Visa fullständig version : Att överkomma sötsug under deff?
Cerberus
2006-02-23, 19:33
Jag brukar ha ätardag på fredagar, käkar lite vad jag vill fast jag försöker dra det mer åt kolhydratshållet även om jag käkar en hel del dålig mat också.
Dock så känner jag efter jag ätit maten att det inte alls är så fantastiskt som man känner att det kommer att bli precis innan måltiden, om jag inte hade haft detta sug under veckorna skulle jag lika gärna kunna käka tonfisk o kyckling dygnet runt.
Hur blir man av med sötsuget? E lite sockerknarkare..
Alexlindgren
2006-02-23, 19:34
tuggummi is the shit ;)
fruktsallad är också gött
Jag tycker kesella "glassen" är utmärkt, sen läkerol for kids:P
userfriendly
2006-02-23, 19:42
jag tycker det bästa är att inte dra ner för mkt på kolhydraterna och att inte ha så mkt sötningsmedel osv..
Sluta med att ha en bestämd ätardag. Mentalt går du ju hela veckan och bara väntar på dagen S, med suget i bakhuvudet.
Det är helt okej att köra lite mer kolhydrater en dag i veckan, eller var tionde dag, men ha ingen bestämd dag för det. Det är nog lätt hänt att det spårar ur. Ta din dag med lite mer kolhydrater t ex dagen innan ett tufft benpass, då du har som mest nytta av mer kolhydrater i kroppen.
Så länge som du fortsätter med socker kommer suget att finnas där. Vägen att gå är att eliminera socker så långt det går ur kosten. Då försvinner suget. Det är rätt tufft och tar nog några veckor men det är värt det i slutändan.
skippa ätardagar..
ha jämnt blodsocker under hela dagen
i värsta fall är cola light fint :D
Cerberus
2006-02-23, 21:42
jobbigt värre :P tack för tipsen dock.
Testade en sak igår som funka på mig.
Värm minimjölk (eller den mjölken du nu har)
Häll i 2-3 tsk kakao
i med några sukketter
Så har du genast sockerfri oboy :D
Krom tillskott funkar rätt bra på mig iaf
Pepparkakssmurfen
2006-02-24, 11:17
Ät inte socker/söta saker,då försvinner sötsuget också,för mig brukar det räcka att vara utan socker i ca. 2 veckor,så försvinner sötsuget.
Efter det så smakar socker sk*it,kan inte äta en chokladbit, än mindre dricka vanlig läsk.
thebandit
2006-02-24, 11:31
Med en stor flaska Pepsi Max om dagen håller jag mitt sötsug i schack.
Fungerar förvånansvärt bra.
Lightläsk fungerar bra för mig också. Får oftare sug efter läsken än sockret nu för tiden.
blekfet2
2006-02-24, 21:00
Med en stor flaska Pepsi Max om dagen håller jag mitt sötsug i schack.
Fungerar förvånansvärt bra.
hear hear :thumbup:
pragmatist
2006-02-25, 01:12
Ät mindre kolhydrater till att börja med så slipper du sötsug (ja, eller det mesta av det i alla fall). :thumbup:
Ät mindre kolhydrater till att börja med så slipper du sötsug (ja, eller det mesta av det i alla fall). :thumbup:
Jag blir betydligt mer sötsugen när jag drar ner mycket på kolhydraterna.
Jag överlever med hjälp av tuggummi, Diet Coke, Läckerol och Extra Drops.
userfriendly
2006-02-25, 08:22
Jag blir betydligt mer sötsugen när jag drar ner mycket på kolhydraterna.
Jag överlever med hjälp av tuggummi, Diet Coke, Läckerol och Extra Drops.
precis, jag tror inte att att lågt kolhydratintag gör att du blir mindre sötsugen, däremot ett mindre intag av snabba kolhydrater :)
tuggummi tycker jag är perfekt, du har nåt i munnen hela tiden lixom
BigForre
2006-02-25, 12:25
Jag brukar ha ätardag på fredagar, käkar lite vad jag vill fast jag försöker dra det mer åt kolhydratshållet även om jag käkar en hel del dålig mat också.
Dock så känner jag efter jag ätit maten att det inte alls är så fantastiskt som man känner att det kommer att bli precis innan måltiden, om jag inte hade haft detta sug under veckorna skulle jag lika gärna kunna käka tonfisk o kyckling dygnet runt.
Hur blir man av med sötsuget? E lite sockerknarkare..
Stryk det där påhittet med äterdagar, dra inte ner så förbannat på kosten, ut och rör på fläsket, ha inte så förbannat brådis med allt ni gör...
Är det bara jag som blir sjukt hungrig av att tugga tuggummi? Magen börja kurra efter 7-10 minuters tuggande :cryout:
Cerberus
2006-02-25, 13:09
Stryk det där påhittet med äterdagar, dra inte ner så förbannat på kosten, ut och rör på fläsket, ha inte så förbannat brådis med allt ni gör...
ha, jag rör på "fläsket" nog :P
jag har svinbråttom med allt haha.
^AzAzeL^
2006-02-27, 22:18
Glutamin is the shit... åtminstone smakar det så iaf :cool:
en rågad tsk i ett glas vatten på morron och man tycker allt smakar gott...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.