handdator

Visa fullständig version : Låna ut leg?

mela
2006-02-23, 19:42
Har hamnat i en diskussion med en kompis-komips-kompis
som vill låna mitt leg imorn.
Jag är ytterst tveksam men nu har jag en fråga.

Om de kommer på henne och polisanmäler det hela,
och märker att jag inte anmält det försvunnet.
Vad råkar jag då ut för?

Yankeee
2006-02-23, 19:42
Varför skulle du låta ut ditt leg?

Piranha
2006-02-23, 19:43
Skulle aldrig göra det.

mela
Varför skulle du låta ut ditt leg?
Det hör inte hit just nu :P

Jag vill veta vad som händer om jag inte anmält det försvunnet

Yankeee
Be henne, i sann moderat anda, att fixa sina grejer själv och inte snylta på andra.

reinholdsson
2006-02-23, 19:44
Är väll isf bara att säga att du inte upptäckt att legget var saknat och anmäla dagen efter? Jag skulle dock inte rekommendera det, inte heller att låna ut legget.

mela
2006-02-23, 19:45
Är väll isf bara att säga att du inte upptäckt att legget var saknat och anmäla dagen efter? Jag skulle dock inte rekommendera det, inte heller att låna ut legget.

Ne jag vet..men då måste jag ju anmäla det också..

Det jag tänker på mest är att
1: jag vill inte ha fjortisar på krogen när jag är där
2: hur i h-vete ska jag kunna betala med kort om det inte finns kodmojs?

Bronkitkorv
2006-02-23, 20:08
Du får böter !

Varför i helvete skulle du låna ut legget till en okänd fjortis undrar jag *screwy* :confused:

mela
2006-02-23, 20:09
Du får böter !

Varför i helvete skulle du låna ut legget till en okänd fjortis undrar jag *screwy* :confused:

Jag har sagt nej.
Men undrade mest vad som händer..

sarko
2006-02-23, 20:11
för-att-man-gillar-att-berätta-för-alla-om-sitt-liv *host*

mela
2006-02-23, 20:11

gå å lägg dig

Baan
2006-02-23, 20:13
Ne jag vet..men då måste jag ju anmäla det också..

Det jag tänker på mest är att
1: jag vill inte ha fjortisar på krogen när jag är där
2: hur i h-vete ska jag kunna betala med kort om det inte finns kodmojs?

därför du inte går på krogen? :booty:

Bite
2006-02-23, 20:14
Från Polisen.se:

"Jag har lånat ut min legitimation till en kompis. Är det olagligt?

Den som lånar ut sin identitetshandling till någon annan gör sig skyldig till missbruk av urkund och kan dömas till böter eller fängelse i högst sex månader. Är brottet att anse som grovt kan man dömas till fängelse i högst två år. "

mela
2006-02-23, 20:15
därför du inte går på krogen? :booty:
jo jag gillar inte fjortisar :D muha

Från Polisen.se:

"Jag har lånat ut min legitimation till en kompis. Är det olagligt?

Den som lånar ut sin identitetshandling till någon annan gör sig skyldig till missbruk av urkund och kan dömas till böter eller fängelse i högst sex månader. Är brottet att anse som grovt kan man dömas till fängelse i högst två år. "
tackar :bow:

Inzza
2006-02-23, 20:17

:laugh: :laugh:

bubbe
2006-02-23, 20:17
För att inte tala om ansvaret du lägger på din kompis-kompis-kompis, Ifall idkortet blir stulet/bortslarvat/missbrukat då står du där med skägget i brevlådan. ID kort/körkort vill du verkligen ha koll på själv, finns massa roliga saker man kan göra med en annans identitet.

mela
2006-02-23, 20:19

ja gud mattias det va ju JÄTTEroligt..not

sarko
2006-02-23, 20:25
:laugh:

Kebab-Arne
2006-02-23, 20:31
Är en sak att låna till en kompis, men kompis-kompis-kompis? Ehh, är för mig lika med total främling. Frågan är ju varför just måste låna ut ditt leg? Jag skulle välja en sur kompis-kompis-kompis än ev. komplikationer.

mela
2006-02-23, 20:34
Är en sak att låna till en kompis, men kompis-kompis-kompis? Ehh, är för mig lika med total främling. Frågan är ju varför just måste låna ut ditt leg? Jag skulle välja en sur kompis-kompis-kompis än ev. komplikationer.

Jag ska inte låna ut det.
Och ville inte göra det.
Men var nyfiken på vad som hände ifall att jag skulle låna ut det till något.

Kebab-Arne
2006-02-23, 20:36
Jag ska inte låna ut det.
Och ville inte göra det.
Men var nyfiken på vad som hände ifall att jag skulle låna ut det till något.

Okidoki.

xynd
2006-02-23, 20:38
typisk en jävla sosse, sen att du är "Distriktsombudsman SSU"
man slutar aldrig förvåna sig över sossar..

mela
2006-02-23, 20:39
typisk en jävla sosse, sen att du är "Distriktsombudsman SSU"
man slutar aldrig förvåna sig över sossar..

Jag är inte disktriksombudsman i SSU
Jag är faktiskt distriksledamot i MUF Bohuslän

Bönne
2006-02-23, 20:40
Jag är ytterst tveksam men nu har jag en fråga.

Jag har sagt nej.
Men undrade mest vad som händer..

