på qnet är MYCKET större och MYCKET mer aktiv. är det bara för att du blir mobbad där du inte nämner kanalen?Efnet kanalen fanns ju före den på quakenet, och som sagt det är bara idioter på quakenet. Större ja, men vad spelar det för roll? Saker och ting brukar sällan vara bättre för att de är mer använda. Kanalen är ju nämnd både här och i andra trådar.
Dessutom hänger jag hellre på efnet än quakenet, med eller utan #kolozzeum-kanal ;)
va elaka ni är!
han försöker göra ngt bra och ni bara dissar och säger att det är skräp.
själv har jag varit chatoholic men har inte tid längre.
numer går jag bara in i mina gamla rum och rör upp lite jord och känslor då och då.
Efnet kanalen fanns ju före den på quakenet, och som sagt det är bara idioter på quakenet. Större ja, men vad spelar det för roll? Saker och ting brukar sällan vara bättre för att de är mer använda. Kanalen är ju nämnd både här och i andra trådar.
Dessutom hänger jag hellre på efnet än quakenet, med eller utan #kolozzeum-kanal ;)
tja, kolozzeum är större än t.ex BODY, så du kan börja hänga på bodys forum istället.
men du joinar ändå #kolozzeum på qnet och postar quotes, varför gör du det?
Bronkitkorv
2006-03-09, 16:43
Absolut inte jag bara så ni vet
va elaka ni är!
han försöker göra ngt bra och ni bara dissar och säger att det är skräp.Är det inte så man gör om man vill framstå som cool, eller?
PS. Möt mig i chatten!
Bronkitkorv
2006-03-09, 16:45
Nu är King grub där..
tja, kolozzeum är större än t.ex BODY, så du kan börja hänga på bodys forum istället.
men du joinar ändå #kolozzeum på qnet och postar quotes, varför gör du det?"när?"
a) ja, såklart
b) är irc mer bajs än webchat? oook...
c) på vilket är är en cgiircklient mer "krångel" än en phpwebchat? Ingen av dem skulle ju märka vad som körs, förutom att folk även kan använda en ircklient och att det antagligen skulle användas mer. Att ladda ner en JRE är ju något mer krångel men de borde ju ha en ändå.
Klienterna/protokollen du nämner suger ju egentligen, och det borde jag ju inte behöva tala om för dig.
Du läser inte det jag skriver.
Folk BAJSAR (det är ett ord du förstår ja?) i irccgiphpapachelinuxrunk. För att chatta/kommunicera direkt med varandra och/eller i grupp använder man MSN/ICQ/Jabber/Google Talk/Aim i sin favoritklient. Oftast MSN antar jag? Det är det jag säger. Läs det igen nu. Vad suger förresten med dom protokollen? Tar du dig vatten över huvudet igen nu aliquis och vill ge dig in i programmeringsvärlden innan du skrivit din första hello world? Tvinga mig inte att ta fram Storkammen(tm).
Själv använder jag irc, inte för att irc är bra/bättre/wtf utan för att jag har många polare som använder irc sedan 80-talet typ. Det är där dom hänger.
Att ladda ner en JRE förstår jag inte hur det är relaterat heller. För övrigt går det helt automatiskt, bara att klicka och följa instruktionerna. (Ja, förutom på ditt amish-operativsystem). Ingen vill veta nånting om tekniken bakom (eller framför eller vid sidan av), folk vill snacka med varandra.
Folk som vill hålla på med IRC gör det och folk som vill chatta en stund utan att strula med klient hit och dit använder en webchat eller dylikt, vad är problemet?
Känner IRC kolo sig hotade av Bönnes webchat?!
Folk som vill hålla på med IRC gör det och folk som vill chatta en stund utan att strula med klient hit och dit använder en webchat eller dylikt, vad är problemet?
Känner IRC kolo sig hotade av Bönnes webchat?!Jag trodde jag hade gjort det klart att pjirc och framförallt cgi::irc inte kräver någon klient.
Jag trodde jag hade gjort det klart att pjirc och framförallt cgi::irc inte kräver någon klient.
Det är ju fint men ändå irrelevant för tråden som handlar om Bönnes webchat.
Du läser inte det jag skriver.
Folk BAJSAR (det är ett ord du förstår ja?) i irccgiphpapachelinuxrunk. För att chatta/kommunicera direkt med varandra och/eller i grupp använder man MSN/ICQ/Jabber/Google Talk/Aim i sin favoritklient. Oftast MSN antar jag? Det är det jag säger. Läs det igen nu. Vad suger förresten med dom protokollen? Tar du dig vatten över huvudet igen nu aliquis och vill ge dig in i programmeringsvärlden innan du skrivit din första hello world? Tvinga mig inte att ta fram Storkammen(tm).
Själv använder jag irc, inte för att irc är bra/bättre/wtf utan för att jag har många polare som använder irc sedan 80-talet typ. Det är där dom hänger.
Att ladda ner en JRE förstår jag inte hur det är relaterat heller. För övrigt går det helt automatiskt, bara att klicka och följa instruktionerna. (Ja, förutom på ditt amish-operativsystem). Ingen vill veta nånting om tekniken bakom (eller framför eller vid sidan av), folk vill snacka med varandra.Använder "man" det för att tala i grupp? Låter ju jävligt praktiskt du... Stödjer ens alla de där gruppchat?
De suger för att de bara är wannabes och inte klarar av det irc har klarat av hela tiden.
