Visa fullständig version : Smuts i naveln??
Nu pratar jag inte navelludd och jag kan inte riktigt säga vad för slags smuts, men ponera att ni har inåtnavel, och då har den ju små små veck ungefär som ekrar i ett cykelhjul, om nu det skulle komma in smuts i de små små vecken, hur gör man då?
Hur gör ni?
Alkohol på tops?
pillar med nålar?
Metal_boy_
2006-02-24, 14:13
Hmmm, vad för smuts skulle sätta sig där om man duschar varje dag?
Hmmm, vad för smuts skulle sätta sig där om man duschar varje dag?
jag vet inte riktigt, men det lär ju kunna komma in något, och om du inte går in med verktyg så borde du inte få bort smutsen genom bara en dusch.. det betyder att du efter ett långt tag borde ha en hel liten civilisation därinne.
Metal_boy_
2006-02-24, 14:19
jag vet inte riktigt, men det lär ju kunna komma in något, och om du inte går in med verktyg så borde du inte få bort smutsen genom bara en dusch.. det betyder att du efter ett långt tag borde ha en hel liten civilisation därinne.
Då lär det nog få bli mer sprit i röven kan jag ana :D
Men det är väl bara att göra som du säger med topps. Kanske funkar med asfaltsborttagning/avfettning också :D
Nä men det kan ju sägert bli gammla hudavlagringar som man kan sprita bort, jag har inte så stor koll, eftersom jag har en massa hår där.
Nitrometan
2006-02-24, 14:21
Kan du inte be nån manlig bekant att slicka rent? Det borde funka.
Kanske i kombination med dusch.
Sicka problem.
Jag väntar på att Grub skall kliva in och redogöra över saker som kan finnas i en navel.
*tur man inte har en inåt*
Brukar få ont i naveln om man får städnojja nån gång >_< , minimalt med smuts som samlas.
Inga tools dock.
jag brukar typ få sand där när man ligger på stranden.
annars är jag inte nere och gnider så mycket på magen nu för tiden men det har nog med min höga ålder att göra.
men i de fall jag har fått sand där brukar det räcka med att duscha inne i naveln.
Slartibartfast
2006-02-24, 14:38
Naveln är smutsigaste stället på kroppen. *spy*
Då lär det nog få bli mer sprit i röven kan jag ana :D
Men det är väl bara att göra som du säger med topps. Kanske funkar med asfaltsborttagning/avfettning också :D
Nä men det kan ju sägert bli gammla hudavlagringar som man kan sprita bort, jag har inte så stor koll, eftersom jag har en massa hår där.
Sprit i röven? :) jag sa ekrarna i NAVELN inte runt ANALEN... jag tror inte smutsen kommer innifrån ... eller jag hoppas inte det, borde vara stängt den vägen.
*tur man inte har en inåt*
...ha ha...tror jag det - ju fetare, desto mer "inåtnavel" :D
Du, Trassel - tvål och vatten torde räcka :)
Vänligen
//Någon med för djup navel för tillfället :eating:
Krävs väl inte mer rengöring än ngn annan del av kroppen, dessa nojjor folk har. ;)
...ha ha...tror jag det - ju fetare, desto mer "inåtnavel" :D
Du, Trassel - tvål och vatten torde räcka :)
Vänligen
//Någon med för djup navel för tillfället :eating:
Möjligtvis om man kan hitta en yggepygge liten tratt å få in vattnet å tvålen i de små små vecken..
Krävs väl inte mer rengöring än ngn annan del av kroppen, dessa nojjor folk har. ;)
Ingen nojja, gör inte mer än å duscha själv, men jag började fundera på det idag ;)
Tror att min navel är lite inåt, men ganska platt, har nog aldrig någonsin fått navelludd eller synligt smuts där. Inte heller i "klyftorna/springorna", men annars är det ju jättelätt att sära på dessa springor med fingrarna om det skulle behöva rengöras. Förstår inte problemet :)
Tror att min navel är lite inåt, men ganska platt, har nog aldrig någonsin fått navelludd eller synligt smuts där. Inte heller i "klyftorna/springorna", men annars är det ju jättelätt att sära på dessa springor med fingrarna om det skulle behöva rengöras. Förstår inte problemet :)
Kanske finns olika tighthet på springorna :)
Kanske finns olika tighthet på springorna :)
Isåfall är jag slapp :D
Din navel låter "konstig". Vi får nog kräva bilder för att kunna komma med goda råd.
:mallan:
Haha, om man googlar navel+smuts så får man inga tips iaf. vågade inte gå in på de sidorna från jobbet ;)
King Grub
2006-02-24, 15:07
Gröp ur naveln rejält till jul och midsommar med en slev. :thumbup:
Gröp ur naveln rejält till jul och midsommar med en slev. :thumbup:
okej, hur stora springor har du egentligen :)??
King Grub
2006-02-24, 15:12
Jag trodde vi talade om dig? :confused:
Det ser du väl på avataren att Grub inte har någon navel.
Jag trodde vi talade om dig? :confused:
Vi talar generellt!Själv har jag väldigt tighta springor ;)
Själv har jag väldigt tighta springor ;)
Quote e kul, en fin signatur om inte annat. :D
Metal_boy_
2006-02-24, 15:22
Sprit i röven? :) jag sa ekrarna i NAVELN inte runt ANALEN... jag tror inte smutsen kommer innifrån ... eller jag hoppas inte det, borde vara stängt den vägen.
Jag menade att om det är skitigt i naveln fast man duschar, så vill jag inte ens veta vad som finns i ett också rent brunöga :)
Jag menade att om det är skitigt i naveln fast man duschar, så vill jag inte ens veta vad som finns i ett också rent brunöga :)
Om du hade varit nyfiken så hade du kunnat ta en tops och skicka in till CSI :)
Berenger
2006-02-24, 15:35
Vi talar generellt!Själv har jag väldigt tighta springor ;)det där lär ju hamna i någons signatur haha
Tvål + vatten och rota runt lite! No problems!
det där lär ju hamna i någons signatur haha
Jag tar och offrar mig...
Faan, inspekterade min navel när jag läste det här och den var obehagligt djup! Har alltid trott att jag har en grund navel *cry*
edit: Alltid skoj med ett extra förvaringsutrymme dock :D
Faan, inspekterade min navel när jag läste det här och den var obehagligt djup! Har alltid trott att jag har en grund navel *cry*
edit: Alltid skoj med ett extra förvaringsutrymme dock :D
Å nu kommer du å pilla den alldeles röd å inflammerad ;)
jag brukar göra rent med tvål, alsolsprit och tops, funkar bra.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.