*slap*

Man ska absolut inte låna ut sitt leg till en person som man inte vågar förlita sig till 100% på.

xynd
2006-02-23, 20:41
Jag är inte disktriksombudsman i SSU
Jag är faktiskt distriksledamot i MUF Bohuslän

same shit different name ..

mela
2006-02-23, 20:42
same shit different name ..

du verkar ha stor koll..

jakke
2006-02-23, 20:45
Haha. Är det == mellan brott och politiker.. Hahahahahhahha..

hahavaffan
2006-02-23, 20:47
same shit different name ..Hehe. Vaknat med hjärnan i en bowlingbag bredvid sängen eller? :naughty:

Snake
2006-02-23, 20:48
*slap*

Man ska absolut inte låna ut sitt leg till en person som man inte vågar förlita sig till 100% på.

Spelar ingen roll om man litar på någon till 100%, åker man dit får man ett helvette.

Bönne
2006-02-23, 20:54
Spelar ingen roll om man litar på någon till 100%, åker man dit får man ett helvette.Det är bara att säga att man tappat det och att man inte sagt till om det tidigare är för att man trodde att man glömt det i bilen.

Personen som lånar det får finna sig i risken, som förvisso är väldigt liten.

mela
2006-02-23, 20:55
Det är bara att säga att man tappat det och att man inte sagt till om det tidigare är för att man trodde att man glömt det i bilen.

Personen som lånar det får finna sig i risken, som förvisso är väldigt liten.

De gör sällan mer än nekar en här i GBG.
Men nu har Gamle Port åkt dit pga för unga
människor där inne och liknande.
Man vet aldrig när de har rassia, speciellt
när det är biljetter å shit innan.

Road-kill
2006-02-23, 21:04
De allra värsta som kan hända är väl de att din unga vän andvänder din legitimation för att hamna i situationer där alkohol finns med i bilden.

När han/hon sedan inte klara av att avgöra hur mycke alkohol han/hon kan dricka och hamnar i trubbel på ett eller annat vis. Då har du stor del i att de inträffar.

Resoneras lite här inne så som att man ska andvända bilbälte för att inte få böter.

P.s! Lånade själv legg när jag var 16 (ja, de va ung 100 år sedan)! D.s

Bönne
2006-02-23, 21:09
De allra värsta som kan hända är väl de att din unga vän andvänder din legitimation för att hamna i situationer där alkohol finns med i bilden.Det värsta som kan hända är att personen börjar göra affärer och utgör sig för att vara du.

Vet ett kräk som var på förfest hos någon, killen som hade förfesten lånade ut sitt leg till personen så han skulle kunna komma in på en krog, vilket gick utmärkt. Men sedan när han skulle få tillbaks leget fick han höra att leget hade tappats.

Dagen efter, går killen som lånade leget, som han faktiskt aldrig tappade utan hade kvar det och köper flera mobiler på avbetalning via hans ident.

Mental
2006-02-23, 22:48
Jag lånade ut mitt id kort till min 2 år yngre bror ett antal gånger, vi var påfallande lik varandra och kan varandras personnummer. Men vår deal var att jag hadde mitt legg liggandes på byron, ville han ha det fick han ta det "olovandes" och om han torskade fick han ta på sig att han tagit det utan min vetskap. Jag tänkte förneka all inblandning. Vi slapp dock kolla om det fungerade :D

sarko
2007-05-14, 12:47
:laugh:

mela
2007-05-14, 12:50
Orka bumpa en tråd som är över ett år gammal med en smiley *gah!*

Lelle Pelle
2007-05-14, 13:03
Haha, lite kul var det faktiskt:)

Stoltz
2007-05-14, 13:10
Vilka ryck folk hade i den här tråden, det var typ 2 stycken som svarade på frågan och resten argumenterade om varför Mela skulle låna ut leget, trots två poster om att hon *inte* skulle låna ut det.

Kolo-andan! :thumbup:

aitamaa
2007-05-14, 13:11
Är ju fett inne att bumpa gamla trådar verkar det som..

Och kommer jag på nån gammal tråd bumpar jag den direkt!

Mantus
2007-05-14, 14:31
Sarko verkar ha för mycket fritid och för lite vett, om han bannas från kollo kanske han kan skaffa sig mindre av det ena och mer av det andra?

krilleh
2007-05-14, 15:32
ja gud mattias det va ju JÄTTEroligt..not

klart det inte är roligt för den utsatta :smash:

Hermit
2007-05-14, 15:46

maxz
2007-05-14, 16:01
Här inne fanns det då mycket att diskutera.

:booty:

Inzza
2007-05-14, 16:19
Sarko verkar ha för mycket fritid och för lite vett, om han bannas från kollo kanske han kan skaffa sig mindre av det ena och mer av det andra?

För mycket fritid med 5 poster på 1 år? Varför skall han bli bannad?

sarko
2007-05-14, 17:32

Mantus du kan ha en poäng, fast det har du inte.
Jag är ju trots allt inte den som sitter på min fritid och konstaterar att andra har för mycket fritid. Utan jag håller på mycket med myrar, ja det är faktiskt det ända jag gör.

Hälsningar

Slartibartfast
2007-05-14, 17:36
Mantus du kan ha en poäng, fast det har du inte.
Jag är ju trots allt inte den som sitter på min fritid och konstaterar att andra har för mycket fritid. Utan jag håller på mycket med myrar, ja det är faktiskt det ända jag gör.

Hälsningar

Myrar är intressanta. Vilka är du mest intresserad av, mossar, kärr eller blandmyrar?

NiXPhoenix
2007-05-14, 17:39

:D :D
Var kul för alla oss som inte läst tråden tidigare, bjöd på ett antal skratt.

Mantus
2007-05-14, 21:45
Jag förstår inte alls det roliga, om inte det roliga var att alla försökte sitt bästa för att missförstå mela och det är ju förbaskat roligt....