Visa fullständig version : Hur skydda sig mot attackerande pitbull?
När jag cyklade hem från träningen idag så kom jag till en liten uppförsbacke där det var ett sånt där cykelhinder, så jag hoppade av cykeln och började leda den. Och plötsligt så kom en fet jävla pitbull springande mot mig och den skällde som fan och visade tänderna. Den skulle precis attackera men jag hann trycka upp cykeln som skydd. Skrek åt ägaren att koppla hundjäveln, så han kallade till sig den. Sen stack jag fort som faan.
Så om jag inte hade haft en cykel som skydd så hade nog min arm varit lite köttad nu. Så då till frågan, hur fan ska man skydda sig om man tex bara är ute och går?
HookersUnited
2006-03-03, 20:48
När jag cyklade hem från träningen idag så kom jag till en liten uppförsbacke där det var ett sånt där cykelhinder, så jag hoppade av cykeln och började leda den. Och plötsligt så kom en fet jävla pitbull springande mot mig och den skällde som fan och visade tänderna. Den skulle precis attackera men jag hann trycka upp cykeln som skydd. Skrek åt ägaren att koppla hundjäveln, så han kallade till sig den. Sen stack jag fort som faan.
Så om jag inte hade haft en cykel som skydd så hade nog min arm varit lite köttad nu. Så då till frågan, hur fan ska man skydda sig om man tex bara är ute och går?
1 inch punch, HAYABONGA!!!!!!!!!!! Mitt i pannan så man splittrar ryggraden.
victor_n
2006-03-03, 20:50
få tag runt nacken och bryt skiten.. sådana missfoster till djur ska fan inte andas! *grr*
ja det var ju inte långt ifrån att jag drämde till den med cykeln, jag har nog aldrig varit med om en sådan adrenalinkick som jag fick, kände mig som hulken. Om hunden nu skulle ta ett hugg i armen, så är det väl ögonen man ska försöka köra in fingrarna i.
Pudzianovski
2006-03-03, 20:51
Du löste situationen bra. Hade jag varit utan cykel hade jag satt upp armen som skydd för att slippa få ett hugg i hals ansikte. Sen hade jag avslutat hunden med tranan.
:thumbup:
Dumleman
2006-03-03, 20:52
Håll fram smalbenet mot hunden eller sparka den precis när den är inom räckhåll, bättre försvar kan jag inte tänka mig.
få tag runt nacken och bryt skiten.. sådana missfoster till djur ska fan inte andas! *grr*
krävs någ mycket för att man ska komma nära nacken.....
1 inch punch, HAYABONGA!!!!!!!!!!! Mitt i pannan så man splittrar ryggraden.
Best inlägg evah! :laugh:
skulle chansa på att ögonen är din bästa chans, men i allmänhet tror jag man har väldigt små chanser att lyckas försvara sig mot en hund, dessvärre.
det sjukaste var nog att det var småbarn i närheten också, det kunde slutat illa om den gått på dem istället.
Dumleman
2006-03-03, 20:54
Glöm inte missfostret till ägare som vill leka tuff och visa vilken "pli" denne har på hunden eftersom denne kan ha hunden lös.
victor_n
2006-03-03, 20:54
krävs någ mycket för att man ska komma nära nacken.....
mjoo sant.. bäst är en spikpistol rätt in i käften på skiten så det slår hål genom hjärnan på aset ;)
villemannen
2006-03-03, 20:55
Offra din ena arm så att den inte går efter ansiktet. Krävs väl ganska mycket våldsväg för att en hund ska ge upp, så att försöka ta honom innan han hugger känns väl lite orealistiskt ;)
victor_n
2006-03-03, 20:56
Glöm inte missfostret till ägare som vill leka tuff och visa vilken "pli" denne har på hunden eftersom denne kan ha hunden lös.
mjo sant.. men det går inte att ungå att pittbulls inte är normala i huvet hur man än uppfostrar dom tyvär.. vet då en polares familj föder upp sådana och säljer dom till familjer vaktbolag och jallas *vill inte låta rasitisk men ni fattar vart jag vill komma med komentaren själva* vill bara inte säga det själv!
det var en svensson i ca 35 års åldern som hade hunden
Hur vet du att det var en Pitbull?
victor_n
2006-03-03, 20:58
Offra din ena arm så att den inte går efter ansiktet. Krävs väl ganska mycket våldsväg för att en hund ska ge upp, så att försöka ta honom innan han hugger känns väl lite orealistiskt ;)
nejdå du gör bara en trana som det stod tidigare i ett annat inlägg så löser sig allt :D
ja de är ju inte direkt svåra att urskilja från andra hundraser, så här såg den ut
http://www.dog-secrets-revealed.com/pitbull.jpg
Det finns ungefär 350 pitbulls i Sverige, så jag tror att chansen att du stötte på just en sådan hund är nästintill obefintlig då de flesta ägs utav seriösa människor och verkligen är ALLT annat än människofientliga. Tvärtom hör pitbullen till de hundraser som är snällast mot människor.
victor_n
2006-03-03, 21:01
ja de är ju inte direkt svåra att urskilja från andra hundraser, så här såg den ut
lär få skit nu.. men fan dom är inte vackra nånstanns.. bara söta som valpar! :)
Dumleman
2006-03-03, 21:01
mjo sant.. men det går inte att ungå att pittbulls inte är normala i huvet hur man än uppfostrar dom tyvär.. vet då en polares familj föder upp sådana och säljer dom till familjer vaktbolag och jallas *vill inte låta rasitisk men ni fattar vart jag vill komma med komentaren själva* vill bara inte säga det själv!
Jo det är nog sant. De är väl framavlade till att vara så aggresiva och kamplystna som möjligt?
victor_n
2006-03-03, 21:02
Jo det är nog sant. De är väl framavlade till att vara så aggresiva och kamplystna som möjligt?
genom åren som gått så har dessvärre denna hundras förstörts helt!
Det är inte pitbulls din kompis föder upp victor_n. Pitbulls här i landet ägs inte av invandrare, utan av nazister som kan hundar och vet vad de sysslar med.
Dumleman
2006-03-03, 21:04
Liten snabbkurs i försvar mot hundar: http://searchwarp.com/swa15837.htm
det där är anledningen till att jag hatar lösa hundar.
jag tycker det är extremt obehagligt och det behöver inte vara kamphundar för att jag ska resa ragg.
jag hade nog skällt ut ägaren med oavsett hur smart det hade varit
Trist att dom där hundarna skall vara så aggressiva.
Lätt hänt att en unge (eller vuxen) kan bli skadad.
Helt galet att den sprang lös så nära ungarna som lekte.
-
Wrap your arm in your jacket and offer your arm to the dog. 60% chance he will go for it. When he bites resist a little , that will make him tighten his grip , fall on top of the dog and immobilize him with you forearm (still stuck in his mouth) , next stick your thumb in his eye and take it out. Don't try hitting his nose. He will only get more ferocious. Take out both of his eyes before you release him. A 45 kg Rotweiler is very difficult to subdue so don't hesitate, he will not give you a second chance. (I don't like this but i write this to protect the innocent victims of the consequences of stupid owners) If it's a large heavy dog (type Rotweiler) the chances are he will try to get at your legs.
They are a little reluctant to get up to grab your arm. If he tries , kick at him and always face the dog. Don't turn around to run away. That will only excite him more and trigger even more his hunting instincts. Call for help , scream and get people to help you , try to pick up stones or sticks and throw them at the dog.
-
Det finns ungefär 350 pitbulls i Sverige, så jag tror att chansen att du stötte på just en sådan hund är nästintill obefintlig då de flesta ägs utav seriösa människor och verkligen är ALLT annat än människofientliga. Tvärtom hör pitbullen till de hundraser som är snällast mot människor.
obefintlig eller ej, det var en jävla pitbull. "Tvärtom hör pitbullen till de hundraser som är snällast mot människor" får man fråga vad du grundar det på?
keffat_liv
2006-03-03, 21:08
Det är inte pitbulls din kompis föder upp victor_n. Pitbulls här i landet ägs inte av invandrare, utan av nazister som kan hundar och vet vad de sysslar med.
Du skojar? Finns 543534 invandrare i malmö som har pitbulls.
Fördomar och myter om Amerikansk pitbullterrier.
Medias bild - Din verklighet… ?
Det finns ett stort antal fördomar och myter om Amerikansk pitbullterrier idag. Många har media skapat för att rapportera sensationshistorier om oövervinnerliga “mördarhundar” andra har omogna pitbullägare hållit vid liv för att få deras hund att framstå som någon slags superhund.
Varsågoda gott folk, här kommer ett litet urval av alla fantastiska påståenden:
1. “Käkarna låser sig på en pitbull när dom biter.”
Helt galet. Käkarna låser sig inte på någon hundras, det handlar om en obändlig vilja som kan göra att en pitbull helt enkelt inte vill släppa sitt tag. Stark vilja i kombination med en extremt hög smärttröskel helt enkelt.
2. “Ingen hund biter hårdare än en pitbull.”
Det finns idag ingen tillförlitligt metod att mäta hundars bettstyrka. Detta påstående används främst av pitbullägare som vill få sin hund att framstå som någonting utöver det vanliga. Rimligtvis biter en 60-kilos Mastiff betydligt hårdare än en 30-kilos pitbull.
3. “Pitbulls är de hårdaste och grymmaste hundar som finns.”
Återigen en myt som odlas av smågrabbar som har en pitbull eller har hört ett expertutlåtande av någon kompis. En pitbull är en hund och ingenting annat. Det är helt felaktigt att dra alla pitbulls över en kam. Precis som oss människor finns det olika individer, en del är hårda och andra är mjuka.
4. “Pitbulls kan plötsligt bli helt galna en dag och attackera ägaren.”
Javisst, det händer tyvärr. Det händer inom ALLA raser. Men vem skriver om en Tax eller en pudel som biter sin ägare? Om man tar del av den bettstatistik som faktiskt finns på anmälda allvarliga attacker/bett av hundar så kommer pitbull efter ett flertal hundraser hur man än vrider och vänder på det. En rastypisk pitbull har ingen medfödd människoaggressivitet i sig och får absolut inte attackera sin ägare. I de fall som en pitbull har attackerat sin ägare har det i de flesta fall handlat om att hunden har varit svårt sjuk eller vanvårdad.
5. “Man kan aldrig få en pitbull att lyda.”
Det finns raser som är lättare att arbeta med. Pitbull är ingen hund för den som skaffar hund för första gången normalt sett. En pitbull måste alltid vara motiverad till lydnad annars struntar den helt enkelt i detta. Men för den som är beredd att lägga ner tid/tålamod/engagemang/kärlek på sin hund så finns det alla förutsättningar att lyckas. I Sverige är inte pitbull så vanlig som brukshund ännu men i USA finns det ett stort antal Amerikanska pitbullterriers som är framgångsrika inom lydnad och andra bruksgrenar.
6. “Pitbulls är inte rädda för någonting.”
Återigen… Pitbulls består av många olika individer, alla är inte likadana. Så är det med alla hundar. Det går inte att uttala sig om en hel hundras med utgångspunkt från några enstaka individer. En pitbull ska inte vara nervös och rädd men den ska inte heller vara alltför dumdristig och självdestruktiv.
/ Stefan Myrén
Dumleman
2006-03-03, 21:10
Tvärtom hör pitbullen till de hundraser som är snällast mot människor.
Du menar att de är tränade till att döda andra hundar och inte människor?
HookersUnited
2006-03-03, 21:11
http://www.funkytshirt.com/Images/Products/CloseUp/GunsdontOLIVEGREEN.jpg
Typ.
obefintlig eller ej, det var en jävla pitbull. "Tvärtom hör pitbullen till de hundraser som är snällast mot människor" får man fråga vad du grundar det på?
