handdator

Visa fullständig version : Träna med Bubbe på lördag i Göteborg?

bubbe
2006-02-27, 20:53
Ska upp till Göteborg på fredag kväll med hela familjen, sova över hos päronen, och sen köra in frugan till Lerum runt 11. Sen har jag massor av tid efter lunch att spendera på träning. Så är det någon som är sugen att dejta på något gym, så vore det roligt. På mitt schema står det MARKLYFT, så om gymet har SL-stång vore det ännu bättre! har kört ett par gånger på city-gym men har för mig dom bara har OL-stång.

Någon/några som är sugen att peppa Bubbe i marklyft?

mela
2006-02-27, 21:25
Jag kanske kan vara snäll om du vill ha med mig? :D

Ryska_raketen
2006-02-27, 21:26
Eftersom du ändå ska till Lerum. Har dom inte ett bra styrkelyftar gym där ? Kan vara i stenkullen och. Brosan var och kollade ett gym där omkring idag, verkade lovande :thumbup:

fintelligens
2006-02-27, 21:29
Gå till gkk eller gsk. Båda har sl stänger. Gsk har gummiband och kedjor :)

bubbe
2006-02-27, 21:34
Gå till gkk eller gsk. Båda har sl stänger. Gsk har gummiband och kedjor :)

Jag såg det när jag var där i feb. Kanske skulle testa kedjor i marken, fast då sabbar jag ju mitt grundträningsupplägg (iofs har jag ju inte klarat ett markpass efter den planen hittils *grr27* ).

Är det mycket folk på gsk? lyftarflaket såg rätt litet ut.

bubbe
2006-02-27, 21:35
mela och ryska: vart tränar ni? göra gemensam sak?

mela
2006-02-27, 21:37
mela och ryska: vart tränar ni? göra gemensam sak?

jag tränar på ett "friskvårds"-gym i Partille. Inte det du söker :D
Men jag kanske är villig att träna någon annan stans.. Får se vad
ekonomin har att säga till om bara.

bubbe
2006-02-27, 21:41
jag tränar på ett "friskvårds"-gym i Partille. Inte det du söker :D
Men jag kanske är villig att träna någon annan stans.. Får se vad
ekonomin har att säga till om bara.

GSK, 65kr 9-15, 75kr 15-21. :thumbup:

mela
2006-02-27, 21:42
GSK, 65kr 9-15, 75kr 15-21. :thumbup:

och GSK ligger vartdå? :D

Ryska_raketen
2006-02-27, 21:48
och GSK ligger vartdå? :D

Stig center. hisingen.

jag tränar i gamlestan. 1.a gången gratis. :)

mela
2006-02-27, 21:54
Stig center. hisingen.

Dit åker man inte frivilligt :confused:

bubbe
2006-02-27, 21:59
Dit åker man inte frivilligt :confused:

wtf!!!! inte till gsk frivilligt? dom har ju band och kedjor för böveln :naughty:

http://www.gsk.nu/pics/karta2.gif

jag har iaf mailat bosse, hoppas han har en tid över för massage efter passet :)

mela
2006-02-27, 22:00
wtf!!!! inte till gsk frivilligt? dom har ju band och kedjor för böveln :naughty:

http://www.gsk.nu/pics/karta2.gif

jag har iaf mailat bosse, hoppas han har en tid över för massage efter passet :)

Ja men hisingen? Kollektivtrafik till Hisingen?
Det är ju döden på en lördag :D

bubbe
2006-02-27, 22:07
Stig center. hisingen.

Är du med eller mot?

GSK el gamlestan på lördag? (vart är gamlestan?)

Wicked
2006-02-27, 23:28
Ja men hisingen? Kollektivtrafik till Hisingen?
Det är ju döden på en lördag :D

Sluta nu :) Till stigs center är det ju bara grön express, går jättefort och bussen är svinskön. Bor själv på hisingen, de e väl inge fel på vår kollektivtrafik? ;)

// Wicked

oggen
2006-02-28, 00:12
Träna på stenkullens gym!! Där har du allt du behöver två markflak mm.. Bra när du ska till lerum med..

mela
2006-02-28, 06:47
Sluta nu :) Till stigs center är det ju bara grön express, går jättefort och bussen är svinskön. Bor själv på hisingen, de e väl inge fel på vår kollektivtrafik? ;)

// Wicked

Åker grön express till skolan.. Det räcker :D
Och jo.. Hisingen är förvirrande :D

z_bumbi
2006-02-28, 07:12
Det spelar nog ingen större roll vilket lyftargym som väljs då det är SM i helgen så det bör vara lite glesare än normalt på samtliga gym.

