Visa fullständig version : Vad i hela helvete är fel på folk?
Nackskott ska dom ha allihopa (OBS! starka bilder)
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,787386,00.html
Folk upphör aldrig med att bevisa hur totalt vansinniga vi/de är.
Folk upphör aldrig med att bevisa hur totalt vansinniga vi/de är.
vet inte vilka som är värst, dom som agerar i filmerna eller dom som köper dom...
Nej inte nackskott...de förtjänar precis samma usla tortyr som de utsätter katterna för. Stampas ihjäl långsamt.
Jag hatar dessa djurplågare, och alla filmer jag sett kommer från Kina. Jävla land!
Förbannat, nu kommer jag gå sur hela dagen.... :furious:
Jag hade velat bo i kina så jag kunde söka upp och bestialiskt mörda samtliga medverkande.
fyfan vad sjukt :(
Nej inte nackskott...de förtjänar precis samma usla tortyr som de utsätter katterna för. Stampas ihjäl långsamt.
Jag hatar dessa djurplågare, och alla filmer jag sett kommer från Kina. Jävla land!
Förbannat, nu kommer jag gå sur hela dagen.... :furious:
word mannen, sorry för tråden...men jag blev så förbannad bara
Få saker blir jag så upprörd över som djurplågeri.
Blir så jävla arg när jag läser sånt där...
Fan är man funtad när man gör sådana grejer?!
Alla person som jag känt till så att säga som har plågat djur, har alltid varit miffon som känts långt i från verkligheten i andra fall också...
vet inte vilka som är värst, dom som agerar i filmerna eller dom som köper dom...
Hmmm ja du....de som medverkar i filmen är kanske desperata och fattiga samt utnytjas av en skrupelfri person som vill tjäna pengar på vad som helst. Fast jag vet inte om jag tycker att det räcker som ursäkt för handlingen.
Svår fråga.
grisbil3n
2006-03-04, 12:44
Sanslöst, när jag läste artikeln var detta min första tanke dock "När denna postas på kollo så ska jag inte skriva jävla kineser eller dylikt" ;)
Usch, hemska människor! *grr27*
Hmmm ja du....de som medverkar i filmen är kanske desperata och fattiga samt utnytjas av en skrupelfri person som vill tjäna pengar på vad som helst. Fast jag vet inte om jag tycker att det räcker som ursäkt för handlingen.
Svår fråga.
Mmm verkligen.
Kvinnan i filmen kanske har en familj att försörja, och inte har något annat sätt att försörja den på.
Men jag vet inte heller om det är ursäkt nog att begå någon sådan hemsk handling...
Slartibartfast
2006-03-04, 12:47
Saatana! Det finns inget som jag blir så förbannad på som djurplågeri! :furious:
Helvete också. Dit for den dagen.
Callister
2006-03-04, 12:48
Synen på djur är helt jävla sjuk i Asien. Alla uppfostras och växer upp till att inte värdera djur alls. Tror nog de flesta är benägna att göra det hon gjorde på filmen ...
Visst är det djurplågeri och dem förtjänar givetvis straff men seriöst.. många av er här hade ju säkert röstat för dödsstraff för dem, så jevla blödigt
de vill ha pengar, det säljer och finns en efterfrågan verkar det som....
de som gör det vill ha pengar, de bryr sig nog inte om djur.
ja världen är konstig & det finns konstiga människor, välkommen.
challe balle
2006-03-04, 12:56
jag hade utan tvekan kunnat misshandlat/torterat dom som håller på med det, jag hade betalt stora pengar för det, jag vill verkligen. jävla ******
Synen på djur är helt jävla sjuk i Asien. Alla uppfostras och växer upp till att inte värdera djur alls. Tror nog de flesta är benägna att göra det hon gjorde på filmen ...Det där går för de flesta länderna som lider av fattigdom.
Långt ifrån dödsstraff.
När sånna brott begås i fattigdomens spår kan jag förstå det, men thai-gubbarna som åker ner och ******** sönder o torterar små pojkar. För att inte nämna våldtäcktsfilmer som säljs. Dödsstraff yes
Jag kan förstå att man tar pälsar och kött av djur men nöjesdöda är fan sjukt (Jakt ej inräknat). Samma behandling på henne tack.
