Visa fullständig version : Bidrag, bidrag! Vilka kan jag få?
hahavaffan
2006-02-23, 16:12
Tänkte bara höra med er livserfarna, om ni vet... vilka bidrag kan jag söka/få? Jag är 19 år, har gått ut gymnasiet förra året. Jag är för tillfället anställd på ett företag, och har en fast månadslön.
Om jag slutar om en månad, kan jag få bidrag då?
socialbidrag/försörjningstöd
se till att jobba minst 450timmar för då kan du få alfa kassa , vill du ha a-kassa måste du jobba minst 6mån och varit medlem i ett år har jag för mig
varför sluta jobba ?
tossefar
2006-02-23, 16:15
Ingen gillar parasiter. Slutar du arbeta och börjar plocka bidrag så ska jag leta upp dig.
TrasMannen
2006-02-23, 16:18
Man kan väl inte få a-kassa om man säger upp sig
Jo, men det är en månads karens har jag för mig
hahavaffan
2006-02-23, 16:25
Ingen gillar parasiter. Slutar du arbeta och börjar plocka bidrag så ska jag leta upp dig.:D Jag är ingen parasit. Detta är helt och hållet i utbildningssyfte, jag vill veta hur enkelt det är.
Hur menar du med "medlem" Lodiz2? Jag har snart jobbat ett halvår, och jobbar heltid.
Du påminner om Ole nu, som hela tiden säger att han bara vill att de 100dagarna ska ha gått så han kan få sin A-kassa :)
:D Jag är ingen parasit. Detta är helt och hållet i utbildningssyfte, jag vill veta hur enkelt det är.
Hur menar du med "medlem" Lodiz2? Jag har snart jobbat ett halvår, och jobbar heltid.
Är du medlem i a-kassan eller något fack?
hahavaffan
2006-02-23, 17:19
Du påminner om Ole nu, som hela tiden säger att han bara vill att de 100dagarna ska ha gått så han kan få sin A-kassa :)Hehe det kan jag tänka mig :D Men nä, jag tänker inte på riktigt söka några bidrag. Iofs har jag all rätt i världen till det, med tanke på de enorma mängder skatt jag redan betalt :( *cry*
Honn: Nope, varken facket eller a-kassan. Om man inte automatiskt blir medlem i facker, så är jag inte det.
Hehe det kan jag tänka mig :D Men nä, jag tänker inte på riktigt söka några bidrag. Iofs har jag all rätt i världen till det, med tanke på de enorma mängder skatt jag redan betalt :( *cry*
Honn: Nope, varken facket eller a-kassan. Om man inte automatiskt blir medlem i facker, så är jag inte det.
Då bör du bli medlem så att du inte står lottlös om dom bestämmer sig för att kicka dig. Annars är jag med tossefar. Jag slår i huvudet med hans trasiga iMAc ;)
hahavaffan
2006-02-23, 17:26
Då bör du bli medlem så att du inte står lottlös om dom bestämmer sig för att kicka dig. Annars är jag med tossefar. Jag slår i huvudet med hans trasiga iMAc ;)Dom skulle aldrig våga kicka mig :booty:, plus att jag inte planerar stanna längre än nån månad till högst.
Facket får det bli när jag skaffar mitt nästa jobb... som blir lite mer på riktigt.
Dom skulle aldrig våga kicka mig :booty:, plus att jag inte planerar stanna längre än nån månad till högst.
Facket får det bli när jag skaffar mitt nästa jobb... som blir lite mer på riktigt.
Varför säga upp dig?
Vad exakt tror du att facket ska göra för dig förutom att ta pengar?
Vad exakt tror du att facket ska göra för dig förutom att ta pengar?
A-kassa när du blir arbetslös (a-kassan). Hjälpa dig när det brakar loss på en arbetsplats, jag har haft god hjälp av en jurist på SIF där jag är medlem.
A-kassa när du blir arbetslös (a-kassan). Hjälpa dig när det brakar loss på en arbetsplats, jag har haft god hjälp av en jurist på SIF där jag är medlem.
A-kassa kan man få utan att vara med i facket. Det skulle väl vara om man hamnar i trubbel, men jag gissar att man kan få hjälp från annat håll iallafall?
A-kassa kan man få utan att vara med i facket. Det skulle väl vara om man hamnar i trubbel, men jag gissar att man kan få hjälp från annat håll iallafall?
