Visa fullständig version : Köp av DVD-spelare
Tänkte köpa en DVD-spelare för ca ~1000 +- några hundralappar, och undrar vad det finns för bra alternativ i budgetklassen :)
Om det är någon som har en bra sida med recensioner så skulle det uppskattas också.
MasterChief
2006-03-03, 16:11
Tänkte köpa en DVD-spelare för ca ~1000 +- några hundralappar, och undrar vad det finns för bra alternativ i budgetklassen :)
Om det är någon som har en bra sida med recensioner så skulle det uppskattas också.
Vad ska du koppla upp den till för TV? Önskemål som Divx, MP3, kompontent osv?
Bra länk:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=34
Just nu är det en gammal Sony, så räcker väl med en vanlig scart (?), men självklart vore det önskvärt att det även funkar bra med en modernare tv med dvi, för någon gång lär jag köpa något modernare, kanske inte nästa vecka men ja... vore bra då om DVD:n inte behöver skrotas då :D
edit: ang vad den ska spela upp, så divx, dvd-r osv, men det klarar väl dom flesta av i dagsläget ändå? regionsfri också
Dumleman
2006-03-03, 16:19
edit: ang vad den ska spela upp, så divx, dvd-r osv, men det klarar väl dom flesta av i dagsläget ändå? regionsfri också
Jo jag tror det, Ica och Coop forum säljer just nu dvdspelare för 300-400 kr. Är det något att ha?
Jo jag tror det, Ica och Coop forum säljer just nu dvdspelare för 300-400 kr. Är det något att ha?
så budget är jag inte :D
Nu är jag inte precis insatt men har för mig att divx/xvid fortfarande inte är speciellt vanligt på spelarna.
Nu är jag inte precis insatt men har för mig att divx/xvid fortfarande inte är speciellt vanligt på spelarna.
dom modellerna jag kikat på för runt tusenlappen har i princip alla divx/xvid, å andra sidan rör det sig om tio modeller i nästan alla större affärer som säljer med mainstreamdvds
MasterChief
2006-03-03, 16:45
Pioneer 380 kan aldrig bli fel! (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=30641)
Pioneer 380 kan aldrig bli fel! (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=30641)
lutar lite åt den, kollade även lite på den dyrare 585:an, ca 500 :- skillnad, vet inte om skillnaden är motiverad riktigt:
*DV-380 - 108Mhz/12bit, DivX, jpg,wma,mp3, coax ut (Maj)
*DV-585A - SACD/DVD-Audio, coax och optisk ut, annars samma som ovanför(Juli)
Är skiillnaderna värda en femhundring och i så fall kan någon förklara varför :)
MasterChief
2006-03-03, 20:32
lutar lite åt den, kollade även lite på den dyrare 585:an, ca 500 :- skillnad, vet inte om skillnaden är motiverad riktigt:
*DV-380 - 108Mhz/12bit, DivX, jpg,wma,mp3, coax ut (Maj)
*DV-585A - SACD/DVD-Audio, coax och optisk ut, annars samma som ovanför(Juli)
Är skiillnaderna värda en femhundring och i så fall kan någon förklara varför :)
Den dyrare stödjer högupplösta CD-format (alltså SACD och DVD-Audio) vilket är trevligt om du har kringutrustning som kan leverera; alltså "rätt dyrt" förstärkeri och högtalare. Själva bilddelen verkar vara ganska likvärdig (kanske till och med identiskt). Spelarna ser nästintill identiska ut samt har samma mått och vikt.
Den dyrare stödjer högupplösta CD-format (alltså SACD och DVD-Audio) vilket är trevligt om du har kringutrustning som kan leverera; alltså "rätt dyrt" förstärkeri och högtalare. Själva bilddelen verkar vara ganska likvärdig (kanske till och med identiskt). Spelarna ser nästintill identiska ut samt har samma mått och vikt.
Okej, då var det inte särskilt intressant med tanke på att det knappast är några hifigrejer som jag har att leka med. Blir nog att köpa 380 på netonnet imorgon :)
s_himself
2006-03-03, 21:46
köpte en denver DVD-526 för 500:- och har inte haft något problem med den. Faktum är att min kompis jämförde den med en dvd spelare för 1500-2000:- och han tyckte att den slog den dyrare på både bild och ljud. Dessutom har den 5.1 utgångar och spelar upp inprincip allt utom divX..
Nu säljs nog inte just denna längre. Men jag tycker att det är en jäkla bra dvdspelare för pengarna. Haft den i lite över 1 år nu (köpt på siba) :)
köpte en denver DVD-526 för 500:- och har inte haft något problem med den. Faktum är att min kompis jämförde den med en dvd spelare för 1500-2000:- och han tyckte att den slog den dyrare på både bild och ljud. Dessutom har den 5.1 utgångar och spelar upp inprincip allt utom divX..
Nu säljs nog inte just denna längre. Men jag tycker att det är en jäkla bra dvdspelare för pengarna. Haft den i lite över 1 år nu (köpt på siba) :)
jag köpte en denver på clas ohlsson för inte så länge sen ,, funkar bra stör mig dock på det som lyser blått på den
Kan rekomendera DVD spelarna av märket Kiss.. Riktigt grymma grejjer till riktigt bra pris, något av de bästa du kan hitta kan jag säga dig, har en själv och jag är kanonnöjd, den spelar typ alla format..
www.dvdmannen.se för mer info om kiss spelarna och vilka format de spelar m.m
Får bli någon av bbk/oppo-spelarna på hembiobutiken.se, minns inte vilken det var som var något att ha, 971?
(Skalar upp till hdtvupplösning, dock bara dvi-kontakt om du nu hade föredragit hdmi, tror man fick med en konverterare.)
hahavaffan
2006-03-04, 00:44
Jo jag tror det, Ica och Coop forum säljer just nu dvdspelare för 300-400 kr. Är det något att ha?Nej, det är _riktig_ skit. Faktiskt. Riktigt dåliga är dom.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.