Nackskott ska dom ha allihopa (OBS! starka bilder)
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,787386,00.htmlGärna för mig, osmakligt sätt att tjäna pengar på. Riktigt efterblivet att betala för att få se det också (undra om aftonbladet fick betala för att publicera bilderna?)
Vadå vackra kvinnor, hon ser ju ut som stryk?
"De som är hjärtlösa nog att kunna skada djur kan också vara möjliga hot för människor i deras närhet, säger He Yong, kinesisk representant för djurrättsorganisationen International Fund för Animal Welfare, till Shanghai Daily."
Blir ju sådär när man accepterar "en del våld" mot djur och inte ser dem som vem som helst.
Kanske skulle vara ok att slänga oönskade barn i backen så de bryter nacken också?
"att de inte kunnat slå fast om djuren verkligen dödas i filmerna", efterbliven kommentar.
vet inte vilka som är värst, dom som agerar i filmerna eller dom som köper dom...Dom som agerar gör det antagligen för att det gick att tjäna pengar på det. Så de som konsumerar produkten är ju de som är orsaken till det.
Jävla asiater som inte har samma syn på kattungar som vi,, fan ta dom,, skjut mörda kniv blod bomber och bollträ.
Dom som agerar gör det antagligen för att det gick att tjäna pengar på det. Så de som konsumerar produkten är ju de som är orsaken till det.De som utför det är ju fortfarande en bristande länk och därför svin.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=64087 <-- TRÅD-REKLAM, ingen kommer ju hitta till tråden annars :)
Mmm verkligen.
Kvinnan i filmen kanske har en familj att försörja, och inte har något annat sätt att försörja den på.
Men jag vet inte heller om det är ursäkt nog att begå någon sådan hemsk handling...
Finns ingen ursäkt,en ung tillsynes frisk kvinna kan alltid hitta något annat jobb,servitris,barpersonal,barnflicka osv...Skulle aldrig göra sådär.
Finns ingen ursäkt,en ung tillsynes frisk kvinna kan alltid hitta något annat jobb,servitris,barpersonal,barnflicka osv...Skulle aldrig göra sådär.Det där är absolut inte sant, inte i de länderna...
Såg en film om "heliga kor" en gång också. Det är ju nämligen så att kor inte är heliga för alla i indien, eller att de inte slaktas. När de skulle transporteras tror jag de var ihoplänkade på något vänster, men framförallt om de inte gick som människorna ville gned de in ögonen med en blandning av salt och peppar. Behöver jag säga att de inte var alltför schyssta vid de andra tillfällena heller?
http://sweden.indymedia.org/newswire/display/54957/index.php
Köper du läderprodukter stödjer du det och är ansvarig.
Det där är absolut inte sant, inte i de länderna...
Du har till stor del rätt. Min poäng är dock att man gör inte sådär mot en katt oavsett vilken situation man befinner sig i. ( ja jag kanske skulle göra det med en pistol mot mitt huvud och liknande så spara på tangenterna) Hon har alltid ett val att kämpa för sin försörjning på ett annat sätt.
Och jag tycker fortfarande det är lite dubbelmoral att bli grymt upprörd över att en kattunge dog på vad? några få sekunder och sedan stödja resten av industrin.
Egentligen är det väl inte värre än valfri svensson som låter katten ränna omkring okastrerad för att därefter inte ta hand om ungarna och lämna dem vind för våg eller slå/skjuta ihjäl dem?
Anser man sig kunna äga ett djur finns det väl inget som hindrar
denna från att göra vad man vill med sin ägodel.
Och jag tycker fortfarande det är lite dubbelmoral att bli grymt upprörd över att en kattunge dog på vad? några få sekunder och sedan stödja resten av industrin.Helt klart.
Robert Nozick (eller vad han heter som skrev "Anarki, stat och utopi"), jämförde också att äta kött för smakens skull (vilket många gör) och att döda djur för att man njuter av det.
Att de båda var lika rätt/fel - tycker helt klart också att det stämmer.
Du har till stor del rätt. Min poäng är dock att man gör inte sådär mot en katt oavsett vilken situation man befinner sig i. ( ja jag kanske skulle göra det med en pistol mot mitt huvud och liknande så spara på tangenterna) Hon har alltid ett val att kämpa för sin försörjning på ett annat sätt.Vad säger att de inte försökt de först och sedan blev kontaktade? Har kanske barn som måste ha mat på bordet...
