Visa fullständig version : Stavmixer eller blender?
Pellefant
2006-02-25, 17:20
Hej,
Jag står i begrepp att köpa en stavmixer eller blender.
Blender....hittar inte det svenska ordet. Menar en sån här, bild: http://www.seenontvproducts.net/ultimatechopperblender/Ultimate%20Chopper%20Blender.jpg
Till kvargglass där man behöver tex mosar banan, jordgubbar mm och liknande som man läser rececpt på här. :cool:
Jag undrar, vad kan man göra med en blender som inte går att laga med en stavmixer, det räcker med en stavmixer kanske om man inte ska använda den dagligen?
Herkulez
2006-02-25, 17:33
skulle själv satsa på en blender.
JaggedAxe
2006-02-25, 17:43
En Magic Bullet, kanske?
:thumbup: :hbang: Sån har man!
tycker att en stavmixer har fler användningsområden..
MyungChul
2006-02-25, 18:05
tycker att en stavmixer har fler användningsområden..
Jag håller med, även om det inte klarar av lika "tunga" arbeten som en blender kan göra. Om den håller kvalitet.
Smaksak
Föredrar helt klart en vanlig mixer.
Mixer alt en riktigt matberedare.
En Magic Bullet, kanske?
du har just fått mig att skapa ett nytt behov för mig *gggrrr*
själv har jag både en stavmixer och en blender.
en sån här blender har jag fast i offwhite
http://www.kitchenaid.com/catalog/product.jsp?src=BLENDERS&categoryId=171&productId=392
Hej,
Jag står i begrepp att köpa en stavmixer eller blender.
Blender....hittar inte det svenska ordet. Menar en sån här, bild: http://www.seenontvproducts.net/ultimatechopperblender/Ultimate%20Chopper%20Blender.jpg
Till kvargglass där man behöver tex mosar banan, jordgubbar mm och liknande som man läser rececpt på här. :cool:
Jag undrar, vad kan man göra med en blender som inte går att laga med en stavmixer, det räcker med en stavmixer kanske om man inte ska använda den dagligen?
jag har bara en stavmixer och det funkar bra, men man får vara lite varsam om man mixar tex frusna jordgubbar, gärna hälla "vätskan" tex yoghurt om man gör smoothie över ett tag innan så de hinner mjukna en smula innan man kör. min kompis brände upp sin stavmixer. :D
men jag tycker sån blender verkar sjukt jobbig att få ren, eller är jag bara gnällig? ah, jag tycker stavmixer funkar fint. funkar ju bäst om man vill mixa tex soppor och annat också. :thumbup:
men jag tycker sån blender verkar sjukt jobbig att få ren
I med vatten och diskmedel och sen några sekunder på högsta effekt.
Skölj efteråt.
Jag har både en vanlig mixer och en stavmixer. Av egen erfarenhet så tycker jag helt klart stavmixern är bättre. Den är mycket smidigare att använda och göra rent. Den är min bästa vän i köket. :thumbup:
Använder nästan aldrig den vanliga.
Juliette
2006-02-28, 16:49
Jag har både en vanlig mixer och en stavmixer. Av egen erfarenhet så tycker jag helt klart stavmixern är bättre. Den är mycket smidigare att använda och göra rent. Den är min bästa vän i köket. :thumbup:
Använder nästan aldrig den vanliga.
Exakt min erfarenhet med. Har båda, använder i princip bara stavmixern, och den använder jag flera gånger om dan. My best friend too! I köket alltså.
Om du köper en stavmixer kan jag tipsa om att se till att du köper en som har en medföljande smal hög vispskål till, är oumbärlig när du vill göra extra fluffiga proteindrinkar, latte-mjölk etc.
Och nej, en vanlig kopp eller glas ger tyvärr inte samma effekt. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.