My Uncle's Friend's Wife's step-brother said that APBT's are born mean and can't be trusted. Is this true?
No, this couldn't be further from the truth. Most people who think or say that "Pit Bulls" are inherently mean, have most likely never met one and rely on the inaccurate media hyped portryal of "Pit Bulls" as the basis of their opinions. Like any other breed of dog, the key areas of focus for ensuring a happy, well adjusted American Pit Bull Terrier as a pet are: owner education, proper breeding, socialization, and training. A break down in any one or more of these areas could lead to problems down the road.
The APBT is, contrary to popular belief, very human-friendly and will not naturally be aggressive towards humans. The APBT is, however, very loyal and eagar to please, so that if an owner wants a dog to be aggressive toward humans and reinforces this behaviour from an early age, the dog will most likely be aggressive towards humans as an adult.
Many people equate or confuse aggressivness towards other dogs with aggressivness towards humans. I have seen newspaper reports in which "concerned neighbors" are quoted saying things like, "This time it killed a stray cat; tomorrow it may be my children." Yet animal-aggressiveness is an entirely different thing from human-aggressiveness. There is no reason to infer from its killing a cat that a dog--any dog, not just an APBT--will ever show aggression toward human beings. Dogs can and do discriminate, even if irate neighbors cannot.
One of the most enduring urban legends involving dogs is the one about Doberman Pinscher's supposed tendency to suddenly "turn on" their loving owners. This violent change in behavior is said to be precipitated by a natural swelling of the dog's brain at a certain age (the exact age differs according to the retelling). Of course this legend has no basis at all in fact. The "pit bull" has replaced the Doberman Pinscher as the stereotypical "vicious breed," but the same human ignorance and credulity is behind the persistence of such legends.
Du menar att de är tränade till att döda andra hundar och inte människor?
Inte tränade, avlade. Ja.
Dumleman
2006-03-03, 21:14
Snäll hundras: http://blog-hrc.typepad.com/photos/uncategorized/pitbull.jpg
Elak hundras: http://www.welpen.de/hundezuechter/bilder/pudel.jpg
victor_n
2006-03-03, 21:16
tillhör inte american stufford bullteriers pittbullgenren? *kanske stava fel på namnet* skulle väll säga att jag känner folk av båda parterna. och ungefär 1 nazist på 10 äger en pittbull.. dock känner jag ett gäng i vårby gård som har 1-2 st var! och dom är itne direkt vänliga mot folk då dom en gång gått berserk på en barnvagn som tur var tom!
BTW kommer du inte ändra min åsikt om denna hundras.. så jag inte är påverkad av media lika mycket som min verkligehet! ;)
Du skojar? Finns 543534 invandrare i malmö som har pitbulls.
Nix. Det gör det inte. Bastarder har invandrarna säkert, men inga pitbulls..
tillhör inte american stufford bullteriers pittbullgenren? *kanske stava fel på namnet* skulle väll säga att jag känner folk av båda parterna. och ungefär 1 nazist på 10 äger en pittbull.. dock känner jag ett gäng i vårby gård som har 1-2 st var! och dom är itne direkt vänliga mot folk då dom en gång gått berserk på en barnvagn som tur var tom!
BTW kommer du inte ändra min åsikt om denna hundras.. så jag inte är påverkad av media lika mycket som min verkligehet! ;)
Nej, American Staffordshire Terrier är en ras. Staffordshire Bullterier är en annan ras. De tillhör terrier-gruppen, men ingen av dem är pitbulls. De är olika raser som ser ut ungefär som varandra med skillnaden att Amstaffen är lite större och staffen är lite mindre.
My Uncle's Friend's Wife's step-brother said that APBT's are born mean and can't be trusted. Is this true?
No, this couldn't be further from the truth. Most people who think or say that "Pit Bulls" are inherently mean, have most likely never met one and rely on the inaccurate media hyped portryal of "Pit Bulls" as the basis of their opinions. Like any other breed of dog, the key areas of focus for ensuring a happy, well adjusted American Pit Bull Terrier as a pet are: owner education, proper breeding, socialization, and training. A break down in any one or more of these areas could lead to problems down the road.
The APBT is, contrary to popular belief, very human-friendly and will not naturally be aggressive towards humans. The APBT is, however, very loyal and eagar to please, so that if an owner wants a dog to be aggressive toward humans and reinforces this behaviour from an early age, the dog will most likely be aggressive towards humans as an adult.
Many people equate or confuse aggressivness towards other dogs with aggressivness towards humans. I have seen newspaper reports in which "concerned neighbors" are quoted saying things like, "This time it killed a stray cat; tomorrow it may be my children." Yet animal-aggressiveness is an entirely different thing from human-aggressiveness. There is no reason to infer from its killing a cat that a dog--any dog, not just an APBT--will ever show aggression toward human beings. Dogs can and do discriminate, even if irate neighbors cannot.
One of the most enduring urban legends involving dogs is the one about Doberman Pinscher's supposed tendency to suddenly "turn on" their loving owners. This violent change in behavior is said to be precipitated by a natural swelling of the dog's brain at a certain age (the exact age differs according to the retelling). Of course this legend has no basis at all in fact. The "pit bull" has replaced the Doberman Pinscher as the stereotypical "vicious breed," but the same human ignorance and credulity is behind the persistence of such legends.
och texten kommer varifrån, Amerikanska pittbullföreiningen? om det nu finns nått sånt
victor_n
2006-03-03, 21:19
Nej, American Staffordshire Terrier är en ras. Staffordshire Bullterier är en annan ras. De tillhör terrier-gruppen, men ingen av dem är pitbulls. De är olika raser som ser ut ungefär som varandra med skillnaden att Amstaffen är lite större och staffen är lite mindre.
men vad är en pittbull då`? lägg upp en bild! ser fan ingen skillnad på dom!
men vad är en pittbull då`? lägg upp en bild! ser fan ingen skillnad på dom!
Pitbull är inget utseende, det är en arbetsuppgift. Pitbulls kan se ut lite hursomhelst. De avlas till skillnad från utställningsraserna inte efter utseende utan efter bruksduglighet.
http://www.gamedog.info/photos/Bolio.jpg
Här har du en av världens genom tiderna kändaste pitbulls Indian Bolio ROM. Han ser inte riktigt ut som blandraserna man ser i Vårby Gård eller hur? ;)
Tigerkotten
2006-03-03, 21:23
Säger såhära då, vad är det för skillnad på en pitbull och den hund som påminner om en pitbull då?
I second that.
En av de bästa familjehundarna pga sin tålighet/hårdhet. Snäll imot människor.
keffat_liv
2006-03-03, 21:26
posta en bild på en bastard.
Säger såhära då, vad är det för skillnad på en pitbull och den hund som påminner om en pitbull då?
Alltså. I Sverige finns det tiotusentals BLANDRASER som SER UT ungefär som pitbulls. Dessa blandraser ägs ofta av "förortskids" som har NOLL koll på hundar och bara hakat på trenden att "pitbulls är häftiga och farliga och låser käkarna typ". De har ingen aning om att hundarna egentligen är hur snälla som helst mot människor. De riktiga pittisarna alltså. Deras blandrashundar är inte avlade efter de principer man går efter när man föder upp pitbulls. De är aggressiva mot människor, osäkra, arga och har noll duglighet i en riktig hundkamp. Hunden försöker attackera allt och alla men när den ställs inför en riktig Pitbull på 16kg har den ingen nytta av 35kg muskler. Den är död på nolltid. Det är skillnaden. Mentalt är dagens bastarder och riktiga pitbulls så långt ifrån varandra som de kan komma. En riktig pitbull-fantast skulle skämmas ifall han såg skithundarna man ser på gatan här i Sverige.
posta en bild på en bastard.
http://www.pitbull.se/bilder/albums/userpics/10025/normal_ii%7E0.JPG
victor_n
2006-03-03, 21:30
Pitbull är inget utseende, det är en arbetsuppgift. Pitbulls kan se ut lite hursomhelst. De avlas till skillnad från utställningsraserna inte efter utseende utan efter bruksduglighet.
http://www.gamedog.info/photos/Bolio.jpg
Här har du en av världens genom tiderna kändaste pitbulls Indian Bolio ROM. Han ser inte riktigt ut som blandraserna man ser i Vårby Gård eller hur? ;)
ser ut som en.. dock mindre muskulös då kamhundarna oftast pumpas med "tillskott"
victor_n
2006-03-03, 21:31
ser ut som ärr på kropp å öronen? eller ser jag fel=/
Sparka den, slå den i ansiktet, mosa in ögonen...
På alla sätt försöka göra den ordentlig skada.
Dock gäller det att ha kylan att försvara sig istället för att springa,
eller bara försöka skydda sig.
Anfall är bästa försvar.
ser ut som en.. dock mindre muskulös då kamhundarna oftast pumpas med "tillskott"
Det är en kamphund på bilden.
Om du inte vet vad en kamphund är så kanske du inte ska yttra dig om att dem dopas?
keffat_liv
2006-03-03, 21:32
Thx. Har man lärt sig massa nytt idag då:) Så skämmigt ändå nu när man vet detta, för alla de 2342524 invandrare som avgudar pitbulls.
Är du säker på att det inte var en Golden Retriver?
Det är nämligen den ras som biter flest människor varje år i Sverige.
Källa: SKK.
jag har varit i samma sitution, men det va en annan ras, den bet mig över smalbenet, precis som jag slog ner armbågen i ryggen på aset:D....sen gick jag därifrån, vet faktist inte vad som hände med den men den kom inte efter mig iaf;)
nej det var ingen Golden Retriver, jag var på ca 30cm avstånd från den så jag såg den klart och tydligt, den såg ut såhär
inte så här
http://www.blogger.ba/slike/3753.41542.jpg
Hunden du ser på bilden är en av världens genom tiderna kändaste och mest framgångsrika kamphundar. Hans söner, döttrar, barnbarn och generationerna efter har också varit mycket framgångsrika i hundkamp. En kamphund har ingen nytta av en massa muskler. Det är inte muskler som vinner hundkamper, det är gameness och uthållighet.
kimonque
2006-03-03, 21:41
Handlar väl mer om ägaren än om hunden?
nej det var ingen Golden Retriver, jag var på ca 30cm avstånd från den så jag såg den klart och tydligt, den såg ut såhär
Puh!*
För Goldens är inte att leka med om man ska tro statistiken. Skitläskiga tycker jag.
Tråkigt att denna hund ville bita dig dock. :(
Det har ju hänt att man fått hundar efter sig när man varit ute och cyklat. En gång var det en vakthund (Schäfer), jävlar vilket fart jag fick då :) . Men oftast är det små aggressiva hundar som verkar ha en tendens att hoppa in framför cykeln och springa efter. En annan knäpp hund (schäfer) som en vän hade bet mig i underarmen utan att ta i som tur är. Sen att ägaren brottades med hunden gjorde inte saken bättre.
Jag har också undrat hur man ska försvara sig mot hundar. Jag har aldrig blvit biten ordentligt men oroat mig när jag ser så många ungdomar med stora hunder de inte verkar förstå sig på. Ju mindre ägare desto större hund verkar det som. Det finns snälla hundar, det vet jag. Men det krävs mycket för jag ska acceptera dem.
Handlar väl mer om ägaren än om hunden?
Jag vet inte.. Kanske hetsar Goldenägarna sina hundar att bita folk....?
