handdator

Visa fullständig version : Tips på några namn...

High1ander
2006-02-22, 10:08
Hej kollo, sitter o skriver ett manus nu som handlar om "doomed love", 5 min kommer det vara, behöver några bra namn, som har med "domed love" (fördömd kärlek), typ Tristan o Isolde, Romeo o Julia. Eller bara nått namn som är anagram för nått speciellt, eller innebär något...
Manuset är mer eller mindre färdigt, ska vänta en timme med att skriva färdigt, för vill inte skriva saker innan klockan 2 på natten... :)

Iaf när den här kortfilmen är färdig så kommer jag fan få en Oscar för kortfilm, och sen det andra manuset jag skriver kommer jag få manusoscar för, för det är så jävla grymt (inspirerat av Ikarus, fast en tjej som "flyger för högt"), har haft storyn i huvudet i 4 år. Sen när det är färdigt har jag ett till oscarsmanus på G, som handlar om 3 historier som vävs ihop, sen efter det har jag ytterliggare ett till oscarsmanus som kommer ha det mest tårdrypande slutet någonsin skådat i världshistorien, kommer även göra Shakespeare avundsjuk så han rullar runt i graven (vilket är mitt mål). Sorgliga är att den tårdrypande slutet är taget från verkligheten. Just fan, kom på att jag har ett till manus, men det kommer bara bli nominerat tror jag, också inspirerat från en verklig händelse jag läste i nyheterna.
Tyvärr innehåller alla 5 historierna död, och 3 av dem självmord, så de är ju inga muntra saker, men vafan den enda exporten av värde vi har i Sverige är ju deprimerande saker.

[Ni får ju ta mitt BS hur seriöst ni vill]

Så kom igen, ge mig några bra namn! :)

Kwon
2006-02-22, 10:21
"Sånt e livet"

"Great Expectations"

High1ander
2006-02-22, 10:46
"Sånt e livet"

"Great Expectations"
Woops, sorry, men namn på karaktärerna...

Filmen heter just nu "Departure" (för det är det den handlar om egentligen).

Kwon
2006-02-22, 10:51
Woops, sorry, men namn på karaktärerna...

Filmen heter just nu "Departure" (för det är det den handlar om egentligen).

Utspelar sig i US antar jag? New York? Amerikanskt par?

High1ander
2006-02-22, 10:55
Gissa om det är kul att "ragga" på gymmet på snygga söta tjejer och fråga om de vill vara med i ens film... :)
Som tur var då jag fråga en tjej sist så hade jag inte min T-shirt som säger
"Amature Film Director - XXX - It is only feels kinky the first time".
På nått sätt antar folk jag är sex-galning pga. mina filmer och T-shirts som säger

- [Två ekorrar, en hona med nötter i munnen] You look good with nuts in your mouth

- [Svala - Hund - Svala] Swallow Bitch Swallow

- [9 st olycka sexställningar] Sport Fucker

- [Puma-logon plus en fet *** på den så står det HUNG istället för Puma]

- Need more head

- FedSex - When you absolutly need it overnight

- Muy Gigante

Dock så har jag haft rätt bra tur med tjejer som ställt upp på film. Haft en som badat så hon sett naken ut på kameran (självmant), haft två tjejer man "lekt trekant" med, tjejer som städat och diskat (gjorde en film om en mansgris)...

High1ander
2006-02-22, 11:14
Utspelar sig i US antar jag? New York? Amerikanskt par?
USA, men jag kommer filma så att det är en känsla av två personer i ett eget universum, plats på jorden eller tidpunkt kommer vara ganska tidlöst, hela grejen är två soulmates, och en dör, och den andra får "anpassa" sig igen till att återgå till det "vanliga universumet", ungefär som personen blivit utslängd från paradiset. Nu är inte det hela historien heller, men det är känslan filmen kommer ha, vilket ska smyga sig in undermedvetet. Som sagt, detta är på 5 min.

Pretentiöst, som fan.

Kwon
2006-02-22, 11:15
Ok, så det är iaf för amerikansk publik.

Då antar jag namn som Gullan Bengtsson eller Majsan är out of the question?

High1ander
2006-02-22, 11:32
Ok, så det är iaf för amerikansk publik.

Då antar jag namn som Gullan Bengtsson eller Majsan är out of the question?
Ja, även om vi två som kommer har huvudrollerna är svenskar. Har frågat en söt svensk tjej, får se om hon vill, hon har inte sagt nej än...