Baltic inkasso räknas inte.
Visst, du kan få juridisk hjälpa via försäkringen, via bostadsrättföreningen och flera olika ställen. Facket är ett av dom.
Baltic inkasso räknas inte.
:D
Nä, men i sverige med sitt jävla "lika för alla"-blaj vore det lite konstigt om man kan få hjälp från facket som man inte kan få någon annanstans.
hahavaffan
2006-02-23, 17:51
Varför säga upp dig?Jag är 19år... började där direkt efter skolan i princip. Det är VERKLIGEN inget jag vill göra i mitt liv, och erfarenheten av det har jag fått mer än nog. Har varit timanställd där innan i 3 år nästan, och jobbat helger mm. Och jag vill ha en lång skön vår+sommar där jag kan träna och göra vad jag känner på dagarna/kvällarna/nätterna. :sleep:
Välkommen till verkligheten.
Min mor påstod att man inte kan få a kassa om man inte är med i facket.. osäker på om hon va nykter dock
Fettecke
2006-02-23, 18:10
Min mor påstod att man inte kan få a kassa om man inte är med i facket.. osäker på om hon va nykter dock
hon måste ha supit :D... man kan vara med i A-kassan utan att vara med i facket, minst hälften av folket på mitt jobb kör på den stigen....
Fel serrö. A-kassa kan fås genom fackförbunden eller hur det fungerar utan att vara med i facket, annars finns det a-kassor som inte är bunda till fackförbund t.ex alfa-kassan.
Ryska_raketen
2006-02-23, 18:11
2 arbetsmånader i karens.
Fettecke
2006-02-23, 18:12
Jag är 19år... började där direkt efter skolan i princip. Det är VERKLIGEN inget jag vill göra i mitt liv, och erfarenheten av det har jag fått mer än nog. Har varit timanställd där innan i 3 år nästan, och jobbat helger mm. Och jag vill ha en lång skön vår+sommar där jag kan träna och göra vad jag känner på dagarna/kvällarna/nätterna. :sleep:
Känn Ansvar och bli man... det är nästan pinsamt att höra sånt, det är kanske värre än folk som vill ha bidrag för att dom är för slapp för att jobba.
hon måste ha supit :D... man kan vara med i A-kassan utan att vara med i facket, minst hälften av folket på mitt jobb kör på den stigen....
Fel serrö. A-kassa kan fås genom fackförbunden eller hur det fungerar utan att vara med i facket, annars finns det a-kassor som inte är bunda till fackförbund t.ex alfa-kassan.
WTF :D jaja the power of the boxvin? eller bara allmänt oinsatt/lögnaktig moder :thumbup: hursomhelst borde väl jag tagit reda på det själv kanske kan man tycka :em:
mendezzz
2006-02-23, 18:18
Och jag vill ha en lång skön vår+sommar där jag kan träna och göra vad jag känner på dagarna/kvällarna/nätterna. :sleep:
Ok att du vill det, men jag har ingen lust att pröjsa för din sköna vår+sommar
så det bästa vore att spara ihop pengar eller jobba vidare.
Man kan gå med i A-kassan utan att vara med i facket...
Är så jä*** less på alla småglin som går och drar benen efter sig och lever på socialbidrag.. känner flera stycken som riktigt skryter med att dom får bidrag för att dom är feta och lata..
Nää jobba du istället hårt medans du söker ett nytt jobb som du trivs lite bättre med.
Har du jobbat så länge som du skriver så har du ju rätt att ta ut semester som vanligt folk.
Har själv jobbat 5år med timmlön och nu äntligen får jag fast och månadslön..
Är själv 19år och jag gör mer än gärna skitgörat än att går till socialen eller lever på a-kassa.....
Fettecke
2006-02-23, 18:28
Är så jä*** less på alla småglin som går och drar benen efter sig och lever på socialbidrag.. känner flera stycken som riktigt skryter med att dom får bidrag för att dom är feta och lata..
Är själv 19år och jag gör mer än gärna skitgörat än att går till socialen eller lever på a-kassa.....