Goldenägare är ju ofta familjefäder i 40års åldern och pensionärer och vem vad vad för konstiga ideér folk får för sig när testosteronet börjar sinna i kroppen. Kanske föreligger det någon form av underjordiska träningsläger där man tränar sina Goldisar att skada folk.
Faktum kvarstår dock att Golden Retriver brukar vara den ras som toppar listorna över attacker på människor i Sevrige.
Jag har hört en grej, som med största sannolikeht är en fet myt, men att man ska dra deras öron ur led eller nåt. Ska typ påverka deras balans sinne. Nån som kan bekräfta att den är BS, så har jag kanske lite större chans att klara ett hundangrepp.
Tim
Jag har också undrat hur man ska försvara sig mot hundar. Jag har aldrig blvit biten ordentligt men oroat mig när jag ser så många ungdomar med stora hunder de inte verkar förstå sig på. Ju mindre ägare desto större hund verkar det som. Det finns snälla hundar, det vet jag. Men det krävs mycket för jag ska acceptera dem.
bra, återgå till grundfrågan. Men vi ändrar rubriken till, Hur skydda sig mot attackerande hund?, så slipper vi 500 inlägg om hurvida pitbulls är snälla eller inte.
kimonque
2006-03-03, 21:51
Faktum kvarstår dock att Golden Retriver brukar vara den ras som toppar listorna över attacker på människor i Sevrige.
tar statistiken någon hänsyn till antal hundar i Sverige? lär ju finnas ett antal fler retriver hundar än pitbulls!
ja.. onthread då, denna kanske ger nått http://www.leerburg.com/dogfight.htm
Jag har hört en grej, som med största sannolikeht är en fet myt, men att man ska dra deras öron ur led eller nåt. Ska typ påverka deras balans sinne. Nån som kan bekräfta att den är BS, så har jag kanske lite större chans att klara ett hundangrepp.
Tim
Ja det är helt sjukt jävla dumt eftersom hunden troligtvis hinner att bita dig i handen.
Balansinnet sitter inne i huvudet/örat. Inte den del som hänger och dinglar.
Hur är ett öra ledat?
Det som är betryggande är att det finns hundar som är snällisar åsse
Vad dom ler! :)
http://1320diva.com/myspace/animal_smiles.gif
tar statistiken någon hänsyn till antal hundar i Sverige? lär ju finnas ett antal fler retriver hundar än pitbulls!
Ja. Självklart. Därför är jag skiträdd för Golden. Dem är ju överallt...
Kaboffastar
2006-03-03, 21:56
Hunden du ser på bilden är en av världens genom tiderna kändaste och mest framgångsrika kamphundar. Hans söner, döttrar, barnbarn och generationerna efter har också varit mycket framgångsrika i hundkamp. En kamphund har ingen nytta av en massa muskler. Det är inte muskler som vinner hundkamper, det är gameness och uthållighet.
Vad defeatade(stava?hehe) han i sina dar då ? =)
kimonque
2006-03-03, 21:57
Grannen har en sån där best, GoldenRetriver, ska nog börja gå omvägar.
bra initiativ Kwon! :D
Vad defeatade(stava?hehe) han i sina dar då ? =)
Det handlade inte riktigt om hur många hundar han besegrade, utan vad han åstadkom som kamphund. Bolio är en legend och jag älskar honom som en far älskar sin son. Även fast jag aldrig fick träffa honom.
Bolio was bred by Maurice Carver and Eddie Klaus in 1969. His sire was the famous pit ace Klaus' Zeke and his dam was Klaus' Goldie. Bolio's pedigree is very heavy in the blood of a bitch named Carver's Judy and her sister the great Carver's Black Widow. In fact he carried fifty percent of this blood in his breeding.
Bennett Clayton of Texas bought Bolio from Carver and sent him to Floyd Boudreaux to be matched, he was hooked into a dog that had killed both of his previous opponents. This dog's name was Rowdy. Bolio was contracted into Rowdy twice. The first time Floyd was not content with Bolio's conditioning for the fight, he knew that Bolio must be perfect to fight a dog of this caliber. After Floyd paid the forfeit he set up a new match with Rowdy for the big night of a southern convention. This time Bolio was in great shape and when they hit, it was a real war. Bolio killed Rowdy in about two hours and was voted best in show! At this same convention, there were many champions being shown and among them was Davis' Grand Champion Boomerang. I was not at this fight and I got my information from other dog men and the sporting dog magazines.
Sometime after the fight Bolio was sold to a fancier in southern California. The new owner of Bolio was not interested in matching him again, even though I felt he was the best 43 lb. dog alive at the time. He decided to use him as a stud dog and that was the best use for him. Bolio was so talented he never got hurt in rolls. I was lucky enough to see him roll many times against all kinds of dogs including dogs that were up to 15 pounds larger than he. He handled ALL his opponents with ease.
I have not seen a large number of the famous foundation dogs fight and maybe some of them were better dogs than Bolio. I have seen many fast lane dogs in action since these foundation dogs faded into the past and I can say that Bolio is the best dog I have ever seen pound for pound. He was not an extremely hard biter, but he could shut his mouth. He was very skilled at keeping his holds and sometimes it would appear that he was glued to his rivals head, he liked to fight the head. He was very strong and fast wrestler and would quickly get his hold and then use his body weight and muscle power to wear the opponent down while punishing him the whole time. He would move in such a way that the other dog would be carrying most of Bolio's weight with him. When the other dog would slow down from the head holds, Bolio would go into the throat. If a dog did happen to get Bolio off his head, Bolio would go toe to toe with him, but not for long. Bolio would work his way back to the head and again be in total control. He was the fastest, smartest, and most effective head dog that I have ever seen. He had natural air and I never saw him slow down. He was a very intense dog and he loved to fight. When in the corner he would scream with rage until he was released into the other dog. Occasionally, he would bite you if not released quick enough.
Bolio as a producer was the best stud dog that I know of that ever lived. He was bred to some poor cur bitches and produced excellent pit dogs from them. When he was bred to good bitches, those results were amazing.
Some friends of mine had a dispute with Bolio's owner and ended up taking the dog while he was at church. I had no part in the taking of Bolio from his owner's yard and do not know the details of the dispute between him and my friends. I don't use his name because the purpose of this article is to praise Bolio, not to put down his former owner. Bolio's former owner had stolen dogs from me and so I feel that I owed him nothing. When the people who took Bolio offered me breeding rights to the dog, I accepted immediately. Bolio remained on my yard until he died at the age of thirteen. He would sire litter after litter of good dogs and I would rate him as a better stud dog than my Tombstone dog, who was also a great stud in his own right. Bolio produced fine dogs from all his breeding's, no matter what the bloodline was. His pups carried the same traits that made him such a great dog.
When I bred a daughter of Bolio's, Red Baby, to Tombstone, the result was thirteen very good dogs. Eight of these dogs won 20 matches. The other five was used as brood bitches. Champion Tonka, Champion Snubby, Champion Crash, and Creamator were some of the better known dogs I sold from this breeding.
One of the first bitches I bred to Bolio was Faith, a Clouse bitch. This breeding produced eight game and talented dogs, including Chen Leng and Champion Princess. Red Baby's mother was a sister to Offer's Crazy Babe, a pure Clouse bitch. Red Baby's litter was a bunch of great dogs.
I had a bitch named Tuffy that was heavy in Clouse blood. She was by Tater and Faith, and when I bred her to Bolio, I got some very good dogs including Bull Boy Bob ROM and Champion Dugan. Bolio worked well with good Tombstone and Clouse bitches. He also sired good ones to great dogs out of bitches from the bloodline's of Eli Jr. and Ironhead. This reminds me of a statement made by Ricky Jones. He said, "My favorite bloodline's are the Eli/Ironhead cross dogs that came from Maurice during the early and mid seventies. Percentage wise these dogs will get you to the pit more times than any other bloodline out there. There are a lot of good dogs from other bloodline's, but over all you will get more dog for your money and time from the Eli/Ironhead line." Ricky Jones can run any bloodline he wants and he has a right to his own opinion. I don't think any bloodline is so superior to the other top bloodline's that it wins every time. However, Ricky stated very clearly that his dogs will win more that any other, now how in the hell would he know this to be a fact, he never used anything except the Eli blood and did 99.9% of his winning in his own back yard! I say his opinion is weak and wrong! I owned and saw dogs of Bullyson, Eli Jr., and Ironhead when Ricky still had his hound dogs. I say the Bolio blood is superior and I sold my Bullyson-Eli Jr., dogs to make room for the Bolio blood that I breed. I talked with Carver on many occasions and he told me more than twice that the Bolio dogs are his best without a doubt. In the whole article he never spoke about two of the best dogs he owned, Chome and Chocolate Soldier. These two dogs won 4 matches for him and they were bred by Diamond Jim out of a Olio bitch bred to the great Luther dog. The mother of Chome and Soldier was Patrick's Rose. I understand that Jones had a lot of wins to his credit, but the fact is that a puppy I sold as a pet beat Grand Champion Sandman even though Sandman outweighed him by 3 lbs. I am talking about Grand Champion Buck, a Bolio dog. If Ricky can make a statement that his dogs are the best, I can tell you that the people with Olio dogs aren't losing any sleep over his "Honest Dogs." I would not trade one good Olio dog for any of his dogs. I quests most serious dog men run the line of dogs they like the best.
Bolio's blood is by far the biggest part of my yard. Almost all my dogs have some Bolio blood in them and many are 60-70% Bolio blood. I don't think you get the best results by just inbreeding on one good dog. You need other good bloodline's to cross them with and to keep them strong. I am without a doubt the biggest Bolio fan in the world and I have been bragging about him for twenty years. Maurice Carver told me that "all the Bolio dogs will do for you is win. Lots of people don't like them after they win, but they get the job done!" Eddie Klaus and Maurice Carver deserve the credit for breeding Bolio and his great litter mates Mendicino, Andy Capp, Daisy, and Leggs Diamond. All I did was realize his potential as a stud dog. I am sure I would still have bulldogs if I had never heard of Bolio, but I know my yard is a better yard because of him.
If I could have any dog that lived in the past, today, as a two year old dog, I would take Olio!
The Historian
Tigerkotten
2006-03-03, 22:01
Springa e som sagt inte svaret tror jag, om man inte är helt säker att man hinner iväg. Men jag hade försökt om den flög mig mig parera med armen, sedan slå till allt jag kan på nosen. Sedan ögonen, och vem vet om man nyckel eller så hugga runt med den.
Men det är iaf vad jag hoppas att jag hade gjort.
Ifall jag blev attackerad av en hund skulle jag först och främst ta reda på vad det var för slags hund. En Schäfer angriper ju en på ett helt annat sätt än en Pitbull. En Pitbull hade jag sparkat på nosen. En Schäfer hade jag försökt bryta nacken på.
Jag hittar mkt om hur man stoppar en fight imellan hundar, men inte mkt om hur man avvärjer ett angrepp imot en människa?
Ja det är helt sjukt jävla dumt eftersom hunden troligtvis hinner att bita dig i handen.
Balansinnet sitter inne i huvudet/örat. Inte den del som hänger och dinglar.
Hur är ett öra ledat?
Tackar! Hmm det kanske var att man skulle slå dem på örat, ala bilda en luftficka som spräcker trumhinnan? Kan det vara nåt?
Människans största talang i det läget är att använda ett tillhygge.....
Grejen är såhär. Vill ni ha det bästa skyddet köp en breaking stick. Har man en sån kan ingen Pitbull eller liknande hund någonsin skada en på allvar. Man knäcker upp käkarna på hunden på några sekunder förutsatt att man vet hur man ska göra.
http://www.pbrc.net/images/stick.jpg
Hurricane Kennels här i Sverige säljer billiga och effektiva sådana för de som sysslar med hundar.
