Logga in

Visa fullständig version : dags att deffa

Kotten
2006-02-27, 13:46
någon som vet ungefär vad en kille som är 185 cm och väger 100kg ska ligga på under en deff? man kan ju räkna ut det på något vis men fattar mej inte på det :)

Har tidigare jobbat mycket eftermiddagar så har varit omöjligt att sköta kosten på ett bra sätt och orka styra upp en deff, men nu ska jag börja joba natt och det passar mig mycket bättre så nu jävlar :)

hade tänkt springa 5km 2 gånger i veckan och styrketräna 4 gånger i veckan med 6 - 10 reps beror på vad jag känner för

bröst/triceps
springa
rygg/biceps
axlar/mage
benvader
vila
springa

Orkar inte skriva alla övningar men det är dom vanliga så att säga :) med basövningar som marklyft,knäböj och bänkpress.

tänkte äta

havregryn
mjlök
kyckling
kött av olika slag
fulkorsvarianter av pasta
potatis
fisk av olika slag
nötter
sallad och grönsaker
ägg
kessela
oljor i maten

några tips på något mer jag kan äta, billiga saker som är proteinrika och fett snåla ?. Alla tips är uppskattade

fast själva grejen va kanske att jag undrar just om det där med hur mycket man ska trycka i sig om man väger som jag gör

tack på förhand

JaggedAxe
2006-02-27, 14:03
någon som vet ungefär vad en kille som är 185 cm och väger 100kg ska ligga på under en deff? man kan ju räkna ut det på något vis men fattar mej inte på det :)

Har tidigare jobbat mycket eftermiddagar så har varit omöjligt att sköta kosten på ett bra sätt och orka styra upp en deff, men nu ska jag börja joba natt och det passar mig mycket bättre så nu jävlar :)

hade tänkt springa 5km 2 gånger i veckan och styrketräna 4 gånger i veckan med 6 - 10 reps beror på vad jag känner för

bröst/triceps
springa
rygg/biceps
axlar/mage
benvader
vila
springa

Orkar inte skriva alla övningar men det är dom vanliga så att säga :) med basövningar som marklyft,knäböj och bänkpress.

tänkte äta

havregryn
mjlök
kyckling
kött av olika slag
fulkorsvarianter av pasta
potatis
fisk av olika slag
nötter
sallad och grönsaker
ägg
kessela
oljor i maten

några tips på något mer jag kan äta, billiga saker som är proteinrika och fett snåla ?. Alla tips är uppskattade

fast själva grejen va kanske att jag undrar just om det där med hur mycket man ska trycka i sig om man väger som jag gör

tack på förhand

Läs grubs deffguide till att börja med. Finns som sticky på Deff avdelningen:)

Enda sättet är att du kontrollerar hur mycket du äter (energi-intag) dvs att du räknar kalorier och jämför med ditt energibehov i vila. Som sagt.. läs deff-guiden så förstår du säkert mer! :thumbup: