handdator

Visa fullständig version : kre-alkalyn frågor

Spritza
2006-03-07, 16:08
Tänkte fråga lite frågor, en sammanfattning där man kan hitta många svar.
För den som i framtiden vill ha svar kan läsa denna tråd om kre-alkalyn.

1.Är det bättre än monohydrat?
2.Är det skadligt på något sätt?
3.Klassas det som ett doping-preparat?
4.Hur många kapslar, hur många minuter innan träning?
5.Är det värt pengarna eller är det lika bra och satsa på monohydrat?
6.Det är en ganska ny produkt, hur pålitlig är den?

Det var lite frågor kring den, ni som testat denna produkt kan gärna skriva ner vad ni tyckte och hur den funkade bäst för er o.s.v..... så alla andra kre-alkalyn intresserade kan få en susning om vad dem är ute efter.

bengdoktor
2006-03-07, 16:16
Jag får hem det idag så jag har inga svar än, men tycker det är bra initiativ! :thumbup: Folk med mer kunskaper kan ju fylla på med både svar och frågor..

Helena B
2006-03-07, 16:20
4. 3-4 kapslar 60-90 minuter innan träning (står på burken).

6. För mig funkar den eller jag blir starkare och starkare varje gång jag tränar så något bra måste den göra.

Angus
2006-03-07, 16:28
jag tar 4 kapslar 60 minuter innan träning och jag känner mig inte piggare som man gör av KCG men styrkan har ökat väldigt mycket i basövningar.
Har kombinerat med KCG och det funkar helt sjukt bra :thumbup:

det klassas ej som dopingpreparat

jag tror att den har funnits i 4år så ny är den inte

bättre än rent monohydrate , mycket bättre och skonsammare mot kroppen tack vare lägre dosering

stenis
2006-03-07, 19:26

Finns redan en står tråd om alkalyn, men svarar endå.

1. Säkerligen olika från person till person. Kre-alkalyn är ett monohydrat fast stabilare molekyl, och man behöver därför inte lika stora doser som vanligt monohydrat.

2. Finns inga studier som visar på något än så länge vad jag vet.

3. Nej

4. Läs anvisningar på burk. 1-4st. Beror lite på, läs anvisningar som sagt.

5. Självklart är det värt pengarna för de personer som är responders för dem.

6. Hyffsat ny produkt ja, men pålitlig. Det är inget nytt hokuspokus utan det är ett kreatin monohydrat fast i stabilare form.

zoltan_hellhound
2006-03-08, 13:33
3.Klassas det som ett doping-preparat? :laugh:

vet du vad kreatin är fucko

stenis
2006-03-08, 14:00
Bara för att du kallade honom fucko där fick jag lov att leta på en tråd av dig där DU är FUCKKOO!

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=59553

Självklart ska killen fråga om han är osäker, om man inget frågar får man inget veta, tänk på de innan du börjar CPa dig.. FUCKO..

zoltan_hellhound
2006-03-08, 14:17
Bara för att du kallade honom fucko där fick jag lov att leta på en tråd av dig där DU är FUCKKOO!

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=59553

Självklart ska killen fråga om han är osäker, om man inget frågar får man inget veta, tänk på de innan du börjar CPa dig.. FUCKO..

Min fråga var inte fucko... vad som är fucko är att tro att kreatin är doping...Fucko

Spritza
2006-03-08, 14:33
3.Klassas det som ett doping-preparat? :laugh:

vet du vad kreatin är fucko

Jo, anledningen att jag skrev med den frågan är att vår gympalärare, som också är sjukgymnast och galen i bodybuilding, sade idag att mer än 200 "lagliga" preparat som säljs här i sverige har tagits in på kontroll och visats sig "innehålla" små mängder anabola steorider.

Gott folk, om ni tvekar till detta har jag inget emot kritik bara den inte är riktad mot mig.

sant eller falskt-det kan ni avgöra.

Pepz
2006-03-08, 14:38
Jo, anledningen att jag skrev med den frågan är att vår gympalärare, som också är sjukgymnast och galen i bodybuilding, sade idag att mer än 200 "lagliga" preparat som säljs här i sverige har tagits in på kontroll och visats sig "innehålla" små mängder anabola steorider.

Gott folk, om ni tvekar till detta har jag inget emot kritik bara den inte är riktad mot mig.

Ingen sån studie gjord i sverige.
Gjordes i USA för ett antal år sedan och 20% innehöll prohormoner. dock så var det oftast pga kontaminering då flera produkter tillverkades i samma maskiner och prohormoner fortfarande var lagliga i USA..