Dumleman
2006-03-03, 22:11
Människans största talang i det läget är att använda ett tillhygge.....
Jo men nu frågade trådskaparen hur man skyddar sig mot en attackerande hund om man inte har en cykel att försvara sig med :). Då är det nog http://searchwarp.com/swa15837.htm som gäller.
kimonque
2006-03-03, 22:14
Jag hittar mkt om hur man stoppar en fight imellan hundar, men inte mkt om hur man avvärjer ett angrepp imot en människa?
* Keep your cool you have a job to do.
* Do not waste time screaming at the dogs. It hardly ever works.
* Sit down and have a stiff drink (or two).
Tackar! Hmm det kanske var att man skulle slå dem på örat, ala bilda en luftficka som spräcker trumhinnan? Kan det vara nåt?
NINJATRIX! Who-ha! Om du kastar ut högerarmen ifrån kroppen i exakt rätt vinkel kommer en luftstöt att uppstå som kommer att skicka hunden 15-17,3 meter bakåt. Brukar köra den på påträngande fruntimmer. Kwon vet mer om detta. Eller ge honom en rödnäsa, sjömanstutte eller blå svans...? Aj aj! Nytt inlägg kommer...
* Keep your cool you have a job to do.
* Do not waste time screaming at the dogs. It hardly ever works.
* Sit down and have a stiff drink (or two).
Snälla, säg nu att du skämtar, för jag börjar bli orolig?
kimonque
2006-03-03, 22:18
hehe nej det fanns inte så mycket vettigt på den sidan. men vad blev du orolig över?
Herkulez
2006-03-03, 22:18
pga imbiciller som victor n och alla gangstawannabes som skaffar stafford blandisar och kallar dom APB som pitbullen fått så dåligt rykte. victor du verkar ha noll koll så var tyst tack.
ah, du skulle satt dig på huk och klappat honom lite
HookersUnited
2006-03-03, 22:28
Jag vet inte.. Kanske hetsar Goldenägarna sina hundar att bita folk....?
Goldenägare är ju ofta familjefäder i 40års åldern och pensionärer och vem vad vad för konstiga ideér folk får för sig när testosteronet börjar sinna i kroppen. Kanske föreligger det någon form av underjordiska träningsläger där man tränar sina Goldisar att skada folk.
Beror inte det på att 9/7 hundar i sverige är just Golden?
Bara en fråga: Går det inte att brotta ner/hålla fast en otränad hund på under 30kg? Eller går inte det?
victor_n
2006-03-03, 22:29
pga imbiciller som victor n och alla gangstawannabes som skaffar stafford blandisar och kallar dom APB som pitbullen fått så dåligt rykte. victor du verkar ha noll koll så var tyst tack.
vill påmina dig herk om att jag inte äger en sådan hund.. + sa bara att detta är vad jag hört och läst. säger inte att bolio eller krampus har fel då dom bara äger sönder alla på detta ämne. och ja, jag ska inte yttra mig mer om detta ämne. PUNKT!
Herkulez
2006-03-03, 22:30
Springa e som sagt inte svaret tror jag, om man inte är helt säker att man hinner iväg. Men jag hade försökt om den flög mig mig parera med armen, sedan slå till allt jag kan på nosen. Sedan ögonen, och vem vet om man nyckel eller så hugga runt med den.
.haha springa ifrån min hund är ingen bra ide, har lärt att han "attackera" folk på skoj på komando, så om nån springer så springer han ifatt och fäller dom genom att greppa tag med framtassarna runt benet på den springade och skjuta på med hela sin tyngd, sen är han jättenöjd när man ligger på backen hahaha. Innan victor N kommer in och skriker KAMPHUND KAMPHUND AVLIVA så kanske jag ska tillägga att det här är lek för han, vi brukar låtsas fightas så.
man kanske skulle införskaffa en teleskopbatong hehe
http://www.topguard.se/store/images/ASP_3_1.jpg
victor_n
2006-03-03, 22:31
Bara en fråga: Går det inte att brotta ner/hålla fast en otränad hund på under 30kg? Eller går inte det?
min jycke *icke pitbull. är en blandras* ala 40-45 kg får jag ner :D
men en aggresiv hund som känner sig hotad och skrämd kan man nog glömma att få ner eller?
Så, kolofolks, innan jag blir JWZRD på er snart här inne, kan vi inte komma överens om följande.
Kan man inte med någon av dessa punkter backa upp sitt inlägg/påstående/råd så ska man låta bli. Ok? :
A: Källa där personen som ställer frågan själv kan kolla upp fakta och läsa sig till vad spörsmålet än kan tänkas röra.
B: Någon form av vettiga grundfakta som inte baserar sig på "jag hörde att" och "en kompis sa" eller "enligt aftonbladet" och framför allt inte "jag vet inte, men jag gissar att...", när man ska ge tips. Verkliga livet fungerar bra som referens, men sällan är något man varit med om EN gång en speciellt stor frekvens att bilda sig åsikter utifrån.
Om person bryter mot regel A så ska det låtas gå förbipasserat, men om person bryter mot regel B ska bestraffning utföras genom att ett bil-batteri kopplas till genitalierna alternativt umgås en hel dag med Trance.
Varför skriva om man inte vet, eller inte ens tror sig veta? Folk kan ju för fan få för sig att göra som ni skriver!
Nu ska jag skriva lite om hundattacker...
Herkulez
2006-03-03, 22:31
vill påmina dig herk om att jag inte äger en sådan hund.. + sa bara att detta är vad jag hört och läst. säger inte att bolio eller krampus har fel då dom bara äger sönder alla på detta ämne. och ja, jag ska inte yttra mig mer om detta ämne. PUNKT!
nä men du verkar ju inte se skillnad på staffordar och pitbulls då kanske man inte ska yttra sig alls och kalla alla terriers för APT´s eller hur. som om en cihuahaha skulle bita mig i handen och jag skulle säga att det var en rottis som bet mig, lika dumt typ. Så trött på att folk kallar alla "kamphundar" för pitbulls.
Sant.
Herkulez
2006-03-03, 22:32
min jycke *icke pitbull. är en blandras* ala 40-45 kg får jag ner :D
men en aggresiv hund som känner sig hotad och skrämd kan man nog glömma att få ner eller?
ja precis, är ju för att han känner dig och ser dig som alphahannen och förstår att det inte är på allvar, men jävlar om han skulle känna sig hotat så blir det nog svårare oavsett ras :D
man kanske skulle införskaffa en teleskopbatong hehe
Gör det om du känner för att bryta imot lagen.
victor_n
2006-03-03, 22:36
nä men du verkar ju inte se skillnad på staffordar och pitbulls då kanske man inte ska yttra sig alls och kalla alla terriers för APT´s eller hur. som om en cihuahaha skulle bita mig i handen och jag skulle säga att det var en rottis som bet mig, lika dumt typ. Så trött på att folk kallar alla "kamphundar" för pitbulls.
visst jag ser inte skillnad på just dom spsifika raserna som är pittbuls och vilka som är icke. mjoo men som sagt jag ser ingen skillnad så varför vara så hård? erkänt att jag haft fel så sluta nu.
sen så vet jag att kamphund inte är detsamma som pittbull. sett filmer med schäfrar och mastiffer som slåss så:)
aja vill inte skapa glöd mellan dig och mig herkis.. hoppas du tar det seriöst då jag inte sitter på kollo för att skapa ovänner!
Herkulez
2006-03-03, 22:37
klart mannen =)
victor_n
2006-03-03, 22:38
;) ja precis, är ju för att han känner dig och ser dig som alphahannen och förstår att det inte är på allvar, men jävlar om han skulle känna sig hotat så blir det nog svårare oavsett ras :D
Mjoo kan erkänna att min hund.. som alla som känner han eller kommer fram och hällsar på han är världens snällaste och goaste.. men när han känner sig hotad... JA DÅ JÄÄÄVLAR ÄR HAN LÄÄSKIG!!! var inte kul att höra vilket underjordsmuller han kan få ur sig när han visar tänder och reser ragg ;)
Herkulez
2006-03-03, 22:38
Beror inte det på att 9/7 hundar i sverige är just Golden?
mjo, skulle väl tippa på att dom som biter mest är "balla farliga hundar", men det är inte för rasen utan för alla idioter som skaffar dom för att få respekt.
victor_n
2006-03-03, 22:39
klart mannen =)
good:) iofs bara blivit biten av en chiaua i mina dar så jag ska nog hålla helt käfft i denna tråd i och med detta inlägg:)
*nej detta är inget påhopp på chiauer* :)
Borde man inte kunna klämma åt testiklarna på den? En pitbull är ju inte så stor så nog borde man nå runt?
Jo men nu frågade trådskaparen hur man skyddar sig mot en attackerande hund om man inte har en cykel att försvara sig med :). Då är det nog http://searchwarp.com/swa15837.htm som gäller.
Vem har skrivit den då: About the Author: Peter Vermeeren is a traditional martial-arts teacher for over 30 year. His websites can be found here: http://www.takaharudojo.org and http://www.kamikaze-portal.com
Yes yes! Ninjatrix is the shitz!!! Takaharudo dojo och Kamikaze portal!! KARATEEE!!!
Den guiden kan du stoppa upp i stolgången. Har du överhuvudtaget jobbat med hundar själv när du länkar till sådan scheisse?
Herkulez
2006-03-03, 22:42
Borde man inte kunna klämma åt testiklarna på den? En pitbull är ju inte så stor så nog borde man nå runt?
gäller bara att komma åt först ;)
hundar är sjukt effektiva när det gäller fight (beroende på ras så klart) det är inte för inte dom används flitigt som skydds och vakt "utrustning"
Dumleman
2006-03-03, 22:44
Har du överhuvudtaget jobbat med hundar själv när du länkar till sådan scheisse?
Men snäll dela med dig av ditt ljus, upplys oss dödliga hur vi ska handskas med attackerande hundar.
NINJATRIX! Who-ha! Om du kastar ut högerarmen ifrån kroppen i exakt rätt vinkel kommer en luftstöt att uppstå som kommer att skicka hunden 15-17,3 meter bakåt. Brukar köra den på påträngande fruntimmer. Kwon vet mer om detta. Eller ge honom en rödnäsa, sjömanstutte eller blå svans...? Aj aj! Nytt inlägg kommer...
Haha, jag har faktiskt lyckats med bedriften (spräcka trumhinnan), dock på en människa.
Vi kan ju gissa lite till!!!
Kan man inte sjunga för den och isf ta ngn låt den gillar så den blir glad igen?
Kan man inte gå omkring med en skitstor dildo jämt, det borde inte klassas som vapen, och dänga den i huvudet med?
Kan man inte freestyle batla honom eller fråga honom vad han tar o bänkpress (förutsatt att hunden kommer ifrån Alby.).
Nu skiter jag i er. Jag tänker fan inte skriva hur man ska göra.
HookersUnited
2006-03-03, 22:47
Jo, hundar har en topphastighet på 4 km/h så det fixar vilken internetkrigare som helst.
Men snäll dela med dig av ditt ljus, upplys oss dödliga hur vi ska handskas med attackerande hundar.
Fan heller. Inte en chans förän du säger varför du länkade den länken och vad du har för erfarenheter av hundträning.
Vi har förresten en medlem här som är bland de allra duktigaste i landet på pitbulls, och vars hundars måste höra till europas mest välavlade pitbulls. Han hänger här på kolozzeum men jag tänker INTE ge ut hans nick till någon. :D
Fan heller. Inte en chans förän du säger varför du länkade den länken och vad du har för erfarenheter av hundträning.
