handdator

Visa fullständig version : Snöstatus söder om lapphelvetet ;o)

Thorwaldsson
2006-03-02, 21:06
Det vill verkligen inte sluta snöa. Har under de närmaste två dagarna kommit knappt en halvmeter (typ 47 cm) på så sydliga breddgrader som Blekinge *screwy*
Sammanlagt ligger det nu ett lager snö omkring 80 cm på orörd mark.

Hur ser du snöstatusen ut runt om i Sverige, norrland ej inräknat ;)
Skrev trådrubriken som jag gjorde för att om möjligt slippa sturska norrlänningar som säger "ah,här ä de ä int´ en schäft som sä nånting om det skulle komma en meter blötsnö på ett dygn" :D

hahavaffan
2006-03-02, 21:10
Trodde aldrig att man som skåning kunde bli trött på snön... men nu jävlar får det vara nog. :(

Thorwaldsson
2006-03-02, 21:12
Trodde aldrig att man som skåning kunde bli trött på snön... men nu jävlar får det vara nog. :(

Låg det kvar något att räkna innan den här laddningen kom?

Frippe_L
2006-03-02, 21:18
Det hade börjat försvinna så smått (iaf på gatorna) fram till i tisdags sen började det snöa igen. Visst vi är inte bortskämda med snö här nere men det kan gärna försvinna nu.

Gurk-Burk
2006-03-02, 21:20
Har snöat en del i Malmö idag, men smälter ganska duktigt verkar det som, tycker att det bara kan försvinna nu så jag inte har problem att ta mig till skolan :D

Sonny
2006-03-02, 21:20
Han precis komma innanför dörren idag innan det började vräka ned, igen..

Nejv
2006-03-02, 21:25

Så jävla sant.

Diana
2006-03-02, 21:28
Sthlm fick en jefvla snöyra tidigare ikväll, underbart :bow: blir härligt att pulsa i imorrn på prommenixen! får chansen att öva lite på våra fly kicks oxå, snögubbar är fina grejjer det :D :naughty:

Palm
2006-03-02, 21:37
Ganska duktigt med snö här i Linköping, 4 dm kanske. Iaf där dom inte vräkt på vägsalt alldeles besinningslöst med enda syftet att min cykel ska rosta sönder. Älskar lössnö, alldeles underbar att springa i :cool:

raZmus
2006-03-02, 21:39
Här precis söder om Jönköping mätte en polare till 60 cm idag tydligen. BORT!

Stoltz
2006-03-02, 22:02

Amen brother! Amen!

Nitrometan
2006-03-02, 22:04
Det vill verkligen inte sluta snöa. Har under de närmaste två dagarna kommit knappt en halvmeter (typ 47 cm) på så sydliga breddgrader som Blekinge *screwy*
Sammanlagt ligger det nu ett lager snö omkring 80 cm på orörd mark.

Jag bor i Blekinge. Så precis så är det. Snöar på för fullt.

elan
2006-03-02, 22:06
Ganska duktigt med snö här i Linköping, 4 dm kanske. Iaf där dom inte vräkt på vägsalt alldeles besinningslöst med enda syftet att min cykel ska rosta sönder. Älskar lössnö, alldeles underbar att springa i :cool:

I second that! Fast jag blev väldigt positivt överaskad när jag cyklade hem alldeles nyss. Det var snudd på barmark nästan hela vägen. :thumbup:

Hur som helst så börjar jag bli trött på att behöva ploga mig fram med cykeln på morgonen med småspik i ögonen. Lite vår vore på sin plats.

tenshi
2006-03-02, 22:20
Så fort det börjar töa börjar det snöa igen. Har legat snö konstant sen i julas. Duktigt trött på skiten! Hatar att springa på snö med isgator under! det kommer aldrig bli sommar, vi är fast i en ständig vinter *spy*