Såg Bönnes svar på CroCops inlägg. Som sagt, många svenskar gör det ju enbart för att katten får ränna omkring och naturligtvis blir gravid och föder ungar som de inte vill behålla.
Spela roll om det sedan är en sko, vägg eller sten som krossar katten.
ush, vad sur jag blir *grr* *grr27*
har själv en katt och nu när jag varit sjuk med 40 graders feber några dagar har den varit ett bra sällskap! älskar djur, förstår inte hur folk kan misshandla dom sådär!
Hur många av er har TV4+ och betalar således för programmet Jakt&Fiske? Det är efter Mera Motor på nätterna och är "riktigt hemskt", som mest meningslöst känns det när de skjuter fåglar, vilket de gör ofta. Att se fågel efter fågel efter fågel dimpa i backen för att någon tycker det är kul att ha något att försöka skjuta (err... behöver mat för dagen och inte har något annat att välja på menar jag ju naturligtvis, eller inte.)
Hur menar du att jakt är detsamma som att tortera ett husdjur? Handlingen är ju intedetsamma bara för att ett djur dör i båda fallen och båda filmas.
Hur menar du att jakt är detsamma som att tortera ett husdjur? Handlingen är ju intedetsamma bara för att ett djur dör i båda fallen och båda filmas.
Döda för nöjes skull...
Nyheterna vissade nyligen en jägare som dödade ett lodjur, han sa att det
var kul och en skön upplevelse.
Psykopat säger jag.
Undra vad jägarna skulle säga om man gav sig ut i skogen en sköt en jägare
och hängde honom i en krok och tog kort och sedan beskrev händelsen som en kul och skön upplevelse.
Dödande ska ske för att ge mat, för att mildra lidande för skadade, aldrig
för att det ska vara kul.
Hur menar du att jakt är detsamma som att tortera ett husdjur? Handlingen är ju intedetsamma bara för att ett djur dör i båda fallen och båda filmas.Såvidare du inte dödar djuret endast för näringensskull, så handlar båda fallen om att en annan varelse får sätta livet till för din njutning.
Så om du skjuter en fågel som innehåller 50g kött eller stampar sönder huvudet på en katt.
Döda för nöjes skull...
Jakt är ju något mäniskan pysslat med i årtusenden, att jämställa det med att trampa ihjäl ett försvarslöst husdjur är knappast spec självklart. Oavsett om jakt likt fiske nu är något vi i sverige mest gör för nöjes skull.
Hur menar du att jakt är detsamma som att tortera ett husdjur? Handlingen är ju intedetsamma bara för att ett djur dör i båda fallen och båda filmas.Sade jag att det är detsamma? Förjävligt båda delarna dock.
Och de försöker ju bara sprida "flockarna" så att någon fågel hamnar ensam / låter hunden smyga fram och sedan skrämmer upp fågeln i luften / whatever för att därefter knäppa den, eventuellt från höften.
Jag kan inte tänka mig att de ser det som lite mer intelligent "lerduveskytte", roligare mål...
Så jävla läskigt när de ser ett rådjur/älg och visslar till och djuret gör det som i vanliga fall är rätt, dvs, stannar upp, lyssnar och försöker lista ut vad det var. Pang så står det där med hagel i kroppen. :(
Jakt är ju något mäniskan pysslat med i årtusenden, att jämställa det med att trampa ihjäl ett försvarslöst husdjur är knappast spec självklart. Oavsett om jakt likt fiske nu är något vi i sverige mest gör för nöjes skull.Misshandel, mord och våldtäkt också :thumbup:
Om någon hade skjutit ner en skatta från ett träd för skojs skull hade du ju knappast reagerat? Eller?
Buckshot
2006-03-04, 14:28
GRRRRR, när jag ser sånt här får jag lust att förinta hela mänskligheten :devil:
Undra vad jägarna skulle säga om man gav sig ut i skogen en sköt en jägare
och hängde honom i en krok och tog kort och sedan beskrev händelsen som en kul och skön upplevelse.Ja fy fan vad sugen jag är på att sätta en kula i en del människor, bara synd att det är rätt troligt att man åker dit efteråt. Skadegörelse är väl egentligen mer motiverat och man begår ju inte samma brott själv, men även där är väl risken rätt stor att åka dit nu? Iaf om det rör sig om något mer avancerat. Än värre blir det väl med tiden.
