handdator

Visa fullständig version : datorspelsproblem..

MUGEN
2006-03-05, 16:52
yes, Marc Ecko´s Getting up, det kommer ett felmeddelande när spelet startas där det står typ: "adapter problems, you don´t have the requirements to run this game".. väljer man ignore så kan man starta spelet, men det syns inget på själva skärmen i spelsekvenserna, altså efter menyerna och valen..

antar att detta har med min skärm/grafik-del att göra.. men vet inte säkert, någon som kan mer?

tossefar
2006-03-05, 16:57
yes, Marc Ecko´s Getting up, det kommer ett felmeddelande när spelet startas där det står typ: "adapter problems, you don´t have the requirements to run this game".. väljer man ignore så kan man starta spelet, men det syns inget på själva skärmen i spelsekvenserna, altså efter menyerna och valen..

antar att detta har med min skärm/grafik-del att göra.. men vet inte säkert, någon som kan mer?

Korrekt. Antingen har du glömt att installera drivrutiner till ditt grafikkort, eller så är det helt enkelt inte bra nog för att köra spelet.

MUGEN
2006-03-05, 17:02
[/B]

Korrekt. Antingen har du glömt att installera drivrutiner till ditt grafikkort, eller så är det helt enkelt inte bra nog för att köra spelet.

haha. ¨då är det grafikkortet med all säkerhet, man räcker inte långt med GF2 i dessa dagar, tackar för hjälpen :)

Piranha
2006-03-05, 17:29
haha. ¨då är det grafikkortet med all säkerhet, man räcker inte långt med GF2 i dessa dagar, tackar för hjälpen :)

Trillar av stolen av skratt... :laugh: :laugh:

MUGEN
2006-03-05, 17:31
Trillar av stolen av skratt... :laugh: :laugh:

just keepin' it oldschool.

Helena B
2006-03-05, 17:33
Testa att uppdatera drivrutinen till grafikkortet. Innan jag gjorde det kunde jag inte spela wow men efter jag hade uppdaterat så gick det bra.

MUGEN
2006-03-05, 17:36
Testa att uppdatera drivrutinen till grafikkortet. Innan jag gjorde det kunde jag inte spela wow men efter jag hade uppdaterat så gick det bra.

hur gör man det då? vart gör man det?

Piranha
2006-03-05, 17:38

Geforce 2an släpptes i början på 2000 tror jag , det är 6 år gammalt, tyvärr bara å köpa nytt såvida man inte skall lira gamla nostalgispel.

tossefar
2006-03-05, 17:40
Inget ont om GF2, maken till prisvärt kort har jag aldrig sett. Fungerar fortfarande helt dugligt så länge spelen inte använder någon ny version av directx.

Piranha
2006-03-05, 17:42
Inget ont om GF2, maken till prisvärt kort har jag aldrig sett. Fungerar fortfarande helt dugligt så länge spelen inte använder någon ny version av directx.

UT på en GF2a äger fortfarande.

Åter till topicen.

Spelet du försöker spela är antagligen beroende av en funktion som finns i nyare kort.

MUGEN
2006-03-05, 17:42
Geforce 2an släpptes i början på 2000 tror jag , det är 6 år gammalt, tyvärr bara å köpa nytt såvida man inte skall lira gamla nostalgispel.

äh, tror jag skaffade datorn 2002, valde specifikt GF2 eftersom jag hört att det var bra, valde även windows 98.... trots att både nyare version av GF och WinXP släppts :D

men fan, fungerade ju fint att lira San Andreas på datorjäveln.. skit!

reinholdsson
2006-03-05, 18:42
hur gör man det då? vart gör man det?

www.nvidia.com

backflash
2006-03-05, 18:43
se om det finns någon shader-modd till spelet (för jag antar att det är där skojäveln klämmer)

Kwon
2006-03-05, 18:53

Med tanke på att OP vill köra Mark Ecko's, så antar jag att han vill köra lite nyare spel! :)

GF2 regerade förr! :thumbup:

MUGEN
2006-03-05, 19:00
se om det finns någon shader-modd till spelet (för jag antar att det är där skojäveln klämmer)

aight aight, vad är det för något?

jag är sjukt dålig på det här med datorspel och krejer *popcorn*

tossefar
2006-03-05, 19:06
aight aight, vad är det för något?

jag är sjukt dålig på det här med datorspel och krejer *popcorn*
Du är nog ganska körd med ditt GF2 ändå, tyvärr.