Visa fullständig version : Kattskrik i natten
H.Emanuel
2006-03-04, 11:27
Inatt hände det igen. Det tog sin tid innan jag hittade mina glasögon för att kunna se vad klockan var, 2.38. Kattens skrik tamejfan ekade i lägenheten. Det handlar inte om små väna jamanden, snarare om avgrundsvrål som kommer djupt nedifrån strupen och pressas fram. och han slutade inte, utan gick runt i bostaden och utstötte dessa läten. Då jag aldrig klippt hans klor låter det dessutom om honom när han rör sig över golvet "Klicketiklacketiklick"! Det hjälpte alltså inte att jag slängde en bok efter honom eller att jag själv började skrika.
Vad fan är detta? Någon som vet?
Arne Persson
2006-03-04, 11:30
Det är fuckyfucky dax nu. Här nere är det ett jävla liv på hankatterna. Vår lilla Cissi är kvarterets lilla katthora! Har kastat skor och annat efter dom! :)
Rock'nRoll
2006-03-04, 11:39
Låter som att det spökar hemma hos dig. Djur är känsliga för sånt där..
hahavaffan
2006-03-04, 11:44
Det hjälpte alltså inte att jag slängde en bok efter honom eller att jag själv började skrika.
Vad fan är detta? Någon som vet? :laugh:
Han är kåt som bara fan. Köp en marsvinshona till honom.
Det är fuckyfucky dax nu. Här nere är det ett jävla liv på hankatterna. Vår lilla Cissi är kvarterets lilla katthora! Har kastat skor och annat efter dom! :)
Kvarterets katthora! :laugh: :laugh:
hobbitar
2006-03-04, 14:52
Man blir forvanad over hur hogt katterna later!
Det är fuckyfucky dax nu. Här nere är det ett jävla liv på hankatterna. Vår lilla Cissi är kvarterets lilla katthora! Har kastat skor och annat efter dom! :) :laugh: :laugh:
Marskatt som sagt, det är kåtslag av episka proportioner. skaffa öronproppar.
Mjoo fan, märkt att våran kattjävel gnäller en hel del nu med...
:laugh:
Känner till dilemmat :D min katt brukade ställa sej i badrummet(för maximalt eko) o vråla om nätterna, tills vi kastrerade honom :thumbup: nu nöjjer han sej me att sätta på en och annan vante då och då.
Snyggt att kasta grejer efter och skrika på katten...
Den är kåt som sagt, gå och kastrera den så blir det tyst.
Annars så är de ju grymt keliga när de löper ;)
H.Emanuel
2006-03-04, 15:40
alltså, han är kastrerad redan...
Skumt, slicka honom lite på pungen (?)
Då vet jag inte, trodde de var tysta då, jag har bara haft med honkatter att göra. Instinkten kanske sitter där ändå, eller så föddes han med tre kulor.
alltså, han är kastrerad redan...
han kanske ser kattspöken? :D
H.Emanuel
2006-03-04, 15:58
Ja, vetefan.
tror på teorin att han födes med 3 kulor.
H.Emanuel
2006-03-04, 18:33
Kräket sover nu. Sen är han väl uppe och ylar inatt igen? Borde jag väcka honom och tvinga honom in i min rytm?
Kräket sover nu. Sen är han väl uppe och ylar inatt igen? Borde jag väcka honom och tvinga honom in i min rytm?
ta en matskål till honom så blir det inte djurplågeri;)
hahavaffan
2006-03-04, 19:07
Skumt, slicka honom lite på pungen (?) :D
Låter som en strålande idé!
Rapportera gärna senare hur det gick! :)
du har väl kollat under sängen?
Det är ingen kattunge du har då? de kan ju skrika för kung och fosterland så fort de känner sig ensamma.
H.Emanuel
2006-03-04, 20:28
katten är inne på sitt femtonde levnadsår...
Kräket sover nu. Sen är han väl uppe och ylar inatt igen? Borde jag väcka honom och tvinga honom in i min rytm?Katter sover väl 18 timmar/dygn? Men de väljer väl själva när ;)
katten är inne på sitt femtonde levnadsår...Och han har aldrig fått para sig? klart han är upprörd.
Emmzan: du hade inga ideer att komma med?
Och han har aldrig fått para sig? klart han är upprörd.
Emmzan: du hade inga ideer att komma med?
Nope, inte på rak arm. Finns dock ett preparat som heter Feliway (http://www.feliway.se/feliway_sw.nsf/Page?OpenForm&DocID=4&POS=1&Key=null) som man kan använda vid katter som upplever stress vid t.ex flytt etc. Inte direkt rådande situation i detta fall men det kan kanske fungera ändå.
Arne Persson
2006-03-04, 21:29
Nope, inte på rak arm. Finns dock ett preparat som heter Feliway (http://www.feliway.se/feliway_sw.nsf/Page?OpenForm&DocID=4&POS=1&Key=null) som man kan använda vid katter som upplever stress vid t.ex flytt etc. Inte direkt rådande situation i detta fall men det kan kanske fungera ändå.
Emmzan: En viktig fråga till dig som sakkunnig. Vilken skotyp (strl 46-47) är lämpligast att kasta efter ylande jävla katthanar, som håller en vaken på natten?
Inte de som innehåller en massa skruv.
Inte de som innehåller en massa skruv.
Spikskor är väll optimalt? Arne ser ut som urtypen av en golfare ;) så han har säkert några på lager.
Monoxide
2006-03-04, 21:47
Emmzan: En viktig fråga till dig som sakkunnig. Vilken skotyp (strl 46-47) är lämpligast att kasta efter ylande jävla katthanar, som håller en vaken på natten?
Jag har två deffade kampkatter(?) på sju kg stycket som jag kan skicka över till dig. Det bör ta dem en eller två nätter att pryla och skrämma iväg hela Löddeköpinges bestånd av kåta hanar. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.