Imponerande att de har ircat sedan 80-talet med tanke på att den första klienten o servern skrevs 1988, "In July 1990, IRC averaged at 12 users on 38 servers." och rfc1459 är från 1993...
Nej jag tar mig inte vatten över huvudet.
Och du tror det kommer bli mycket snackat? hade det inte varit bättre om det fanns ETT ställe än kanalen på efnet, den på quakenet, webchaten, kalle/viks/dianas/.. msnchat osv?
Jag spår en i princip helt tom chat.
Det är ju fint men ändå irrelevant för tråden som handlar om Bönnes webchat.Det var mer tänkt som ett tips åt honom.
Det var mer tänkt som ett tips åt honom.
Tror han fått tipset :)
Ditt (jwzrd) javakodande är antagligen inte alltför upphetsande heller för den delen.
Använder "man" det för att tala i grupp? Låter ju jävligt praktiskt du... Stödjer ens alla de där gruppchat?
De suger för att de bara är wannabes och inte klarar av det irc har klarat av hela tiden.
Imponerande att de har ircat sedan 80-talet med tanke på att den första klienten o servern skrevs 1988, "In July 1990, IRC averaged at 12 users on 38 servers." och rfc1459 är från 1993...
Nej jag tar mig inte vatten över huvudet.
Och du tror det kommer bli mycket snackat? hade det inte varit bättre om det fanns ETT ställe än kanalen på efnet, den på quakenet, webchaten, kalle/viks/dianas/.. msnchat osv?
Jag spår en i princip helt tom chat.
IRC suger iofs stor drule jämfört med Jabber tex. Google Talk (som använder jabber) fungerar finfint för mig att köra på jobbet. Det använder vanlig http, inga konstigheter.
Och åter igen: det handlar inte om teknik. Det handlar om användbarhet, hur snyggt är det, vilka kör det, har mina polare det, finns det på datorn redan?
80-talet var en överdrift givetvis, men inte direkt någon stor sådan. Överlägsen teknik vinner aldrig (på den meriten).
Ditt (jwzrd) javakodande är antagligen inte alltför upphetsande heller för den delen.
Upphetsande på vilket sätt menar du då? Helt klart tillfredsställer det mig storligen att programmera Java.
Upphetsande på vilket sätt menar du då? Helt klart tillfredsställer det mig storligen att programmera Java.
...att programmera java och tjäna pengar.. kanske en kombo?
...att programmera java och tjäna pengar.. kanske en kombo?
Den kombon fungerar ganska bra ja?
ja tänk om alla kunde testa den kombon
ja tänk om alla kunde testa den kombon
Alla skulle bli sustanowned av den kombon.
Jag tycker som snälla Cilia!
Kul att bönne har skrivit ett program, inte alla som har den envisheten och sen törs visa upp den (trots förmodligen inte allt för djuplodande kunskaper i programmering).
Sen att det redan finns en massa alternativ mjukvara sedan 15 år är väl skitsamma, Bönne har dragit sitt strå till stacken för att ev kunna utveckla kolozzeums behov av snabbrabblanade allmänkommunikation (kjam kjam osv osv)
Alexlindgren
2006-03-09, 20:11
alex iz me
ÅåååååÅÅÅååååå vilken ALGORITM! *sprut* :D
Jag kan också Java. Jwzrdsfklsdfz får jag vara din kompis nu? boolean kompis = true ?
tjäna pengar på java, wtf? ;)
Kul att bönne har skrivit ett program, inte alla som har den envisheten och sen törs visa upp den (trots förmodligen inte allt för djuplodande kunskaper i programmering).Detta har jag verkligen inte gjort, det ska ingen tro, allt jag har gjort är att använda ett redan existerande script, pillet var för min del att få det att fungera med mySQL och krafset :)
ÅåååååÅÅÅååååå vilken ALGORITM! *sprut* :D
Haha, du tror jag skämtar ja? En elegant implementerad algortim är mycket vacker ska du veta!
Boyer-Moore:
public static int indexOf(char[] source, int offset, int length,
char[] pattern) {
int[] shift = new int[127];
int l = pattern.length;
for(int i = 0; i < l; i++) {
int v = i + 1;
int p = pattern[i];
if(v > shift[p])
shift[p] = v;
}
for(int i = offset + l; i <= length;) {
int p = l;
int n = i + 1;
char c;
do {
c = source[--i];
if(c != pattern[--p])
break;
if(p == 0)
return i;
} while(p > 0);
i += l - shift[c] + 1;
if(i < n)
i = n;
}
return -1;
}
Jag kan också Java. Jwzrdsfklsdfz får jag vara din kompis nu? boolean kompis = true ?
Kanske lite om du lägger till semikolonet?
Kanske lite om du lägger till semikolonet?
Aaaaahhhh nu gick det för mig! Du kan vara min kompis OCH min kompilator!
Var det lika skönt för dig som det var för mig?
Haha, du tror jag skämtar ja? En elegant implementerad algortim är mycket vacker ska du veta!
Jo men jag har aldrig ejakulerat i byxan när jag skrivit en :)
jag har tenta på bla grundläggande om kompilatorer imorrn, finns det plats för mig i en ormgrop?
hmm.. En CGI chat i SML kanske skulle få samtliga på kollo att gå..
Jo men jag har aldrig ejakulerat i byxan när jag skrivit en :)
en teori är att allt datorsittande och algoritmknackande gjort en steril :) ?
en teori är att allt datorsittande och algoritmknackande gjort en steril :) ?
Eller så skriver Jwzrd vackrare algoritmer än jag gör :(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.