handdator

Visa fullständig version : Bredbandsbolaget - Tilläggsinfo

JJ
2006-03-01, 10:10
Det tar ungefär 20 minuter innan vi svarar i telefon, om du har tur
Att flytta ett nummer tar 3-5 veckor i normalfall
Hittar vi inte din nya address i vårt register får du själv ta reda på vilken växeljävel du är kopplad till
Om du trots detta vill säga upp ditt abonnemang låtsas vi bli förvånade

datorjaevel
2006-03-01, 10:11
:D

OggeP
2006-03-01, 10:14
Hittar vi inte din nya address i vårt register får du själv ta reda på vilken växeljävel du är kopplad till

Lägg även till: "Trots att vi är ett internetopererande teknikbolag så kan vi inte erbjuda E-faktura. På så sätt måste ni, sketna kunder, betala aviseringsavgift på 20kr varje månad." :furious:

Melker
2006-03-01, 10:16

BBB som internetleverantör = :hbang:

BBB som iptelefonileverantör = *grr27*

raZmus
2006-03-01, 10:28
Jag tänkte teckna BBB idag. Men jag ska skippa att teckna dem som telefonbolag då? :)

JJ
2006-03-01, 10:30
Jag tänkte teckna BBB idag. Men jag ska skippa att teckna dem som telefonbolag då? :)

JA!

Herkulez
2006-03-01, 10:33
när jag skulle avsäga min telefon från BBB fick jag sitta i tele i 75minuter, idioterna flyttade mig 4gånger, kunde dom inte flyttat rätt första gången?

Grahn
2006-03-01, 10:34
BBBs kundsupport är under all kritik.

raZmus
2006-03-01, 10:35
Men jag tänkte fan inte välja ADSL istället för 100mbit fiberish. :D

Nitrometan
2006-03-01, 10:58
Men jag tänkte fan inte välja ADSL istället för 100mbit fiberish. :D
mbit = millibit
Mbit = megabit

Där milli betyder tusendels och mega betyder miljoner.

Jag skulle gissa att du hade fiber på 100 megabit. Men säger du att det är en tiondels bit per sekund i din "fiberish" så är det väl så.

:D ...dryg...

OggeP
2006-03-01, 11:03
mbit = millibit
Mbit = megabit

Där milli betyder tusendels och mega betyder miljoner.

Jag skulle gissa att du hade fiber på 100 megabit. Men säger du att det är en tiondels bit per sekund i din "fiberish" så är det väl så.

:D ...dryg...

http://mcbuero.shopstudio.de/images/items/314924.gif

Nitrometan
2006-03-01, 11:05
http://mcbuero.shopstudio.de/images/items/314924.gif
:thumbup:
Aaah. Frukost!

JJ
2006-03-01, 11:10
JAG RASAR! Nu sa jag upp även bredbandet, jag vill inte ha med dem att göra.

AngelLove
2006-03-01, 11:17
Lägg även till: "Trots att vi är ett internetopererande teknikbolag så kan vi inte erbjuda E-faktura. På så sätt måste ni, sketna kunder, betala aviseringsavgift på 20kr varje månad." :furious:
Har för mig att jag kan få min på e-faktura om jag vill. De har gjort en ändring nu och det är att de samlar alla fakturor till en vilket innebär en styck 20Kr avi-avgift istället för två (bredband+tele).

Vet du fler som har det som så ? Första gången jag pluggade in mig på BBB med 10/10MBit i juni 2002 så skulle det normalt sett ta en postgång innan aktivering. Aktivering fick jag tidigare ändå av en trevlig hjälpsam kille på supporten. Flyttning från Telia till BBB för telen tog under en vecka. Inte minsta strul utan var bara koppla in och sedan fungerade det.