Spritza
2006-03-08, 14:39
EDIT: hade ett litet fel där, det var inte anabola steorider dem hitta utan "förstadiet" till det säger han nu, "nandrolon" kan vara felstavat.

zoltan_hellhound
2006-03-08, 14:41

Detta gör din fråga mindre fucko...Det är istället din lärare som är ett fucko som lurar i dig en massa skit..Varför skulle man blanda i steroider i kostillskott
helt knasigt
Hoppas du inte tog "Fucko" allt för alvarligt som vissa andra fuckon som jag inte nämner vid namn

stenis
2006-03-08, 14:46
Min fråga var inte fucko... vad som är fucko är att tro att kreatin är doping...Fucko

Din fråga var precis lika dum för mig som du tyckte sprizas fråga var. keep it clean, punk!

stenis
2006-03-08, 14:49
Detta gör din fråga mindre fucko...Det är istället din lärare som är ett fucko som lurar i dig en massa skit..Varför skulle man blanda i steroider i kostillskott
helt knasigt
Hoppas du inte tog "Fucko" allt för alvarligt som vissa andra fuckon som jag inte nämner vid namn

Ennu en gång ställer du en helknasig fråga.. Ja varför skulle dom blanda roider i kosttillskott? Kan det vara för att folk kommer få grym respons på produkten och då fortsätta köpa den.. Troligen..

Det är ett faktum att tillverkare har blandat roider i sina kosttillskott, bla. i usa! Dock klarade sig sverige förbannat bra i den undersökningen men några tillverkare i USA åkte dit rejält.

Läs upp dig på fakta innan du börjar argumentera, just nu gör du det inge bra!

Pepz
2006-03-08, 14:50
Ingen sån studie gjord i sverige.
Gjordes i USA för ett antal år sedan och 20% innehöll prohormoner. dock så var det oftast pga kontaminering då flera produkter tillverkades i samma maskiner och prohormoner fortfarande var lagliga i USA..

*rolleyes*
Ingen fråga är för dum, Man måste ju får fråga annars lär man sig ju inget.

Spritza
2006-03-08, 14:50
Jag tar inte illa upp vid ord som inte finns i svenska ordboken, och man skall inte kalla allt och alla fula ord om detta är ett sådant, låter på ditt språk som om du är en "fjortis" vill säga.

Min lärare är inget "fucko", han är faktiskt en väldigt klyftig person, men detta är fakta som stod i tidningar och andra rapporter.

Pepz som sagt så är denna studie gjord i sverige, (som du nämner)men maskinerna som tillverkar dessa pulver och preparat kan lika gärna vara från de fabriker som säljer sina produkter till sveriges lager.

Jag hoppas nån hört om det här så inte jag och 96 andra pers blir utpekade som idioter, ock till och med felinformerade från lärarens sida.

Pepz
2006-03-08, 14:51
Jag skulle gärna vilja veta vem som gjort studien och vart och vad den heter!
Ta reda på det så är du snäll

Spritza
2006-03-08, 14:55
Jag skall nog göra detta så fort jag kommer hem, men om du har tid så kan du söka på google eller någon annan sökmotor, och kanske till och med länka samman ord som "kost", "*nån tidnings namn" samt "anabola steorider".

Kan vara svårt att hitta men kan vara lätt också, sök så får vi se, jag skall fråga läraren lite mer om detta.

Pepz
2006-03-08, 15:00
Jag skall nog göra detta så fort jag kommer hem, men om du har tid så kan du söka på google eller någon annan sökmotor, och kanske till och med länka samman ord som "kost", "*nån tidnings namn" samt "anabola steorider".

Kan vara svårt att hitta men kan vara lätt också, sök så får vi se, jag skall fråga läraren lite mer om detta.

vetenskapligt korrekta artiklar hittas sällan på google, och de är definitivt inte på svenska oavsett ursprungsland..
Jag väntar tills du och din lärare hittat den.

stenis
2006-03-08, 15:04
vetenskapligt korrekta artiklar hittas sällan på google, och de är definitivt inte på svenska oavsett ursprungsland..
Jag väntar tills du och din lärare hittat den.

Jo precis.. Jag har svårt och tro att denna undersökning faktiskt existerar för jag har aldrig sett den. Den jag sett är nog den som Pepz också tänker på (?) och då klarade sig sverige bra, men USA åkte dit bl.a

Spritza
2006-03-08, 16:11
Jag talade återligen med min lärare för att fördjupa mig i ämnet.
Han sade att detta sades på ett Hälso-möte, och när jag frågade var man kunde få tag i den faktan som uppkom på mötet så svarade han att det är bara o leta på hälso sidor så kommer det upp så småningom.

