Visa fullständig version : TV aparater
hur stor skilldnad är det på ljudet på en mono repsektive stereo TV? på en liten 21" alltså
är samsung ett bra märke? det har väl inte samma klass som philips,jvc,panasonic osv?
MasterChief
2006-02-23, 13:25
När det gäller små 21 tums CRT så är nog Samsung minst lika bra som de andra. Samsung är en av världens största TV-tillverkare. Tekniken är ju också väldigt beprövad och jag tror nog att det skiljer väldigt lite rent tekniskt mellan apparaterna. Dock kan ju användarvänligheten skilja osv.
Vad gäller ljudet så skulle jag nog satsa på stereo trots allt. TV-apparater med en högtalare får ofta väldigt platt och tråkigt ljud.
hahavaffan
2006-02-23, 13:28
Stereo ger klart bättre ljud. Jag har en sketen Grundig mono-21" vid sängen... riktigt uselt ljud i den. Burkigt och platt.
Som Masterchief säger så är Samsung ett jäkligt bra märke, så ingen fara där. Däremot JVC, som du nämner, suger getkuk.
hur stor skilldnad är det på ljudet på en mono repsektive stereo TV? på en liten 21" alltså
är samsung ett bra märke? det har väl inte samma klass som philips,jvc,panasonic osv?
Jag tror inte stereo har så stor betydelse på en så liten tv. Däremot så måste den ha stereo via hörlursuttag eller scart. Eller om man kopplar in en video där man får stereo via scart eller seperata utgångar. Då krävs en seperat förstärkare. Men då har vi ljusår i kvalitetsskillnad.
http://www.smartson.se/tester/ljud-bild/tv.htm <--- Läsvärt!
samsung 21" stereo med plant bildrör.2scart uttag.2500kr är det för mkt? den finns på onoff men det gick inte att länka där ifrån
det är alltså inte en LCD eller plasma tv jag pratar om
hahavaffan
2006-02-23, 14:11
samsung 21" stereo med plant bildrör.2scart uttag.2500kr är det för mkt? den finns på onoff men det gick inte att länka där ifrån
det är alltså inte en LCD eller plasma tv jag pratar omHehe att det inte var en platt sak det förstod vi när det handlade om stereo- eller monoljud.
Den där Samsungen låter inte alls tokig. RGB-scart och plant bildrör är trevligt.
Hehe att det inte var en platt sak det förstod vi när det handlade om stereo- eller monoljud.
Den där Samsungen låter inte alls tokig. RGB-scart och plant bildrör är trevligt.
japp här kommer en till som har rätt schysst pris http://www.netonnet.se/index.asp?iid=56374
hahavaffan
2006-02-23, 14:16
japp här kommer en till som har rätt schysst pris http://www.netonnet.se/index.asp?iid=56374Nej... akta dig för Cetrum, NetOnNets pissmärke. Billigt som satan, men med prestanda där efter.
det är alltså inte en LCD eller plasma tv jag pratar omDu kan ju få en 100 hz 32" för typ 3500-4000kr idag.
Du kan ju få en 100 hz 32" för typ 3500-4000kr idag.
ujuj det blir alldeles för stort.bor ju fortfarande hemma.har rätt litet rum om man säger så.så 21" är rätt lagom
hahavaffan
2006-02-23, 15:37
ujuj det blir alldeles för stort.bor ju fortfarande hemma.har rätt litet rum om man säger så.så 21" är rätt lagomDå blir den Samsungen säkert sketbra.
ujuj det blir alldeles för stort.bor ju fortfarande hemma.har rätt litet rum om man säger så.så 21" är rätt lagomOk, misstänkte att det fanns en anledning till att du skulle ha 21", men jag tänkte att om det var att du ville ha rätt pris så är ju en stor crt-tv riktigt billig nu.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.