Jag tänkte teckna BBB idag. Men jag ska skippa att teckna dem som telefonbolag då?
Jag har aldrig haft problem med dem. Har fungerat klockrent sedan dag 1. Har säkert varit någon driftstörning någongång under en kortare tid men inget jag minns, inte som mina förra ISP:er som man minns med fasa all down-time
För telen har det oxå fungerat klockrent, händer låt säg 2 gånger av 100 att man kopplas till fel nummer än det man ringer, men det gör det på Telia med.

Generellt:
Konstigt att ni har så många negativa synpunkter, de få gånger jag har behövt ringa deras support/kundtjänst har de varit väldigt hjälpsamma, tillmötesgående och service-minded. Är ni aggresiva i tonfallet mot dem ?

Baan
2006-03-01, 11:21
JAG RASAR! Nu sa jag upp även bredbandet, jag vill inte ha med dem att göra.

roid rage.

JJ
2006-03-01, 11:25
Vet du fler som har det som så ? Första gången jag pluggade in mig på BBB med 10/10MBit i juni 2002 så skulle det normalt sett ta en postgång innan aktivering. Aktivering fick jag tidigare ändå av en trevlig hjälpsam kille på supporten. Flyttning från Telia till BBB för telen tog under en vecka. Inte minsta strul utan var bara koppla in och sedan fungerade det.

Från Telia till BBB ja, lycka till att göra tvärtom :thumbup:

För telen har det oxå fungerat klockrent, händer låt säg 2 gånger av 100 att man kopplas till fel nummer än det man ringer, men det gör det på Telia med.

Det har aldig hänt mig i hela mitt 30 åriga liv att Telia kopplat mig fel. Att BBB's telefoni är nere sker ett par ggr i månaden.

Generellt:
Konstigt att ni har så många negativa synpunkter, de få gånger jag har behövt ringa deras support/kundtjänst har de varit väldigt hjälpsamma, tillmötesgående och service-minded. Är ni aggresiva i tonfallet mot dem ?
Jodå, de är väldigt snälla men det är svårt att kompensera inkompetens.

JJ
2006-03-01, 11:27
roid rage.

Jag sitter och hoppas att de ringer upp mig och frågar varför jag sa upp mitt abonnemang. Det kan hända att jag har en aggressiv ton då. Kanske.

OggeP
2006-03-01, 11:27
Har för mig att jag kan få min på e-faktura om jag vill. De har gjort en ändring nu och det är att de samlar alla fakturor till en vilket innebär en styck 20Kr avi-avgift istället för två (bredband+tele).

Ok, men jag har bara en faktura (bredband). Jag mailade dem och frågade om det fanns möjlighet till e-faktura och de edna de kunde ebjuda var Autogiro. Skamligt.

elan
2006-03-01, 11:30
Ujujuj, don't get me started on this one.

Kan ju bara nämna att jag i somras satt utan uppkoppling i fyra månader trots att flytten anmäldes i mycket god tid, orkar inte ens beklaga mig över alla detaljer och turer som var hit och dit. Varje gång man ringde kundtjänst så var det en djävulsk telefonkö och flera gånger blev man helt bortkopplad. :D

Piranha
2006-03-01, 11:31
Jag förutsätter ni som klagar har en DSL tjänst ?

Men är det någon annan leverantör som skulle sköta det bättre ?

( jag kan absolut inte klaga på BBB 100 fiber iaf )

OggeP
2006-03-01, 11:37
Jag kan absolut inte klaga på BBB 100 fiber iaf

Samma här, dock är jag tjurig för att jag inte kan få E-faktura utan måste punga ut tjuuugi kroonir (Småländska) varje månad.

AngelLove
2006-03-01, 11:41

I second that you BASTARD (får inte min 100lina förrän ~juni *grr27* )
Har en polare som har GlocalNet tror jag via DSL, det fungerar ju faen aldrig.. Han hackar på SKypen, han laggar i spelen och han betalar lika mkt som jag gör... Jag surfar, tankar, skypar, spelar utan minsta problem :D

andreaz
2006-03-01, 11:46
Samma här, dock är jag tjurig för att jag inte kan få E-faktura utan måste punga ut tjuuugi kroonir (Småländska) varje månad.