Jag jobbar djursjukvårdare/veterinärassistent och sliter dagarna i ända för att djur ska överleva och jobbar mkt med smärtlindring för djur, för att dom inte ska lida. Mår illa när jag ser sånt här, sen får ni dravla om dubblemoral hur mycket ni vill.
Är inte vegetarian, och skulle förmodligen döda en ko om jag var tvungen att äta. Men jag skulle aldrig någonsin stampa på ett kattunge.
Dödande ska ske för att ge mat, för att mildra lidande för skadade, aldrig
för att det ska vara kul.Som bönne sade, du kan få mat utan att döda djur. Så egentligen är det ju just det att ni gillar smaken och konsistensen av djurens kroppar som är anledningen till att de plågas och dör.
Så jävla tragiskt att se sånt här jävla skit! Djurplågare är något av de värsta som finns, nackskott är på tok för lindrigt straff enligt mig, dom ska plågas värre än så.
Du sa inte att de är detsamma men du jämställer dem, vilekt jag ser som befängt.
stefannn
2006-03-04, 14:30
Sade jag att det är detsamma? Förjävligt båda delarna dock.
Och de försöker ju bara sprida "flockarna" så att någon fågel hamnar ensam / låter hunden smyga fram och sedan skrämmer upp fågeln i luften / whatever för att därefter knäppa den, eventuellt från höften.
Jag kan inte tänka mig att de ser det som lite mer intelligent "lerduveskytte", roligare mål...
Så jävla läskigt när de ser ett rådjur/älg och visslar till och djuret gör det som i vanliga fall är rätt, dvs, stannar upp, lyssnar och försöker lista ut vad det var. Pang så står det där med hagel i kroppen. :(
man skjuter ju knappast en älg med hagel...
i övrigt så kan man faan inte säga att jakt är är plågeri bara för att man säjlv är vegetarian
Ryska_raketen
2006-03-04, 14:32
*grr*
man skjuter ju knappast en älg med hagel...Men rådjur uppfattade jag det som. Är det relevant? Spelar det någon roll om det är en kula eller hagel?
i övrigt så kan man faan inte säga att jakt är är plågeri bara för att man säjlv är vegetarianok, det visste jag inte, jag skall tänka på det nästa gång.
Som bönne sade, du kan få mat utan att döda djur. Så egentligen är det ju just det att ni gillar smaken och konsistensen av djurens kroppar som är anledningen till att de plågas och dör.
Sen tillhör det naturens gång. Så jävla tråkigt att vissa måste plåga djuren för detta bara. Att pengar sätts före andras liv är sjukligt tragiskt...
De visade även vilken j-a skillnad hagel har i genomslagskraft och träffsäkerhet på 20 respektive 40 meter. Än mer fyfan åt de jägare som är så skottkåta och chansar och skjuter på lite längre avstånd.
Sen tillhör det naturens gång. Så jävla tråkigt att vissa måste plåga djuren för detta bara. Att pengar sätts före andras liv är sjukligt tragiskt...Ja för så är det ju inte när någon säljer din köttbit, skinnjacka eller pälsdetalj också.
En katt bryr sig inte det minsta om det skadar ett bytesdjur som den bara leker med, även om den inte kommer äta upp det/inte är hungrig. Naturens gång?
Sjukt! Vafan! Att folk vill se sånt skit.
Mycket skit som kommer från det landet. Den asiatiska synen på djur är omöjlig att förstå sig på. Japanerna håller just på med att slakta 800 valar i Antarktis för "vetenskapligt syfte".
Rasist?
Knappast. Hade en kollega som var ihop med en japansk tjej. Hon vågade inte berätta för sina föräldrar eftersom det skulle betraktas som en stor skam.
datorjaevel
2006-03-04, 14:49
Jakt är ju något mäniskan pysslat med i årtusenden, att jämställa det med att trampa ihjäl ett försvarslöst husdjur är knappast spec självklart. Oavsett om jakt likt fiske nu är något vi i sverige mest gör för nöjes skull.
är någonting rätt bara för att det har skett under en lång tid? det tycker inte jag.
Ja vi har jagat för mat i evighet, precis som lejonen. Inget konstigt i det
vi är köttätare. Jaga för att det är kul att döda djur är en annan och mer senkommet påfund.
Sen skulle jag iofs kalla ett lodjur mot 4 jägare med gevär och flera hundar
för rätt försvarslöst det också.