Kan du inte försöka hjälpa trådskaparen lite med hans ursprungliga fråga istället för att dementera allt som folk säger/gissar (om det är fel, säg hur man ska göra). Tack på förhand :)
Dumleman
2006-03-03, 22:51
Jag som trodde att vi snackade försvar mot hundar och inte hundträning.
HookersUnited
2006-03-03, 22:51
http://video.google.com/videoplay?docid=5566892969205482214&q=attack+dog
Utan erfarenhet av självförsvar mot förbannade hundar har man förmodligen inte en snöbolls chans i helvetet
Vi kan ju gissa lite till!!!
Kan man inte sjunga för den och isf ta ngn låt den gillar så den blir glad igen?
Kan man inte gå omkring med en skitstor dildo jämt, det borde inte klassas som vapen, och dänga den i huvudet med?
Kan man inte freestyle batla honom eller fråga honom vad han tar o bänkpress (förutsatt att hunden kommer ifrån Alby.).
Nu skiter jag i er. Jag tänker fan inte skriva hur man ska göra.
.Jag har aldrig haft en hund,kan inget om hundar.
Tvivlar dock inte för en sekund att en pitbull/kamphund skulle strimla mig utan att jag skulle hinna göra något åt saken,men för den skull betyder det ju inte att jag vid en nödsituation inte skulle försöka freda mig så gott det går. Jag inbillar mig att det åtminstonde finns en liten teoretisk chans för mig att klara mig om jag satsar på att få tag på testiklarna.
Är kanske helt fel metod men jag ställde en öppen fråga och ville få ett vettigt svar.
http://video.google.com/videoplay?docid=5566892969205482214&q=attack+dog
Utan erfarenhet av självförsvar mot förbannade hundar har man förmodligen inte en snöbolls chans i helvetet
Polishundar behöver man ju inte oroa sig för så mycket, dem är ju tränade att inte attackera när man ligger och dem biter inte där man skadas allvarligt :) Fast nu blir nog Krampus jättesur för att jag sa så eftersom det bara är vad jag sett på diverse tv-program om polishundar :(
Tydligen får bara experter med medfödd kunskap om hund träning/rasträd yttra sig i tråden. Alla andras förslag hånas hårt och backas upp med dennes medfödda fakta som överglänser allt annat, även seriösa sådana från undrande lägre stående. Inga exempel eller tips ges dock, bara hån och drift med folk som inte fick de gudabenådade kunskaperna insprängda i skallen vid födsel.
Jag uppmanar att detta sätt borde tillämpas i alla trådar hädanefter.
jag har också undrat hur man gör med en hund, räcker en spark i huvudet?
Herkulez
2006-03-03, 22:58
räcker en spark i huvudet på en människa?
nä inte alltid, sen brukar många hundar ha högre smärttröskel än en människa så det kan göra att den bara blir argare, och det är inte alltid man hinner sparka den innan den sitter på armen runt en. Titta bara på länken horor-enade skickade så ser du hur snabba hundar är.
Dumleman
2006-03-03, 22:58
I say nothing, pm:a krampus.
I en situation där jag blev attackerad av en hund skulle iaf jag vara glad över mina stålhättekängor.. :D
Herkulez
2006-03-03, 23:01
Tydligen får bara experter med medfödd kunskap om hund träning/rasträd yttra sig i tråden. Alla andras förslag hånas hårt och backas upp med dennes medfödda fakta som överglänser allt annat, även seriösa sådana från undrande lägre stående. Inga exempel eller tips ges dock, bara hån och drift med folk som inte fick de gudabenådade kunskaperna insprängda i skallen vid födsel.
Jag uppmanar att detta sätt borde tillämpas i alla trådar hädanefter.
nä men många av dom som älskar dessa raser är väl lätt less på att folk utan kunskap och med massa förutfattade meningar spyr galla över "deras" raser, inte så konstigt.
Jag kan ingenting om hundar, men jag kan säga så mycket, att om en (till synes) galen och vild hund rusade mot mig för att attackera, och det inte fanns någon som helst chans till att undkomma/springa därifrån, så hade jag inte varit snäll mot den.
Minns en gång, tror det var innan lågstadiet eller precis börjat ettan, då en schäfer rusade mot mig (jag var på väg upp för en uppförsbacke) och PANG så flög jag rakt bakåt och slog i huvudet och fick sedan ett fint ärr över skallen.
Som tur var ville den ju bara leka men den var nog lite för tung för mig då! :D
Tänk om den hade varit lika vild som trådskaparens hund?
Ja, då hade ni säkerligen sluppit alla glocalnetskämt här på Kolo! :thumbup:
I en situation där jag blev attackerad av en hund skulle iaf jag vara glad över mina stålhättekängor.. :DEy, e du en sån där naZze lr?
Herkulez
2006-03-03, 23:04
Ey, e du en sån där naZze lr?
shit, han har säkert en pitbull.
Hoppas att ni inte jämför min fråga med en idiotfråga av den här typen. I mitt scenario hade hunden redan bitit sig fast i mig (tex i en armen),att försöka bända upp käkarna inser jag är omöjligt,då är väl inte pungklämningen så dålig ide?
shit, han har säkert en pitbull.
hållkäft annars får ni smaka på pitt och känga. *grr27*
Herkulez
2006-03-03, 23:06
Jag kan ingenting om hundar, men jag kan säga så mycket, att om en (till synes) galen och vild hund rusade mot mig för att attackera, och det inte fanns någon som helst chans till att undkomma/springa därifrån, så hade jag inte varit snäll mot den.
Minns en gång, tror det var innan lågstadiet eller precis börjat ettan, då en schäfer rusade mot mig (jag var på väg upp för en uppförsbacke) och PANG så flög jag rakt bakåt och slog i huvudet och fick sedan ett fint ärr över skallen.
Som tur var ville den ju bara leka men den var nog lite för tung för mig då! :D
Tänk om den hade varit lika vild som trådskaparens hund?
Ja, då hade ni säkerligen sluppit alla glocalnetskämt här på Kolo! :thumbup:chix diggs scars. kom hem från en fest för några veckor sen när min grannes schäfer sprang skällandes till mig mitt i natten, blev lite pissnödig haha, tänkte om jag skulle stå still eller hinna springa och öppna dörren till mig och släppa ut min hund men som tur var så ville den bara säga hej, men ibland så vet man fan inte. Folk borde ha bättre koll på sina hundar oavsett ras. Fast dom bara vill hälsa så är det ändå ruskigt obehagligt för dom som är hundrädda.
Herkulez
2006-03-03, 23:07
Hoppas att ni inte jämför min fråga med en idiotfråga av den här typen. I mitt scenario hade hunden redan bitit sig fast i mig (tex i en armen),att försöka bända upp käkarna inser jag är omöjligt,då är väl inte pungklämningen så dålig ide?
skulle nog tippa på att det är lite svårt, hundar som bitit tag i armen brukar ju försöka få ner en genom att åla sig och kasta sig från sidan till sidan.
nä men många av dom som älskar dessa raser är väl lätt less på att folk utan kunskap och med massa förutfattade meningar spyr galla över "deras" raser, inte så konstigt.
Inte riktigt nä, det klarades av redan på tredje sidan, att det var andra blandraser. Sen gick vi tillbaka till trådskaparens predikament.
Herkulez
2006-03-03, 23:11
Inte riktigt nä, det klarades av redan på tredje sidan, att det var andra blandraser. Sen gick vi tillbaka till trådskaparens predikament.
var väl bara krampus?
jag själv svarade bara på det jag läste.
men det är svaret på iaf varför många blir upprörda när dom ska diskutera med obildat folk om saken.
Precis, så lär oss istället!
Obildad om ett ämne betyder bara att man inte lärt sig ännu, inte att man är en idiot. Så sluta behandla oss andra som inte har lika mycket kunskaper som er så, och lär oss med lite ödmjukhet hur vi kan bli bättre människor och älska pitbulls. :bow:
Herkulez
2006-03-03, 23:14
var väl bara krampus?
jag själv svarade bara på det jag läste.
men det är svaret på iaf varför många blir upprörda när dom ska diskutera med obildat folk om saken.
var inte ens krampus, va pratar du om timoat? dom som har svarat (jag själv tex) på frågan och varit dryg (sorry victor) var ju som svar till det folk sagt.
Herkulez
2006-03-03, 23:15
Precis, så lär oss istället!
Obildad om ett ämne betyder bara att man inte lärt sig ännu, inte att man är en idiot. Så sluta behandla oss andra som inte har lika mycket kunskaper som er så, och lär oss med lite ödmjukhet hur vi kan bli bättre människor och älska pitbulls.
prata mer med ödmjukhet om sånt ni inte har koll på istället för att spy galla över det så kanske ni får ödmjuka svar. :smash:
o.z.z
Det är sällan en hund, såvida den inte är sjuk, attackerar en människa i syfte att verkligen göra människan illa - utan anledning.
Därimot gillar många att jaga moving objects som tex en cykel, bilar, barn som åker snowracer m.m och skälla ut det samma rejält också.
Det du upplevde som en attack var säker skitläskigt för dig, men det är inte säkert att hunden hade bitit. Att den visade tänderna var dock att tecken på aggresivitet. Om hunden ville bita dig så är det inte troligt att den skulle stanna upp, utan den skulle flyga på dig direkt. Ev blev den rädd för dig.
Hundar är av naturen underlägsna människor och det sitter mer i pysket att skrämma bort den än i några Ninjatrix. Skramla och köra cykeln imot den var bra om hugget verkligen var nära, annars är vända ryggen till och stå helt stilla ett bra tips. Dvs om du är så kall att du kan göra det. Men det beror helt på hur situationen ser ut.Spring inte - Det är en naturlig instinkt att jaga. Vill hunden verkligen bita dig så är det inte mkt man kan göra. Har hunden ett halsband kan du (om du hinner) ta tag i det och styra bort hunden, dem sprattlar som fan, men dem kommer inte åt dig om du får tag i det.
Naturligtvis är det svårt att se för en oinsatt att se vad hunden vill och man blir jävligt rädd.
Själv har jag under flera års träning med hundar aldrig blivit oprovocerat biten. Därimot har jag tränat dem att bita folk. Sällan, sällan är hårda/tröga raser som Pitbull benägna att bita människor och faktiskt inte benägna att bita alls om de inte fått lära sig det. Jag vill påstå att allt handlar om att läsa hunden, men det är ju skitsvårt om man vet noll om hundar.
Bästa tips om en aggresiv hund kommer flygande: Vänd ryggen till, stå stilla. Skäll ut ägaren efteråt.
Herkulez
2006-03-03, 23:17
krampus: :thumbup:
Polishundar behöver man ju inte oroa sig för så mycket, dem är ju tränade att inte attackera när man ligger och dem biter inte där man skadas allvarligt :) Fast nu blir nog Krampus jättesur för att jag sa så eftersom det bara är vad jag sett på diverse tv-program om polishundar :(
Vad snackar du om?
Filmen visar två personer och en hund som tränar skydd.
Du kanske inte bör underlåta dig att försöka vara dryg om du inte vet vad som händer på filmen?
kimonque
2006-03-03, 23:20
bra tips krampus, hoppas jag slipper testa dock. Men varför tränade du hundarna till att bita folk?
I hear ya! Nu tror jag vi alla har blivit bättre människor av denna tråd, ahh, jag har förlorat en del av mina förutfattade meningar om Pitbulls, men håller kvar stor respekt till dem. Jag hoppas att ni andra har mer tålamod när det kommer till människor med samma förutfattade meningar! :)
Tack Krampus
Herkulez
2006-03-03, 23:21
I hear ya! Nu tror jag vi alla har blivit bättre människor av denna tråd, ahh, jag har förlorat en del av mina förutfattade meningar om Pitbulls, men håller kvar stor respekt till dem. Jag hoppas att ni andra har mer tålamod när det kommer till människor med samma förutfattade meningar!
ja, måste lära mig att ha det haha
piece =)
Annars finns ju denna tråd för er som är intresserade:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=36164
I say nothing, pm:a krampus.