:bow: :bow:
hahavaffan
2006-02-23, 18:56
Känn Ansvar och bli man... det är nästan pinsamt att höra sånt, det är kanske värre än folk som vill ha bidrag för att dom är för slapp för att jobba.Vad är värre? Först och främst, jag kommer inte ta några jävla bidrag. Men ponera att jag hade tänkt säga upp mig, och ta bidrag under sommaren, och sen börja jobba igen till hösten. Skulle det vara värre att jag tar bidrag, än mina polare som från det att dom gick ut gymnasiet för 2½ år sedan inte gjort ett förbannat skit för att dom inte pallar gör det? Jag har för fan betalt 30-40 000kr i skatt redan som 19åring. De har inte betalt ETT enda öre.
hahavaffan
2006-02-23, 18:59
Man kan gå med i A-kassan utan att vara med i facket...
Nää jobba du istället hårt medans du söker ett nytt jobb som du trivs lite bättre med.
Har du jobbat så länge som du skriver så har du ju rätt att ta ut semester som vanligt folk.
Har själv jobbat 5år med timmlön och nu äntligen får jag fast och månadslön..
Är själv 19år och jag gör mer än gärna skitgörat än att går till socialen eller lever på a-kassa.....Jag har många polare som bara gått hemma sen det att de slutade skolan... men de tar inga bidrag. De lever på föräldrarna. Bättre eller sämre? You decide.
Jag däremot VILL inte jobba längre... så nån semester lär det inte bli. Har du själv inga planer på att resa nånstans, eller utbilda dig till nåt kul? Har du ett stimulerande jobb?
Jag tycker inte att man ska nöja sig med ett jobb man inte trivs med, oavsett ålder och/eller erfarenhet.
Fettecke
2006-02-23, 19:01
Vad är värre? Först och främst, jag kommer inte ta några jävla bidrag. Men ponera att jag hade tänkt säga upp mig, och ta bidrag under sommaren, och sen börja jobba igen till hösten. Skulle det vara värre att jag tar bidrag, än mina polare som från det att dom gick ut gymnasiet för 2½ år sedan inte gjort ett förbannat skit för att dom inte pallar gör det? Jag har för fan betalt 30-40 000kr i skatt redan som 19åring. De har inte betalt ETT enda öre.
det är givetvis värre att göra slag i saken och börja ta bidrag, än tanken... men tanken är inte direkt så kärleksfull ändå.! och det är värre att Du väljer att ta bidrag för att vara slapp, och för att du känner att dina polare redan gör det, och varför inte du?
Sen får jag ju fråga varför du jämnför dig med Andra, dra in att du redan har betalt skatt.... det spelar ingen som helst roll.... det berättigar inte dig att Ta bidrag bara för att du är så slapp... nu säger jag inte att du gör det, men tankesättet är ju sjukt enligt mig...
Alfa kassa kan du söka , du kan få den även om du inte jobbat alls sen gymnasiet men även om du jobbat.
Deras krav var tex ha jobbat i minst 5 veckor samt minst 17 timmar i veckan.
Eller söka att du gått en 3 årig gymnasieutbildning.
Man ska vara 20 år gammal och vara inskriven på arbetsförmedlingen.
...
Tyvär kan de jävlas mycke som de gjort för mig men jag ska fanimej ha det där jäkla bidraget på 4900 kr månaden.
Jag har många polare som bara gått hemma sen det att de slutade skolan... men de tar inga bidrag. De lever på föräldrarna. Bättre eller sämre? You decide.
Jag däremot VILL inte jobba längre... så nån semester lär det inte bli. Har du själv inga planer på att resa nånstans, eller utbilda dig till nåt kul? Har du ett stimulerande jobb?
Jag tycker inte att man ska nöja sig med ett jobb man inte trivs med, oavsett ålder och/eller erfarenhet.
då gör man så att man söker andra jobb under tiden och är glad att man har ett jobb överhuvudtaget eftersom det är hög arbetsslöshet och jag tror det är många som gärna skulle ta ditt jobb.
ska man utbilda sig tar man studielån som man sedan betalar tillbaka
och varför inte ta semester 25dagar + alla lediga helger det är en hel del.
+ att du får betalt för det!!!
och ja jag har inte ett speciellt bra jobb skulle gärna jobba med nått annat men jag tänker inte sluta förens jag får annat jobb eller kommer in på nån utb. ingen ide att gå hemma på bidrag har redan gjort det under en tid mot min vilja då jag inte fick tag i nått jobb och det är inte så jäkla/skönt kul efter ett tag som man tror och inte blir man rik på bidrag heller.
mendezzz
2006-02-23, 19:26
Jag har många polare som bara gått hemma sen det att de slutade skolan... men de tar inga bidrag. De lever på föräldrarna. Bättre eller sämre? You decide.
