Visa fullständig version : Undvika magsjuka!
Är det någon som har nått tips på vad man kan göra för att undvika magsjuka? Sambon har fått magsjuka och jag vill gärna undvika att få det jag med. Funderar på hälsofil, kan det vara något?
tack på förhand.
King Grub
2006-02-24, 16:41
Ta in på hotell.
Det är nog inte så väldigt mycket du kan göra, annat än att undvika att röra det hon rört. Eller bära skyddsdräkt.
Använd olika toaletter. Håll dig borta från henne :D
edit; Tvätta händerna OFTA!
vira in henne i gladpack!
Metal_boy_
2006-02-24, 16:46
hälsofil :laugh:
Slartibartfast
2006-02-24, 17:01
Du är nog fucked är jag rädd.
Du är nog fucked är jag rädd.
:D
Är det någon som har nått tips på vad man kan göra för att undvika magsjuka? Sambon har fått magsjuka och jag vill gärna undvika att få det jag med. Funderar på hälsofil, kan det vara något?
tack på förhand.
tio pepparkorn! gammalt husmorstips!
sen tvätta händerna hela tiden, med tvål. nogrant.
30% av sveriges befolkning är immuna mot vinterkräksjukan. du kan alltid hoppas att du är en av dem. då blir man bara lite orolig i magen och det kan man ju ta.
lycka till.
sgtbarnes
2006-02-24, 17:07
som tidigare inlägg: tvätta händerna! och se till att hon tvättar händerna
om du tränar hårt så är du dessutom extra känlig eftersom kroppen blir svagare och därmed även immunförsvaret.
lycka till! *spy*
Om du ska vara riktigt noga kan du använda handdesinfektion efter du har tvättat händerna, för då dör garanterat alla bakterier du har på händerna.
hobbitar
2006-02-24, 17:11
Tack så mycket, nu har du smittat mig...
Det räcker att jag hör ordet "magsjuka" så blir jag sjuk.
hahavaffan
2006-02-24, 17:23
hälsofil :laugh:Precis! Det står på förpakningen att det är jättebra för magen :D
Jaja jag tyckte iaf att hälsofil var värt ett försök. Det är ju alltid bra att man kan få någon att skratta. :thumbup:
Jag har då iaf inte fått några känningar av magsjuja än så jag hoppas på det bästa. *spy*
Har för mej ja hört att de räcker med att nån med sjukan andas på en.. så de där me gladpack var nog inte så dum idé :laugh:
Pellefant
2006-02-24, 18:21
Sov inte ihop.
[QUOTE=Fed up]tio pepparkorn! gammalt husmorstips![QUOTE]
Bra tips :)
Jobbade på ålderdomshem (natt) när 8-10 av de boende insjunknade samma natt. Då var det minst sagt närkontakt med smittämne. Körde pepparkorn och peppar peppar :D - blev inte sjuk!
[QUOTE=Fed up]tio pepparkorn! gammalt husmorstips![QUOTE]
Bra tips :)
Jobbade på ålderdomshem (natt) när 8-10 av de boende insjunknade samma natt. Då var det minst sagt närkontakt med smittämne. Körde pepparkorn och peppar peppar :D - blev inte sjuk!
ska man svälja dom hela eller?
Jag ska testa det där med hela pepparkorn, tack för tipset.
Gå två varv motsols runt närmaste kyrka och kasta salt i alla väderstreck! :laugh:
Gå två varv motsols runt närmaste kyrka och kasta salt i alla väderstreck! :laugh:
Lustigkurre
Metal_boy_
2006-02-25, 05:36
Precis! Det står på förpakningen att det är jättebra för magen :D
Haha, visserligen. ;)
Spara hälsofilen tills sambon har fått svamp i underlivet istället. Det lär den nog hjälpa bättre till :thumbup:
*spy*
alltså, enligt mina erfarenheter idag så hjälper alkohol allt.
Jag var kär, nu e jag inte glad längre. Så där tog alkoholen död på den "sjukedomen" , även om det var en bra sådan.
jevla skit.
Senaste gångerna nån i min familj varit sjuk har jag vräkt i mig vitpeppar, klarar mig varenda gång oO
Slartibartfast
2006-02-25, 10:41
Blir man inte kass i mage av att slänga i sig tio pepparkorn?
De där me pepparkorn kännde ja inte till :thumbup:
Fick höra av en gammal moster för läänge sen att de fanns nån sorts thee som innehöll nåt som skulle motverka smitta, trist att ja inte minns vilket thee de var.
:laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.