Du kan ju dock använda autogiro?

OggeP
2006-03-01, 11:50
Du kan ju dock använda autogiro?

Jo det skulle jag iofs kunna ha det då det är en konstant summa, men det irriterar mig ändå att man inte kan få E-faktura. För bövelen de jobbar ju med internet. Men det är väl härligt slöa Faktab som inte är up to date.

Wain
2006-03-01, 15:31
Tog ca 8 veckor (efter själva flytten) att få abonnemanget medflyttat.
*screwy*

Lasse Kongo
2006-03-01, 15:37

Samma här, brukar tom hävda att bbb är ett av de bästa företagen jag har haft att göra med, inte det minsta lilla problemet under de 3 år jag haft det.

hangatyr
2006-03-01, 15:38
jag har då aldrig haft problem med bbb. vid ett tillfälle var det knas med uppkopplingen under några dagar. när jag påtalade problemet och ville ha ersättning så fick jag utan knot avdrag på månadsavgiften.

Bönne
2006-03-01, 15:41
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=59639

Kan inte rekommendera någon att skriva kontrakt med BBB för någon av deras dsl-tjänster, riktigt dåliga på området och för girig för att inse att de är över sin kapacitet, de fortsätter att ta emot kunder när de absolut inte borde göra det.

Hade inte en funktionell uppkoppling under en rätt lång period, men fick trotts detta betala full räkning för perioden...

Piranha
2006-03-01, 15:44
Net är ni som inte kan, kopplar in en massa teleutrustning innan filtret osv.

Yankeee
2006-03-01, 15:47
Det känns som att telefoni med deras dsl-tjänst funkar lite lagom uselt. Med fiber är det väl som vanligt, great :) Men lever man på 1900-talet så gör man :)

Dock håller med ougge, varför fan kan man inte få e-faktura?

Bönne
2006-03-01, 15:55
Net är ni som inte kan, kopplar in en massa teleutrustning innan filtret osv.Märkligt att alla möblerat om telefonerna när de skaffat BBB.

Piranha
2006-03-01, 15:57
Märkligt att alla möblerat om telefonerna när de skaffat BBB.

Jag kan tänka mig du sitter där i luren .... hallå haaaaaallåå , telefonisten... det brusar.

Och sen lirar med 50000 i ping lär lillsyrran skall snacka med kompisarna.

Bönne
2006-03-01, 16:02
Jag kan tänka mig du sitter där i luren .... hallå haaaaaallåå , telefonisten... det brusar.

Och sen lirar med 50000 i ping lär lillsyrran skall snacka med kompisarna.Såg till att skicka mail för att slippa telefontiden, fast det var ett misstag också då de som har hand om den sektionen tydligen slatt huvudet...

Honn
2006-03-01, 16:07
Enda "problemet" jag haft med BBB är pga att jag inte kopplade allt rätt (provade flytta huvudjacket själv).

Garnax
2006-03-01, 16:20
Jag har varit i kontakt med BBBs kundtjänst ett par gånger.

Kort kötid har det vart (ca 5min), alltid en trevlig person i andra änden
som har hjälpt mig och senast när jag undrade varför uppkopplingen bröts ibland
när jag talade i telefonen så såg han att den var lite svag signal, han fixade det och ringde upp 2 dagar senare och kollade om det var bättre.

Sen dess har det aldrig vart några störningar :)

Så jag ger BBBs kundtjänst 5/5

Johan.S
2006-03-01, 16:57
Jag jobbar på teknisk support för bredbandsbolaget. Jämför man dsl med fiber så är fiber överlägset. Det är så mycket som spelar in i dsl uppkopplingar. Är man dessutom inte så teknisk så är det inte alltid så lätt att koppla in heller.