Bättre att de lever på föräldrarna än på oss andra, det är deras förädrar som satt dem på jorden och tydligen uppfostrat dem så pass lata att dem inte orkar jobba
Japp jag har ett stimulerande jobb, men för att nå dit var jag tvungen att plugga och jobba på jobb som var mindre stimulerande i ca 7-8 år.
Ett jobb som man trivs med är inget man FÅR det SKAFFAR man.
Med den inställning du har idag kommer du aldrig få ett jobb du trivs med om du inte har väldigt lågt ställda krav.
Visst har jag har jag haft planer på att resa m.m.. Och nej jag har väl inte världens mest stimulerande jobb men jag har börjat trivas väldigt bra där, konstigt nog. Jobbar som brevbärare. Har även haft planer på att utbilda mig, men eftersom jag inte riktigt vet vad jag vill så jobbar jag istället och läggar pengarna på skotern och bilen.
hahavaffan
2006-02-23, 20:40
Bättre att de lever på föräldrarna än på oss andra, det är deras förädrar som satt dem på jorden och tydligen uppfostrat dem så pass lata att dem inte orkar jobba
Japp jag har ett stimulerande jobb, men för att nå dit var jag tvungen att plugga och jobba på jobb som var mindre stimulerande i ca 7-8 år.
Ett jobb som man trivs med är inget man FÅR det SKAFFAR man.
Med den inställning du har idag kommer du aldrig få ett jobb du trivs med om du inte har väldigt lågt ställda krav.Jag vet att man skaffar sig jobb, och att det inte är något som bara flyger på en. Men jag vet också, att jag inte kommer ha några problem alls att hitta ett jobb jag gillar. Den närmsta framtiden tänker jag dock spendera genom att träna, äta och sova. Jag har jobbat ihop pengar så jag klarar mig över sommaren och hösten. Sen till hösten tänker jag antingen plugga eller skaffa ett roligt jobb, i utlandet. Efter DET kan jag tänka mig att jobba mer seriöst.
då gör man så att man söker andra jobb under tiden och är glad att man har ett jobb överhuvudtaget eftersom det är hög arbetsslöshet och jag tror det är många som gärna skulle ta ditt jobb.
ska man utbilda sig tar man studielån som man sedan betalar tillbaka
och varför inte ta semester 25dagar + alla lediga helger det är en hel del.
+ att du får betalt för det!!!
och ja jag har inte ett speciellt bra jobb skulle gärna jobba med nått annat men jag tänker inte sluta förens jag får annat jobb eller kommer in på nån utb. ingen ide att gå hemma på bidrag har redan gjort det under en tid mot min vilja då jag inte fick tag i nått jobb och det är inte så jäkla/skönt kul efter ett tag som man tror och inte blir man rik på bidrag heller.Saken är den att jag inte vill jobba längre... oavsett jobb. Eller nja... om Jessica Alba vill ha en personlig assistent/sexslav så är jag inte svår. ;)
Skämt åsido, jag hoppas du finner ett jobb du trivs med! Jag ska iallafall göra mitt bästa för att hitta ett sen.
Road-kill
2006-02-23, 21:12
Vad är värre? Först och främst, jag kommer inte ta några jävla bidrag. Men ponera att jag hade tänkt säga upp mig, och ta bidrag under sommaren, och sen börja jobba igen till hösten. Skulle det vara värre att jag tar bidrag, än mina polare som från det att dom gick ut gymnasiet för 2½ år sedan inte gjort ett förbannat skit för att dom inte pallar gör det? Jag har för fan betalt 30-40 000kr i skatt redan som 19åring. De har inte betalt ETT enda öre.
men va bra ...fortsätt på den stigen så ska du se att du snart har betalt hälften av vad din morsa kostade staten när hon pressade ut dig på förlossningen.
Ärligt talat...man blir ju mörk rädd när man hör dina argument. *spy*
hahavaffan
2006-02-23, 21:40
Ärligt talat...man blir ju mörk rädd när man hör dina argument. *spy*Håller du inte med om att jag är en mindre belastning för Sverige än vad andra som inte pallar jobba och går på bidrag är?
