Visa fullständig version : fettförbränning direkt efter styrkepass?
johanbacklin
2002-09-30, 21:56
Jag funderapå att köra 30min fettförbränning Direkt efter ett styrkepass. Jag kör en muskelgrupp per gång, så ett träningpass tar 30-45min.
Är detta en bra ide, eller finns det någon risk med det, tex att man bränner enbart muskelprotein? Det borde väl bli ungefär som att fettförbränna på morgonen? tex som en morgonprommenad?
Mvh
Johan
Niclaaas
2002-09-30, 22:08
själv tycker jag inte att det låter som en bra idé, tror du kan få sämre resultat av styrketräningen.....men vafan vet jag, pröva o se om det funkar. du kan ju iaf ta en proteindrink eller nåt mellan styrkan och konditionen
Johan,,,
Det går att göra som du skriver, men din styrketräning kommer inte att ge samma resultat som den annars hade gett...
Det är många som gör sin förbränningsträning direkt efter styrkan just för att glykogendepåerna i musklerna är lägre då och en procentuell mer andel fett kommer att förbrännas då. Precis som morgonträning innan frukosten.
Vill du ha ut maximalt av både styrketräningen och förbränningsträningen råder jag dig till att träna styrka för sig och gör din förbränningsträning någon annan tid på dagen eller på dina styrkefia dagar...
Vänligen,,,
Petrus
Åse Columbus
2002-10-01, 10:42
Petrus....är klok han;)
Åse:smokin:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.