Våran kundtjänst avdelning ger inte jag heller många slantar för :D

JJ
2006-03-01, 19:23
Jag jobbar på teknisk support för bredbandsbolaget. Jämför man dsl med fiber så är fiber överlägset. Det är så mycket som spelar in i dsl uppkopplingar. Är man dessutom inte så teknisk så är det inte alltid så lätt att koppla in heller.

Våran kundtjänst avdelning ger inte jag heller många slantar för :D

Kan du inte bjuda in mig nästa firmafest, jag har en del jag vill lufta med dem :)
Men mitt bredband har alltid fungerat bra, inget snack om det.

B-jay
2006-03-01, 19:46
Kör både Bredband och telefoni via DSL från Bredbandsbolaget.
Funkar klockrent.
Har heller aldrig haft något problem med deras support.

Det funkar mycket bättre än något annat bolag jag anlitat.

z_bumbi
2006-03-01, 20:03
Jag är ganska nöjd, både med 10/100 och med telefon.

E-faktura borde de dock kunna klara av att införa.

Alla tjänster som skulle komma inom ett år när jag först fick höra talas om att jag skulle få BBB har dock inte dykt upp. :D

raZmus
2006-03-01, 20:15
Jag har beställt 100mbit nu hursomhelst :)

aliquis
2006-03-01, 21:40
Lägg även till: "Trots att vi är ett internetopererande teknikbolag så kan vi inte erbjuda E-faktura. På så sätt måste ni, sketna kunder, betala aviseringsavgift på 20kr varje månad." :furious:jag har autogiro.

Dessutom är det väl transcom som har deras support ;)

aliquis
2006-03-01, 21:44
Jag hade iofs inget som helst strul med deras ip-telefoni heller. Jag tror mest det är skit på er sida om vägguttaget om det strular.

Och så har jag ju 100/100 också ;/, tack för det televerket!
Gratis lättillgänglig support på IRC också eftersom en polare jobbar där ;)

Bönne
2006-03-01, 21:50
Jag hade iofs inget som helst strul med deras ip-telefoni heller. Jag tror mest det är skit på er sida om vägguttaget om det strular.

Och så har jag ju 100/100 också ;/, tack för det televerket!
Gratis lättillgänglig support på IRC också eftersom en polare jobbar där ;)Det var absolut inget skit på min sida (fick lov att testa en hel del olika saker, innan de igen erkände att felet låg på deras sida), utan på deras, var någon switch som var överbelastad, tog tydligen fler veckor att hitta och byta ut den - kass support också som hela tiden sa att jag skulle debiteras på 1500kr ifall det visade sig att det inte var deras fel efter att de de skickade ut en person som kolla vart felet låg.

Det är ju de som företag som borde få ansvaret att leverera och kunna garantera att de gör det rätt, inte ska kunden få ta risken...

Piranha
2006-03-01, 21:52
Det var absolut inget skit på min sida (fick lov att testa en hel del olika saker, innan de igen erkände att felet låg på deras sida), utan på deras, var någon switch som var överbelastad, tog tydligen fler veckor att hitta och byta ut den - kass support också som hela tiden sa att jag skulle debiteras på 1500kr ifall det visade sig att det inte var deras fel efter att de de skickade ut en person som kolla vart felet låg.

Det är ju de som företag som borde få ansvaret att leverera och kunna garantera att de gör det rätt, inte ska kunden få ta risken...

Hallå växeln... det är nåt fel på min telefon.

aliquis
2006-03-01, 21:57
Lätt att garantera att diverse dumbommar gör rätt. Även om du kanske råkade göra det i det här fallet.

Gissa hur många som ringer o gnäller o ber folk komma och så kanske det bara räcker med att dra ur deras jävla router o plugga i den igen/skita i den? :D

OggeP
2006-03-01, 22:01
jag har autogiro.