Damien Thorne
2006-02-28, 07:27
Ska upp till Göteborg på fredag kväll med hela familjen, sova över hos päronen, och sen köra in frugan till Lerum runt 11. Sen har jag massor av tid efter lunch att spendera på träning. Så är det någon som är sugen att dejta på något gym, så vore det roligt. På mitt schema står det MARKLYFT, så om gymet har SL-stång vore det ännu bättre! har kört ett par gånger på city-gym men har för mig dom bara har OL-stång.

Någon/några som är sugen att peppa Bubbe i marklyft?

Vad är det för skillnad på en OL-stång och en SL-stång?
(Det är väl förkortningar på Olympia-stång och Styrkelyft-stång)

Damien Thorne
2006-02-28, 07:30
Vad är det för skillnad på en OL-stång och en SL-stång?
(Det är väl förkortningar på Olympia-stång och Styrkelyft-stång)

Fast nu när jag börjar tänke efter så har jag för mig att skillnaden är att SL-stången är stel och OL-stången är lite mjukare (så att stången kan böjas lite)

bubbe
2006-02-28, 07:53
Fast nu när jag börjar tänke efter så har jag för mig att skillnaden är att SL-stången är stel och OL-stången är lite mjukare (så att stången kan böjas lite)

Jepp, bla är tyngdlyftarstängerna mjukare, men även tjocklek, lagringar, lättring och markeringar är olika.

bubbe
2006-02-28, 07:55
Det spelar nog ingen större roll vilket lyftargym som väljs då det är SM i helgen så det bör vara lite glesare än normalt på samtliga gym.

Ja just det, hmm ja då kanske det inte går att få massage heller.....

z_bumbi
2006-02-28, 08:48
Ja just det, hmm ja då kanske det inte går att få massage heller.....

Det beror väl på vem du tänkte tvinga dig att massera? :D

fintelligens
2006-02-28, 15:14
Gsk är nog det minsta gymmet jag varit på. Kan inte vara mer än ett par st kvadratm lyftarrum:) Bosse vågar jag inte komma till mer. Men om ni ska till stigscenter så kan ni kolla mot angeredsbron och tänka på att jag bor där :D

bubbe
2006-02-28, 15:15
Gsk är nog det minsta gymmet jag varit på. Kan inte vara mer än ett par st kvadratm lyftarrum:) Bosse vågar jag inte komma till mer. Men om ni ska till stigscenter så kan ni kolla mot angeredsbron och tänka på att jag bor där :D

Det var lugnt med bosse, han skulle upp till SM..... Så jag tänkte ev kolla med Glenn om tid för behandling.

Jag ska tänka på dig när jag är där! :D

fintelligens
2006-02-28, 18:26
Det var lugnt med bosse, han skulle upp till SM..... Så jag tänkte ev kolla med Glenn om tid för behandling.

Jag ska tänka på dig när jag är där! :D

bra, får träna tillsammans nån annan gång :)

Ryska_raketen
2006-02-28, 18:30
Är du med eller mot?

GSK el gamlestan på lördag? (vart är gamlestan?)

ja ska träna på lördag. Och ja tränar på "mitt" gym i gamlestan. Är DU för eller emot ;)

bubbe
2006-02-28, 18:35
ja ska träna på lördag. Och ja tränar på "mitt" gym i gamlestan. Är DU för eller emot ;)

:laugh:

Tänkte jag skulle dra lite med kedjorna på GSK, så det lutar som emot just nu....

Men du är inte sugen att köra lite SL?

bubbe
2006-03-03, 19:29
Jahopp, fredag kväll, vart lite förkyld i veckan men tänkte prova lyckan i morgon.

Vilka kommer?

Planen/tidsschemat är, lämna frugan 11 i lerum, hitta lämplig plats där man kan konsumera födoämnen och mycket vatten mm, ta bilen till stigs center runt 13-13:30 och köra marklyft på flaket och lite GM och magträning, sen ev avsluta med lite bastu hos GSK. Har inte bokat någon massage.