Visa fullständig version : Tips om Kreatin
Hej!
Är 17 bast och har tränat typ ett år och tänkte testa kreatin för bättre resultat, nu vill jag veta vilket kreatin som är bäst,hur mycket jag ska köpa och om ni har några bra tips angående kreatin och så? räcker det att mosa i sig ägg och grymt mycket mat istället för proteinpulver och så?
Muskelsmurfen
2002-10-08, 23:18
Några sorter som jag tror man kan lita på håller en hög kvallité:
AST, Eiselt, Fairing Och Optimum nutrition.
EAS sägs vara hyggliga men jag har ingen personlig erfarenhet.
Ast`s micronized kreatin och Ast`s HSC är mycket bra produkter,sen kan jag faktiskt rekomendera en som heter Trans X och säljs av scitec nutrition,den får åtminstone jag ett sju j-vla tryck av.
Själv har jag testat och fått bra resultat av följande;;;
EAS Phoshagen HP (transporter)
Optimum Nutrition Cratine Powder (monohydrat)
Optimum Nutrition PreLoad Creatine (transporter)
Optimum Nutrition CGT-10 (creatin, glutamin, taurin)
AST HSC (transporter)
AST Micronized Creatine (mikroniserat monohydrat)
Personligen föredrar jag transport-kreatin då jag tycker att det har gett mig bättre resultat...
Vänligen,,,
Petrus
Muskelsmurfen
2002-10-11, 17:18
Man kan ju blanda sin egen "transporter" också... :D
Scratch>
Med risk för att bli lite tjatig :rolleyes:
KCG och Kreapyr är de absolut bästa jag har provat (Fairing).
Inga transporter eller uppladdningsperioder behövs.
Visst klarar du dig med vanlig mat efter träningspasset (ägg och mjölk med kolhydrater).
Proteinpulver är enklare, samt att du utan att behöva tänka, far i dig allt du kan tänkas behöva efter ett tungt träningspass.
Tips..
Whey Hydro, Whey Amino (aterigen Fairing), gar snabbt ut i musklerna.
VP2, Optimum är ocksa bra alternativ. :rolleyes:
Lycka till!!
:kickass:
Har kollat in Eislet explode 500 gr, är det ett bra alternativ som första kreatin och räcker 500g som en kur?
Jag har provat en explode 300gram. Det är svårt att lösa upp explode i kall vatten. Jag få oftast köra det i ett glas varmt vatten för att det ska lösa sig någonlunda. Nu har jag köpt nån tyskt kreatin som är microniserad som löser sig mycket bra, kör det i min drink direkt efter passet och sen dricker jag mycket vatten.
500 g räcker bra länge !
Börja med 30 g / dag i 5 dagar = 150 g.
Därefter kan du ta 10 g / dag och ytterligare 10 g direkt efter träningen de dagar tränar. Beroend på hur ofta du tränar kommer burken att räcka i 18 dagar ( träning varje dag:D ) till 28 dagar ( träningvarannan dag ).
Räkna sedan med att effekten av kreatinet sitter kvar ett par veckor till:)
Detta är kraftig OVERKILL ! Svarar du bra på kreatin kommer 5 g / dag vara nog under veckorna efter laddningen.
Min erfarenhet är att kreatinupptaget i musklerna är bäst efter träningen tillsammans med en transporter ( 50 - 100 g snabba kolhydrat ).
Vikingen
2002-11-04, 16:55
esielt explode är rätt skönt, bara ta en skopa i munnen, dricka vatten, blanda runt o svälja :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.