Fettecke
2006-02-23, 21:42
Håller du inte med om att jag är en mindre belastning för Sverige än vad andra som inte pallar jobba och går på bidrag är?
just nu är du ingen "belastning" om man ska kalla det så då du jobbar ihop dina pengar, men ditt tankesätt ang. bidrag är ju inte direkt det snyggaste enligt mig...
hahavaffan
2006-02-23, 21:49
just nu är du ingen "belastning" om man ska kalla det så då du jobbar ihop dina pengar, men ditt tankesätt ang. bidrag är ju inte direkt det snyggaste enligt mig...Hehe, nej kanske inte... men jag är så jävla trött på alla skatter och mög. Jag kostar inte staten en krona mer än mina vänner som inte jobbar, och jag ger dem ett antal tusenlappar varje månad. Vänjer man sig vi det? För om inte, så kommer jag nog bli galen till slut. Tänk ens farsa eller morsa... dom har ju betalt åtskilliga miljoner i skatt genom åren. Och tur är väl det egentligen ;)
Road-kill
2006-02-23, 21:59
Håller du inte med om att jag är en mindre belastning för Sverige än vad andra som inte pallar jobba och går på bidrag är?
Ska jag förklara för dig? Pm:a mig så kan vi diskutera vidare där....för de här kommer att ta tid.
Jag skyller inte din inställning på dig utan på dina föräldrar som uppenbarligen gjort dig en björn tjänst och glömt att upplysa dig om ett par basala saker.
Mer eller minder bealsning för samhället? Är de nått fysiskt eller psykiskt fel på dig....fine! Då kanske man behöver ett bidrag.
Har du varit hemma fru sen sena tonåren med 3 barn. Är utan utbildning och blir blåst av snubben när du är 32, då han sticker med sin sekreterare. Ok, ett bostadsbidrag är befogat.
Har du fött ett barn som krävt extra vård och behöver vårda de. Då ska du ha bidrag.
Har du en bra affärs ide som håller som gör att du kommer ur arbetslöset, då ska du ha ett bidrag...osv, osv!
Är du frisk och arbetsför och säger upp dig för att du vill bli matad av staten/facket(mig och andra medborgare som jobbar) en sommar, då är de nått sjukt i samhället.
Herrigud bara för att du har kompisar som är losers behöver inte du oxå vara det? Försök istället jobba vidare och sök jobb vid sidan om.
Förövrigt är jag oxå född 1986 har varit ledig 1vecka sen jag gick ut skolan i våras. Har många kompisar som gör exakt som dina stör mig på vissa.. Men vet samtidigt att om jag skulle få 4-5tusen i månaden skulle jag bli galen för det räcker inte!!!!!!!! såvitt man inte är en bäbis som sitter hemma hos mamsen å pappsen och snyltar på dem.
Gud va sur jag blir
allfixarn
2006-02-23, 22:36
är det inte bättre att sparka dina feta kompisar arslet :whipped: o be dom skaffa jobb istället för att dom ska leva på dej och oss andra som jobbar o betalar skatt..
Det är jju ändå inte värt det, tänkte söka a-kassa för ett tag sen men det var ju 100 blanketter att fylla i, jobbar fan hellre :D
En grej som faktiskt suger är ju att jobba hela sommaren för att man inte har några semesterdagar, då skulle jag gärna gå på a-kassa en månad istället.
Jävla idiot med dina "mindre belastnings" argument. Som att säga "jag är iallafall inte spelmissbrukare, de är mycket värre, förstör för alla " och vara alkis. förringa och rättfärdiga dina egna iglar-fasoner och skjuter effektiv över ansvaret på "de som är värre"
Loser.
Jag är 19år... började där direkt efter skolan i princip. Det är VERKLIGEN inget jag vill göra i mitt liv, och erfarenheten av det har jag fått mer än nog. Har varit timanställd där innan i 3 år nästan, och jobbat helger mm. Och jag vill ha en lång skön vår+sommar där jag kan träna och göra vad jag känner på dagarna/kvällarna/nätterna. :sleep:
Visst, och jag vill ha en donna som städar min penis medelst oralt dagarna i ända på jobbet utan att jag begår sambobrott för det. Ett par miljoner utan att göra ett jävla dugg vore fint det med din late jävel. Sök då ett annat jobb eller lev på dina egna stålar.