Har du tänkt på att det kan bli ganska farligt om man ger tips som att tex böja ner huvudet och försöka ta tag runt hundens testiklar och om någon testar detta?
Det är lite som att ge tips om att övningsköra motorcykel onykter.
Väner du ryggen till och hunden mot förmodan fortfarande vill bita dig får den inte mycket att nypa i. När du vänder ryggen till utgör du inte längre ngt hot.Det finns inga tänder och inga ögonvitor som kan reta hunden.
Ska du ner och greja vid kulorna blottar du hals och armar. Ett bett i halspulsådern och du kan dö ganska snabbt.
Ska inte förjlöjiga ngn mer, men tänk på vad ni ger för tips bara.
I hear ya! Nu tror jag vi alla har blivit bättre människor av denna tråd, ahh, jag har förlorat en del av mina förutfattade meningar om Pitbulls, men håller kvar stor respekt till dem. Jag hoppas att ni andra har mer tålamod när det kommer till människor med samma förutfattade meningar! :)
Tack Krampus
Krwzrd från och med idag va...
o.z.z
Det du upplevde som en attack var säker skitläskigt för dig, men det är inte säkert att hunden hade bitit. Att den visade tänderna var dock att tecken på aggresivitet. Om hunden ville bita dig så är det inte troligt att den skulle stanna upp, utan den skulle flyga på dig direkt.
"Den skulle precis attackera men jag hann trycka upp cykeln som skydd" den skulle alltså ta sig ett bett.
Ev blev den rädd för dig.
Hundar är av naturen underlägsna människor och det sitter mer i pysket att skrämma bort den än i några Ninjatrix. Skramla och köra cykeln imot den var bra om hugget verkligen var nära, annars är vända ryggen till och stå helt stilla ett bra tips. Dvs om du är så kall att du kan göra det.
ja de första sekunderna tänkte jag att det nog var bäst att stå still, men när den inte stannade tänkte jag bara "SHIIIIT". Förra veckan var jag också med om en liten incident, var ute på morgonpromenad och halkade, typ 30 m från där jag stod så var det en hund som blev helt galen och började skälla mot mig. Men det berodde nog på att jag gjorde någon hastig rörelse när jag halkade.
[/QUOTE]
krampus: :thumbup:
Jag vill avsluta denna tråden med att säga att jag och Herkulez har ett kärleksförhållande som yttrar sig när vi har druckit.
Dessutom äger jag numer bara en chihuahua.
Godnatt.
Jag ber att få återgå till det bästa tipset hittils:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1382666&postcount=2
Liten snabbkurs i försvar mot hundar: http://searchwarp.com/swa15837.htmPilla ut ögonen är säkert bra, men "vill" man göra det? Skulle man?
Pepparspray verkar bäst, och hjälper ju eventuellt mot en del annat. Så det vinner.
"Den skulle precis attackera men jag hann trycka upp cykeln som skydd" den skulle alltså ta sig ett bett.
ja de första sekunderna tänkte jag att det nog var bäst att stå still, men när den inte stannade tänkte jag bara "SHIIIIT". Förra veckan var jag också med om en liten incident, var ute på morgonpromenad och halkade, typ 30 m från där jag stod så var det en hund som blev helt galen och började skälla mot mig. Men det berodde nog på att jag gjorde någon hastig rörelse när jag halkade.
[/QUOTE]
Jo då vart den förbannad på dig också.
Jag skulle dock stannat och snackat med ägaren... Ägare är ofta också trångsynt och ser bara sin lilla plutt och inte människan som blir vettskrämd.
Är det som du skriver är det helt oförsvarbart att han hunden lös.
Om en cykel utlöser sådanna aggresioner att den verkligen biter så ska den avlivas (vilken hund som biter en människa ordentligt oprovocerat bör alltid avlivas då man aldrig vet när det händer nästa gång. Generna bär inte föras vidare). Han ville bita dig och cykeln var bra gjort. Bättre att hunden ev blir skadad i sådana här fall än du. Du har lagen på din sida iaf.
http://www.pitbull.se/bilder/albums/userpics/10025/normal_ii%7E0.JPGFyfan vad ful, han borde avlivas bara för det.
det kanske skulle kunna gå att mosa hunden, typ bomben mitt på ryggraden KNACK, 95kg o.z.z kan nog orsaka lite skada ;) nämen skämt å sido så skulle jag aldrig skada ett djur om det inte rör sig om självförsvar. Jag är djurvän.
En film angående våldsamma djur och vad som motiverar dom (http://youtube.com/watch?v=a7FK1DB1VUk)
Dumleman
2006-03-03, 23:54
Ninjan säger ju faktiskt att man ska stå blixtstilla om man ser att det är en polishund, annars ska man vira jackan runt armen så hunden biter i den om den biter men är det så galna tips egentligen? Ninjan säger dock hur man oskadliggör hunden med sina bara händer medan krampus säger att man ska putta bort hunden eller ta tag i halsbandet och där låter ju krampus tips betydligt trevligare. Tack för att du tog dig tid att dela med dig av dina kunskaper krampus :).
Krwzrd från och med idag va...
Nån som kan förklara för en obildad vad det betyder?
pocoloco
2006-03-03, 23:59
Medias bild - Din verklighet… ?
Det finns ett stort antal fördomar och myter om Amerikansk pitbullterrier idag. Många har media skapat för att rapportera sensationshistorier om oövervinnerliga “mördarhundar” andra har omogna pitbullägare hållit vid liv för att få deras hund att framstå som någon slags superhund.
Varsågoda gott folk, här kommer ett litet urval av alla fantastiska påståenden:
1. “Käkarna låser sig på en pitbull när dom biter.”
Helt galet. Käkarna låser sig inte på någon hundras, det handlar om en obändlig vilja som kan göra att en pitbull helt enkelt inte vill släppa sitt tag. Stark vilja i kombination med en extremt hög smärttröskel helt enkelt.
2. “Ingen hund biter hårdare än en pitbull.”
Det finns idag ingen tillförlitligt metod att mäta hundars bettstyrka. Detta påstående används främst av pitbullägare som vill få sin hund att framstå som någonting utöver det vanliga. Rimligtvis biter en 60-kilos Mastiff betydligt hårdare än en 30-kilos pitbull.
3. “Pitbulls är de hårdaste och grymmaste hundar som finns.”
Återigen en myt som odlas av smågrabbar som har en pitbull eller har hört ett expertutlåtande av någon kompis. En pitbull är en hund och ingenting annat. Det är helt felaktigt att dra alla pitbulls över en kam. Precis som oss människor finns det olika individer, en del är hårda och andra är mjuka.
4. “Pitbulls kan plötsligt bli helt galna en dag och attackera ägaren.”
Javisst, det händer tyvärr. Det händer inom ALLA raser. Men vem skriver om en Tax eller en pudel som biter sin ägare? Om man tar del av den bettstatistik som faktiskt finns på anmälda allvarliga attacker/bett av hundar så kommer pitbull efter ett flertal hundraser hur man än vrider och vänder på det. En rastypisk pitbull har ingen medfödd människoaggressivitet i sig och får absolut inte attackera sin ägare. I de fall som en pitbull har attackerat sin ägare har det i de flesta fall handlat om att hunden har varit svårt sjuk eller vanvårdad.
5. “Man kan aldrig få en pitbull att lyda.”
Det finns raser som är lättare att arbeta med. Pitbull är ingen hund för den som skaffar hund för första gången normalt sett. En pitbull måste alltid vara motiverad till lydnad annars struntar den helt enkelt i detta. Men för den som är beredd att lägga ner tid/tålamod/engagemang/kärlek på sin hund så finns det alla förutsättningar att lyckas. I Sverige är inte pitbull så vanlig som brukshund ännu men i USA finns det ett stort antal Amerikanska pitbullterriers som är framgångsrika inom lydnad och andra bruksgrenar.
6. “Pitbulls är inte rädda för någonting.”
Återigen… Pitbulls består av många olika individer, alla är inte likadana. Så är det med alla hundar. Det går inte att uttala sig om en hel hundras med utgångspunkt från några enstaka individer. En pitbull ska inte vara nervös och rädd men den ska inte heller vara alltför dumdristig och självdestruktiv.
/ Stefan Myrén
Kan du inte posta din artikel om ABPT du skrev för massa år sen?
Kan du inte posta din artikel om ABPT du skrev för massa år sen?
Jo, fast jag har faaaaaaaaaan inte kvar den. :(
Jag ber att få återgå till det bästa tipset hittils:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1382666&postcount=2
Det här är väll egentligen det enda riktigt tunga alternativet.
Jag har dessutom en grubbreferens på den:
1999:2 Univ of bamsepung - The importence of 1 inch punch and why
2004:13 Dr.Krampus Ph.D in Bullshit - HAYABONGA and teh effects of spinal chruch by forehead strike
666:6 United Kolozzeum mebers - Poll that prove the murder of Aliquis legit
1998-15 St.Görans pyskavd. Dr Jwrd - the dangers of alvedon.
Kan vi inte sova nu? :(
Ninjan säger ju faktiskt att man ska stå blixtstilla om man ser att det är en polishund, annars ska man vira jackan runt armen så hunden biter i den om den biter men är det så galna tips egentligen? Ninjan säger dock hur man oskadliggör hunden med sina bara händer medan krampus säger att man ska putta bort hunden eller ta tag i halsbandet och där låter ju krampus tips betydligt trevligare. Tack för att du tog dig tid att dela med dig av dina kunskaper krampus :).
Putta bort den har jag inte sagt, fota den i skallen om den nu verkligen vill bita sönder dig. Risken är dock att du får ett bett i benet eller i din Buffalo-sko... En tränad hund biter för övrig inte om den inte är utskickad för att göra det. Hinner han få upp jackan så fine, men det är att direkt utmana hunden. Om han vill snacka polishundar/skyddstränade så är dem tränade att inte bita om ngn inte flyr eller attackerar ägaren eller hunden. Klarar den inte det är hunden inte godkännd och får inte användas i tjänst. Tanken är att hunden ska få stopp på personen och det vorde ju jäkligt dumt om den tilläts bita sönder någon som faktiskt stannade...Det momentet kallas bevakning. Dobberman har varit ledande på detta för i tiden. Försök gå och dem blir syra som satana... Så är det iaf i Sverige.
Skulle mosat han under cykeln(alt dragit loss ekrarna och gjort grillspett av honom) och spöat ägarn
Jag är utbildad hundinstruktör och har tränat mycket skydds med min hund och jag har även varit med och kollat på polisens träningar mm. Och jag kan lova dig att en polishund som är riktigt på hugget inte kommer släppa dig för att du ligger ner. Dom lyder sin husse/matte inget annat. En polishund är tränad att hugga mot armen men man kan aldrig vara säker dom biter där dom biter.
Sen vad gäller pittbull känner jag flera stycken ägare av dessa. Dom är dock mycket bra ägare som ger sin hund den stimulans och kärlek en sån krävande hund behöver. Pittbulls är mycket fina hundar för övrigt, dom lär sig snabbt och är mycket trevliga mot människor runt om krig dom. MEN så klart finns det undantag där ägarna brister i sitt ägarskap. Det är dessa händelser som kavlas upp i media och har givit pittbullen sitt dåliga ryckte. Sen måste man också säga att vissa hundar är det något fel på i huvudet men detta beror på dålig avel av hundrasen, detta har speciellt pittbullen råkat ut för men många dåliga uppfödare.