Ni som vill ha svar från mig skall inte förvänta er något, jag försöker inte övertyga er på något sett och därefter så skall ni leta upp fakta(bevis) om detta om ni inte är säkra.

Detta var det sista jag postade om just detta ämnet.

Ni andra som vet mer om kre-alkalyn är välkommna o skriva in vad ni tycker och vet:)

Pepz
2006-03-08, 16:32
Ok med andra ord så var det ett substanslöst yttrande från både din och din lärares sida. "nån har sagt det nånstans"

Det är såna som ni som skapar rykten och myter..

stenis
2006-03-08, 16:48
Ok med andra ord så var det ett substanslöst yttrande från både din och din lärares sida. "nån har sagt det nånstans"

Det är såna som ni som skapar rykten och myter..

mm känner lika jag också. Kommentarer som "- de ska finnas på internet nånstans, leta lite så hittar du de nog".

Som sagt, _EN_ sådann undersökning har jag sett, USA klarade den inte men sverige gjorde det bra!

Larsson
2006-03-08, 16:53
mm känner lika jag också. Kommentarer som "- de ska finnas på internet nånstans, leta lite så hittar du de nog".

Som sagt, _EN_ sådann undersökning har jag sett, USA klarade den inte men sverige gjorde det bra!

Är det undersökningen som gjordes av IOK eller tänker du på någon annan undersökning?

stenis
2006-03-08, 19:04
Är det undersökningen som gjordes av IOK eller tänker du på någon annan undersökning?

Precis, IOK undersökningen jag tänker på =)

zoltan_hellhound
2006-03-08, 19:27
Ennu en gång ställer du en helknasig fråga.. Ja varför skulle dom blanda roider i kosttillskott? Kan det vara för att folk kommer få grym respons på produkten och då fortsätta köpa den.. Troligen..

Det är ett faktum att tillverkare har blandat roider i sina kosttillskott, bla. i usa! Dock klarade sig sverige förbannat bra i den undersökningen men några tillverkare i USA åkte dit rejält.

Läs upp dig på fakta innan du börjar argumentera, just nu gör du det inge bra!

Det var inte steroider de blanda i

EiseltUK
2006-03-08, 20:48

Det var lite frågor kring den, ni som testat denna produkt kan gärna skriva ner vad ni tyckte och hur den funkade bäst för er o.s.v..... så alla andra kre-alkalyn intresserade kan få en susning om vad dem är ute efter.

Kre-Alkalyn är kreatinmonohydrat men är buffrat, dvs att man har höjt pH-värdet. Fördelen är att du kan ta en lägre dos och få samma effekt. Att många skriver om den ena otroliga effekten efter den andra kan nog betaktas som placebo (Lila kapslar kan göra underverk. :D) eller kanske reklam av sponsrade osv. I det stora hela verkar de flesta nöjda. Det har gjorts nya studier men de är inte publicerade ännu.

/ Henrik

gasoliner
2006-03-10, 16:12
Jag vet bara om ETT fall i mitten på 90-talet då ett svenskt företag (pekar inte ut vilket, det får de göra själva)*innocent* faktiskt åkt dit på det och det var som tidigare sagts: pga, att maskinerna som gjorde deras grejer inte gjorts rent ordentligt efter tillverkning av prohormoner, i det fallet 19-Norandrostenodione har jag för mig.

detta fick till följd att en tävlingscyklist testade positivt för nandrolone i en dopingkontroll.Jag tror att han friades senare.

mangemani
2006-03-10, 16:20

kan bara svara efter egen erfarenhet

1.ja,mycket bättre
2.inget som du blir sängliggandes utav precis,men huvudvärk kan du få.
3.det tror jag ej,men nån annan kunig får svara på den frågan.
4.4 kapslar 60 min före träningen gör "underverk"
5.ja,det är värt pengarna.

Nobeliten
2006-03-10, 21:17
Hur länge kan man använda Kre-alkalyn? är det som monohydrat, där man ska köra med uppehåll lr liknande?

Thorwaldsson
2006-03-10, 22:15
Hur länge kan man använda Kre-alkalyn? är det som monohydrat, där man ska köra med uppehåll lr liknande?

Vill bara påpeka att det inte finns något direkt som motiverar uppehåll av användandet av monohydrat. Effekten avtar inte för att man struntar i periodiseringen.

Källa: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33269

Nobeliten
2006-03-10, 22:22
Vill bara påpeka att det inte finns något direkt som motiverar uppehåll av användandet av monohydrat. Effekten avtar inte för att man struntar i periodiseringen.

Källa: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33269

Ja, men där står det juh ingenting om Kre-alkalynen eller är det samma sak som gäller för dem båda?