Dessutom är det väl transcom som har deras support ;)

Jag betalar då min faktura till faktab.

elan
2006-03-01, 22:15
Hade fiber från BBB förut och två månader innan jag skulle flytta så verifierade de att det skulle gå att få det här också. Likaså skulle det inte vara några problem att fortsätta ha ip-telefoni från dem. Så långt var allt frid och fröjd, inget att klaga på där inte. Tyvärr framkom det senare att det inte alls gick att få fiber här utan "bara" vdsl...och efter några veckor till gick det bara att få adsl. Telefonin blev det också något strul med och sedan tog det i alla fall en månad eller två innan de kopplade in rätt basstation. Det blev en lång väntan utan uppkoppling.

Johan.S
2006-03-01, 23:31
Kan du inte bjuda in mig nästa firmafest, jag har en del jag vill lufta med dem :)
Men mitt bredband har alltid fungerat bra, inget snack om det.

Självklart :D

adde
2006-03-02, 07:31
Fan igårkväll slutade deras DNS server att fungera, hoppades att det skulle va funkis idag men nope... Tur att jag inte skrev ett inlägg här igår och sa att allt var frid-och-fröjd.

Rätt mysko för jag det hjälper inte att ange ett IP till en DNS server och det fungerar inte att koppla upp sig mot grannens Wlan för jag får ingen kontakt med DNS server där heller (kan ju också va BBB). Däremot kan jag pinga på IP och logga in via fjärrskrivbord...

tenchi
2006-03-02, 08:21
roid rage.

hemoroids?

Jag har då aldrig haft nåt problem med BBB, varken med telefoni eller bredband.

Piranha
2006-03-02, 08:29
Fan igårkväll slutade deras DNS server att fungera, hoppades att det skulle va funkis idag men nope... Tur att jag inte skrev ett inlägg här igår och sa att allt var frid-och-fröjd.

Rätt mysko för jag det hjälper inte att ange ett IP till en DNS server och det fungerar inte att koppla upp sig mot grannens Wlan för jag får ingen kontakt med DNS server där heller (kan ju också va BBB). Däremot kan jag pinga på IP och logga in via fjärrskrivbord...

En gång i tiden när jag hadde felia ADSL så hadde dem också rätt stora ropplems med just sina DNS servrar, sätt dem manuellt och plocka en dns som ligger utanför BBB. Problem solved.

adde
2006-03-02, 08:36
En gång i tiden när jag hadde felia ADSL så hadde dem också rätt stora ropplems med just sina DNS servrar, sätt dem manuellt och plocka en dns som ligger utanför BBB. Problem solved.

Nope, funkade inte... Men då plockade jag några av jobbets DNS:er, de kanske inte syns utifrån kom jag på...

Piranha
2006-03-02, 08:48
Nope, funkade inte... Men då plockade jag några av jobbets DNS:er, de kanske inte syns utifrån kom jag på...

Ditt jobbs DNS lär vara på deras intranet.

Jag fixar en lista över publika DNS's å PMar dig sen ;)

AngelLove
2006-03-02, 09:22
Inget jag märkte av på BBB igår iaf.

Piranha
2006-03-02, 09:30
Inget jag märkte av på BBB igår iaf.

Olika DNS servrar i olika regioner.

daja
2006-03-02, 10:01
haha, mitt i prick!
flyttade mitt abonnemang i somras, tog dom över 2 månader att koppla in det.
och deras kundtjänst är ju riktigt pinsam, OM dom ens svarar är risken ungefär 50% att dom lyckas fibbla bort samtalet. Svarar dom blir man inte mycket klokare av det.

AngelLove
2006-03-02, 10:36
Olika DNS servrar i olika regioner.
Mmm tänkte på det med efter posten men tyckte att det inte skulle behövas.
Aldrig tänkt på att kolla det men har inte hela BBB samma subnät (är väl ett klass B ??) ?? Så därför tänkte jag att det mest troliga var samma DNS för alla.

Wain
2006-03-02, 22:24
http://images.despair.com/banners/disservice/disservicesatisfied.jpg