Om nu man blir anfallen av en pittbull eller vilken hund som helst så är det bästa man kan göra att försöka klättra upp i ett träd eller liknande om inte detta går så är det en bra idé att skydda sig med sin jacka, men som sagt en hund som är aggressiv är ofta rädd och en rädd hund är mycket farlig och dom kan bita var som helst. Att sparka en pittbull kommer högst troligen bara att göra den mer aggressiv även häftiga rörelser kommer göra den mer aggressiv så det bästa är väll att vara någorlunda cool och försöka skydda sig med något eller klättra upp i något. Som sagt en pittbull har en väldigt hög smärttröskel och den kommer inte släppa snabbare eller bli mindre aggressiv för du slår den. Var med en gång på hundklubben när det var en som tränade en MYCKET aggressiv pittbull och på något sätt slet den sig och kastade sig över den första hunden den kom åt. Till en börjar försökte ägaren att slå hunden men när inte det gick fick vi ta en träpinne och försöka bända upp käkarna men pinnen gick sönder efter några minuter, och då hade någon hämtat en metallstång som vi körde in i käkarna på den. Efter mycket om och med fick vi bänt upp käkarna. Hunden som blev biten klarade sig bra förövrigt efter en sväng till veterinären fast pittbullen fick avlivas senare för den var tyvärr för aggressiv. Detta var bara ett exempel på att men måste tänka klart när någon blir biten eller attackerad det hjälper inte att få panik.
Sen kan jag väll även tillägga att ofta är hunden den som är mest rädd och ibland går det bara att gapa åt hunden så viker den undan. Har varit med om det och det funkar mycket bra istället för att göra något dumt som bara förvärrar det hela.
Aja hoppas jag inte upprepade för mycket vad som stod i tråden sen innan orkade inte läsa igenom hela nämligen ;)
Jag är utbildad hundinstruktör och har tränat mycket skydds med min hund och jag har även varit med och kollat på polisens träningar mm.
Aja hoppas jag inte upprepade för mycket vad som stod i tråden sen innan orkade inte läsa igenom hela nämligen ;)
Hallå. Ville medela att klockan nu är 01.15 och att jag äger denna tråden.
Jag tycker att det var bra skrivit av dig :) och nu låser jag tråden här va.
------------------------------------------------------------------------
Från och med nu bör vi endast skapa relevanta trådar. Som Dildobatongens vara eller inte vara.
zoltan_hellhound
2006-03-04, 01:09
EXAKT inga renrasiga hundar där inte...pittbullar är inte gratis.
Alla hundar av rätt storlek är potentiella vapen om dom tränas fel...eller rätt :D det ända man kan säga är att vissa hundrader är mer lätt tränade änn andra
Hallå. Ville medela att klockan nu är 01.15 och att jag äger denna tråden.
Jag tycker att det var bra skrivit av dig :) och nu låser jag tråden här va.
------------------------------------------------------------------------
Från och med nu bör vi endast skapa relevanta trådar. Som Dildobatongens vara eller inte vara.
haha jo vad gör man uppe egentligen ska iväg kl.8 på SM så det är väll dags att dra sig :P
Får säga det samma ville bara skriva av mig lite. :) Kanske dags att låsa den man kan nog inte komma så mycket längre på detta ämnet... eller *popcorn*
och förövrigt tycker jag att dildobatongen är ett mycket bra verktyg :P
tack för alla tips får jag väl ta o säga innan ni låser tråden!
och förövrigt tycker jag att dildobatongen är ett mycket bra verktyg :P
Here we go! Here we go! Batongdildons vara eller icke. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=64058) :hbang:
sundvall
2006-03-04, 01:49
Det här är väll egentligen det enda riktigt tunga alternativet.
Jag har dessutom en grubbreferens på den:
1999:2 Univ of bamsepung - The importence of 1 inch punch and why
2004:13 Dr.Krampus Ph.D in Bullshit - HAYABONGA and teh effects of spinal chruch by forehead strike
666:6 United Kolozzeum mebers - Poll that prove the murder of Aliquis legit
1998-15 St.Görans pyskavd. Dr Jwrd - the dangers of alvedon.
Kan vi inte sova nu? :(
Hahahahahahahaha!! :laugh: :laugh:
Det där var fan det roligaste på längen. Tack Krampus :thumbup:
Ps. Min mamma kom in och undrade varför jag skrattade så jävligt :em:
Metal_boy_
2006-03-04, 02:05
har man tur så får man tag i kopplet om det sitter kvar eller kedjan runt nacken. Får man tag i det så är det bara att svinga in hunden i nått hårt(marken eller en vägg). Är det strypkoppel så är det bara att be till Gud, för drar man bara i kedjan då så drar man bara av den. Kan ju va lite svårt att tänka att man ska försöka få tag med långfingret i den lilla ögglan där man fäster kopplet menar jag :D Och sedan försöka svinga runt byrackan med ett finger :laugh: så trött nu så jag vet inte vad jag skriver knappt, men sug.
Jag är utbildad hundinstruktör och har tränat mycket skydds med min hund och jag har även varit med och kollat på polisens träningar mm. Och jag kan lova dig att en polishund som är riktigt på hugget inte kommer släppa dig för att du ligger ner. Dom lyder sin husse/matte inget annat. En polishund är tränad att hugga mot armen men man kan aldrig vara säker dom biter där dom biter.
Jag var säker väldigt otydlig, försökte bara säga att polishundar inte är något man behöver vara "rädd" för på det sättet, dem har ju en väldigt genomgående träning. Det är ju dem otränade/halvtränade som verkar potentiellt farliga.
Fast polishundar behöver man ju bara oroa sig för om man är på fel sida om lagen :) Och dem flesta hundar är ju ganska snälla :)
Dissector
2006-03-04, 02:37
JAg ar inte läst tråden MEN ANVÄND PÅKAR OCH SLÅSS FÖR KUNG OCH FORSTERLAND
Dissector
2006-03-04, 02:38
Udnrass hur många varrningar jag har i morgoin när jag vaknar
Mr. Moose
2006-03-04, 07:20
Ganska många herrelösa gatuhundar här, tyvärr är en hel del av dom lite aggresiva. För min del räcker det oftast att stanna och stirra på dom för att dom ska lugna ner sig/ge upp. Nu är jag uppvuxen med hundar och läser dom ganska bra men viktigast är nog att jag inte är rädd för dom. Respekt har jag men ingen rädsla, det känner hunden, den vet vem som är "boss".
Claes
Mycket snack om att peta ut ögonen på hunden, är det ingen som bär kniv längre? Eller det är också olagligt nu? Förr, om jag minns rätt, fick man ha kniv om bladet var < 7 cm.
J.Saarela
2006-03-04, 08:16
Fyfan vad ful, han borde avlivas bara för det.
Ja gärna,men då vill jag att dom börjar avliva människor som är oskuld å 25+
Herkulez
2006-03-04, 08:20
Fyfan vad ful, han borde avlivas bara för det.
smaken är som baken, jag tyckte den var fin.
eckan_22
2006-03-04, 08:58
om du lyckas bryta nacken av en attackerande hund så ska du verkligen vara grym,du kanske klarar av att bryta den men att få tag på den är nog det svåraste
Det är såna här händelser som gör att jag tar med mig
kniv när går mina morgon/kvällspromenader.
Seriöst vissa hundägare är pantade i huvudet
och borde inte ha hundar.
Det är såna här händelser som gör att jag tar med mig
kniv när går mina morgon/kvällspromenader.
HAHAHAHAHAAHA! Det där var roligt.
Du gjorde min dag.
laham jag är ltie nyfiken, men var blir du anfallen av hundar så ofta att du tycker att du bör bära kniv för att försvara dig?
Kan som inte säga att jag känt något liknande behov på gator och torg...
Om man tar del av den bettstatistik som faktiskt finns på anmälda allvarliga attacker/bett av hundar så kommer pitbull efter ett flertal hundraser hur man än vrider och vänder på det.Inte så konstigt om det bara finns 350 stycken i landet.
Faktum kvarstår dock att Golden Retriver brukar vara den ras som toppar listorna över attacker på människor i Sevrige.Inte så konstigt med tanke på hur många som finns och att det ofta är barnfamiljer som skaffar Golden Retriever.
Ja, jag hatar dessa kamphundar och vill att de förbjuds.
Har ni problem med definitioner och gränsdragningar så gör vi bara så att vi förbjuder alla hundar.
Inte så konstigt om det bara finns 350 stycken i landet.
Inte så konstigt med tanke på hur många som finns och att det ofta är barnfamiljer som skaffar Golden Retriever.
Ja, jag hatar dessa kamphundar och vill att de förbjuds.
Har ni problem med definitioner och gränsdragningar så gör vi bara så att vi förbjuder alla hundar.
Du blir bara konstigare och konstigare för varje inlägg, men intresseklubben har anteckant iaf! :) :thumbup:
Fan också, skulle platerat en massa stavfel... :D
Fan också, skulle platerat en massa stavfel... :D
Som i detta inlägg?
Som i detta inlägg?
Nej, du stavade helt ok i det. :)
Nej, du stavade helt ok i det. :)
*slap*
*slap*
Vad är det ni datornördar brukar skriva.... "pwnd"? :D
Vad är det ni datornördar brukar skriva.... "pwnd"? :D
Eller passande bild :)
http://h4te0.tripod.com/sig1/007.jpg
Eller passande bild :)
http://h4te0.tripod.com/sig1/007.jpg
Image hosted by tripod. www.tripod.com. Jag är förkrossad....
"vi"?
Menar du att människan efter tusentals år med hunden som integrerad i våra liv skulle plötsligt unisont förbjuda den?
Hårdare regler för hundar i tätbebyggda områden kanske är befogat men jag tror inte ett förbud är riktigt troligt.
Här kommer en liten kort uppföljning. Kände mig skitskraj idag när jag skulle gå på morgonpromenad, hjärtat dunkade som fan...men jag tänkte att det nog var bäst att gå ut ändå för att "övervinna" rädslan. Jag låter som en feg jävel, men jag var riktigt nervös.
Så jag bestämde mig för att ta med mig nått som jag skulle kunna skydda mig med, inte för att jag tycker det känns rätt att behöva "beväpna sig" men som sagt så var jag skitskraj. Så jag tog med en sån där grej som man vässar knivar med, bättre än ingentin iaf. Det kan väl knappas räknas som vapen?
http://img71.imageshack.us/img71/4980/12gn.jpg
http://img71.imageshack.us/img71/4654/20cr.jpg
http://img71.imageshack.us/img71/8809/38so1.jpg
Blir ju ett vapen om du tänkt använda dig av det så.
HAHAHAHAHAAHA! Det där var roligt.
Du gjorde min dag.
hehe kul o höra :thumbup:
laham jag är ltie nyfiken, men var blir du anfallen av hundar så ofta att du tycker att du bör bära kniv för att försvara dig?
Kan som inte säga att jag känt något liknande behov på gator och torg...
Den vägen som jag brukar promenera på är en skogsväg.
Det är inte så att jag ofta blir anfallen men ibland känns det
obehagligt när en lössläppt hund kommer mot en och nosar.
Tänk om jag tex hade varit skiträdd(är lite rädd) för hundar och hade fått
panik då hade hunden uppfattat den som ett hot och säkert
bitit mig.
Den vägen som jag brukar promenera på är en skogsväg.
Det är inte så att jag ofta blir anfallen men ibland känns det
obehagligt när en lössläppt hund kommer mot en och nosar.
