handdator

Visa fullständig version : Varför hjälper det att andas djupt när man nästan spurglar?

Slartibartfast
2006-03-07, 18:41
Jag sitter och trycker i mig potatis och kött och är egentligen mätt redan, men jag bulkar fram till sista mars och min enorma kroppshydda kräver mängder med mat, så jag skyfflar på. Jag kräks nästan, men ta ett par djupa andetag och så kan man skyffla lite till. Vad beror detta på rent fysiologiskt.

:eating: :eating: *spy* :eating: *spy*

MilkmaN
2006-03-07, 18:45
Jag sitter och trycker i mig potatis och kött och är egentligen mätt redan, men jag bulkar fram till sista mars och min enorma kroppshydda kräver mängder med mat, så jag skyfflar på. Jag kräks nästan, men ta ett par djupa andetag och så kan man skyffla lite till. Vad beror detta på rent fysiologiskt.

:eating: :eating: *spy* :eating: *spy*

Haha, du är en sjuk människa.

För mig hjälper det att skyffla ihop maten så att der ser mer aptilitligt ut, då måste jag äta upp den.

Larsson
2006-03-07, 19:23
Är spurglar ett annat för att nästan kräkas???

Kwon
2006-03-07, 19:24
Tråkigt när man känner att man måste äta så mycket så man spyr.

Har det inte gått för långt då tycker du Slarti? :)

Metal_boy_
2006-03-07, 19:28
Lägg ner det där om du inte vill bli lika fet som jag var.

Grahn
2006-03-07, 19:30
Ät något energirikare Slarti :)

muddler
2006-03-07, 19:57
känner igen det du beskriver slarti... levde så i typ 1 år, åt tills man nästan spydde varje gång, tillslut kunde jag nästan inte äta alls eftersom man förknippade äta med illamående... nu delar jag upp skiten på massa småmål istället och mår mkt bättre!

Slartibartfast
2006-03-07, 19:59
Är spurglar ett annat för att nästan kräkas???

Ja. Verbet är spurgla. Eller lägga en Börje.

Tråkigt när man känner att man måste äta så mycket så man spyr.

Har det inte gått för långt då tycker du Slarti? :)

HAHA! Jo.

Jag har alltid gjort såhär. Illamående är min enda barometer på när jag ska sluta äta.

Metal_boy_
2006-03-07, 20:18
Ät något energirikare Slarti :)

Då kommer vi till en mcdonalds-bulk, där man överdriver fettet istället. Tror fan inte att det är bättre.

Perscitus
2006-03-07, 20:19
Hur orkar du göra så varje dag? Hur undviker du att tänka på hur många såna här måltider till du har framför dig?

emmzan
2006-03-07, 20:22
Spurgla *lägga till ord i ordboken mellan öronen*

Energirikare mat som någon redan skrivit.

Slartibartfast
2006-03-07, 20:23
Hur orkar du göra så varje dag? Hur undviker du att tänka på hur många såna här måltider till du har framför dig?

Det är inte varje mål som det är såhär. Bara när jag känner för att vara lite crazy.

Om nån timme är jag sugen igen då är det bara att :eating: .

Slartibartfast
2006-03-07, 20:25
Ingen har gett ett svar på min förfrågan ännu. Hur kommer det sig att några djupa andetag förtränger kräkreflexen?

keffat_liv
2006-03-07, 20:26
akta så du inte spyr. Har spytt 2 gånger när jag pressat i mig potatis. Fyfan.

Goddaniel
2006-03-07, 20:28
Förrut när jag alltid åt tills jag nästan spydde var tvungen att ta små pauser på 3-4 minuter innan jag fortsatte äta. Jag var också tvungen att dricka väldigt mycket vatten under tiden jag åt, kunde utan problem dricka 2 liter till middagen.

Nu har jag gjort som Muddler sa, att dela upp allt på flera och jämnare måltider :) Då slipper man plåga i sig maten plus att man kan äta ännu mer!