Det är väldigt enkelt, det är fel att djur ska behöva sätta sitt liv till
för att du tycker att det är kul att döda dom. Men finner man det rätt
att döda djur för att det är kul så är väl inte steget långt till att stampa ihjäl katter.
Jag tycker inte sättet att döda på är det man ska lägga vikt till, utan varför man gör det.
i övrigt så kan man faan inte säga att jakt är är plågeri bara för att man säjlv är vegetarian
Lagom dumt påstående. :thumbup:
Three pigs
2006-03-04, 15:17
jag mår dåligt när jag ser sånt där...
FY FAN Vad vidrigt!!! :furious:
jävla sjuka perversa arslen som tänder på sådant.
horfittan borde torteras ihjäl samma sak gäller alla *** arslen som köper skiten och sitter hemma och runkar tills ollonet trillar av, jävla perversa djurplågare hoppas horan hamnar under en lastbil som rullar över knäna på henne så att hon får lida innan nån kommer och amputerar skallen av horan.
fy fan vad pissed jag blir när jag ser sånt. *grr27*
Tricklev
2006-03-04, 15:40
Ja fyfan, en del folk är det grova fel på *screwy*
Deceiver85
2006-03-04, 15:46
Vissa är människor, andra inte...
jävla sjuka perversa arslen som tänder på sådant.
horfittan borde torteras ihjäl samma sak gäller alla *** arslen som köper skiten och sitter hemma och runkar tills ollonet trillar av, jävla perversa djurplågare hoppas horan hamnar under en lastbil som rullar över knäna på henne så att hon får lida innan nån kommer och amputerar skallen av horan.
fy fan vad pissed jag blir när jag ser sånt. *grr27*
Ett antal hundra miljoner indier tycker detsamma om
Sluta gnälla för fan, var är ni när det gäller människobarn som blir torterade? Visst, de flesta av er säger inte mycket om det förutom att ni mår illa av att se det(ni valde att se det själva), men försök förstå idiotin i att lipa sönder för att några kattungar blir plågade för helvete
gå o klipp dig. *slap*
Är väl sånt man brukar säga till såna som dig? punkjävel
:laugh:
Är väl sånt man brukar säga till såna som dig? punkjävel[QUOTE]
du vet ingenting om mig
det var du som böjade lipa för att folk blev upprörda av att det förekommer sjuka jävlar som gillar att tortera djur.
Det är klart att det är ännu värre om man torterar barn men nu handlade tråden om djur plågeri och sen kommer du och försöker att vara så politiskt korekt.
så jag säger bara gå o klipp dig. *slap*
:laugh:
Ett antal hundra miljoner indier tycker detsamma om
Sluta gnälla för fan, var är ni när det gäller människobarn som blir torterade? Visst, de flesta av er säger inte mycket om det förutom att ni mår illa av att se det(ni valde att se det själva), men försök förstå idiotin i att lipa sönder för att några kattungar blir plågade för helvete
Många som blir mer upprörda när djur far illa.
Ser ingen idioti i att må dåligt av att höra när djur behandlas på ett sanslöst respektlöst sätt.
Många som blir mer upprörda när djur far illa.
Ser ingen idioti i att må dåligt av att höra när djur behandlas på ett sanslöst respektlöst sätt.
Ok. Byt ut idioti mot kärringfasoner. Alltså... usch, orkar inte diskutera en sån här dum jevla sak. PROPP SKA BÅDE DEM OCH NI OCH ALLA HA!!!!!17
arkebuzer
2006-03-04, 19:17
Och jag tycker fortfarande det är lite dubbelmoral att bli grymt upprörd över att en kattunge dog på vad? några få sekunder och sedan stödja resten av industrin.
Egentligen är det väl inte värre än valfri svensson som låter katten ränna omkring okastrerad för att därefter inte ta hand om ungarna och lämna dem vind för våg eller slå/skjuta ihjäl dem?
Det sjuka är inte bara att spela in en sådan film, utan även att ngt vider köper filmerna och uppenbarligen njuter av att se skiten.
Fy faen säger jag bara...
HEDNINGAR! :furious:
Ok. Byt ut idioti mot kärringfasoner. Alltså... usch, orkar inte diskutera en sån här dum jevla sak. PROPP SKA BÅDE DEM OCH NI OCH ALLA HA!!!!!17
CoC hade krossat dig på en halvmiss, men annars har du rätt, propp für alle
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.