Visa fullständig version : dålig energi..
Flanders
2002-10-03, 15:07
Hej...
Jag är 16 bast och jag har väldigt dålig energi.
Ändå äter jag allt jag ser. fattar inte hur det går ihop.
borde man inte sprudla av energi efter det man äter?
När jag var yngre så hade jag mer energi. kan det bero på att jag växer mycket nu? Får jag tillbaka den där energin igen när jag blir äldre, typ 20?
Det händer ibland att jag får mycket energi. men bara en gång varannan vecka eller så.
Ni som är äldre.(20+). har ni mycket energi när ni ska träna osv?
man kanske inte är ensam om detta. =)
Tjena Flanders.
Frågan är vad du äter?
Är det energirik mat?
Sedan är det hur mycket man sovit, druckit..
Trötthet kan bero på vätskebrist..
Jag är 23 år och min energi kan variera stort från dag till dag..
Man gör sitt bästa med ett par koppar kaffe och tillskott innan passet
Ha det!
Mvh Azrael
Flanders
2002-10-03, 20:03
man kan säga att det är "vanlig mat" som t ex kött fisk pasta.. osv
jag sover ca 8-9 timmar varje natt.
vätskebrist är det nog inte. jag dricker inte för lite och inte för mycket. :D
jag kanske bara är slö som person hehe
Jag är själv 16 och ofta trött. Jag inbillar mig att det hör till att vara trött när man är tonåring :)
Oftast är det nog bara för att man inte gör något. Om jag sitter inne vid datorn några timmar så är jag inte så värst pigg och har ingen lust till exempelvis träna. Men då är det bara att plåga iväg sig till gymmet :) Efter att man har tränat så är jag oftast, tro det eller ej, piggare. Inte det att kroppen är piggare men man känner sig piggare och klarare i skallen. Fräsh helt enkelt.
Håller med matrix..
själv är jag 17 och det känns som en _JÄVLA PINA_ att tralla ner sig till gymmet eftersom jag har en halvtimmes bussresa dit.. (närmaste bästa gymmet som jag vet).
Det känns som "faaan jag kommer inte orka lyfta ett skit när jag väl är framme"
men väl på vägen dit lyssnar jag på min cd-spelare med hårdrock och mäktig musik typ soundtracks från Conan-filmerna då känner jag mig som Arnold!! haha.. sen väl i gymmet då man byter om .. dåfaan är jag peppad!!
//anabolicP, Arnold-avgudarn
hejsan jag e 22 år och har sprudlande mkt energi nästan jämt tom nu när jag går väldigt lågt på aklorier undr dieten .. ok jag somande nästan på förra föreläsningen i databastruktur menmen
när jag va sådär 16 va jag ganska trött ibland jag me ... inte för att jag växte för det gjorde jag aldrig hihi är en liten kort sak .. det är snarad det att kroppen under den perioden genomgår stora förändringar pubetet och liknande ni vet ... hormoner spelar spratt till höger och vänster ... det tär på krafterna men håll ut det blir bättre
Flanders
2002-10-07, 12:52
Jag hoppas att det blir bättre. =)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.