Naww, 30-40000? #€" BAH. Propp! Kamning medelst tvång och därmed basta!
Angående Yankees och några andras kassa attityd gentemot facket: Facket gör mer än vad ni tror, speciellt inom industrier, där arbetsgivare tar första bästa chansen att smäcka på er bakifrån så fort du vänder ryggen till. Jag har facket att tacka för mycket. Vi har alla facket att tacka för mycket, eftersom de har förhandlat fram många av de villkoren du har på ditt jobb, garanterat. Jag betalar gladeligen 1% av min lön i facklig avgift.
Nu vill jag inte göra detta till en vänster/höger-tråd (som alla trådar verkar bli nuförtiden), men jag vill ändå tillägga att högerpacket har som förslag att ta bort skattesanktionen på fack-avgiften (skattesanktionen är faktiskt ett exempel på att vänstern gör någonting rätt), vilket i realiteten höjer avgiften till den dubbla, för mig blir det från 230:-/månad till 460:-/månad. Detta är en rejäl skillnad för människor som inte tjänar mycket, och det kommer garanterat göra att många säger upp sitt medlemskap, vilket i förlängningen försämrar dina villkor på jobbet. Högern lovar ofta guld och gröna skogar, men det gäller då rakt inte för alla, uppenbarligen.
Nu vill jag inte göra detta till en vänster/höger-tråd (som alla trådar verkar bli nuförtiden), men jag vill ändå tillägga att högerpacket har som förslag att ta bort skattesanktionen på fack-avgiften (skattesanktionen är faktiskt ett exempel på att vänstern gör någonting rätt), vilket i realiteten höjer avgiften till den dubbla, för mig blir det från 230:-/månad till 460:-/månad. Detta är en rejäl skillnad för människor som inte tjänar mycket, och det kommer garanterat göra att många säger upp sitt medlemskap, vilket i förlängningen försämrar dina villkor på jobbet. Högern lovar ofta guld och gröna skogar, men det gäller då rakt inte för alla, uppenbarligen.
Varför ska det finnas skattelättnader på fackavgiften?
Varför ska det finnas skattelättnader på fackavgiften?
Varför inte? Jag tycker det är en jättebra idé.
Varför inte? Jag tycker det är en jättebra idé.
Exempelvis för att det minskar de kollektiva lönesättarnas incitament att sätta löner som ger låg arbetslöshet, dvs leder till högre arbetslöshet.
Vill man samordna sig i fack så borde man själv stå för kostnaden, känns som ett slöseri med skattepengar som skulle gå till något bättre.
The_RobRoy
2006-02-24, 14:43
Facken driver också upp lönerna så mycket att företagen ibland inte har någon annan möjlighet än att flytta verksamheten utomlands, då är man inte riktigt lika nöjd med sitt fack längre, när man sitter utan jobb. Farligt med ett för bra fack ibland.
A-Kassa och alfa-kassa är inte samma sak, alfa-kassa kan du bara få om du är 20+ och gått arbetslös i 300dagar och varit inskriven hos ams under tiden.
NOSSie
A-Kassa och alfa-kassa är inte samma sak, alfa-kassa kan du bara få om du är 20+ och gått arbetslös i 300dagar och varit inskriven hos ams under tiden.
NOSSie
Öh... inte vad jag har hört. Som någon skrev tidigare så behöver man ha arbetat minst 6månader inom ett år för att få beviljat alfa-kassa.
Annars så skulle jag sitta med pengar nu ... Inte som en mindre klok vän till mig sa: Va?? Har du inga pengar? Det bara att söka så får du direkt.
Eller som vid ett annat tillfälle: Jag är medlem i facket och får a-kassa hur länge som helst utan att behöva göra något.
Hmm... lite naiv person. Jag gav upp mina försök att förklara för honom.
Jag vet inte riktigt, men:
Försörjningsstöd kan väl alla få.
Alfakassa kan du få om du nyligen har pluggat eller jobbat tillräckligt lång tid tror jag.
A-kassa får man väl om man är med i en och har jobbat tillräckligt längre?
Bostadsbidrag om du tjänar tillräckligt lite.
Studiebidrag om du pluggar.
Starta egetbidrag om du startar ett företag och de tror på det osv (tror inte vem som helst får men vad vet jag.)
NOSSie
http://www.alfakassan.se/_pages/om/verksamhet.asp
Var det något mer?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.