Tänk om jag tex hade varit skiträdd(är lite rädd) för hundar och hade fått
panik då hade hunden uppfattat den som ett hot och säkert
bitit mig.
jag hade ju iofs heldre valt en annan väg än att beväpna mig då även med en kniv kommer en arg hund att göra ont. De flesta hundar som nosar på dig är ju inte direkt aggresiva, i värsta fall är de ju lite FÖR glada att träffa dig. Normalt sett..
Metal_boy_
2006-03-04, 12:49
Här kommer en liten kort uppföljning. Kände mig skitskraj idag när jag skulle gå på morgonpromenad, hjärtat dunkade som fan...men jag tänkte att det nog var bäst att gå ut ändå för att "övervinna" rädslan. Jag låter som en feg jävel, men jag var riktigt nervös.
Så jag bestämde mig för att ta med mig nått som jag skulle kunna skydda mig med, inte för att jag tycker det känns rätt att behöva "beväpna sig" men som sagt så var jag skitskraj. Så jag tog med en sån där grej som man vässar knivar med, bättre än ingentin iaf. Det kan väl knappas räknas som vapen?
http://img71.imageshack.us/img71/4980/12gn.jpg
http://img71.imageshack.us/img71/4654/20cr.jpg
http://img71.imageshack.us/img71/8809/38so1.jpg
En träsko kan bli ett mordvapen om det är så. Du får dock gå med den där på dig om du vill. Samma sak när jag såg en man stå bakom ett träd i ett parkliknande område där jag bor. Jag tog med mig en kulhammarare ut. Om jag hade slagit sönder knäskålarna eller spräckt tinningarna på honom med den så hade den såklart räknas som ett vapen :)
jag hade ju iofs heldre valt en annan väg än att beväpna mig då även med en kniv kommer en arg hund att göra ont. De flesta hundar som nosar på dig är ju inte direkt aggresiva, i värsta fall är de ju lite FÖR glada att träffa dig. Normalt sett..
jo visst kommer det att göra ont om den får tag i mig
men jag har större chans att komma undan med kniv.
Kan hålla med om att hundar som nosar på en inte är aggressiva
men som jag sa innan vissa är skiträdda för hundar och får
dem panik kan situationen förvandlas till en hotfull bild.
Herkulez
2006-03-04, 12:53
jo visst kommer det att göra ont om den får tag i mig
men jag har större chans att komma undan med kniv.
Kan hålla med om att hundar som nosar på en inte är aggressiva
men som jag sa innan vissa är skiträdda för hundar och får
dem panik kan situationen förvandlas till en hotfull bild.
så för att andra är svinrädda för hundar så beväpnar du dig med kniv?
Tror jag är mer rädd för människor med kniv än hundar.....
En fobi är en fobi och jag har fullförståelse för att vissa är väldigt hundrädda. Det jag inte gillar är ditt sätt att hantera det bara. Det första är ju att inse att rädslan är irrationell och det andra är ju att hantera problemet genom att be hundägaren kontrollera sin hund.
Kniven känns, fel.
Tror jag är mer rädd för människor med kniv än hundar.....
Bästa inlägget idag. Sammanfattar hela frågan väldigt bra.
Men för fan Grahn, du kan inte skriva vettiga inlägg sådär. Hur skulle världen se ut?
så för att andra är svinrädda för hundar så beväpnar du dig med kniv?
om du kollar i mitt tidigare inlägg så skrev jag att jag själv
är lite rädd för hundar
Men för fan Grahn, du kan inte skriva vettiga inlägg sådär. Hur skulle världen se ut?
förlåt... :D
En hund är /kg 4ggr starkare än en människa, de biter igenom våra ben relativt lätt (polishundar är tränade att inte bita hårt). Om du inte har nåt att skydda dig med så offra din "svaga" arm (hinner du så ska du försöka vira jackan runt armen för att dämpa smärtan), dock tveksamt att man hinner.
Sen vet jag inte...be kanske.
Det går att strypa hundar (sleeper hold), man att komma i den positionen känns svårt.
Ta tag i frambenen och bryta utåt, men lycka till att få tag i benen...
Har du nåt vasst så sikta in dig på deras bröstkorg som är dåligt skyddad och ger en snabb död.
Langster
2006-03-04, 14:38
Ta tag i frambenen och bryta utåt, men lycka till att få tag i benen...
Om jag fick tag i frambenen skulle jag svinga runt hunden och banka in den i alla hårda objekt runt mig. Var fick du det där med 4 ggr starkare/kg ifrån? Måste vara jävligt svårt att mäta en sån sak.
Jag kände mig ganska osäker runt hundar när jag var yngre. Men efter att ha umgåtts rätt mycket med hundar under det senaste året så är jag faktiskt rätt säker på att en stark människa med beslutsamhet oftast skulle kunna döda en arg hund. Om man nu skulle vilja det. Det bästa är nog att lära sig hantera hundar om man är rädd för dem.
Om jag fick tag i frambenen skulle jag svinga runt hunden och banka in den i alla hårda objekt runt mig. Var fick du det där med 4 ggr starkare/kg ifrån? Måste vara jävligt svårt att mäta en sån sak.
Jag kände mig ganska osäker runt hundar när jag var yngre. Men efter att ha umgåtts rätt mycket med hundar under det senaste året så är jag faktiskt rätt säker på att en stark människa med beslutsamhet oftast skulle kunna döda en arg hund. Om man nu skulle vilja det. Det bästa är nog att lära sig hantera hundar om man är rädd för dem.
Inte min uppgift utan det kommer från en engelsman som dödat en hund med sina egna händer genom att bryta nacken på den.
Man har ju uppmätt schimpanser och gorillors styrka så varför inte en hunds? Allt går om man vet hur man ska göra :)
JaggedAxe
2006-03-04, 15:44
Har en polare som var ute och gick med sin lilla hund (vet ej vad för ras, men den är liten iaf) han mötte en lösgående hund och dess ägare (hunden var en rottweiler) och han skrek att ägaren skulle koppla denne. Men det hann han inte göra innan hunden sprang mot min polare och hans hund. Så polaren sprang mot rottweilern, gör en jävla spark riktad mot hundens huvud, rottisen gnyr till och springer tillbaka till hussen :D
Har en polare som var ute och gick med sin lilla hund (vet ej vad för ras, men den är liten iaf) han mötte en lösgående hund och dess ägare (hunden var en rottweiler) och han skrek att ägaren skulle koppla denne. Men det hann han inte göra innan hunden sprang mot min polare och hans hund. Så polaren sprang mot rottweilern, gör en jävla spark riktad mot hundens huvud, rottisen gnyr till och springer tillbaka till hussen :D
Attackerade hunden eller var den bara vänlig? Vad sa ägarn vars hund blivit sparkad på?
Wennerberg
2006-03-04, 16:08
Hade nog försökt slunga ner den i asfalten eller sparka den eller något, svårt att säga hur man skulle agerat.
Wennerberg
2006-03-04, 16:24
Fattar inte hur folk kan säga att det är en hemsk ras, den är jättefin om den uppfostras av rätt person.
Någon har gjort det som någon borde göra. Sjukt bra flash.
http://www.pitbullproblem.tk/
Attackerade hunden eller var den bara vänlig? Vad sa ägarn vars hund blivit sparkad på?
Finns ändå lag på att hundar SKA gå kopplade här i Sverige..
Jag har en A4 bild på Herkulez i plånboken som jag snabbt som attan tar fram och håller upp i riktning mot hunden... Efter det så hör man bara ett ynket yl så springer dom iväg me svansen mellan benen!
Rekommenderas! :thumbup:
Fungerar även bra mot andra sorters djur, som attackerande älgar!
Finns ändå lag på att hundar SKA gå kopplade här i Sverige..
Inte överallt iofs, fast jag vet inte riktigt hur lagen är skriven. Inom tätbebyggt område har jag för mig. Men hundar får ju inte springa lösa i skog och mark heller , iaf under vissa årstider.
JaggedAxe
2006-03-04, 17:09
Hunden och dess ägare ifråga har hamnat i kläm med polaren ett par gånger innan då hunden alltid ska försöka ge sig på mindre hundar. Ägaren kopplade hunden och sa inte så mycket mer. Han fick sig en utskällning och gick vidare med svansen mellan benen precis som hunden antagligen?
Inte överallt iofs, fast jag vet inte riktigt hur lagen är skriven. Inom tätbebyggt område har jag för mig. Men hundar får ju inte springa lösa i skog och mark heller , iaf under vissa årstider.
Mm.
Såg ni bolio på 5:an precis?
Såg ni bolio på 5:an precis?
What? :(
What? :(
Det var någon snubbe som snackade om pitbulls, förorten, om att han var så speciell för att han inte var som alla andra :D
Han hade stor penis också.
Herkulez
2006-03-04, 17:29
Jag har en A4 bild på Herkulez i plånboken som jag snabbt som attan tar fram och håller upp i riktning mot hunden... Efter det så hör man bara ett ynket yl så springer dom iväg me svansen mellan benen!
Rekommenderas! :thumbup:
Fungerar även bra mot andra sorters djur, som attackerande älgar!
:D
:D
Kan man få en idolbild tror du? :) *innocent*
Herkulez
2006-03-04, 17:57
Kan man få en idolbild tror du? :) *innocent*
here u go my friend
here u go my friend
Du kan ju åtminstonde lägga upp en riktig bild på dig själv... *rolleyes*
Loves it! :laugh:
Det som roade mig mest var att du hade sparat Öl o brännis bilder Zafer! :D
Något du vill avslöja? :naughty:
Det som roade mig mest var att du hade sparat Öl o brännis bilder Zafer! :D
Något du vill avslöja? :naughty:
:naughty: Thats for me to know and for you to find out
elBjurro
2006-03-04, 21:05
Jag har aldrig upplevt att en stor hund blivit rädd eller arg på mig, de vill oftast vara polare.
Små hundar däremot skäller hela tiden, morra å gömmer sig så fort jag kommer.. en gång när jag var påväg från jobbet å snackade me en polare i telefon, så kände jag nåt i byxbenet som satt fast, kändes som en kvist, men var en liten hund.
Hade inte matte kommit springandes runt hörnet me en gullig uppsyn i precis det ögonblicket hade lilla snufsan fått leka fotboll.
Små hundar är satan själv, rottisar, schäfrar å andra stora hundar vill bara va polare.
Iaf med mig.
Så som svar på frågan, små hundar puntar man iväg.
Stora hundar kliar man bakom örat. ;)
Jag har aldrig upplevt att en stor hund blivit rädd eller arg på mig, de vill oftast vara polare.
Små hundar däremot skäller hela tiden, morra å gömmer sig så fort jag kommer.. en gång när jag var påväg från jobbet å snackade me en polare i telefon, så kände jag nåt i byxbenet som satt fast, kändes som en kvist, men var en liten hund.
Hade inte matte kommit springandes runt hörnet me en gullig uppsyn i precis det ögonblicket hade lilla snufsan fått leka fotboll.
Små hundar är satan själv, rottisar, schäfrar å andra stora hundar vill bara va polare.
Iaf med mig.
Så som svar på frågan, små hundar puntar man iväg.
Stora hundar kliar man bakom örat. ;)
du skulle träffat brossans hund, zigge :D maken till livlig varelse har jag aldrig varit med om, inte bitas inte skälla, utan livlig rakt av. riktigt go hund!
elBjurro
2006-03-04, 21:10
älskar hundar å de älskar mig, jag luktar väl likadant kanske haha..
är bästis me hur många hundar som helst, nästan så de kissar på sig när jag kommer å hälsar på.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.