Visa fullständig version : Vad äta efter träning
Vad äter man efter träningen? Protein va? Några exempel på bra mat efter träning?
Dock ej extrema saker som tonfisk i vatten o sånt som jag hört vissa äter hehe :eating:
EFtersom du skriver MAT så antar jag att du inte menar kosttillskott:
1. 1 liter mjölk, ett par skivor vitt bröd.
2. 1 liter fruktyoggi (gjärna med mycket socker...:eek: )
3. Potatismos och stekta ägg (JA, jag har provar, ganska gott...:naughty: )
Den fjärde reglen är att det blir bra om du äter massa ägg oavsett vad du äter för mat. Släng in ett par ägg till yoggin tex. Bananer är ju också uppskattat...
Vad sugen jag blev på potatismos nu då..../spinkoo:smokin:
Hurra. en till som käkar stekta ägg!
:thumbup:
Det rockar:hbang: :hbang:
:eating:
Hm, efter träning behöver du relativt snabba proteiner och kolhydrater.
En omellett pa 10 ägg eller mer (du behöver runt 30-40g). Däremot tycker jag att du ska äta endast 1-2 äggulor da det blir lite väl mkt kolestrol annars.
Till detta kan du äta riskakor, banan, russin eller liknande.
Själv använder jag mig av "pulver" som jag dricker efter varje träningspass. Denna drink bestar av;
50g Slow Carbs
30-40g Whey Hydro
20g MCT (fett)
Maste säga att den ger mig en rejäl energikick!!
Om du har möjlighet kan du köpa ett "snabbare" protein som du blandar och dricker (enklare).
Till detta äter du de kolhydrater du känner för.
*Whey Hydro
:hbang:
...är min klara favorit, men det finns även andra som
*VP2
*Optimum.....
Lycka till!!
Riskakor? trodde det var för dom som ville gå NER i vikt... inehåller det värkligen allt som man behöver efter en träning?
Riskakor är himla snabba kolhydrater, därför passar dom efter träning tillsammans med protein. Nackdelen är att man måste äta groteskt många.
Jag hakar på stekta-ägg klubben likaså...steker 15-20 ägg(vitor) per dag på låg värme och äter rent eller på grovt bröd. Wunderbart smaskigt.
Mallan, är du sponsrad av Fairing ? Har aldrig hajjat det där riktigt.
Om inte borde hon bli....vandrande reklam:D :D :D
En sa till mig att man ska käka vittbröd efter träning. jag fattar inte varför det kan vara bra... bara massa mjöl och vatten. Sen så bildar det klumpar i magen oxå, så man kan inte äta specielt mycket av det regelbundet.. Inte vissa iaf.
Filthy: Vit bröd har relativt snabba kolhydrater, hjälper kroppen att återhämta sig efter träningen. Med en proteinkälla till så räcker det ganska långt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.