handdator

Visa fullständig version : Beecher startar upp!

Beecher
2006-02-27, 02:27
Tjena allihopa!

Stats:
Ålder 17 år
Längd 181½ cm
Vikt 84kg
Mål med träningen är att främst reducera fett men också att komma igång och bygga lite samt bli starkare

Den senaste tiden så har jag kört igenom hela kroppen, och jag börjar få in rutinen att träna *flex*!
Mina pass har sett ganska enkla ut, för att göra dem så effektiva som möjligt under en timme, ett exempel på ett pass står nedan.

Pass1 Mage,Bröst, Axlar, Triceps

Mage/uppvärmning:Jag värmer upp hela kroppen genom att använda en "oficiell" skivstång, och håller brett med armarna, står på knä, och låter stången glida framåt och följer med med överkroppen, och låter magmusklerna jobba, ungefär som med en AB-Slide från tv-shop, det tar fint på hela magen må jag säga...
Kör 3 set med så många reps jag orkar (än så länge inte så många men det tar!)

Bröst: Ett set med tom stång i bänkpressen, ca 20 reps, för att vänja bröstmusklerna.
Efter det så hänger jag på vikter så att hela paketet väger 50 kilo, därefter pressar jag det 10reps 3 set.
Snedbänk: I smithmaskin blir det snedpress, lassar på så allt väger 40 kilo, sen kör jag 2 set med 10 reps, sen 1 med 8.

Jag verkar ha ganska bra grundstyrka i bänkpress, klarade 80 kg utan pass och 90kg när farsan passade, och enligt honom så tog jag det själv :)

Axlar: Axelpress i smith, kör än så länge bara på 35kg 10reps 3 set.

Triceps: Smalbänk! kör med en kort stång och 10kg på, ingen aning om hur mycket jag haft på exakt, men det tar!
3 set med 10 reps, svårt att orka 10 på sista iof...

Kör detta pass 2ggr i veckan, försöker variera övningarna

Pass2 Biceps,Rygg,Ben,Delta

Värmer upp med stång, knäböj

Ben: Knäböj, kör bara nu på cirkus 60kg 3 set 10 reps, men jag satsar på att få in tekniken ordentligt, är fortfarande rätt så stram i senor, behöver stretcha mera för att få till "nedgången" bättre så att fötterna står bra.

Rygg: Marklyft, satsar på att få till svanket riktigt bra och försöker få till felfria lyft, kör än så länge inte på vikter värda att nämna, 3 set 10 reps.

Biceps: Koncentrerad bicepscurl för hela slanten!
14kg 10 reps 3 set.

Delta: "lyfta matkassar" med hantlar övningen, skön, kör tills det bränner, har dock ej skrivit ner vikterna jag ligger på ännu

Stretchar i slutet av passet.

Jag kör detta pass 2 ggr i veckan, varierar även här övningar, kör rodd andra gången (som exempel)

Jag trivs bra med detta schema, och kroppen verkar hämta sig riktigt bra under vilan. Under denna vecka ska jag jobba med att komma i säng på kvällarna i tid och ge kroppen tillräckligt med sömn, vilken den inte fått nu :whipped:
Funderar på att lägga in konditionspass någon dag också, funderar på konditionspass på lördag och söndag, om 2 st i veckan räcker (?)
Kommer även visa vad jag äter under en dag, jag kan ju säga att jag just nu äter "vanligt" men försöker undvika onyttigheter och allt för mycket kolhydrater, och jag äter mycket frukt till mellanmål.
Imorgon uppdateras denna journal med bland annat bilder på kroppshyddan, text från hur dagens meny sett ut samt hur det gått på gymet.

Tar mer än gärna emot tips och råd!

Beecher
2006-02-27, 14:09
*uppdate*

Tränade igår enligt modell1, hade GRYM träningsvärk såhär i början, så jag tog det väldigt lugnt med vikterna.

3x6 "AB-Slide"
3x10 Cable Cross bröst, 4 plattor vikter på vardera sida
3x10 Snedhantelpress, 14kg
3x10 stång, smalbänk
3x10 stång, axelpress, ingen smithmaskin utan fri stång som gällde ;)

avslutade med ca 10 minuter hårt tänjande, känns skönt överallt :hbang:

Blir 40 minuters kvällspromenad ikväll samt uppdatering på vad jag ätit under dagen senare!

Slänger upp några bilder på hur fläskberget ser ut just nu...vi kan se det som en "Före" bild

http://img152.imageshack.us/my.php?image=nanana1lh.jpg

Kommer börja köra regelbundna 2 timmars bandymatcher på lördagar, det borde nog duga som konditionspass på lördagen! :)

Herkulez
2006-02-27, 14:47
hehe skönt namn och avatar, lycka till och hälsa keller

http://www.skeeter63.org/~allaire/FavOz.JPG

Beecher
2006-02-28, 22:52

tack ;)

Blev ett 30 minuters joggingpass nu sent på kvällen, helt slut!!!
såg till att ligga på ca 70% puls vad jag kunde räkna! :thumbup:

imorgon blir det skolidrott och styrkepass mot kvällen

pocoloco
2006-03-01, 02:38

:laugh:

Ja, som sagt lycka till, prag! /Schillinger